PDK is echt heel goed in zijn totaliteit.
-intuïtief bij verschillende gas standen dan wel gas-pedaal-druk
-upshifts zijn iets vertraagd, downshifts zijn instant
-bij stilstand voet op de rem, anders kruipend
-het niet kloppende op en af schaklen met de pook waar + en - verwisseld zijn tov wat voor de auto industrie als gebruikelijk geldt, erg jammer.
Het mooiste vond ik hard aan komen rijden, laat remmen, en dan hoor je bak echt door de verzetten terugknallen, met een onwaarschijnlijke sound, iedereen wees met zijn vinger naar het hoofd



Wat ik van M-DCT weet;
-kenners geven aan dat upshiften sneller gaat dan de PDK, downshifts zijn voor beide vergelijkbaar
-M-DCT kruipt niet, dat vind ik persoonlijk het meest positief onderscheidend tov PDK
Ik denk dat beide systemen zeer concurrerend zijn en beide tot het allerbeste horen wat markttechnisch verkrijgbaar is.
Bij een HB is er meer connectie met de auto, je moet ook pro-actiever zijn, meer multi-tasking, door op het juiste moment in het juiste verzet te schakelen, een semi auto maakt toch lui, minder proactief IMHO