Jammer dat ze niet even een doekje over de motorruimte heen halen voor de verkoopfotos, maargoed.. niet raar geld dit



dan maar zoThis M Coupe was posted on z3mcoupe.com by M-Center of Moscow, Russia. The Coupe started it’s life as an S50B32 engined Coupe, and now has an 8 cylinder S62B50 from an E39 M5, producing nearly 500 hp. That kind of power necessitates reinforcement of the stock trunk floor. M-Center strengthened the floor and utilized a dual ear E36 M3 diff cover by adding a second hanger. The S62 engine is significantly taller than the stock S50 engine, thus requiring modifications to allow the hood to close. A Vac Motorsports dry sump oil system, which not only ensures that the engine won’t be starved of oil on the track, allows removal of the S62 oil pan allowing crucial clearance to be added to the engine bay. Plumbed from the engine bay is a hatch mounted 3 gallon dry sump tank containing the oil. Aside from the engine and chassis mods there are plenty more: Custom exhaust, 6 speed E39 M5 transmission, ceramic clutch, Fidanza LTW flywheel, custom length driveshaft, Porsche 911 GT3 RS 997 brakes, KW V3 coilovers, H&R struts, BBS LM wheels, Nitto AE01 tires, custom roll cage, Sparco EVO Plus seats, Schroth seat belts, a what looks to me like a Carbon Goeke spoiler. All in all, this a very cool one-of-a-kind M Coupe.
dat scheelt idd bijna de helftFreudeamFahren schreef:Rogue verkoopt een betaalbaar alternatief...
huhmatthyssie schreef:http://www.motorsportparts.nl/bmw-e36/z ... eel-deksel
? hoe bedoel je, die getoonde deksels zijn voor 188 type, maar dat wist je denk ik wel, 210 diff voor e36 m3 dacht het niet (not sure though)MParallel schreef:Bestaat er eigenlijk een voor een 3.2 210 diff? Daarvoor nog nooit een deksel met koelvinnen gezien.
Ja, daarom juist die vraag.GTRene schreef:? hoe bedoel je, die getoonde deksels zijn voor 188 type, maar dat wist je denk ik wel, 210 diff voor e36 m3 dacht het niet (not sure though)MParallel schreef:Bestaat er eigenlijk een voor een 3.2 210 diff? Daarvoor nog nooit een deksel met koelvinnen gezien.
hm, ik eens kijken (weet niet of het klopt) maar hier geeft iemand dit lijstje, staat wel een e36 tussenMParallel schreef:Ja, daarom juist die vraag.GTRene schreef:? hoe bedoel je, die getoonde deksels zijn voor 188 type, maar dat wist je denk ik wel, 210 diff voor e36 m3 dacht het niet (not sure though)MParallel schreef:Bestaat er eigenlijk een voor een 3.2 210 diff? Daarvoor nog nooit een deksel met koelvinnen gezien.
en een ander ditLarge 210mm Case BMWs:
-E24 M6
-E31 850 (auto 3.64)
-E34 M5 before 6/94= 3.91
-E36 Euro (w/3.2l) M3
-E38 730, 740 (V8s), 750 (v12)
-E39 535, 540, M5 (all V8)
edit: zo'n 210 is ook behoorlijk sterkerAFAIK,,,, these ratio are available in a 210mm casing
and here are some cars that have these ratio
2.65... US 850 ONLY (afaik)
2.93. E32/E34 V8 4.0 and 850 CSI and E23 745
3.07. E28 M535 and E23 745
3.15 E32 750 and 850
3.23 E34 M5 3.8 6g and E36 Euro M3
3.45. Euro E34 535 and E32 735 and E23 735
3.64 Euro E34 535 E32 735 and US 850 (maby also US 750 E32)
3.73 Euro E32 735 and US E34 M5 and E28 M5
3.91 E34 M5 and Euro 735
there may be other cars with these ratio ,,but this came in my mind
The M3 Evolution differential has a 210mm (ring gear diameter) as opposed to the US M3 188mm. The purpose of the swap is for a stronger differential that can handle more power.
Per the "Metric Mechanic" website (link below):
With a 3.46:1 gear ratio, the US 188 diff can handle 350 ft. lbs. of torque.
With a 3.46:1 gear ratio, the Evo 210 diff can handle 575 ft. lbs. of torque.
(This isn't needed for a car that puts out less than 350 ft. lbs. of torque.
t BMW 503 Coupé in silver
Joy schreef:Mooi ding. Ken dit model niet zo goed. Degene die de deur heeft gespoten en afgehangen mogen ze wel even een uurtje in 1 ruimte opsluiten met een VAG diesel. Wat slordig zeg.
M coupe'sSale Price Record Holders
http://classiccarslist.com/bmw/113876-1 ... anual.html" onclick="window.open(this.href);return false;1989 BMW 3-Series 325is with M TECHNIC II kit & HARTGE accessories
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot], SpetterPeter en 8 gasten