Nee. Stug....ja....maar niet onconfortabel.Royke schreef:Is de 1 serie zo oncomfortabel, heb vaak met bmws gereden en mee gereden alleen nog nooit met een 1 serie.
Welke daily auto
- Martin van der Zwaard
Re: Welke daily auto
- Joopieboy
Het is geen fransoos zullen we maar zeggen, maar gezien de stoelen en de afwerking vele malen hoger licht als de eerste Sport, zeg ik hardop ja. Onderstel is erg fijn en niet hard/stuiterig itt de Ignis Sport die ik hiervoor had en verschil met de eerste Swift Sport is ook enorm. Ik zou zeggen zoek er een op en ga ermee rijden...Royke schreef:Is de 1 serie zo oncomfortabel, heb vaak met bmws gereden en mee gereden alleen nog nooit met een 1 serie.
Joop is de Swift comfortabeler dan zijn voorganger uit 2008 want die vond ik tegenvallen qua comfort.
Ik gok alleen dat de s80 helaas boven budget is met een redelijke km stand.
Hoe is de zithouding van de golf want gezien mijn lengte pas ik niet in een nieuwe polo is dat ik de golf anders?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar zou zeggen een S60
Met de huidige goed 2.4D uit 2007 100.000 km gereden tot nu toe, hiervoor ruim 30.000 met een D5 uit 2003 (werd kort gereden door een stadsbus, maar heeft zijn veiligheid wel bewezen) en denk nog een 15.000 km met de benzine variant van mijn ouders gestuurd.
Geen van allen hadden/hebben gekke dingen en rijden doet het prima.

Met de huidige goed 2.4D uit 2007 100.000 km gereden tot nu toe, hiervoor ruim 30.000 met een D5 uit 2003 (werd kort gereden door een stadsbus, maar heeft zijn veiligheid wel bewezen) en denk nog een 15.000 km met de benzine variant van mijn ouders gestuurd.
Geen van allen hadden/hebben gekke dingen en rijden doet het prima.
- Riceaux
Toevallig nog tips om op te letten bij een S60 diesel? Heb je 'm ook gechipt of niet? Ruim 200 pk uit een dieseltje is natuurlijk wel erg lekker!
- Ferdi
Draagarmen voor willen nog wel eens aan vervanging zijn, blijft een zware auto.
Verder kijken voor een die goed is onderhouden.
De euro 4 diesel, degene met af fabriek roetfilter is daar wat gevoeliger voor. Bij slecht onderhoud kost het je een set nieuwe klepstoters.
Echt gekke dingen kom je niet snel tegen.
Mijn eigen S60 is gechipt naar 210 pk en 500 nm wat het rijden erg aangenaam maakt
Zit ook een ander onderstel, etc onder maar ook standaard rijd het echt wel prima.
Verder kijken voor een die goed is onderhouden.
De euro 4 diesel, degene met af fabriek roetfilter is daar wat gevoeliger voor. Bij slecht onderhoud kost het je een set nieuwe klepstoters.
Echt gekke dingen kom je niet snel tegen.
Mijn eigen S60 is gechipt naar 210 pk en 500 nm wat het rijden erg aangenaam maakt

Zit ook een ander onderstel, etc onder maar ook standaard rijd het echt wel prima.
- Riceaux
Top! Was sowieso van plan om voor een euro3 te gaan. Die schijnen zuiniger te zijn. Wat voor onderstel heb jij er onder? Is weinig te vinden voor de S60 volgens mij.
- Tim N
Vriend van mij Emiel hier met die Rode S60 op het forum heeft een BC (schroef) set eronder.
Dit rijdt ook erg prettig.
- Riceaux
Dat was 1 van de 2 opties die ik had gevonden. Andere was Bilstein B12. Volgens mij woont Emiel in de buurt van m'n schoonouders (Putten) dus tegen die tijd maar even vragen!Tim N schreef:Vriend van mij Emiel hier met die Rode S60 op het forum heeft een BC (schroef) set eronder.

- Ferdi
Ik heb de andere optie, oftewel de B12 set.Riceaux schreef:Dat was 1 van de 2 opties die ik had gevonden. Andere was Bilstein B12. Volgens mij woont Emiel in de buurt van m'n schoonouders (Putten) dus tegen die tijd maar even vragen!Tim N schreef:Vriend van mij Emiel hier met die Rode S60 op het forum heeft een BC (schroef) set eronder.
Euro 3 is door minder milieu rommel inderdaad zuiniger, ik ben voor de optie gegaan om alles uit te laten schakelen.
Let er wel op bij de Euro 3 is de D5 163 pk en de 2.4D 131, waarbij die laatste ook een andere versnellingsbak en kleinere remmen heeft
- GTRene
uit de lijst uit de start post, de 1-serie.