Welke daily auto
-
Welke daily auto
Op dit moment ben ik op zoek naar een daily auto alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een comfortabele auto voor ongeveer 25.0000 km per jaar mijn wensen zijn als volgt.
zo comfortabel mogelijk
cruisecontrol
benzine/diesel
minimaal 1 op 10
bouwjaar liefst vanaf 2006
budget rond de 10.000-12.500
Ik heb zelf de volgende auto's gevonden.
Volvo s60
Bmw 1 serie
Bmw 5 serie e6x
Audi a4
Mitsubishi outlander
Welke auto raden jullie aan (mogen ook andere auto's zijn uiteraard)
Ik ben op zoek naar een comfortabele auto voor ongeveer 25.0000 km per jaar mijn wensen zijn als volgt.
zo comfortabel mogelijk
cruisecontrol
benzine/diesel
minimaal 1 op 10
bouwjaar liefst vanaf 2006
budget rond de 10.000-12.500
Ik heb zelf de volgende auto's gevonden.
Volvo s60
Bmw 1 serie
Bmw 5 serie e6x
Audi a4
Mitsubishi outlander
Welke auto raden jullie aan (mogen ook andere auto's zijn uiteraard)
- WJ
Re: Welke daily auto
golf
Is een golf niks. Best jong & redelijk comfy. KM stand is dan ook best gunstig dus kan nog wel even door.
Is een golf niks. Best jong & redelijk comfy. KM stand is dan ook best gunstig dus kan nog wel even door.
- JP
Nu heb ik wat golfjes gehad, maar die is wel erg zaaddodend saai zeg...imho...WJ schreef: Is een golf niks. Best jong & redelijk comfy. KM stand is dan ook best gunstig dus kan nog wel even door.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar wel zuinig en comfortabel voor 25kkm per jaar. Best goede optie.
- Luco
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar uit jouw lijstje altijd de 5 serie 

- martll
De 1 serie, zonder nadenken.
-
Saai maakt niet uit heb nog een sportief apparaat staan 
Golf is ook een optie maar was de 1.2 tfsi niet extreem onbetrouwbaar?

Golf is ook een optie maar was de 1.2 tfsi niet extreem onbetrouwbaar?
- Joy
Als het comfortabel moet zijn zou ik een auto kiezen met lange wielbasis en een zacht onderstel. De 1-serie en de Outlander vallen dan af. Verder moeten de stoelen goede steun geven.
De Volvo is dan een goede kanshebber. De 5-serie in een comfort uitvoering zou ook prima moeten voldoen. De Audi A4 heb ik geen goed beeld van hoe dat rolt.
De Volvo is dan een goede kanshebber. De 5-serie in een comfort uitvoering zou ook prima moeten voldoen. De Audi A4 heb ik geen goed beeld van hoe dat rolt.
-
Ik hoor en lees alleen niets anders dan problemen met de 5 serie e60 daarom ben ik nogal huiverig.
Over een s60 hoor en lees je het een stuk minder.
Over een s60 hoor en lees je het een stuk minder.
- Joy
Ze hebben een beetje een storingsgevoelig imago. Ik weet niet of dat over de hele linie zo is maar tov de E39 is BMW toen flink omgezwaaid naar veel meer electronica. Dat speelt dan vooral de 1e generatie vaak op, zo ook bij de E65 7-serie.
- WJ
Misschien is een Seat Exeo ook wel interessant? Audi A4 met een Seat logo, bewezen techniek. Fatsoenlijk formaat.
Zoiets bv:
http://www.seat.nl/occasions/exeo/detai ... 3D10618187" onclick="window.open(this.href);return false;
(deze station even als voorbeeld)
Zoiets bv:
http://www.seat.nl/occasions/exeo/detai ... 3D10618187" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin van der Zwaard
Ik heb een mooie en goed onderhouden 120i staan.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=32286" onclick="window.open(this.href);return false;
Loopt op de snelweg rond de 1:15.
En van de euro's die je over houdt kun je lekker op vakantie
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=32286" onclick="window.open(this.href);return false;
Loopt op de snelweg rond de 1:15.
En van de euro's die je over houdt kun je lekker op vakantie

-
Ziet er ook erg goed uit, nog nooit gezien.WJ schreef:Misschien is een Seat Exeo ook wel interessant? Audi A4 met een Seat logo, bewezen techniek. Fatsoenlijk formaat.
Zoiets bv:
@ Martin had hem idd gezien ik hou hem in mijn achterhoofd
- Riceaux
Als je naar een s60 kijkt misschien ook eens naar een s80 kijken? Scheelt qua gewicht niet veel en is erg comfortabel! 1-serie snel wegstrepen als je voor comfort wilt gaan.
- Martin van der Zwaard
1-serie op 16" non-RFT is prima te doen hoor. Niet vergelijkbaar met een S80 natuurlijk......want een 1-serie wil tenminste de bocht nog om 

-
- Riceaux
Het oog wil ook wat en een 1-serie op 16 inch ziet er gewoon niet uit.Martin van der Zwaard schreef:1-serie op 16" non-RFT is prima te doen hoor. Niet vergelijkbaar met een S80 natuurlijk......want een 1-serie wil tenminste de bocht nog om

En hij heeft nog een sportief apparaat staan zegt ie. Dus dat een S80 liever rechtdoor gaat dan de bocht om is niet zo relevant denk ik. En de stoelen zijn heerlijk! Daarnaast vind ik het ook gewoon een mooie auto.

- Joopieboy
Even lekker tegen een paar schenen schoppen hier.
Dagelijkse auto toch, vrouw, kinderen? Ik ga even uit van samenwonend met een vriendin/vrouw/vriend.
Vaste lasten, onderhoudskosten, verzekering zijn vaak toch ook wel een dingetje. Zeker gezien de onderhoudsprijzen van bepaalde auto's en gewildheid bij het dievengilde. Verzekering hier is 3 tientjes all risk, onderhoud is met een paar honderd euro voor een kleine (180) of grote beurt (350+) ook wel te doen, onderdelen kosten geen ruk, wegenbelasting is 32 euro.
Dan zeg je zuinig? Mwow 1 op 14,5 met 90% snelweg is prima te doen, 6 bakkie met 3000 toeren bij 120, maar ook nog behoorlijk snel, dus geen eco schraper.
Ruimte zag, alle luxe, cruise, climate, xenon, goeie stoelen, dikke wielen, ziet er leuk uit, jonge auto (3 jaar), weinig km's (+/- 50dkm), halve afschrijving is al geweest.
Maar het belangrijkste is, het stuurt leuk, rijdt leuk, je krijgt leuke reacties onderweg. Alleen je mist een beetje imago oftewel penisverlenging voor sommigen.

Dagelijkse auto toch, vrouw, kinderen? Ik ga even uit van samenwonend met een vriendin/vrouw/vriend.
Vaste lasten, onderhoudskosten, verzekering zijn vaak toch ook wel een dingetje. Zeker gezien de onderhoudsprijzen van bepaalde auto's en gewildheid bij het dievengilde. Verzekering hier is 3 tientjes all risk, onderhoud is met een paar honderd euro voor een kleine (180) of grote beurt (350+) ook wel te doen, onderdelen kosten geen ruk, wegenbelasting is 32 euro.
Dan zeg je zuinig? Mwow 1 op 14,5 met 90% snelweg is prima te doen, 6 bakkie met 3000 toeren bij 120, maar ook nog behoorlijk snel, dus geen eco schraper.

Ruimte zag, alle luxe, cruise, climate, xenon, goeie stoelen, dikke wielen, ziet er leuk uit, jonge auto (3 jaar), weinig km's (+/- 50dkm), halve afschrijving is al geweest.
Maar het belangrijkste is, het stuurt leuk, rijdt leuk, je krijgt leuke reacties onderweg. Alleen je mist een beetje imago oftewel penisverlenging voor sommigen.

Laatst gewijzigd door Joopieboy op 09 mar 2017, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
De 120i van Martin natuurlijk, zuinig, voldoende uitrusting en lekker comfortabel!
- Luco
De definitie van comfortabel scheelt hier ook nogal 

-
Is de 1 serie zo oncomfortabel, heb vaak met bmws gereden en mee gereden alleen nog nooit met een 1 serie.
Joop is de Swift comfortabeler dan zijn voorganger uit 2008 want die vond ik tegenvallen qua comfort.
Ik gok alleen dat de s80 helaas boven budget is met een redelijke km stand.
Hoe is de zithouding van de golf want gezien mijn lengte pas ik niet in een nieuwe polo is dat ik de golf anders?
Joop is de Swift comfortabeler dan zijn voorganger uit 2008 want die vond ik tegenvallen qua comfort.
Hoe is de zithouding van de golf want gezien mijn lengte pas ik niet in een nieuwe polo is dat ik de golf anders?
- ErikMartijn
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as
Comfortabeler wordt het niet binnen dit budget en met de 2.2 HDi ook nog relatief zuinig. De looks moet je van houden maar ik vind het geweldig!
-
Hier thuis staat ook een Golf (7), geen problemen voor zowel mij (1,90) als mijn vader (1,97). Met 4 volwassenen moet de stoel wel wat meer naar voren, maar met (kleine?) kinderen? moet dat geen problemen geven.Royke schreef:Is de 1 serie zo oncomfortabel, heb vaak met bmws gereden en mee gereden alleen nog nooit met een 1 serie.
Edit: Excuus, zie dat de Golf die gepost is een 6 is, heb daar geen ervaring mee...
- Knot
Een Golf 7 heb je helaas niet voor 10 of 12k 

-
Te snel gelezenKnot schreef:Een Golf 7 heb je helaas niet voor 10 of 12k