SCHANDALIGE OPLICHTING BIJ IMMOKEUKENS

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marleen van Diest

SCHANDALIGE OPLICHTING BIJ IMMOKEUKENS

Bericht door Marleen van Diest » 31 dec 2015, 02:54

Nou goedenacht. Tja en wat doe je dan als je niet kan slapen? Even hier iets posten. Ik kreeg van Peter de tip om mijn bericht even hier te plaatsen omdat dit lekker vaak gelezen wordt :wink:

Het zit namelijk zo. Ik heb drie maanden geleden een keuken gekocht bij Immokeukens te Amsterdam. Nu blijken het helaas verschrikkelijke oplichters te zijn.

- Ik heb nog steeds geen keuken, ze hebben mij met kerst in de bende achter gelaten.
- Ik krijg verkeerde goedkope spullen geleverd die ik volgens Immokeukens maar moet accepteren omdat alles uit dezelfde fabriek zou komen. :hmmm:
- In mijn eigen huis staan ze mij te intimideren met drie man en proberen mij nog even 700,- lichter te maken.
- Ze laten mij gewoon een hele dag vanaf 7.30 wachten zonder afbericht van de gemaakte afspraak. Niemand is bereikbaar en ik word weggedruk. Geen reactie op app, sms of mail.... :?

Dit zijn nog maar een paar puntjes maar na wat onderzoek blijken er veel meer gedupeerde klanten te zijn. Tot op de dag van vandaag laten ze het afweten en heb ik nog niet eens een net telefoontje gehad met uitleg of excuses. Alleen een slappe reactie op mijn fb bericht. Inmiddels heb ik wel een advocaat ingeschakeld.

Een uitgebreid verslag met ook de reactie van die oplichters vind je hier: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... to_comment" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel grappig is dat je op hun fb pagina, je beoordeling over dit bedrijf achter kunt laten. Dus wie zich geroepen voelt om dit bedrijf te beoordelen...dat kan. Peter ging jullie al voor. Ik trouwens ook natuurlijk. :wink: kijk maar... https://www.facebook.com/immokeukens/reviews" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder ben ik wel benieuwd of iemand ervaring heeft met dit bedrijf?

JP

Re: SCHANDALIGE OPLICHTING BIJ IMMOKEUKENS

Bericht door JP » 31 dec 2015, 03:02

Welkom ! :coffee:

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 31 dec 2015, 03:08

JP schreef:Welkom ! :coffee:

Dank u! :D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 dec 2015, 10:01

Als het 2de Google zoekresultaat op de bedrijfsnaam naar rechtspraak verwijst zou ik er überhaupt al niet aan beginnen. Maar dat daargelaten, verstandig dat je direct een advocaat in de arm hebt genomen! Hopelijk wordt het alsnog opgelost! :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 31 dec 2015, 10:11

Riceaux schreef:Als het 2de Google zoekresultaat op de bedrijfsnaam naar rechtspraak verwijst zou ik er überhaupt al niet aan beginnen.
Heb je het stukje rechtspraak ook gelezen?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 dec 2015, 10:23

smiley schreef:
Riceaux schreef:Als het 2de Google zoekresultaat op de bedrijfsnaam naar rechtspraak verwijst zou ik er überhaupt al niet aan beginnen.
Si.

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 31 dec 2015, 10:34

Riceaux schreef:
smiley schreef:
Si.
Kijk dat is het punt juist. Ze deden zaken onder de naam Keukenplaats. Wat jij hebt gevonden heb ik inmiddels ook gevonden. Maar onder de naam Keukenplaats staan wel veel goede berichten. Ik heb inmiddels ook contact gehad met Keukenplaats en Immokeukens heeft hun naam ook nog onterecht gebruikt. Keukenplaats heeft wel samengewerkt met Immokeukens maar dat contract is al lang verbroken om verschillende gegronde redenen. Er lopen meerdere aangiftes vanwege oplichting tegen Immokeukens...

Keukenplaats gaat mij nu alsnog helpen en zorgen voor een mooie keuken. Keukenplaats zit zelf nu ook in een juridisch gevecht met Immokeukens en er zijn een heleboel gedupeerden die ze allemaal gaan helpen.

Ik post dit omdat ik niet wil dat die boeven van Immokeukens hiermee weg komen...

markk

Bericht door markk » 31 dec 2015, 11:24

Ik ben bezig met Brugman Keukens in Hoofddorp. Begint ook een redelijke drama dossier te worden.
Ik snap echt niets van die markt. Het gaat toch om vrij grote bedragen en je zou verwachten dat ze klanten waarderen.

Mark.

Joy

Bericht door Joy » 31 dec 2015, 11:34

Ik heb bewust voor een klein bedrijf in de buurt gekozen. Familiebedrijf wat nog hart voor de zaak heeft. Zowel de verkoopster als de installateurs hebben keurig werk geleverd. Dan maar geen knallerkorting keuken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 dec 2015, 12:30

Idd, Joy. Zo heb ik het ook gedaan.

Royke

Bericht door Royke » 31 dec 2015, 12:45

Breek me de bek niet open over keuken boeren, een kleine opsomming.

Std keuken nieuwbouwproject wil je een andere kookplaat kost 3500 euro.

Afspraak maken bij de aangeraden leverancier van een nieuwbouwproject was onmogelijk 4 keer gebeld kreeg als antwoord we hebben de tekeningen niet de keuken bij de buren was al besteld

Std verhalen nu tekenen 50% korting.

Naar Duitsland gegaan perfect geholpen, zelfs de installatiekosten waren goedkoper dan een bedrijf 20 km hiervandaan.

Rnd

Bericht door Rnd » 31 dec 2015, 13:02

Joy schreef:Ik heb bewust voor een klein bedrijf in de buurt gekozen. Familiebedrijf wat nog hart voor de zaak heeft. Zowel de verkoopster als de installateurs hebben keurig werk geleverd. Dan maar geen knallerkorting keuken.
Heb ik ook gedaan. Eerst nog naar ander bedrijven geweest. Hoe kan ik een bedrijf serieus nemen dat de eerste offerte halveert als je de prijs toch wel heel erg hoog vindt vergeleken met een andere keukenzaak? Dat vind ik al poging tot oplichting. Uiteindelijk gewoon naar een familiebedrijf hier in de buurt gegaan, die al jaren bestaan en niet met schimmige offertes komen. Die vragen een eerlijke prijs waarbij zij nog wat boterhammetjes verdienen en ik een nette keuken krijg.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 31 dec 2015, 13:30

Rnd schreef:
Joy schreef:Ik heb bewust voor een klein bedrijf in de buurt gekozen. Familiebedrijf wat nog hart voor de zaak heeft. Zowel de verkoopster als de installateurs hebben keurig werk geleverd. Dan maar geen knallerkorting keuken.
Heb ik ook gedaan. Eerst nog naar ander bedrijven geweest. Hoe kan ik een bedrijf serieus nemen dat de eerste offerte halveert als je de prijs toch wel heel erg hoog vindt vergeleken met een andere keukenzaak? Dat vind ik al poging tot oplichting. Uiteindelijk gewoon naar een familiebedrijf hier in de buurt gegaan, die al jaren bestaan en niet met schimmige offertes komen. Die vragen een eerlijke prijs waarbij zij nog wat boterhammetjes verdienen en ik een nette keuken krijg.

Mij zullen ze nooit weer zien bij die grote keukenboeren met hun slappe verkoopgladjakkers en zogenaamde managers die je aan de deur nóg een beter aanbod doen...geef mij maar een kleine man die mij gewoon simpelweg eerlijk zegt wat het kost en dat die daar daadwerkelijk wat aan kan verdienen, maar mij wel top service verleend...

onbegrijpelijk dat mensen zich bij zo'n groot huisproject massaal door zo'n halve figuren laat helpen...

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 31 dec 2015, 14:42

Dat ik niet de enige ben met keuken ellende verbaast mij niks.
Je hoort idd wel vaker dat er vanalles misloopt. Toch zou ik er wel mee kunnen leven als er fouten gemaakt worden en die vervolgens netjes worden opgelost. Maar dat is hier niet het geval.

Immokeukens probeert mij bewust op te lichten. Net weer een mail ontvangen met alleen maar leugens en waar ze ook nog eens met hun vinger naar mij wijzen, alsof het mijn eigen schuld is.... :?

De mail is natuurlijk direct doorgestuurd naar mijn advocaat...

dvh

Bericht door dvh » 31 dec 2015, 18:04

Nogmaals.
Keuken door een lokale timmerman laten maken.
Van A tot Z heeft die de voorbereiding , het plaatsen en de afwerking voor zijn rekening genomen.
En dat is 100% goed bevallen en kost gewoon hetzelfde of misschien wel goedkoper als door zo'n groot bedrijf.

JP

Bericht door JP » 31 dec 2015, 18:26

Als je als man pech hebt met je juist aangekochte auto..........

..........kunnen we dan ook op het VIVA-forum terecht voor advies ? :coffee: :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2015, 20:27

wat een verhaal, mooi klote!
betrouwbare namen ook :peace:

als ze FB hebben die figuren, dan misschien ff name and shame,
ik bedoel, ff in het 'zonnetje' zetten als ze echt van dat volk zijn.

WJ

Bericht door WJ » 31 dec 2015, 20:46

Ik zou even helemaal niks op social media, eerst die advocaat ze werk laten doen. Mocht het voorkomen werken die name and shame dingen niet echt in je voordeel.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2015, 21:02

WJ schreef:Ik zou even helemaal niks op social media, eerst die advocaat ze werk laten doen. Mocht het voorkomen werken die name and shame dingen niet echt in je voordeel.
klopt, als de boel al loopt met de advocaat dan oppassen wat je doet, kan tegen je gebruikt worden.

Luco

Bericht door Luco » 01 jan 2016, 10:17

Marleen van Diest schreef:
Heel grappig is dat je op hun fb pagina, je beoordeling over dit bedrijf achter kunt laten. Dus wie zich geroepen voelt om dit bedrijf te beoordelen...dat kan. Peter ging jullie al voor. Ik trouwens ook natuurlijk. :wink: kijk maar... https://www.facebook.com/immokeukens/reviews" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft Peter er dan ook een keuken gekocht?

Maar net als met autodealers en ook in andere handel moet je inderdaad of een klein lokaal zaakje benaderen of bij een fatsoenlijke keukenboer je keuken kopen.

daNpy

Bericht door daNpy » 01 jan 2016, 11:42

JP schreef:Als je als man pech hebt met je juist aangekochte auto..........

..........kunnen we dan ook op het VIVA-forum terecht voor advies ? :coffee: :kikker:
:lollerdelol:

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 01 jan 2016, 17:16

GTRene schreef:wat een verhaal, mooi klote!
betrouwbare namen ook :peace:

als ze FB hebben die figuren, dan misschien ff name and shame,
ik bedoel, ff in het 'zonnetje' zetten als ze echt van dat volk zijn.
Dat hebben ze in ieder geval niet onder die naam maar het bedrijf heeft natuurlijk wel een bedrijfspagina waar je je oordeel kunt achterlaten...

En tja die namen, ik wil niet meteen iemand beoordelen op zijn of haar etniciteit...

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 01 jan 2016, 17:18

WJ schreef:Ik zou even helemaal niks op social media, eerst die advocaat ze werk laten doen. Mocht het voorkomen werken die name and shame dingen niet echt in je voordeel.
Wat nu op FB staat is in overleg met de advocaat gegaan. De manier waarop ze reageren maakt mijn zaak alleen maar sterker

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 01 jan 2016, 17:29

Luco schreef:
Marleen van Diest schreef:
Heeft Peter er dan ook een keuken gekocht?

Maar net als met autodealers en ook in andere handel moet je inderdaad of een klein lokaal zaakje benaderen of bij een fatsoenlijke keukenboer je keuken kopen.
Moet dat dan?? Staat erbij, alleen een reactie achterlaten als je hier een keuken hebt gekocht? Of kan het ook dat je genoeg ellende hebt gezien en op basis daarvan je mening over een bedrijf achterlaat?

Marleen van Diest

Bericht door Marleen van Diest » 01 jan 2016, 17:34

JP schreef:Als je als man pech hebt met je juist aangekochte auto..........

Wie weet hebben ze daar ook een Off Topic afdeling? Ik heb persoonlijk geen idee maar misschien moet je je daar aanmelden als je daar behoefte aan hebt? :tong uitsteken:

Plaats reactie