Volvo S-60 T3 R-design nordic+

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: de BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport is ingeruild

Bericht door Arthur » 24 dec 2015, 13:29

Ik vind de LED lampen mooi staan, je ziet het verschil wel als er een BMW met of zonder aankomt :thumbup: Xenon is het nieuwe halogeen! :tooth:
Hifi had/heb ik ook en vind het prima. Meerprijs tov normaal wel waard terwijl ik de HK veel te duur vind tov Hifi. Maar das mijn mening :)
Ambianceverlichting heb je nu ook in de F11 neem ik aan. Volgens mij is dat de "sfeer" verlichting in het plafond die je in Amber en wit in kunt stellen.

RVV

Bericht door RVV » 24 dec 2015, 14:04

Gekocht bij de Beier?

Luca

Bericht door Luca » 24 dec 2015, 14:10

Nee zwartepoorte in Goes. Lekker ver weg ......... Dik 2 uur rijden. (Laatste foto's zijn niet van DE 3-serie)

Maar wat je van ver haalt........ :angel:

@arthur: ambiance idd ook op de 5.

dvh

Bericht door dvh » 24 dec 2015, 14:21

Congrats ;)
Mooi ding

Tom

Bericht door Tom » 24 dec 2015, 14:48

Feli!

Verbaas mij erover dat je de volledige deal hebt kunnen afronden via mail.
Als ik zoiets doe willen ze niet eens een indicatie geven, want dan moet je langskomen. Snap dat ze ongezien geen exacte prijzen geven, maar als een indicatie niet mogelijk is houd het voor mij vaak wel op. Dan ben je een halve dag kwijt om vervolgens binnen vijf minuten al te horen dat jullie te ver uit elkaar liggen. Geef dan een indicatie/prijs aan de hand van de info die je hebt en als de andere partij toch dingen kan vinden die je achtergehouden hebt, dan hebben ze ook een goed punt om het voorstel bij te stellen. Informatie achterhouden werkt dan alleen maar in je eigen nadeel.

Luca

Bericht door Luca » 24 dec 2015, 15:03

9 van de 10 auto's heb ik ongezien, ongereden gekocht. Ook doe ik alles per mail (zelfs niet telefonisch)

Mijn auto is als nieuw en de auto die ik koop ook. Dus dat hoeft geen discussie punt te worden.

Dan hou je alleen de prijs over. (Maar dat is uitgegebreid besproken)

Voordeel van de mail is dat je alles rustig naast elkaar kan zetten. Vooral als je met meerdere auto's bezig bent. Want de praatjes van een verkoper kunnen heel mooi klinken totdat je alles naast elkaar zet. Heb je dan al ja gezegd, dan zit je aan de koop vast.

Tegenwoordig reageren alle dealers wel op de mail. Ik moet wel zeggen dat ik een duidelijke overzichtelijke en volledige mail stuur. (Incl foto's)

Nu weet ik dat als ik de auto ga inruilen de verkoper alleen maar kan bevestigen al wat ik in de mail heb beschreven. Zou het niet kloppen, zou ik mezelf alleen maar voor de gek houden.

Luca

Bericht door Luca » 24 dec 2015, 15:34

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 24 dec 2015, 15:39

Ja ik zou ook liever meer via de mail doen. Maar ik ervaar dealers vaak als star. Je moet maar langskomen. Dat jij er een ochtend of middag aan kwijt bent interesseert ze vaak niet.
Terwijl ik denk: je kunt toch een indicatie geven op basis van de informatie en foto's die ik je geef. Daar kun je al prima aan zien hoe de auto erbij staat en hoe ermee omgegaan is. Als je komt en ze gaan je auto bekijken, dan is dat ook maar één rondje eromheen, even naar de banden kijken, keer sleutel erin voor km stand en wat vakjes in het interieur opentrekken.. niet bepaald een uitgebreide inspectie. Als verkoper is het je vak en ken je de prijzen binnen je sector... zo moeilijk kan het niet zijn. Als ze je auto willen doorstoren naar de handel doen ze het zelf ook volledig via mail.

JP

Bericht door JP » 24 dec 2015, 15:43

Luca schreef:(...)

(...)
Had jij niet ooit eens een witte GTi gekocht in Heerlen ? :sealed:

Luca

Bericht door Luca » 24 dec 2015, 15:47

Tom schreef:Ja ik zou ook liever meer via de mail doen. Maar ik ervaar dealers vaak als star. Je moet maar langskomen. Dat jij er een ochtend of middag aan kwijt bent interesseert ze vaak niet.
Terwijl ik denk: je kunt toch een indicatie geven op basis van de informatie en foto's die ik je geef. Daar kun je al prima aan zien hoe de auto erbij staat en hoe ermee omgegaan is. Als je komt en ze gaan je auto bekijken, dan is dat ook maar één rondje eromheen, even naar de banden kijken, keer sleutel erin voor km stand en wat vakjes in het interieur opentrekken.. niet bepaald een uitgebreide inspectie. Als verkoper is het je vak en ken je de prijzen binnen je sector... zo moeilijk kan het niet zijn. Als ze je auto willen doorstoren naar de handel doen ze het zelf ook volledig via mail.
Ik ervaar het anders. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen). Dealers moeten ook met de tijd mee. Ik vertik het idd uren te spenderen om op mijn vrije (waardevolle) dagen dealers te gaan bezichtigen en vragen te horen zoals; "waar dacht u zelf aan".

En ja, mails sturen kosten tijd maar zeker minde tijd. Misschien ligt het aan de "kwaliteit" van de mails :wink:

Zelfs als ze vragen; "kan ik u bellen", doe ik toch nog alles per mail.

Luca

Bericht door Luca » 24 dec 2015, 15:51

JP schreef:
Luca schreef:(...)

(...)
Had jij niet ooit eens een witte GTi gekocht in Heerlen ? :sealed:
Klopt!

Bleek later redelijk wat schade te hebben gehad terwijl het een nieuwe auto betrof. Niet alleen de originele velgen waren gejat (icm de beschadiging van de bumper, wat wel eerlijk was verteld) maar de tweede eigenaar kon mij ook vertellen dat het gehele portier, bestuurderszijde, geheel was gespoten. Binnen en buiten. Later liet de lak los.......

Dat wist ik niet!! Viel wel onder de garantie voor die eigenaar maar toch. Knap lullig.

Knot

Bericht door Knot » 24 dec 2015, 20:12

Heel goed, in ieder geval nog HiFi optie!

Macboy

Bericht door Macboy » 25 dec 2015, 10:50

JoostSchouten schreef:Hoe zit het eigenlijk met de turbo's en start/stop systeem?
Van vroeger uit was het altijd slecht om een warm turboblok meteen uit te zetten nadat je op je locatie aan komt.
Nu kan het goed zijn dat je na 1 uur snelwegjagen bij een druk stoplicht aankomt en je motor per direct stil staat.

Is dat niet slecht?
Dat kan niet anders dan slecht zijn. Is puur en alleen voor brandstof verbruik bedoeld en CO2 reductie. Steeds aan en uit kan gewoon nooit beter zijn dan altijd aan. Bij de M135i had ik er weinig last van. Handbak dus alleen bij koppeling los en in zijn vrij. Nu met de automaat slaat ie altijd af dus heb na een week zoals Arthur het laten programmeren. Gek word je ervan.
JP schreef:Start/stop is toch ook afhankelijk van meerdere factoren, en werkt dus niet altijd. Bijv. bij een koude motor springt die heus niet af, en ook niet als je te veel stroomverbruikers hebt ingeschakeld.
Dat is dus niet juist. Hij slaat gewoon altijd af. In de winter net wegrijden, stoplicht, boem uit. 1 uur lang op topsnelheid en dan even stoppen, boem uit.

JP

Bericht door JP » 25 dec 2015, 11:09

Macboy schreef:
JP schreef:Start/stop is toch ook afhankelijk van meerdere factoren, en werkt dus niet altijd. Bijv. bij een koude motor springt die heus niet af, en ook niet als je te veel stroomverbruikers hebt ingeschakeld.
Dat is dus niet juist. Hij slaat gewoon altijd af. In de winter net wegrijden, stoplicht, boem uit. 1 uur lang op topsnelheid en dan even stoppen, boem uit.
Dan heeft VW het beter geregeld dan BMW want die doen/t dat niet.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 dec 2015, 11:19

Dat is bij BMW ook zo, JP. Na een uur knallen weet ik niet maar er zijn bepaalde condities dat hij niet afslaat.

Knot

Bericht door Knot » 25 dec 2015, 14:02

Ik zet het bij de BMW meestal uit, zeker als je net gestart bent moet de motor gewoon zoveel mogelijk opwarmen en ik wil niet dat de stoelverwarming uit gaat.

N11 op altijd even volle pijp en stoplicht daarna wil je echt niet dat ie dan uit gaat, gewoon lekker uitschakelen en zelf bepalen.

In de Bluemotion (handbak) is dat beter geregeld, jij bepaalt het gewoon als het kan en je linker voet is het zat haal je hem eraf en gaat ie uit.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 dec 2015, 14:17

Ff laten coderen, Rody. Ben je er helemaal vanaf. Bij mij onthoudt hij de laatste schakeling. Dus zet ik hem een keer op ecopro, en ik druk hem niet uit (bij ecopro schakelt hij automatisch in) dan onthoudt hij dat als ik de auto zo wegzet.

Tommy

Bericht door Tommy » 25 dec 2015, 17:59

Verder zijn hedendaagse turbo's bij BMW voorzien van apart koelcircuit met eigen waterpomp. Als er maar enigszins temperatuur in de tor zit slaat mijne voor stoplichten ook af(F30 met ZF8), alleen in de file vind ik het irritant, zouden ze zo moeten doen dat de GPS ook zo werkt dat de start stop niet werkt in fileverkeer. Anticiperend coasten en schakelen kan immers al obv navi gegevens.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 dec 2015, 21:29

Ik lees dit nu pas, gefeliciteerd.

Moet zeggen dat ik bijna alles middels mail, zelfs what`s app afhandel, ik leg de lat ook hoog, een ondermaats bod kan, maar dan ben ik weg, kom ook niet weer, ook de mededeling dat je overal kan shoppen helpt IMHO mee aan een sterke onderhandelingspositie.

Ja, je moet geduld hebben, maar das onderdeel van het spel, voor de dealer is het handel, maar voor mij ook.

Luca

Bericht door Luca » 27 dec 2015, 21:56

Nog even zitten kijken naar de specificaties van de 316i en de 318i LCI.

Wat mij opvalt is dat de specificaties omtrent het vermogen (koppel, pk's, 0-100) identiek zijn.

Koppel: 220
Pk: 136
0-100: 9,3

Mogelijk dat de 318i LCI zuiniger is?

Het scheelt wel dat de 3 zuiniger en lichter is dan de 5. Scheelt geld

Fernando

Bericht door Fernando » 27 dec 2015, 22:52

Luca schreef:Nog even zitten kijken naar de specificaties van de 316i en de 318i LCI.

Wat mij opvalt is dat de specificaties omtrent het vermogen (koppel, pk's, 0-100) identiek zijn.

Koppel: 220
Pk: 136
0-100: 9,3

Mogelijk dat de 318i LCI zuiniger is?

Het scheelt wel dat de 3 zuiniger en lichter is dan de 5. Scheelt geld
Luca de 318i lci is de opvolger van de 316i, die mag van zijn welverdiende rust genieten... :mrgreen:
Het nieuwe instapmodel is de 318i, die gebruik maakt van een driecilinder met 136 pk. Daarmee is hij even krachtig als de 316i die de laan uit wordt gestuurd.

Joy

Bericht door Joy » 27 dec 2015, 23:13

Volgens mij zag ik 'm staan op de 1e verdieping bij Zwartepoorte. Net ding.

Luca

Bericht door Luca » 28 dec 2015, 11:15

Als je in Goes bent geweest waarschijnlijk wel. Hij stond eerder buiten. (Voorraad)

Wimo

Bericht door Wimo » 06 jan 2016, 01:16

Mooi wagen! Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 3-pitter meer dan genoeg power heeft voor dagelijks gebruikt :)

Luca

Bericht door Luca » 06 jan 2016, 10:14

Na veel gelezen te hebben verwacht ik het ook. Had best wel wat meer koppel willen hebben maar ben een erg rustige rijder geworden.

Wel had ik in het begin effe mijn bedenkingen bij een drie cilinder..... Vrijdag om 13:00 uur staat hij klaar. Kenteken is al bekend, hij is betaald en de performance grill + kofferbakmat zitten er reeds in / op.

Plaats reactie