Artega GT alu/carbon/kunstof & 300pk NA 3.6 VR6 DSG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Artega GT alu/carbon/kunstof & 300pk NA 3.6 VR6 DSG

Bericht door GTRene » 05 jun 2007, 23:59

Wat vinden jullie hiervan, ik kijk er hoopvol naar uit en vind het tot nu toe op papier een goed concept, hier wat gegevens;

Artega GT specifications:

Length: 3950 mm
Width: 1880 mm
Height: 1180 mm
Weigth: 1100 kg (they wished...its about 1280kg)
Power-to-weigth ratio: 3.6 kg/hp

Engine: rear-mounted V6 with direct injection
Capacity: 3597 cc
Power: 300 hp at 6600rpm
Torque: 350Nm
Drive: RWD
0-100 km/h ~5 s
Top speed 270+ km/h
DSG 6 bak

Op zich helemaal naar huidige maatstaven een mooi gewicht 1100kg en dat met airco en navigatie en al geloof ik. en iets van 75.000,-euro incl btw in DLD
--------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier wat video info:

http://video.google.nl/url?docid=472105" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ... L_clnlAxPw

hier de website voor meer info;

http://www.artega.de/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 10 jul 2011, 12:35, 15 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 jun 2007, 00:02

topkar, maar repost van een maandje terug dacht ik. :?:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jun 2007, 00:17

Robin schreef:topkar, maar repost van een maandje terug dacht ik. :?:
Ow haah...kan maar zo :oops: heb al wel eens iets op PH gezet erover, en dacht eens ff kijken hoever artega nu is, en ze zijn dus verder en serieus bezig daar, lijken me ook lekkere stoelen.

Iemand hier dat ding al in het echt gezien op een beurs ofzo?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 06 jun 2007, 10:05

Vind er weinig aan. Geeft me even veel emotie als een Ford Cougar. Dus niet lelijk maar weinig emotie.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jun 2007, 10:11

Vind het wel wat..................opvallend, das dan het enige negatieve, voor de rest goed.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jun 2007, 10:23

Ik vind vooral het technische gedeelte interessant, ik hou van kort en krachtig en licht, maar een Elise ofzo vind ik net iets te weinig, deze is kort onder de 4 meter! en een mooi concept van exclusieve materialen voor niet al te veel geld...dikke V6 van 3.6 L erin dus ook mooie tuning mogelijkheden en dat ding weegt maar 1100kg met veel extra's maar niet zo in your face aanwezig, de cabine lijkt rustig met heerlijke stoelen, en die DSG bak erin lijkt me ook wel wat...

Artega GT specifications:

Length: 3950 mm >> super, onder de 4 meter!
Width: 1880 mm >> Lekker breed, helemaal ivh tot de lengte.
Height: 1180 mm >> lekker laag
Weigth: 1100 kg >> lekker lichtgewicht met zelfs vele accesoires.
Power-to-weigth ratio: 3.6 kg/hp

Engine: rear-mounted V6 with direct injection
Capacity: 3597 cc >> dikke motor...
Power: 300 hp at 6600rpm >>redelijk vermogen.
Torque: 350Nm >> lekker koppel.
Drive: RWD >> zou niet anders willen.
0-100 km/h ~5 s
Top speed 270+ km/h
DSG 6 bak >>klinkt ook goed.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jun 2007, 10:32

Geef mij toch maar de Latigo CS. Ik ben nou eenmaal meer een sedan/coupé/GT man.

[img:640:394]http://www.carbodydesign.com/tuning-spe ... CS%202.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jun 2007, 10:35

Ah, de Artega wordt niet onder Fisker's eigen merk geproduceerd.

Toch blijf ik de Fiskers, Astons en Z8 veel mooier vinden.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55626
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 jun 2007, 10:45

De Artega vind ik een auto die bijvoorbeeld in LFS moet zitten, gewoon lekker geinig rossen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 jun 2007, 11:09

Vind hem eigenlijk wel mooi!

http://www.youtube.com/watch?v=QYSO9KXpWUs

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jun 2007, 12:17

Hopelijk komt ie binnenkort ergens in de buurt te staan zodat ik hem eens beter in me op kan nemen en voelen hoe het er in de cockpit aan toe gaat en hoe dat zit en voelt and real live looks...je moet er tenslotte toch ook dat gevoel bij hebben zo van wow, die wil ik terzijne tijd ook wel eens een tijdje sturen als die 2d hands aantrekkelijk wordt.
Volgens mij moet het ook een superstijf karretje worden geloof dat ze het destijds over carbon enzo hadden? of delen? als iemand weet wanneer er 1 in de buurt komt te staan op een show ben ik wel benieuwd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jan 2009, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 06 jun 2007, 12:38

Ik vind 'm wel leuk hoor.

Alleen het interieur mist elke vorm van uitstraling.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 06 jun 2007, 17:46

Op papier best interessant, misschien iets voor de mannen hier die nogal klagen over het feit dat de nieuwste BMW's zo zwaar geworden zijn? :wink:

Qua voorlampen een snuifje 599gtb/Carrera GT, interieur lijkt gejat van Porsche.

Voor die 75k heb je dus een wagen die tweedehands vermoedelijk weinig op zal brengen (mits het een massaproduct wordt), want wie kent dat hele Artega? Gebruikt kopen dan maar..:roll:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 06 jun 2007, 18:08


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 jun 2007, 20:52

Pescatore schreef:Op papier best interessant, misschien iets voor de mannen hier die nogal klagen over het feit dat de nieuwste BMW's zo zwaar geworden zijn? :wink:

Qua voorlampen een snuifje 599gtb/Carrera GT, interieur lijkt gejat van Porsche.

Voor die 75k heb je dus een wagen die tweedehands vermoedelijk weinig op zal brengen (mits het een massaproduct wordt), want wie kent dat hele Artega? Gebruikt kopen dan maar..:roll:
75.000 ex. BPM idd :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 jun 2007, 22:10

Frame: Aluminium space frame...

tubular frame-type rear...

module in high-strenght steel...

Body: Carbon fibre-reinforced
composite materials

Dus dat voor 75.000,-euro incl btw maar ex bpm is niet veel hoor voor de auto en exclusiviteit want hij gaat niet in grote aantallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jan 2009, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:12

Mooi ding is die al productieklaar of is het een concept ?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jun 2007, 01:00

Rico v Velzen schreef:Mooi ding is die al productieklaar of is het een concept ?
Is al productie klaar, later dit jaar komen de eersten als model 2008 je hebt dan eigenlijk moderne lichtgewicht materialen voor een mooie prijs!
en exclusief en een goede ontwerper naam...en zo te zien kan die auto veel rijders plezier geven en een beetje practies zijn ook nog :lol:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 07 jun 2007, 10:24

Zal wel leuk rijden zo'n klein bakkie

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jun 2007, 10:46

Rene / Hazze schreef:Zal wel leuk rijden zo'n klein bakkie
Lijkt mij dus ook, helemaal met die korte overhang...zal wel als een luxe kart rijden misschien...gewicht is prima met navi en airco maar dat zullen wel allemaal lichte systemen zijn, de stoeln zien er als let me hug you uit en 300 pk op 1100kg to start with is niet verkeerd!
hm...terzijne tijd een compressor op die 3.6 VR6 uit de R36, tuning spul genoeg voor die motoren lijkt me en ik denk dat 380pk er wel inzit zonder grote inwendige motor wijzigingen? ben benieuwd naar de eerste test sessies.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 jun 2007, 10:56

Afbeelding

Der neue deutsche Supersportler
Wenn bisher jemand nach deutschen Sportwagen-Herstellern fragte, bekam er meistens die Antwort: „Porsche, Mercedes, BMW und Audi“. Ab November dieses Jahres darf getrost noch die Marke „Artega“ genannt werden. Der Name des Autos: „Artega GT“!
Der Autozulieferer „Paragon“, der auf das Fertigen von Inneninstrumenten spezialisiert ist, hat in den letzten Jahren so viele Ideen für ein eigenes Fahrzeug gesammelt, das nun der logische nächste Schritt getan wurde. Mit einer geballten Ladung Kompetenz wurde eine neue Sportwagenmarke ins Leben gerufen. Die Führungsetage von „Artega“ wird von keinem geringeren als dem ehemaligen Chef von „Rolls Royce“, „Alfa Romeo“ und „Maserati“, Karl-Heinz Kalbfell, beraten. Die Designabteilung übernimmt der ehemalige Design-Chef von „Aston Martin“, Henrik Fisker und für die technische Entwicklung gewann man den ehemaligen Porsche-Konstrukteur Hardy Essig.
Der Öffentlichkeit wurde der neue Sportwagen auf dem diesjährigen Genfer Auto-Salon vorgestellt.
Mit einer Länge die gerade einmal an die Polo-Größe reicht, einer Breite einer Mercedes S-Klasse und einer Höhe von nur 1,18 Meter ist der „Artega GT“ definitiv eine so genannte Rennflunder. Ein Aluminium-Rahmen mit kohlefaserverstärkter Karosserie macht aus dem Wagen ein wahres Leichtgewicht. Die 1.100 Kilogramm werden allerdings mit einem VW-Motor mit 300 PS auf bis zu 270 km/h beschleunigt. Damit und dank der Überrollbügel ist der neue Supersportler definitiv renntauglich und lässt auch den einen oder anderen Porsche an der Startlinie stehen, wenn er in unter fünf Sekunden auf 100 km/h beschleunigt. Vier Airbags sorgen für die Sicherheit der Passagiere, genauso wie das serienmäßige ESP.
Im Innenraum findet man entgegen aller Vermutungen viele Ablagemöglichkeiten, sowie eine Art Kofferraum hinter den beiden Sportsitzen, wo sogar ein Kindersitz untergebracht werden kann. Alternativ passt auch eine Golftasche hinter die Sitze. Dieser Platz konnte durch einen Quereinbau des Motors über der Hinterachse erreicht werden.
Die Bedienelemente bieten einige Neuigkeiten: So wurden Knöpfe und Drehschalter fast komplett aus dem Cockpit verbannt und durch neuartige Sensortasten ersetzt. Diese sollen bald auch bei Großserienfahrzeugen anderer Hersteller zum Einsatz kommen. Weiterhin werden in diesem Auto die Geschwindigkeit, sowie die Drehzahlanzeige in einem einzigen Tacho mit zwei Nadeln angezeigt. Diese verfärben sich rot umso höher sie ausschlagen.
Seit März wird der „Artega GT“ in der neu errichteten Werkshalle in Delbrück bei Paderborn gebaut. So ist das Firmenlogo von „Artega“ auch das Wappenzeichen von Delbrück mit einem Artega-Schriftzug.
Die ersten Exemplare sollen ab Mitte 2008 ausgeliefert werden, wobei die Produktion auf 500 Exemplare pro Jahr limitiert ist. Bei einem vergleichbar niedrigen Preis von unter 75.000 Euro ist der „Artega GT“ definitiv eine Alternative zu den großen Porsche, Mercedes, BMW's und Audis.

Text: Stefan Gerstenberg
Bildquelle: Artega Automobil GmbH & Co. KG

Artega Automobil GmbH & Co. KG
Bösendamm 13
33129 Delbrück/Westfalen
http://www.artega.de" onclick="window.open(this.href);return false;
info@artega.de
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jan 2009, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 jul 2007, 22:47

Afbeelding
ze hebben de website vernieuwd en ik heb me aangemeld voor meer info 8) en op de hoogte gehouden willen worden van dit leuke produckt :idea:

Afbeelding

veel nwe info en mooie foto's en preislijsten...wil er wel eens een kijkje gaan nemen daar..misschien een klein meeting ideetje???


http://www.artega.de/Aktuelles" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jan 2009, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 29 jul 2007, 09:36

Dit kan inderdaad best wel eens een leuk karretje worden ! PK/gewicht verhouding is top. Ook de prijs is niet verkeerd voor zo iets exclusiefs.
Gezien het formaat vraag ik me alleen af of je er wel in gaat passen als je > 1.80 lang bent...
Minpunt zoals ik er naar kijk is die dsg bak, da's jammer.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 jul 2007, 10:58

Erg fraai, alleen de velgen zijn absoluut niet mijn smaak, die hebben een autostyle uitstraling welke de auto zeker niet verdient.

Michel

HSR
Berichten: 5519
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 jul 2007, 12:27

Michel Pol schreef:Erg fraai, alleen de velgen zijn absoluut niet mijn smaak, die hebben een autostyle uitstraling welke de auto zeker niet verdient.

Michel
Klopt, de velgen die er onder zitten breken de wagen behoorlijk af. Mooie, strakke OZ- racing velgen zullen de wagen wel wat beter staan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB, Majestic-12 [Bot] en 4 gasten