Leuk om dit topic te lezen! Een paar jaar geleden stond ik voor dezelfde keuze en ik ben destijds als Subaru liefhebber voor een GTT gegaan. So far heb ik daar geen moment spijt van gehad, één en al plezier! M.b.t de betrouwbaarheid heb ik gelukkig nog geen problemen gehad, op een kapotte Walbro benzinepomp na wel te verstaan. Ik rijd nog met de standaard 5-bak met 300pk en 400nm. Het onderhoud dat ik doe is weinig bijzonder; gewoon ieder jaar een beurtje, wel gebruik ik hoogwaardige olie.
Als ik je een advies mag geven: probeer er één te kopen waar al de nodige updates op zitten. Ik doel daarmee vooral op het onderstel en niet op bakken vermogen. Mijn GT had toen ik hem kocht alleen een Intrax RS schroefsetje en voor de rest was het onderstel helemaal standaard met veel onderstuur als resultaat. De aanschafprijs voor eentje met updates zal hoger zijn dan van een gemiddelde GT maar zelf al die updates kopen is nog veel duurder. En geloof me: als je standaard begint dan ga je vanzelf toch upgraden en dat kost echt veel meer. Ik ben een ervaringsdeskundige wat dat betreft
Een aantal tips als je voor een GT besluit te gaan:
- Neem er bij voorkeur één vanaf het bouwjaar 99. Zoals PimV al schrijft zijn deze ECU's eenvoudiger/goedkoper te herschrijven. De standaard 98 ECU kan wel worden gedaan maar daarvoor moet er een bordje op de ECU worden gesoldeerd. De kosten alleen hiervan bedragen al zo'n 400-450 euro, dit heb ik een jaar terug ook laten doen.
- Mocht je voor een ouder model gaan let dan op de remmerij, met 98'er remmerij wil je echt het circuit niet op. Vanaf 99 zijn 4 pots klauwen standaard.
- Onderstel updates, bijvoorbeeld van Whiteline, werken erg goed!
- De standaard veerpoten zijn ongeschikt. Als je tenminste niet continu op 3 wielen de bocht door wilt
- Probeer er één te kopen waarbij er niet is gekloot met de elektronica. In mijn GT was een AVCR en een alarm ingebouwd door prutsers en daar heb ik echt veel problemen mee gehad. Dat heeft me een hoop tijd en ergernis gekost!
Ik hoop je dat iets aan het bovenstaande hebt en succes met zoektocht! Wat je ook koopt, je gaat er veel plezier aan beleven