Vandaag de eerste km's gereden met de gt4 door rondjes te rijden op de ring. Omdat ik daar zelf geen tijd voor had, is de auto de afgelopen tijd ingereden door DickH.
Begonnen in half nat dus bescheiden het tempo opgebouwd gedurende de dag toen het uiteindelijk droog werd.
Wat zal ik er van zeggen. Grip grip en nog eens grip, een heel mooie balans en heel veel rust in de auto.
Op droog is het wel erg tricky om een driftje te leggen met de auto door de enorme hoeveelheid grip, maar goed daar is hij natuurlijk eigenlijk ook niet voor bedoeld, maar ik kon het niet laten.
Heb zo een 15 rondjes gedraaid waarbij de auto eigenlijk geen krimp gegeven heeft. De Carrera S motor snort er vrolijk op los. Opschakelen van 3 naar 4 is eigenlijk het mooiste, dan pakt ie mooi door. De 5 is eigenlijk alweer te ver van de 4 af. Wie weet op termijn een iets kortere eindoverbrenging monteren; het hoeft maar een heel klein beetje korter is mijn mening en dan maak je wat grotere stappen.
Met de 997 gt3 bv tikte je de eerste serieuze links in Klostertal 215 aan, met de gt4 lukte me het net om 200 aan te tikken daar. Nu had de gt3 ook wel 30pk'tjes meer en een kortere eindoverbrenging natuurlijk.
Moet nog steeds uitvogelen hoe ik de beste aircostand kies. Het wordt vrij snel erg warm in de auto (logisch, middenmotor) ondanks dat het buiten circa 10 graden was en ik begrijp nu waarom Porsche de auto uitgerust heeft met een 'airco-max' knop

Het is me nog niet gelukt een comfortabele middenstand te vinden.
Al met al zeer tevreden met de auto. Ook de degelijkheid en het gemak waarmee het rondje na rondje draait is weer erg prettig.