Alleen voor een E36 geven ze die bakken ook niet weg, gaan voor iets van 1500 euro

a nee Dick, ligt niet in de weg 8) dacht dat je hem vergeten was vandaar de hint maar hoor zie je wel dan!!Dick Hoekendijk schreef:
@Sven. Zeer binnenkort gaan aan de motor van de dikke dame beginnen. Aansluitend komt de zware zus aan de beurt en dan heb ik ook de uitlaat nodig. Maar als ie in de weg ligt moet je het zeggen. Kom ik 'm eerder ophalen natuurlijk.
Hoi Dick,Dick Hoekendijk schreef:Cool, dan had je dus één van de laatste. Die 6-bakken zijn nu vreselijk moeilijk te vinden. Ik ben op zoek naar zo'n 6bak voor mijn 93er. Voor de circuitauto is die top niet van belang.
Zoals Dick al schreef bestaat deze niet. De term Nurburgring heeft betrekking op een optiepakket wat bestond uit:johnE21 schreef:Er bestaat wel degelijk een nurbergring edition van de ///M5.
Het is de S38B36 resp de S38B38. Bovendien heeft naar DIN gemeten de B36 315pk en de B38 347pk.johnE21 schreef:je hebt de m5 3.6L m30B36 standaard 316pk
je hebt de m5 3.8L m30B38 standaard 340pk.
Dat hebben alle E34 ///M5's. Het verschil zit in de contrast-lak van de biezen.johnE21 schreef:de 3.8 is als ware de getunde versie van de 3.6.
De 3.8 heeft vanaf fabriek het bmw aerodinamica pakket erop zitten.
Ook niet waar. het EDCIII onderstel past de hardheid van de dempers aan op [1] Acceleratie en [2] overhellen van de auto. Hiervoor zijn drie gyroscopen gemonteerd.johnE21 schreef:de nurbergring edition heeft een speciaal onderstel wat vanaf 120km/h iets zakt voor de betere wegligging
Onderhoudsvrij???? Was dat maar waar. Een S38 welke 250k km niet onderhouden is zou ik niet willen hebben. Buiten het normale onderhoud geldt dat iedere 20k km de klepspeling gecontroleerd en indien nodig gesteld moet worden. Maar dat is bij de M30 ook zo, alleen heeft de S38 24 kleppen waarvan de speling m.b.v stelplaatjes ingesteld wordt.johnE21 schreef:Nu over de prijs; de ///M5 motoren van de e34 waren 250000km onderhoudsvrij gegarandeerd vanaf fabriek
Klopt mijne was net zo origineel als een alpina...Hoi Dick,
De auto die door John aangehaald wordt is veelvuldig op het toenmalige forum van de BMW sportclub besproken. Het betrof een omgebouwde E34 525i met een S38B36 blok en bijbehorende aandrijflijn welke uit een eveneens omgebouwde, maar gecrashte E34 520i kwam. M.a.w, ver van origineel dus.
Raymond
Ik heb dat boek van James Taylor ook, erg informatief maar soms is hij niet helemaal 100% accuraat, bij de E36 M3 in elk geval niet. (noemt ook niet alle speciale varianten) E28/E30/E34 weet ik zo niet omdat ik niet zo'n kenner ben, maar bij de druk die ik heb staat bijvoorbeeld vrolijk dat de 3.8 400 PK en 400 NM heeft. Zal wel een typfout zijn, koppel en PK door elkaar.The S38 B38 is normally rated at 340 hp (ECE)/347 hp (DIN) at 6,900 rpm and 295 lb/ft of torque at 4,750 rpm. However, a cleaner version was developed for Austria and Switzerland, rated at 334 hp (ECE) and later 327 hp (ECE). The S38 B38 can be identified by its grey (instead of black) cam cover surround.
Ik zal uitleggen wat ik bedoel:Je vergeet geloof ik dat Alpina een fabrikant is, geen klusjesman die motoren overhangt. En daarnaast is de E34 M5 de laatste met de hand gebouwde BMW. Heeft niet zoveel met omgebouwde "originele" 525's te maken denk ik.
3,5 v8 ??Sander Spoolder schreef:Ik zou het wel weten 8)
http://auto.marktplaats.nl/bmw/94805729 ... 8%3D#photo
Jah, als het is wat hij zegt dat het is, en alles klopt, dan is de prijs ook wel strak.sven deutschmann schreef:3,5 v8 ??Sander Spoolder schreef:Ik zou het wel weten 8)
http://auto.marktplaats.nl/bmw/94805729 ... 8%3D#photo
ziet er wel strak uit daar niet van
Is wat voor te zeggen, maar vaak gaan blok, bak en diff over etc en worden er voor de rest een hoop kleine dingen vergeten.johnE21 schreef:Dick,
Wordt inderdaad een leuke discussie, betreffende de aantallen klinkt dit wel erg logisch, maar waar ligt dan de grens tussen een originele M5 en een omgebouwde. 1 ding blijft in iedergeval anders en dat zijn de eerste 3 letters van het chassisnummer.
Even snel op de etk gekeken de carosserieen zijn gelijk(e34), lijkt mij als je het geheel ombouwd je dan toch een echte ///M hebt.
Is die in ieder geval met de hand gebouwd![]()
john
In dit kader, vandaag met een andere collega in gesprek over wat ik met mijn roadster aan het doen was. Blijkt dat die kerel 3 jaar toerwagens heeft gereden, ook in een BMW. Had toen vanwege niet uitmuntende prestaties problemen met de sponsoring. Echt komisch allemaal weerStéphane schreef:Ook typisch. Net even met wat collega's in gesprek over auto's. Blijkt dat de broer van de ene collega een E39 M5 heeft en de andere een E60 M5. Best komisch