Alleen voor een E36 geven ze die bakken ook niet weg, gaan voor iets van 1500 euro
E34 M5 te koop, kennis van mij heeft interesse
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Misschien kijken of de E36 M3 6 bak niet past? Die hebben bij BMW namelijk dezelfde aanduiding S6S 420G maar wel een ander achtervoegsel en onderdeelnummer. Alleen kwam die 6 bak bij de M3 pas in '96 dus het kan best een update zijn, eind '97 hebben ze weer een update gehad.
Alleen voor een E36 geven ze die bakken ook niet weg, gaan voor iets van 1500 euro
Alleen voor een E36 geven ze die bakken ook niet weg, gaan voor iets van 1500 euro
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
a nee Dick, ligt niet in de weg 8) dacht dat je hem vergeten was vandaar de hint maar hoor zie je wel dan!!Dick Hoekendijk schreef:
@Sven. Zeer binnenkort gaan aan de motor van de dikke dame beginnen. Aansluitend komt de zware zus aan de beurt en dan heb ik ook de uitlaat nodig. Maar als ie in de weg ligt moet je het zeggen. Kom ik 'm eerder ophalen natuurlijk.
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Mooie wagen zo op de foto's, interieur ziet er ook nog heel erg netjes uit.
Zou echter wel oppassen, velgen zijn van de 3,8L uitvoering en de brede nieren werden pas bij de 6-bak uitvoering geleverd. Misschien ex-schade?
Verder zou ik me storen aan de goedkoop uitziende zilverkleurige dorpels en onderste delen van de bumpers. Bij mijn M5 waren die antracietkleurig, wat een mooi bescheiden contrast met de lakkleur gaf.
Zo'n wagern moet je helemaal origineel hebben, incl. die schitterende schotelvelgen en smalle niertjes.
Zou echter wel oppassen, velgen zijn van de 3,8L uitvoering en de brede nieren werden pas bij de 6-bak uitvoering geleverd. Misschien ex-schade?
Verder zou ik me storen aan de goedkoop uitziende zilverkleurige dorpels en onderste delen van de bumpers. Bij mijn M5 waren die antracietkleurig, wat een mooi bescheiden contrast met de lakkleur gaf.
Zo'n wagern moet je helemaal origineel hebben, incl. die schitterende schotelvelgen en smalle niertjes.
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Hoi Dick,Dick Hoekendijk schreef:Cool, dan had je dus één van de laatste. Die 6-bakken zijn nu vreselijk moeilijk te vinden. Ik ben op zoek naar zo'n 6bak voor mijn 93er. Voor de circuitauto is die top niet van belang.
De auto die door John aangehaald wordt is veelvuldig op het toenmalige forum van de BMW sportclub besproken. Het betrof een omgebouwde E34 525i met een S38B36 blok en bijbehorende aandrijflijn welke uit een eveneens omgebouwde, maar gecrashte E34 520i kwam. M.a.w, ver van origineel dus.
Raymond
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
John,
Antwoorden zie verder naar beneden:
1: een dashboard schakelaar waarmee de hardheid van het EDCIII onderstel in drie standen in te stellen is.
2: 255/40ZR17 (Michelin MXX2) banden op 9Jx17ET22 velgen
3: Een 19mm dikke stabilisatorstang (i.p.v 18mm) op de achteras ter compensatie van (2)
N.B, alle E34 ///M5 3.8'en hebben het EDCIII onderstel, alleen zonder het nurburgring optiepakket is deze niet door de gebruiker te beinvloeden.
Verder zijn er genoeg voorbeelden van B36 en B38 motoren die de 250k km al ruimschoots gepasseerd zijn en nog steeds erg sterk zijn.
<Mvrgr,
Raymond
Antwoorden zie verder naar beneden:
Zoals Dick al schreef bestaat deze niet. De term Nurburgring heeft betrekking op een optiepakket wat bestond uit:johnE21 schreef:Er bestaat wel degelijk een nurbergring edition van de ///M5.
1: een dashboard schakelaar waarmee de hardheid van het EDCIII onderstel in drie standen in te stellen is.
2: 255/40ZR17 (Michelin MXX2) banden op 9Jx17ET22 velgen
3: Een 19mm dikke stabilisatorstang (i.p.v 18mm) op de achteras ter compensatie van (2)
N.B, alle E34 ///M5 3.8'en hebben het EDCIII onderstel, alleen zonder het nurburgring optiepakket is deze niet door de gebruiker te beinvloeden.
Het is de S38B36 resp de S38B38. Bovendien heeft naar DIN gemeten de B36 315pk en de B38 347pk.johnE21 schreef:je hebt de m5 3.6L m30B36 standaard 316pk
je hebt de m5 3.8L m30B38 standaard 340pk.
Dat hebben alle E34 ///M5's. Het verschil zit in de contrast-lak van de biezen.johnE21 schreef:de 3.8 is als ware de getunde versie van de 3.6.
De 3.8 heeft vanaf fabriek het bmw aerodinamica pakket erop zitten.
Ook niet waar. het EDCIII onderstel past de hardheid van de dempers aan op [1] Acceleratie en [2] overhellen van de auto. Hiervoor zijn drie gyroscopen gemonteerd.johnE21 schreef:de nurbergring edition heeft een speciaal onderstel wat vanaf 120km/h iets zakt voor de betere wegligging
Onderhoudsvrij???? Was dat maar waar. Een S38 welke 250k km niet onderhouden is zou ik niet willen hebben. Buiten het normale onderhoud geldt dat iedere 20k km de klepspeling gecontroleerd en indien nodig gesteld moet worden. Maar dat is bij de M30 ook zo, alleen heeft de S38 24 kleppen waarvan de speling m.b.v stelplaatjes ingesteld wordt.johnE21 schreef:Nu over de prijs; de ///M5 motoren van de e34 waren 250000km onderhoudsvrij gegarandeerd vanaf fabriek
Verder zijn er genoeg voorbeelden van B36 en B38 motoren die de 250k km al ruimschoots gepasseerd zijn en nog steeds erg sterk zijn.
<Mvrgr,
Raymond
Laatst gewijzigd door raymondw op 06 jun 2007, 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
-
johnE21
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Klopt mijne was net zo origineel als een alpina...Hoi Dick,
De auto die door John aangehaald wordt is veelvuldig op het toenmalige forum van de BMW sportclub besproken. Het betrof een omgebouwde E34 525i met een S38B36 blok en bijbehorende aandrijflijn welke uit een eveneens omgebouwde, maar gecrashte E34 520i kwam. M.a.w, ver van origineel dus.
Raymond
verder reply op jou andere mail, zoals ik ook eerder al aangaf, ik heb het boek de BMW M-serie van james taylor er ook eens op nageslagen, en zat er naast, schiet mij maar af, hang me op ofzo.
Maar......ik kan nergens die 347pk terugvinden....
mzzl John
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
M registry heeft er ook een heel verhaal over:
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=12
En die zeggen dit:
http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=12
En die zeggen dit:
Ik heb dat boek van James Taylor ook, erg informatief maar soms is hij niet helemaal 100% accuraat, bij de E36 M3 in elk geval niet. (noemt ook niet alle speciale varianten) E28/E30/E34 weet ik zo niet omdat ik niet zo'n kenner ben, maar bij de druk die ik heb staat bijvoorbeeld vrolijk dat de 3.8 400 PK en 400 NM heeft. Zal wel een typfout zijn, koppel en PK door elkaar.The S38 B38 is normally rated at 340 hp (ECE)/347 hp (DIN) at 6,900 rpm and 295 lb/ft of torque at 4,750 rpm. However, a cleaner version was developed for Austria and Switzerland, rated at 334 hp (ECE) and later 327 hp (ECE). The S38 B38 can be identified by its grey (instead of black) cam cover surround.
-
johnE21
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Ik zal uitleggen wat ik bedoel:Je vergeet geloof ik dat Alpina een fabrikant is, geen klusjesman die motoren overhangt. En daarnaast is de E34 M5 de laatste met de hand gebouwde BMW. Heeft niet zoveel met omgebouwde "originele" 525's te maken denk ik.
Simpelweg een blok overhangen is niet moeilijk, wat alpina doet is eigenlijk ook niet zo moeilijk: je tuned een nieuw bmw blok, past ophanging,onderstel en spoilers aan en klaar.
is vrij beknopt,weet dat er een boel research achter zit maar gaat om de strekking.
maar stel: je neemt een e34 carosserie, doet deze geheel doorlassen, verstevigd de subframes, monteerd er een brembo conversionkit onder, past het onderstel aan met een Kw-schroef variant, laat de software van carly motors icm Boltuning aanpassen.en na info blijkt dat racing dynamics de beste aerodynamica heeft voor de achterzijde...welke je hard nodig hebt bij idiote snelheden.
Dan denk ik dat er verschil in zit in iets ombouwen en iets goed ombouwen.
Als je 100% plat zou gaan op origineel BMW, dan zouden merken als Hartge/schnitzer,racing dynamics,alpina ook alleen maar omgebouwde bmw,s zijn.
Waarom laat bmw het tunen eigenlijk over aan andere merken????moet je je eens afvragen....waarom bouwde bmw eigenlijk niet zelf een 2.7 m20 (ik bedoel niet de 2.7E) maar de conversie wat hartge schnitzer enz. wel deden.
Waarom is BMW heel lang gestopt me het maken van turbo motoren na de 745i (benzine turbo,s bedoel ik niet de diesel speciaal voor raymon) en ging alpina er gewoon mee door??
De katalysator onder een M5 is een regelrechte ramp(ivm doorstroming lucht), waar BMW veel moeite (software matig) mee heeft gehad om de auto goed lopend/afgesteld te krijgen ivm emissie eisen.
Er zijn er toch talloze die deze eronder vandaan halen, dan zou het toch ook niet meer origineel zijn??
Maar heel simpel is dit mijn mening. Een bmw is her en der echt wel aan te passen cq te verbeteren ook door de normale hobby-ist als je weet waar je mee bezig bent.
Dat dat niet voldoet aan iedereen zijn smaak is logisch.
Heb hier ook een totaal omgebouwde e21 staan,maar denk wel dat deze technisch beter is (remmen ,ophanging,motor enz,enz) dan een e21 welke zo uit de fabriek kwam rollen. Dat de echte liefhebbers mijn e21 waarschijnlijk niet mooi vinden kan ik wel inkomen, blijft altijd een kwestie van smaak.
Groet
John
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Mooi verhaal. Ben het er gedeeltelijk mee eens. Gedeeltelijk ook niet. Een 520 is door montage van een M5 motor en wat andere aanpassingen nog geen M5. Of het nu wel of niet goed gedaan is. Alpina en BMW werken 100% samen. Heel veel van de technische aanpassingen welke nodig zijn om een Alpina te maken worden keurig netjes in de BMW fabriek al aangebracht. Dat zie ik bij tuners zoals Hartge, Schnitzer e.d. niet gebeuren. Maar daar zijn het ook tuners voor. Bedrijven die mogelijkheden zien om auto's aan te passen alwaar een grote fabrikant moet passen omdat het simpelweg niet renderent is om voor een handje vol liefhebbers een kompleet aangepaste auto te gaan ontwikkelen, te homologeren en onderdelen op voorraad te gaan houden. Dat is dan ook gelijk de reden waarom b.v. de E39 M5, en de E46 M3 van die softie auto's zijn en er diverse tuners wel in staat bleken te zijn om er in mijn ogen sportieve uitvoeringen van te maken. Het gaat om de aantallen.
p.s. gaat toch nog een leuke discusie worden
p.s. gaat toch nog een leuke discusie worden
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
3,5 v8 ??Sander Spoolder schreef:Ik zou het wel weten 8)
http://auto.marktplaats.nl/bmw/94805729 ... 8%3D#photo
ziet er wel strak uit daar niet van
-
johnE21
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
volgens de RDW is het wel een 8 cilinder, alleen zonder ciliderinhoud en vermogen
Kenteken LR-VB-82
Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 5ER REIHE;5 SERIE TOURING
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.420 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 2.015 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 7201
Datum eerste afgifte Nederland 27-06-1995
Datum eerste toelating 27-06-1995
Datum aanvang tenaamstelling 14-04-2007
Vervaldatum APK 03-12-2007
Wacht op keuren Nee
Kenteken LR-VB-82
Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 5ER REIHE;5 SERIE TOURING
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 8
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.420 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 2.015 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 7201
Datum eerste afgifte Nederland 27-06-1995
Datum eerste toelating 27-06-1995
Datum aanvang tenaamstelling 14-04-2007
Vervaldatum APK 03-12-2007
Wacht op keuren Nee
-
johnE21
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 mei 2007, 10:34
Dick,
Wordt inderdaad een leuke discussie, betreffende de aantallen klinkt dit wel erg logisch, maar waar ligt dan de grens tussen een originele M5 en een omgebouwde. 1 ding blijft in iedergeval anders en dat zijn de eerste 3 letters van het chassisnummer.
Even snel op de etk gekeken de carosserieen zijn gelijk(e34), lijkt mij als je het geheel ombouwd je dan toch een echte ///M hebt.
Is die in ieder geval met de hand gebouwd
john
Wordt inderdaad een leuke discussie, betreffende de aantallen klinkt dit wel erg logisch, maar waar ligt dan de grens tussen een originele M5 en een omgebouwde. 1 ding blijft in iedergeval anders en dat zijn de eerste 3 letters van het chassisnummer.
Even snel op de etk gekeken de carosserieen zijn gelijk(e34), lijkt mij als je het geheel ombouwd je dan toch een echte ///M hebt.
Is die in ieder geval met de hand gebouwd
john
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Jah, als het is wat hij zegt dat het is, en alles klopt, dan is de prijs ook wel strak.sven deutschmann schreef:3,5 v8 ??Sander Spoolder schreef:Ik zou het wel weten 8)
http://auto.marktplaats.nl/bmw/94805729 ... 8%3D#photo
ziet er wel strak uit daar niet van
- MartijnGizmo
- Berichten: 13073
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Is wat voor te zeggen, maar vaak gaan blok, bak en diff over etc en worden er voor de rest een hoop kleine dingen vergeten.johnE21 schreef:Dick,
Wordt inderdaad een leuke discussie, betreffende de aantallen klinkt dit wel erg logisch, maar waar ligt dan de grens tussen een originele M5 en een omgebouwde. 1 ding blijft in iedergeval anders en dat zijn de eerste 3 letters van het chassisnummer.
Even snel op de etk gekeken de carosserieen zijn gelijk(e34), lijkt mij als je het geheel ombouwd je dan toch een echte ///M hebt.
Is die in ieder geval met de hand gebouwd![]()
john
Ik weet niet hoe het op een M5 zit, maar E36's zie je vaak ook omgebouwd worden naar M3 en dan zitten er meestal verschillen in het chassis, geen versterkingsplaten op het subframe en dempertorens, terwijl ze evengoed hetzelfde chassis onderdeelnummer hebben. Onderpaneel en luchtgeleiders worden meestal vergeten. Onderstelgeometrie word meestal niet aangepast, alleen een set aftermarket dempers. 9 van de 10 pik je er zo uit.
Betekend absoluut niet dat je er geen lol aan hebt, gaat bloedhard en misschien is het wel beter als origineel. Maar voor liefhebbers van zo'n specifiek model blijft het altijd een ombouw hobby project, simpel zat. Ook al heb je echt alles overgebouwd, zolang er geen WBS chassisnummer op zit en er geen M5 op het kenteken staat is het ombouw.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
In dit kader, vandaag met een andere collega in gesprek over wat ik met mijn roadster aan het doen was. Blijkt dat die kerel 3 jaar toerwagens heeft gereden, ook in een BMW. Had toen vanwege niet uitmuntende prestaties problemen met de sponsoring. Echt komisch allemaal weerStéphane schreef:Ook typisch. Net even met wat collega's in gesprek over auto's. Blijkt dat de broer van de ene collega een E39 M5 heeft en de andere een E60 M5. Best komisch
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Hoi John,
Een eventuele M20 2.7 variant met ~200pk had voor BMW geen zin omdat dit een interne concurent voor de M3 zou zijn. Marketing technisch niet slim als je een prestatie technisch gelijkwaardige auto voor veel minder zou aanbieden. Dan kannibaliseer je je eigen M3 verkopen. Niet slim dus en dat is ongetwijfeld een van de redenen dat BMW dit nooit heeft besloten.
De E30 320iS met een S14 variant is een ander verhaal omdat deze uitsluitend voor de Italiaanse markt was bedoeld waar destijds auto's met een cyl inhoud van >2,0ltr dubbel werden belast. Dat er een aanzienlijk aantal via de grijze markt terug naar Duitsland en o.a Nederland werd geexporteerd was BMW AG natuurlijk een doorn in het oog. De 320iS was volgens AMS een zeer serieus, maar veel goedkoper alternatief voor de E30 M3.
De 745i vond zijn oorsprong tijdens de ontwikkeling van de E23 welke tijdens de oliecrisis in een vergevorderd stadium was. De gevolgen van de oliecrisis ijlden nog lang na, reden waarom BMW een V12 voor de E23 geschrapt heeft. Als alternatief werd de M102 motor ontwikkeld, welke de 745i zou aandrijven. Maar turbo's hebben nou eenmaal een groot nadeel en dat is de lage volumetrische efficiency doordat de compressie vaak lager is dan bij atmosferische motoren. M.a.w, zo zuinig was die 745i niet. In de begin van de tachtiger jaren toen de gevolgen van de oliecrisis uitgedempt was werd begonnen met de ontwikkeling van de M70 moto, maar efficiency bleef een belangrijk doel. De technische oplossing was niet eenvoudig en daardoor erg complex, maar daardoor was de E32 750i niet alleen sterker dan de W126 560SEL, maar vooral ook zuiniger, aangezien MB gebruik maakte van het veel oudere Bosch K-Jet.
M.a.w, technisch is alles mogelijk, maar produktie-en marketing technisch is niet alles verstandig. Juist in die niche kunnen fabrikanten zoals bijv Alpina en Hartge zich wel begeven. De E34 B10 Biturbo, de E36 B8 4.6 en de E30 H36, al dan niet meer of minder succesvol zijn hier voorbeelden van.
Tegenwoordig worden de Alpina's op de reguliere produktielijn in elkaar geschroefd, waarvoor Alpina de onderdelen toeleverd. Deze integratie lijdt tot een efficiente produktie en een hoge eindkwaliteit tegenover relatief lage kosten. Dit voordeel hebben aanbieders zoals bijv Hartge niet.
Mvrgr,
Raymond
Een eventuele M20 2.7 variant met ~200pk had voor BMW geen zin omdat dit een interne concurent voor de M3 zou zijn. Marketing technisch niet slim als je een prestatie technisch gelijkwaardige auto voor veel minder zou aanbieden. Dan kannibaliseer je je eigen M3 verkopen. Niet slim dus en dat is ongetwijfeld een van de redenen dat BMW dit nooit heeft besloten.
De E30 320iS met een S14 variant is een ander verhaal omdat deze uitsluitend voor de Italiaanse markt was bedoeld waar destijds auto's met een cyl inhoud van >2,0ltr dubbel werden belast. Dat er een aanzienlijk aantal via de grijze markt terug naar Duitsland en o.a Nederland werd geexporteerd was BMW AG natuurlijk een doorn in het oog. De 320iS was volgens AMS een zeer serieus, maar veel goedkoper alternatief voor de E30 M3.
De 745i vond zijn oorsprong tijdens de ontwikkeling van de E23 welke tijdens de oliecrisis in een vergevorderd stadium was. De gevolgen van de oliecrisis ijlden nog lang na, reden waarom BMW een V12 voor de E23 geschrapt heeft. Als alternatief werd de M102 motor ontwikkeld, welke de 745i zou aandrijven. Maar turbo's hebben nou eenmaal een groot nadeel en dat is de lage volumetrische efficiency doordat de compressie vaak lager is dan bij atmosferische motoren. M.a.w, zo zuinig was die 745i niet. In de begin van de tachtiger jaren toen de gevolgen van de oliecrisis uitgedempt was werd begonnen met de ontwikkeling van de M70 moto, maar efficiency bleef een belangrijk doel. De technische oplossing was niet eenvoudig en daardoor erg complex, maar daardoor was de E32 750i niet alleen sterker dan de W126 560SEL, maar vooral ook zuiniger, aangezien MB gebruik maakte van het veel oudere Bosch K-Jet.
M.a.w, technisch is alles mogelijk, maar produktie-en marketing technisch is niet alles verstandig. Juist in die niche kunnen fabrikanten zoals bijv Alpina en Hartge zich wel begeven. De E34 B10 Biturbo, de E36 B8 4.6 en de E30 H36, al dan niet meer of minder succesvol zijn hier voorbeelden van.
Tegenwoordig worden de Alpina's op de reguliere produktielijn in elkaar geschroefd, waarvoor Alpina de onderdelen toeleverd. Deze integratie lijdt tot een efficiente produktie en een hoge eindkwaliteit tegenover relatief lage kosten. Dit voordeel hebben aanbieders zoals bijv Hartge niet.
Mvrgr,
Raymond
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
