(hoge) nood breekt wet..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander

Bericht door Sander » 06 jun 2007, 20:39

Ik ken de plek wel en, mjah het is dan wel geen fijne oplossing maar je wil je dochter het ook niet aandoen om in de broek te plassen. Terwijl ze net geleerd heeft dat dat niet mag.. dan zou jij namelijk de boe-man zijn en dat vergeten ze niet.

Het is dan zeker geen nette oplossing, maar had je een andere keuze ??
Ik denk het niet, het is goed gegaan dus dan beter even achteruit en nokken dan met gevaar voor eigen leven op de strook te staan.

Niet meer aan denken, goede keuze geweest :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 jun 2007, 22:37

Ach, je zeikt toch al zo op de M3, waarom je dochter niet?

Sorry :lol:

Lijkt me goed opgelost zo. Ook al had ik zelf de vluchtstrook/berm gekozen.

Remy

Bericht door Remy » 07 jun 2007, 00:01

Top gehandeld rico. Lekker belangrijk wat het overige verkeer ervan vindt. Paar honderd meter achteruit over de vluchtstrook..... Who cares. Waar kun je je druk om maken, moet vaker gebeuren in Nederland. Maar nee hoor, regels zijn regels, en als we ons daar niet aan houden.....
Kijk als je dit nou in Duitsland zou doen oke, daar is de situatie net even anders. Maar met de trekker-snelheid waar we in Nederland mee rijden.....

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:37

Remy schreef:Top gehandeld rico. Lekker belangrijk wat het overige verkeer ervan vindt. Paar honderd meter achteruit over de vluchtstrook..... Who cares. Waar kun je je druk om maken, moet vaker gebeuren in Nederland. Maar nee hoor, regels zijn regels, en als we ons daar niet aan houden.....
Kijk als je dit nou in Duitsland zou doen oke, daar is de situatie net even anders. Maar met de trekker-snelheid waar we in Nederland mee rijden.....
Ik was wel zo slim om de auto heel snel te keren (wat op dat monment kon omdat al het verkeer muurvast stond) en met de neus tegen het verkeer in op de vluchtstrook met alarmlichten aan te gaan rijden.

Tom V

Bericht door Tom V » 07 jun 2007, 00:46

Ik snap nou alleen niet waarom je niet op de vluchtstrook stil kon staan om je dochtertje te laten plassen vanwege gevaar voor uitwijkende auto's maar wel tegen de richting in kon rijden met vrouw en twee dochters (zoals je zei) in de auto? Je zegt zelf ook :
Rico v Velzen schreef: Fabian dat was nou net het punt voor mij. Ik wilde dit ook doen, maar er vlogen allemaal auto's de snelweg op met 70/80 die geen weet van die file hadden werd zelfs even chaotisch tijdens het invoegen.. mensen slingerde van de invoegstrook naar de vluchtstrook en weer terug.. ik durfde daar echt niet te gaan staan. Als het nou 500 meter verderop was en iedereen al lang en breed was ingevoegd dan had ik dat gewoon gedaan.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2007, 00:50

Tom ik wachte natuurlijk een moment af dat er geen auto's aankwamen.

Ander punt voor mij was dat ik rijdend wel controlle had over de auto en situatie en stilstaand niet. En een berm is er op dat punt niet.

Nogmaals het was gewoon een rotsituatie, en wat ik deed was niet verstandig maar ik had voor mijn gevoel geen keuze.

Martijn

Bericht door Martijn » 07 jun 2007, 09:15

Nou, met dit soort acties vind ik het niet vreemd dat je weleens wordt aangehouden.

Zoals je het beschrijft komt het op mij over als een totaal overtrokken reactie. Tegen de richting van het verkeer inrijden (!) over de vluchtstrook (!) om zogenaamd "gevaar" te ontwijken??

GTFOH.

Wat een stuk verstandiger was geweest imho: stukje verderrijden op de vluchtstrook (want je wil niet precies op het einde van de invoegstrook staan, dat kan ik begrijpen) daar auto een stukje in de berm zetten, vrouw + kleine richting berm en jij een stukje achter de auto om evt doorrijders te waarschuwen.

EDIT: er is geen berm schrijf je hierboven, dan een stukje verderrijden tot er berm is (neem aan dat die na einde invoegstrook komt)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 07 jun 2007, 09:44

Gaat mijn inziens helemaal nergens over :shock: , dochtertje plassen of niet. Jouw actie bracht meer gevaar op voor jezelf en je gezin dan dat je even 500 meter verderop had gestopt.
Maargoed, iedereen maakt wel eens verkeerde inschattingen en ik ken natuurlijk ook de omstandigheden niet..... maar keren en terugrijden, ook op een stil moment lijkt mij nooit een goed idee.

Plaats reactie