Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Macboy » 06 dec 2015, 16:36

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 15:34

Nu ook maar eens een écht nieuw klokje gehaald :-)
Nog in de stickers..

Afbeelding

:love:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2015, 15:36

I hate you right now.......................

:headbang:

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2015, 15:54

Feli! Erg fraai! Blijft je Sub? Want ze lijken wel erg op elkaar... weerhoudt mij ervan die te halen, en dan heb ik een GMT.

ErikS

Bericht door ErikS » 07 dec 2015, 15:57

Lekker hoor!

Bewaar je 'm voor de kerst, gezien de stickers? :mrgreen:

:bag:

flieger

Bericht door flieger » 07 dec 2015, 16:05

Gefeliciteerd dvh! Erg mooi! Waar heb je deze aangeschaft?

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 16:10

Nee gelijk om de pols Erik ;)
@Tom , :kikker:
@andere Tom , sub en explorer ingeruild voor deze
@flieger, crownwatch in Eindhoven. Hij is 'm nog netjes wezen brengen ook :angel:

Ik moet nog even bijkomen...
Paar stickertjes eraf geplukt... Andere laat ik nog even zitten voor het nieuwe gevoel :)

De lugs zijn zo fraai... Als je erop gaat letten dan ben je verkocht... Stuk slanker dan bij m'n sub. Matte plaat vind ik heel mooi... Ceramische dail lijkt kleiner door de drukkere indexen en het glas wat eruit komt...

Heerlijke klok... Oh ja, en een datum.. Zonder puist..
Dit moet hem nu gewoon even blijven...

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2015, 16:14

Er is maar 1 rolex die ik liever wil en dat is een pepsi. Maar denk dat het ook gewoon een keer een SD voor me wordt.

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 16:33

Die nieuwe pepsi bedoel je? Ja die is erg gaaf. Maar deze is dan weer wat vriendelijker voor je portemonnee.. :-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2015, 16:37

Ja dat telt ook!

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 07 dec 2015, 17:51

Prachtig dvh! De sub toch pleite, wauw! :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 dec 2015, 19:20

FELI David......!!!!!!

Man man man wat gaaf.........kan niet kiezen tussen Seadweller en Daytona......... :lol:

Misschien moet ik het gewoon maar doen............ :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 19:53

thnx ^_ ^
Gewoon doen !

flieger

Bericht door flieger » 07 dec 2015, 20:42

@dvh:
Kan je toelichten wat het verschil in lugs is? Vanaf de standaard foto's op de Rolex website kan ik het niet goed zien.

@Romo:
http://www.precisionwatches.nl/site/0F3 ... 1000551269" onclick="window.open(this.href);return false;

:hot:

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 20:50

Afbeelding

Hier kun je het goed zien.
Links zijn de oude lugs. Dun , lang en lopen taps af.
Midden is de SD , dikkere lugs. Kort en lopen taps af.
Rechts is de Sub kast. Dikkere lugs , langer en lopen minder taps .. Rechter dus.
Waardoor de kasr groter lijkt.

De SD is net als de Sub 40mm. Echter oogt deze door de kortere en taps toelopende lugs slanker.
Persoonlijk vind ik het mooier... Het is al een forse klok maar op deze wijze oogt ie subtiel en niet dikker dan hij al is.

Zijn allemaal maar kleine verschillen. Maar als je dag in dag uit op dezelfde klok kijkt ga je de verschillen goed zien. Als je daarna een paar keer een 'oude' rolex om hebt gehad ga je het helemaal goed zijn.

Ik vind 'm top..
Voorlopig als enige klok elke dag om m'n pols...
Eens kijken hoe ver we komen in 2016 :*-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2015, 20:58

De wijzerplaat van DS is nog mooier maar is in het echt toch wel een behoorlijke klomp staal om je pols. En als je nooit (zeg nooit nooit) gaat duiken, tja dan is het een beetje zinloos. Maar erg mooi. Die staat na pepsi en SD op nummer 3 voor mij. Ik geloof dat als ik naast vliegen nog duiken wil ik thuis ingeruild word voor een minder risicovol exemplaar..... Kreeg voor gister vliegen met 25 knt crosswind niet echt bloemen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 dec 2015, 22:06

flieger schreef:@dvh:
Kan je toelichten wat het verschil in lugs is? Vanaf de standaard foto's op de Rolex website kan ik het niet goed zien.

@Romo:
http://www.precisionwatches.nl/site/0F3 ... 1000551269" onclick="window.open(this.href);return false;

:hot:

Dat is de 44mm variant, maatje te groot voor mij...........

@David;

SD 116600 is toch 40 mm, maar hoe dik is het ding? Dit omdat je zegt dat het toch een beste brok staal is. Het moet wel bij mijn pols passen.

De IWC is 42mm *13,9mm, das ook niet mals maar kan nog net voor mij.

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 22:20

SD is 15mm :) 1,1mm hoger dus. Maar hij draagt vrij slank..
Ik heb zelf ook erg dunne polsen... Maar dit kan gewoon prima. Hij is iets hoger dan de sub. Maar minder plomp. Hij loopt qua hoogte mooi af en is bij de lugs simpelweg smaller en slanker dan mijn vorige sub nodate.

De IWC is in zijn geheel veel constanter met de dikte van zijn kast meen ik.

romo

Bericht door romo » 07 dec 2015, 22:26

dvh schreef:SD is 15mm :) 1,1mm hoger dus. Maar hij draagt vrij slank..
Ik heb zelf ook erg dunne polsen... Maar dit kan gewoon prima. Hij is iets hoger dan de sub. Maar minder plomp. Hij loopt qua hoogte mooi af en is bij de lugs simpelweg smaller en slanker dan mijn vorige sub nodate.

Klopt idd, de IWC is mooi vlak aan de onderzijde, de SD heeft dat oyster "deksel" toch? dat loopt wat taps dacht ik, draagt dat wel comfi?

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2015, 22:40

romo schreef:
dvh schreef:SD is 15mm :) 1,1mm hoger dus. Maar hij draagt vrij slank..

Klopt idd, de IWC is mooi vlak aan de onderzijde, de SD heeft dat oyster "deksel" toch? dat loopt wat taps dacht ik, draagt dat wel comfi?
Heb hem nu koud een half dagje om de pols dus helemaal objectief ben ik momenteel niet :)
Maar qua dragen vind ik hem prima. Daarbij moet ik zeggen dat qua comfort mijn oude Explorer heerlijk licht en dun was. Maar de Submariner vond ik ook al wat zwaar soms... Zeker tov de oudere Explorer...

Maar deze SD tov de Sub? Iets zwaarder. Maar het zijn beide geen lichtgewicht klokjes.
Er zullen genoeg horloges zijn die comfortabeler dragen... Maar ik ben altijd al fan van de duikers geweest. En dit is voor mij gewoon de ultieme duiker die om mijn pols past.

Over 2 weken... Als het nieuwe ervanaf is... Zal ik een wat kritischere beschrijving geven :lol:

Luco

Bericht door Luco » 07 dec 2015, 22:40

Ik ben geen liefhebber van rolex, maar die macboy post is daarop echt een uitzondering, alleen jammer van die vergrootpuist.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 dec 2015, 23:23

Welcome to the club David. En feli:)

SD4K weegt ongeveer het dubbele van de Speedmaster Nato en draagt hoger, en toch draag ik vandaag de SD4K, geen centje pijn, draagt supercomfortabel , geweldige klok. 0,5s voor in 24h. tegen 5,75s voor in 24h Speedmaster.

Beide iconen, maar wil je één nieuwe staal op staal daily waar je alles mee kan en die een WWIII /nucleaire aanval overleeft bij wijze van, en ook nog 'elegant' (onder manchetten ) draagt(tov Deepsea en grotere IWCs qua diameter), SD4K 116600....

romo

Bericht door romo » 08 dec 2015, 07:13

Thanks @David en Robin...............ga eens kijken en passen.

Heeft Rolex ook Titanium uitvoeringen? Ben ik persoonlijk dan wel weer liefhebber van.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2015, 08:26

romo schreef:Thanks @David en Robin...............ga eens kijken en passen.

Heeft Rolex ook Titanium uitvoeringen? Ben ik persoonlijk dan wel weer liefhebber van.
Nee, ja het deksel van de Deepsea heeft een middenplaat van ti. En de Heliumvalves van de Deepsea en de Seadweller(nieuw) zijn van Ti.

Ti is licht, grijzig, huidvriendelijk, maar zeker niet krasbestendiger in de praktijk, ook willen de krassen er amper uit tov staal. Wel is 't erg onelastisch(?) hard(contradictie tov krassen) dus een titatium trouwring op maat(groter) maken is moeilijk tot bijna onmogelijk, staal gaat 'beter'en zilver en goud natuurlijk eenvoudig.

Seiko en IWC begonnen in de 70s /80s met hun titanium offensief op de (duik)sporthorlogemarkt. Dure grap moeilijk kasten te maken toendertijd.

Ik heb er minder mee, de gemiddelde Pulsar die ik verkoop is de helft daarvan titanium kast/band. Dus het dure(in de 70-80s) moeilijk te delven en te 'boetseren' metaal ti is nu verworden tot 'allemansvriend' zegmaar.

Keramiek is 't nieuwe titanium naar mijn idee.

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2015, 08:37

Ik hoef ook geen titanium. Vind het staal wat Rolex nu gebruikt veel mooier.
Omdat dat te bevestigen nog even een plaatje van gisteren toen ie nog in de stickers zat... :love: :coffee:

Afbeelding

Plaats reactie