Weinig tot geen lease toestanden hiero

Dit is ons algemene autoforum.
Knot

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 19:36

Rico v Velzen schreef: Tompietompiedom.. Kijk dat zijn uitspraken van een kenner. Gelukkig overleef je deze uitspraken hiero....ergens anders zou je moeten rennen voor je leven...
Neehoor, ik ben er ook nog ;)

Knot

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 19:49

Flesje hoestdrank? 8)

Heb ook wel wat te zeiken gehad vroeger hoor, maar was meer op de belastingdienst voor de bijtelling of op de werkgever voor gedoe met anderen die een "nog" dikkere auto mochten rijden.

Vervangende auto boeit me niet zo, gewoon vlammen.

Tom

Bericht door Tom » 30 mar 2006, 19:57

Ik rij een 147 1.6 van de zaak (21500 nieuwprijs) en dat is gewoon dikke prima.
Niet veel power maar ben nog steeds erg tevreden ermee. ook altijd geweest.
Moet er alleen iets naast hebben, das het enige :D

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 10:08

Rico, ik geloof er niks van dat Fabian op gummen afgefakkeld zou worden om wat hij schrijft. Sterker nog, ik weet redelijk zeker dat er smakelijk om gelachen zou worden, zoals het hoort bij een ieder die wat zelfspot op kan brengen. Volgens mij zijn noch Lenny noch Fabian ooit afgefakkeld om hun mening over leasen en leaserijders. De enige met wie dat gebeurde was de relkoning himself, maar dat had meer met de relkoning te maken dan met zijn meningen.

Fabian, dan ben ik kennelijk echt een atypische leaser. Ik klaag eigenlijk nooit, bestellingen gaan altijd easy, reparaties ook. Het is hun auto dus zij zijn de baas.

Groet
GJ

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 10:51

Tom schreef: Moet er alleen iets naast hebben, das het enige :D
Dat blijft in mijn geval altijd lastig, probeer toch een knappe leaser te rijden (anders had ik een corsa 1.7cdti sport van 21k moeten bestellen ofzo, past ook een trekhaak op om de motor naar circuit te rijden) maar wil er soms toch weer wat naast... ik kan niet kiezen denk.

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 12:06

Rico v Velzen schreef:Heej GJ volgens mij mis jij het wel een beetje hé :wink: Dat rellen. Beetje forum overschrijdende relletjes opzoeken.. boefje :mrgreen:
Missen, mwoahh, zoals een boer de kiespijn mist. Maw ik mis het dus niet echt. Ik lees hier af en toe mee en moet dan op bepaalde momenten echt moeite doen om me in te houden als ik wat steekjes onder water lees naar gummen, gegeven in de vorm van "wat zijn wij hier toch lekker bezig en wat hebben dat gerel van daar toch lekker niet hier", terwijl jezelf natuurlijk relkoning bij uitstek was in een recent verleden. No hard feelings, maar dan wint het rechtvaardigheidsgevoel het toch bij mij.

Back on-topic. Ik ben het grotendeels met je eens wat betreft leasers. Waar ik het niet mee eens ben dat leasrs minder autoliefehbbers zouden zijn dan niet-leasers. De set voorwaarden voor hun auto, het speelveld, is een andere, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Groet
GJ

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mar 2006, 12:17

Ik behoor sinds 2 jaren ook tot de leasers.
Prive auto ingebracht (eenmalig) "sale and leaseback".
Andere baan binnen zelfde bedrijf betekende lease auto, of je wilt of niet.
Ik heb ook aanmerkingen op ons leasebeleid.
Ik kan nl niet de auto leasen die ik zou willen kopen.
Daar wringt de schoen.
Je bent aan budget gebonden en aan brandstof (LPG of diesel).
Dat staat me eigenlijk niet aan.
Ik vind wel een auto die een beetje aan de wensen voldoet maar die zou ik nooit prive kopen.
En ook een lease auto kost geld, hoe je het ook wendt of keert.
Okay, ik zou hem zakelijk kunnen rijden maar dan nog ben ik 2 auto's nodig. Dat betekend dus 3 auto's op de oprit.
Kan en wil ik niet...
Dus ik rijd relatief goedkoop in de rondte en probeer het een beetje te compenseren met een relatief snelle betaalbare 2e auto.
Om daar 45k aan uit te geven vind ik ook wat te ver gaan, maar een oud gebakje heb ik ook weer geen behoefte aan...

RVV

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 12:24

GJ schreef:
Rico v Velzen schreef:Heej GJ volgens mij mis jij het wel een beetje hé :wink: Dat rellen. Beetje forum overschrijdende relletjes opzoeken.. boefje :mrgreen:
Missen, mwoahh, zoals een boer de kiespijn mist. Maw ik mis het dus niet echt. Ik lees hier af en toe mee en moet dan op bepaalde momenten echt moeite doen om me in te houden als ik wat steekjes onder water lees naar gummen, gegeven in de vorm van "wat zijn wij hier toch lekker bezig en wat hebben dat gerel van daar toch lekker niet hier", terwijl jezelf natuurlijk relkoning bij uitstek was in een recent verleden. No hard feelings, maar dan wint het rechtvaardigheidsgevoel het toch bij mij.

Groet
GJ

Heej GJ niet zo bescheiden zijn hoor, kijk net even in de stats en dan ben je toch een hele trouwe bezoeker. je staat in de top 25 van de 2500 unieke bezoekers die Driving fun tot nu hebben bezocht.

Dus schroom niet om wat tegengas te geven :wink:

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 12:24

sale and leaseback.. krijg je dan geen laag bedrag voor je auto bij de verkoop???

In mijn geval, de GTC vind ik een prima auto, zou er geen 4 cilinder benzine in willen hebben, enige voordeel is dat ie goedkoper is in bijtelling maar bij lease is het toch diesel in ons bedrijf dus heb je daar niks aan. Een benzineauto moet bij mij een 6 cilinder zijn, liefst RWD dus ik ben tevreden met wat ik nu rij van de zaak.
Laatst gewijzigd door Knot op 31 mar 2006, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 31 mar 2006, 12:32

Afschrijving rekenen ze 1,5% p/m.
Auto was 2 maand oud 8)
Ik was dus prive eigenlijk al veel meer kwijt dan 3% toen ik de showroom uit reed.
Gaat wel over catalogusprijs incl. fabrieksopties.
Chip, dakspoiler en 18" kreeg ik niet vergoed.
Gerekend over 4 jaar zou ik 10k goedkoper uit zijn dan prive.
Geen moeilijke keuze.
Ik rijd het contract echter in 3 jaar vol dus het ligt iets anders maar voordeliger is het wel.
Het is 160kkm of 4 jaar wat het eerst komt.

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 12:33

Valt me mee, die 1,5%!

Arthur

Bericht door Arthur » 31 mar 2006, 12:38

Auto mocht niet ouder zijn dan 3 jaar en minder dan 100kkm gereden.
Mijne was dus 2 maand en 10kkm, prima dus.
Maar is je auto een dikke 2 jaar oud, gaat er toch al gauw 40% af.
Dan vind je/ men het misschien weer niet zo'n goede regeling(??).
Voor heel jonge auto's is het voordelig.
Had ik het maar van tevoren geweten, dan had ik ff wat buiten mijn budget kunnen aanschaffen en het aankoop bedrag zowat weer helemaal terug kunnen krijgen...

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 12:48

Heb je mazzel mee inderdaad, maarja, je weet het, als hadden komt is hebben geweest.

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 12:48

Rico v Velzen schreef:
GJ schreef:

Groet
GJ

Heej GJ niet zo bescheiden zijn hoor, kijk net even in de stats en dan ben je toch een hele trouwe bezoeker. je staat in de top 25 van de 2500 unieke bezoekers die Driving fun tot nu hebben bezocht.

Dus schroom niet om wat tegengas te geven :wink:

Dat is dan vrij triest. Ik post hier nl. vrijwel niet (zal nu op iets meer dan 10 posts ziten) em ik kijk zo eens in de twee à drie dagen eens wat hier zoal gebeurd. Als ik daarmee in de top 20 of 25 kom te staan, nou dan heb je weinig fanatieke bezoekers.

Groet
GJ

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 12:50

En nu weer over leasetoestanden aub.

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 13:09

Sorry Knot, ik zal weer als de wiedewaai terugkeren naar het leasegerel op gummen, waar Panda, as we speak, ook de volle laag krijgt.

Groet
GJ

Fabian

Bericht door Fabian » 31 mar 2006, 13:49

Knot schreef:sale and leaseback.. krijg je dan geen laag bedrag voor je auto bij de verkoop???
dat ligt er maar net aan :)

Als jij een hoog bedrag wilt vangen voor je gebruikte prive auto, dan kan dat (tot op zekere hoogte natuurlijk).

Je betaald het alleen (je werkgever dus) vervolgens weer terug in de leaseprijs natuurlijk....de restwaarde zal daarvoor niet veranderen, maar de leaseprijs zal des te hoger zijn gezien de hogere investering. Kan dus een leuk spelletje zijn, en als je werkgever niet al te snugger is kan je dan dus een leuk bedrag krijgen voor je SLB-auto :wink:

Dit gaat natuurlijk maar tot op zeker hoogte op he, een leasemaatschappij blijft een adviserende funtie houden naar de werkgever over de o.a. de prijs.

Knot

Bericht door Knot » 31 mar 2006, 13:51

Zoiets mag bij mij dus niet, maar zou gaaf zijn als je 125% voor je priveauto vangt, sneller verdienen kan bijna niet.

RVV

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 13:56

GJ schreef:
Dat is dan vrij triest. Ik post hier nl. vrijwel niet (zal nu op iets meer dan 10 posts ziten) em ik kijk zo eens in de twee à drie dagen eens wat hier zoal gebeurd. Als ik daarmee in de top 20 of 25 kom te staan, nou dan heb je weinig fanatieke bezoekers.

Groet
GJ
GJ Ik heb hier jou cijfertjes sinds 1 februari

pagina-hits-bytes

3140 5430 93.88 MB februari
1433 2237 76.93 MB maart

totaal

4573 7666 170.81 MB

zijn toch hele nette bezoekers aantallen hoor, man ik ben trots op je :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 31 mar 2006, 13:58

GJ schreef:
Fabian, dan ben ik kennelijk echt een atypische leaser. Ik klaag eigenlijk nooit, bestellingen gaan altijd easy, reparaties ook. Het is hun auto dus zij zijn de baas.

Groet
GJ
Hoor me niet verkeerd hoor, er zijn ook "normale" mensen die begrijpen hoe zaken werken. :)

En er mag gezeken worden, zeker als het terecht is! Ik ben de laatste die een probleem van een berijder zal ontkennen en niet zal helpen naar het vinden van een goede adequate oplossing die binnen de mogelijkheden ligt. En soms kost me dat handen vol met geld, maar so be it, daar ben je risicodrager voor.

Maar als je hemel en aarde beweegt voor de stompzinnigste kleine zeik dingen, dan vraag ik me wel eens af of zulke mensen al wel eens iets hebben meegemaakt in het leven :roll:

Mensen die bijvoorbeeld een dikke 5-serie rijden, die een kapot lampje hebben gehad, 4 Euro hebben betaald voor een lampje bij het tanstation en deze dan willen declareren. Kijk, gelijk hebben ze, en ze krijgen het terug van me, het hoort bij het onderhoud...maar echt: bellen, een briefje maken met kopie van de factuur, opsturen met postzegel, etc etc voor die 4 Euro. Dan ben je een zeikerd voor mij bijvoorbeeld :lol:

Of eisen dat een vervangende auto gelijkwaardig is, de grootste stampij maken bij de dealer, bellen met ons etc etc. Dan krijgen ze een auto mee van 85 Euro ex de BTW, 10 Euro halen en brengen, aftankkosten 10 Euro omdat ze te lui zijn zon ding vol in te leveren. En dan 6 km te hebben gereden met die auto......gewoon alleen omdat ze perse een gelijkwaardige auto willen, je kan toch niet gezien worden in een kleinere auto? :roll: Ze hebben geen idee dat dat gewoon bij 250 ouderwetse guldentjes zijn voor 6 km!! En het ergste is, die kosten voor 1 dag inzet worden bij 99% van alles leaseklanten rechtstreeks doorbelast aan hun eigen werkgever.......ze moesten eens weten wat ze hun werkgever kunnen besparen aan kosten door niet zo verwend te zijn!

Als gelijkwaardig noodzaak is (klantenvervoer, gezondheid, vakantie, trekhaak, langere periode etc etc etc) dan zal kosten nog moeite worden gespaard dat voorelkaar te krijgen, maar soms :roll:

:lol: ZO, weer wat frustratie kwijt :P

Marc

Bericht door Marc » 31 mar 2006, 14:02

Nog iets te rellen hier?? :?:

:D

Tja, aan de ene kant kan ik me de ergernis over sommige leasers wel voorstellen. De leasers die alles als vanzelfsprekend zien. Maar net zoals je vaker tegenkomt; het zijn net mensen. Dus zij er ook leasers die er anders tegen aan kijken en dankbaar zijn voor hun auto en er netjes mee om gaan.

Ik neem trouwens aan dat jullie in dit draadje over operationele lease praten, en niet over financiële lease? Want ook dat maakt een groot verschil.

Kijk, mijn BMW heb ik met financiële lease aangeschaft. Oorspronkelijk van plan zelf te betalen, maar ineens bleek het toch beter om te leasen. Gewoon omdat het rentepercentage op de financiering maar 3% was. En dat geld dat ik daardoor vrij beschikbaar houd kan ik beter in het bedrijf stoppen. Daar rendeert het beter dan met 3%, dus pure winst. Daar haal ik meteen de stelling mee onderuit dat je alleen extern zou moeten financieren als je het geld niet beschikbaar hebt. Da's namelijk erg kortzichtig naar mijn bescheiden mening.

Nou mogen jullie gaan bekvechten of je mij nou een leaserd vind, en of je vind dat ik zeikende leaserd ben en al dan niet DE auto die ik ECHT wilde hab aangeschaft...

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 14:04

Fabian hele interessante reactie ! Lijkt wel of lease rijders denken dat ze meer rechten hebben OMDAT ze geleased hebben dan "gewone" autokopers ?

Als ik een leenauto mee moet dan moet ik hem ook gewoon betalen, of de service is erg goed en ze matsen mij, maar dat is eerder uitzondering dan regel lijkt me.

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 14:07

Rico v Velzen schreef:
GJ schreef:

Groet
GJ
GJ Ik heb hier jou cijfertjes sinds 1 februari

pagina-hits-bytes

3140 5430 93.88 MB februari
1433 2237 76.93 MB maart

totaal

4573 7666 170.81 MB

zijn toch hele nette bezoekers aantallen hoor, man ik ben trots op je :wink:
Rico, ik ben een absolyte noob op digi-gebied, maar ik kan je verzejeren dat ik geen 3143 pagina's heb zitten bekijken op DF., serieus niet, want dan had ik gen tijd meer gehad om te werken of te gummen, hetgeen ik beide in die tijd wel gedan heb.

Eenige verklaring die ik kan bedenken is dat je de pagina's telt via die via de server van mijn werkgever zijn opgevaragd. En ik weet dat (landelijk gezien) veel van mijn collega's ook op autofora verschijnen en zelfs wel eens aan gummen-lelystad metings hebben meegedaan.

Groet
GJ

RVV

Bericht door RVV » 31 mar 2006, 14:12

Geef niks hoor GJ, iedereen is op een gegeven moment toe aan een comming out.

(steekt kaarsje aan voor GJ) Ben trots op je pik !

[img:65:128]http://www.bcnc.nl/jeugd/animatiepages/ ... kan011.gif[/img]

GJ

Bericht door GJ » 31 mar 2006, 14:12

En overigens voor gelijkwaardig vervangend vervoer betaal je gewoon in de leaseprijs, dus Fabian moet ook niet te veel lullen over leasezeikerds mar gewoon zijn werk doen. LOL.

Overigens ook over vervangend vervoer zal je mij niet snel horen klagen. Voor dat ene dagje is dat meestal ook nog goed te overleven. Maar ja, een a-typisch leaserijder dus.

Groet
GJ

Plaats reactie