5 of toch een 7?
-
5 of toch een 7?
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe gezinsauto. Ik heb veel verschillende opties. Ik kijk naar Youngtimers. Veel auto en fiscaal gunstig op de zaak. Maar toch blijven het oude auto's...... Privé rijden is wat mij betreft ook prima. Ik heb de huidige generatie BMW 5 altijd zeer mooi gevonden. Tegenwoordig rij ik jaarlijks tussen de 10 en 15k kilometer. Gezien jaarlijks kilometrage is een benzine voordeliger. Doordat ik zo weinig rij is het mogelijk om eens een lekkere motor te kiezen. Kandidaten zijn 528i, 530i en 535i. Ik kijk naar 2009-2011 modellen. Nu zag ik dat je voor hetzelfde geld ook een 740i f01 kan kopen. Vaak met weinig kilometers en ze zitten standaard natuurlijk dikker in de opties dan een 5. Ik heb de indruk dat de kosten tussen een 5 en een 7 niet zoveel verschillen, zeker omdat ik zo weinig rij. Zag op dit forum geen topics over de f01 7 serie. Wie heeft er ervaring met de f01 740i?
- Knot
Re: 5 of toch een 7?
Stond een keer een 740iL in de huisselectie bij Hans Severs, dike auto, maar kom er maar eens vanaf weer, stond voor 40k dacht ik... zat er nog met een schuin oog naar te kijken maar denk dat je er in een jaar ruim 10k op verliest.
- Joy
Wat Knot zegt is wel een puntje. Een 7-serie schrijft nog steeds flink af. Nieuw worden zulke auto's voornamelijk zakelijk gekocht en na deze periode is er slechts een kleine particuliere markt potentieel koper. Dat maakt de aanschafwaarde interessant maar eigenlijk zou je er dan ook een tijd mee moeten rijden wil het lonen.
In dat opzicht is een Youngtimer interessanter want veel van deze modellen zijn al aardig stabiel in dagwaarde.
In dat opzicht is een Youngtimer interessanter want veel van deze modellen zijn al aardig stabiel in dagwaarde.
- dvh
Wel een gigantisch fijne auto..

-
Ik vond deze wel interessant. BMW 740i 11/2010 53.000km 26.900euro.
Leek mij toch geen geld voor een 7 serie. Komt natuurlijk nog BPM bij. Zou hem natuurlijk laten checken bij BMW dealer. Geen garantie vind ik geen probleem als de BMW dealer hem heeft beoordeeld.
De grootste afschrijving lijkt mij al achter de rug. Als ik hem 4 jaar zou rijden dan schat ik 15K aan afschrijving, of zit ik dan heel gek? Dat lijkt me qua afschrijving niet slechter dan welke andere C of D segmenter.
Leek mij toch geen geld voor een 7 serie. Komt natuurlijk nog BPM bij. Zou hem natuurlijk laten checken bij BMW dealer. Geen garantie vind ik geen probleem als de BMW dealer hem heeft beoordeeld.
De grootste afschrijving lijkt mij al achter de rug. Als ik hem 4 jaar zou rijden dan schat ik 15K aan afschrijving, of zit ik dan heel gek? Dat lijkt me qua afschrijving niet slechter dan welke andere C of D segmenter.
- Bijlagen
-
- BMW 740-2.jpg (350.72 KiB) 4148 keer bekeken
-
- BMW 740-1.jpg (381.7 KiB) 4148 keer bekeken
- dvh
Die afschrijving heb je ook als je een nieuwe polo koopt...
Ik vind het een gigantisch gave auto. En als je van een beetje luxe houdt dan is er weinig beter....
Het is dat wij als gezin aan een station vastzitten. Anders kocht ik ook een dergelijke auto als gezinsbak.
Ik vind het een gigantisch gave auto. En als je van een beetje luxe houdt dan is er weinig beter....
Het is dat wij als gezin aan een station vastzitten. Anders kocht ik ook een dergelijke auto als gezinsbak.
- tomgtr
Ook helemaal mee eens. De CFO wil bij ons een station of SUV, anders had ik ook voor een 7 serie of S of A8 gekozen. Heerlijk.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik vind de station sowieso mooier dus dan een F11 wat mij betreft. 7 vind ik wel een enorme sloep en dan zou ik liever een A8 of S-klasse nemen. 5 sedan, F10, vind ik mooier dan de 7 dus dan zou ik die nemen. Ik weet niet wat Mark zoekt, sedan of station? Ik neem aan een sedan.
-
Ik weet niet of afschrijving van 15K in 4 jaar reëel is, maar ik kan er nooit ver naast zitten. Volgens mij kan een dergelijke auto prima voor een gezin. Ik heb ook een zeer jong gezin en alles wat ik mee wil nemen kan volgens mij achterin. Kofferbak is dacht ik 520 liter. De pre facelift heeft echter wel nog een 6 bak, dus voor een ZF 8 bak moet ik nog 2 jaar wachten voor ze betaalbaar zijn.
-
Of een 5GT kopen.....
De luxe van een 7 serie in een 5 serie standard met de door jouw gewenste 8 traps automaat
Uiterlijk is alleen een discussiepuntje hehehe, maar qua rijden heerlijk!!!!!!!
De luxe van een 7 serie in een 5 serie standard met de door jouw gewenste 8 traps automaat

- dvh
+1FDD schreef:Of een 5GT kopen.....
De luxe van een 7 serie in een 5 serie standard met de door jouw gewenste 8 traps automaatUiterlijk is alleen een discussiepuntje hehehe, maar qua rijden heerlijk!!!!!!!
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
5GT is het onderstel van een E65. Op het BMW7forum staat een verhaal van iemand die een F01 kocht na zijn E65 FL maar toch liever in zijn E65 stapte.
Na 2 maanden in de E65 & F01 750i naast elkaar gereden te hebben begonnen me toch een aantal dingen op te vallen in negatieve zin aan de F01. Tot 2 weken terug heb ik dagelijks in de F01 gereden, daarna begon ik me teveel te ergeren aan de auto en heb ik de auto gedegradeerd tot oprit ornament.
-
Ik snap de 7-serie angst nooit zo goed. Het is exact wat DVHzegt; met een nieuw autotje heb je ook veel afschrijving. Natuurlijk verbruik enzo zijn hoger maar je krijgt er ook veel voor terug. Je moet alleen niet denken dat je een 20 jaar oude verwaarloosde voor peanuts kan rijden. Maar een nette dealer-auto speelt vooral de afschrijving.mark323ti schreef:Ik weet niet of afschrijving van 15K in 4 jaar reëel is, maar ik kan er nooit ver naast zitten.
Zeker met een fijn gemotoriseerde uitvoering wil je toch niet in dezelfde koets rijden als een sloeber met zn lease 520d..

Natuurlijk kan een 7 met een gezin. Waarom zou een 7 serie niet geschikt zijn maar een 3 serie of een Vectra wel?! De E38 is ook een prima gezinswagen. Enige nadeel is vaak dat er geen neerklapbare achterbank is. Nu is dat minder van belang met zo`n grote kofferbak maar als je wekelijks bij de Gamma staat wellicht een minpunt.mark323ti schreef: Volgens mij kan een dergelijke auto prima voor een gezin. Ik heb ook een zeer jong gezin en alles wat ik mee wil nemen kan volgens mij achterin. Kofferbak is dacht ik 520 liter.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zie hier anders niet zoveel 7-serie angst? Hooguit de, terechte, afschrijvingsvraag. Waar gelijk bij wordt gezegd dat een nieuwe Golf dat ook afschrijft dus waar hebben we het over. De vaste lasten zijn hoger maar dat maakt de TS niet uit. Wel iets om rekening mee te houden maar verder? Overigens tekende ik gelijk voor 15k afschrijven in 4 jaar
Red ik meestal niet
Ik snap overigens, afgaande op je reactie hierop (je hebt wss een 7), niet dat je dan zo'n opmerking over een "sloeber in z'n lease 520d" maakt

Ik snap overigens, afgaande op je reactie hierop (je hebt wss een 7), niet dat je dan zo'n opmerking over een "sloeber in z'n lease 520d" maakt

-
De 7 serie zit alleen bomvol met elektronica, vaak spul wat relatief nieuw is. Kan allemaal kapot en is vaak nog niet uitontwikkeld. Zou bij mij wel wat angst zitten.
Al die luxe komt uiteindelijk ook op lagere modellen die in grotere volumes gebouwd worden, maar dan hebben ze al jaren ervaring opgedaan op de hogere modellen zoals een 7 serie. Alle ontwerpfouten en problemen zijn er dan wel uit. Beetje hetzelfde als een pre-facelift v.s. faceliftmodel.
De 5 vind ik mooier. De 7 is natuurlijk wel wat speciaals, en gewoon gaaf om ooit eens zo'n vlaggenschip van BMW/Mercedes/Audi te bezitten.
Al die luxe komt uiteindelijk ook op lagere modellen die in grotere volumes gebouwd worden, maar dan hebben ze al jaren ervaring opgedaan op de hogere modellen zoals een 7 serie. Alle ontwerpfouten en problemen zijn er dan wel uit. Beetje hetzelfde als een pre-facelift v.s. faceliftmodel.
De 5 vind ik mooier. De 7 is natuurlijk wel wat speciaals, en gewoon gaaf om ooit eens zo'n vlaggenschip van BMW/Mercedes/Audi te bezitten.
- Knot
Tom,
Dat verhaal was natuurlijk overduidelijk op de E65/E66, faceliftmodel deed het echt stukken beter... zou bij mijn de F01 ook de voorkeur hebben, een wat later model ipv de eerste modeljaren, tenzij premiumselection auto natuurlijk.
Dat verhaal was natuurlijk overduidelijk op de E65/E66, faceliftmodel deed het echt stukken beter... zou bij mijn de F01 ook de voorkeur hebben, een wat later model ipv de eerste modeljaren, tenzij premiumselection auto natuurlijk.
-
@bombadil.: Jij hebt het over 20 jaar oude bakken. Ik zoek echter geen 740 uit de jaren 90. Ik kijk vanaf 2009.
Als alternatief komt nog een youngtimer X5 e53 tot 2001 in aanmerking. Die kan ik dan zakelijk rijden. Dat is wel aanzienlijk goedkoper dan een 7 serie prive. Bij Autohan staat er wel een mooie nu, maar 19,5k is toch veel geld voor een X5 van 15 jaar oud......
Als alternatief komt nog een youngtimer X5 e53 tot 2001 in aanmerking. Die kan ik dan zakelijk rijden. Dat is wel aanzienlijk goedkoper dan een 7 serie prive. Bij Autohan staat er wel een mooie nu, maar 19,5k is toch veel geld voor een X5 van 15 jaar oud......
-
@EvdP: heb je een linkje naar het verhaal de ontevreden 750 rijder. Kan het niet vinden.
-
http://www.bmw7forum.nl/viewtopic.php?f=80&t=11998" onclick="window.open(this.href);return false;mark323ti schreef:@EvdP: heb je een linkje naar het verhaal de ontevreden 750 rijder. Kan het niet vinden.
- Sjoerd
Mijn vader heeft probleemloos 250k in een F01 gereden. Betrouwbaarheid zit wel goed.
Zorg dat je wel een exemplaar met Integral Active Steering (meesturende achteras) koopt.
Zorg dat je wel een exemplaar met Integral Active Steering (meesturende achteras) koopt.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wat is het voordeel van die meesturende achter as dan tenopzichte van de versie die het niet heeft?
- MarkS
Dat voordeel kan ik wel bedenken. Porsche monteert het tegenwoordig ook op de 911.
Maar lijkt me nu juist geen must have optie. Ook niet op een 7.
Linkje werkt overigens bij mij niet.
- GTRene
lijkt me niet duur voor zoveel auto.mark323ti schreef:Ik vond deze wel interessant. BMW 740i 11/2010 53.000km 26.900euro.
-
Nee, account maken en inloggen.MarkS schreef:Dat voordeel kan ik wel bedenken. Porsche monteert het tegenwoordig ook op de 911.
Gratis..
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ontevreden is misschien het verkeerde woord, hij rijdt nu een F01 760 dacht ik en die bevalt hem stukken beter dan de 750i.mark323ti schreef:@EvdP: heb je een linkje naar het verhaal de ontevreden 750 rijder. Kan het niet vinden.
Mar om het hele verhaal te lezen zul je je wel moeten aanmelden. Zelf vind ik de E65 FL en de F01 mooier dan de E60 en F11. Maar smaak is uiteraard persoonlijk. De E65 750i rijdt trouwens prima.