Ik had al verschillende E90 en E60's bekeken maar het was het steeds eigenlijk net niet. Was de prijs goed dan karig aangekleed of veel kilometers. Iets met voor een dubbeltje eerste rang willen zitten... Ook de bekende Duitse auto-sites aan het bekijken geweest omdat de keus daar al een stuk ruimer is.
Uiteindelijk liep het anders, ik kreeg een tip van een collega die in Duitsland nabij de Bodensee woont dat bij hem in de buurt een mooie 5er werd aangeboden. Een zakelijk reisje was snel gepland, hard gewerkt en tussendoor even de auto gaan bekijken

Eigenlijk was ik direct verkocht, zeer nette auto, lekker uitgevoerd. En met 127.000 km op de teller kunnen we tenminste weer even vooruit.

Wat voornamelijk jammer is, is dat het slechts een 520i betreft. Oftewel de M54B22. Snel is de auto dus zeker niet te noemen. Maar gezien ik het vergelijk met een 728i automaat vond ik het eigenlijk niet tegenvallen. En het geluid is heerlijk, zo soepel klonk zelfs de 7er niet.
Bij het proefrijden was helaas een trilling tijdens remmen waarneembaar, maar een beetje sleutelen is voor mij geen groot bezwaar. Gezien er ook nog wat van de prijs af kon de auto gekocht en op naar het strassenverkehrsamt voor een exportkenteken. De volgende dag de ruim 850 km naar huis gecrost

Uiteraard moesten we thuis even langs de RDW:

En na de BPM te hebben voldaan was het nieuwe kenteken binnen drie dagen binnen dus kon ik de witte kentekenplaten vervangen door gele:

Daarna meteen de oorzaak van de trilling aangepakt. De vorige eigenaar had de voorremmen pas laten vervangen in de hoop dat dit het probleem zou zijn. Blijkbaar heeft de garage die de werkzaamheden heeft uitgevoerd verder nergens naar gekeken want er zat overduidelijk speling op één van de spoorstangen. Omdat ik geen zit had de boel half aan te pakken meteen maar wat meer meegenomen.

En uitlijnen uiteraard:

Ondertussen rij ik alweer twee weekjes lekker rond en de auto bevalt erg goed. Ruim genoeg ook voor de kinderen achterin. Ik ben nu al benieuwd hoe lang deze blijft.