Ik reed dus Golf 4 in '98 ofzo. Zo'n ding is degelijk, rooie TDI , best vlot. Zwart ding met mooie 15 inch wielen(15 inch ja) Ben er nog met m'n ex mee naar Parijs geweest en heb haar daar maar gelaten:)
Kortom was m'n 5e Golf , ik wist wat ik had. Lift of overstuur op die op en afritten hier in de buurt. De DF van dat moment toendertijd. En handremmenwerk in de sneeuw.
En de Golf 4 had ook 'n zeer strak mooi luxe degelijk dashboard/interieur. Top in z'n klasse herinner ik me.
McRae en consorten kletterden al scheef door 't TV beeld toendertijd met hun badly drawn 4 deurs saloontje met spoilers. Maar ik vond helemaal mooi. Ook toen ik de GTT/555 irl bij André zag. Een warrior op oorlogspad.
Dus ik naar Grunn om de Golf in te ruilen tegen 'het koopje van de eeuw' bij wijze van. Een groen metallic met grijze dikke(...) 16inchers. En 'n radiootje d'r in en junior kon knallen.
Ik haalde 'm op een maandagmiddag begin '99 op weet ik nog. M'n eerste snellere auto.
Beetje inrijdend, maar wat een kracht, wat 'n sound, wat een weggedrag, wat 'n schakelen, wat stuurde dat strak en de klap in je rug. Etc.
De stoelen zaten 'goed' en de verwarming/koeling(hij had toch AC of niet, ik weet 't niet meer?) deed 't perfect.
Ben er eens met 'n rotgang mee naar Basel CH gereden, 540i en A8 en pesten bij Freiburg.
Clue: Het dashboard(behalve de toerenteller ) herinner ik me even niet...