2005 BMW M3 E46

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 08 nov 2015, 13:25

Mark 320iS schreef:
Rabbit schreef:Bedankt voor de leuke reacties. Staan nog op de planning:

Momenteel staat de teller op 73300 km.

- Stuurinrichting veranderen ( indien niet te waanzinnig duur )
- Xenonkoplampen monteren
- Airbox
Xenon zou ik dus niet doen! Vind het er wel gaaf uit zien zo. Ik zat bij het zien van jouw foto's juist te twijfelen of ik bij die van mij de halogeenlampen niet terug zou zetten. Bij mij is namelijk ooit xenon ingebouwd, maar ik heb de originele koplampen nog.

Vind je het stuurhuis zo een probleem? Ik vind het wel wat 'rust' geven, bij mijn Giulietta QV die een zeer directe stuurinrichting had vond ik het veel onrust geven bij snelle bochten.
Goh soms wel, soms niet. :)
Waar ik me meer aan stoor, maar ik weet niet wat het is, is het volgende: als ik een bocht zeer snel neem, dan geeft hij mer gelijk niet nodige vertrouwen, hij voelt "zwaar" aan in de bochten,zonder dat ik kan zeggen wat hij wil doen: ondersturen / ondersturen.
Kan ook liggen aan het feit dat ik de KW zijn rebound redelijk zacht gezet heb. Maar dat kan dat toch niet veroorzaken.
Het liefst zou ik hem zo comfortabel hebben als nu, zonder al teveel roll.

Ivm die xenons: wat heb je hiervoor gedaan? Ik heb hem gecodeerd en normaal zouden de koplampunits plug and play moeten zijn. Ervaringen mee?
Ik vind het knapper met xenons, en soms vind ik het wel iets "oldschool" hebben.
Ik ben een grote twijfelaar hoor.

Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 08 nov 2015, 14:06

Macboy schreef:Doe eens wat meer fotos man ! Interieur is ook amper te zien zo, lijkt allemaal als nieuw !

Dat verdient deze auto :thumbup:
Zoveel nieuwe foto's heb ik niet, maar goed:

Afbeelding

Een foto met zijn vaste speelkameraadje:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 08 nov 2015, 14:10

Nog een paar:

Afbeelding

Dit is er eentje van net na de plaatsing van de OEM uitlaat ( veel beter dan die grote buizen van eisenamann vind ik zelf ) Ter vergelijking: eronder staat hij met eisenmann

OEM:
Afbeelding

EISENMANN:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Riceaux » 08 nov 2015, 15:35

Met OEM uitlaat ziet er inderdaad beter uit! :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2885
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Mark 320iS » 08 nov 2015, 19:02

Rabbit schreef: Goh soms wel, soms niet. :)
Waar ik me meer aan stoor, maar ik weet niet wat het is, is het volgende: als ik een bocht zeer snel neem, dan geeft hij mer gelijk niet nodige vertrouwen, hij voelt "zwaar" aan in de bochten,zonder dat ik kan zeggen wat hij wil doen: ondersturen / ondersturen.
Kan ook liggen aan het feit dat ik de KW zijn rebound redelijk zacht gezet heb. Maar dat kan dat toch niet veroorzaken.
Het liefst zou ik hem zo comfortabel hebben als nu, zonder al teveel roll.

Ivm die xenons: wat heb je hiervoor gedaan? Ik heb hem gecodeerd en normaal zouden de koplampunits plug and play moeten zijn. Ervaringen mee?
Ik vind het knapper met xenons, en soms vind ik het wel iets "oldschool" hebben.
Ik ben een grote twijfelaar hoor.
Wat stuurhuis betreft, ik weet niet of een sneller stuurhuis je 'probleem' gaat oplossen, dat kan het ook vergroten natuurlijk omdat je met een kleine stuurbeweging een groter effect sorteert. Het is geen lichte auto natuurlijk. Die KW set daar durf ik weinig over te zeggen. Mijn auto had een KW1 set + spoorverbreders toen ik hem kocht en lag bijna op de grond zo laag was ie. Hij was zo hard dat ie mij weinig vertrouwen gaf op slecht wegdek, leek soms echt weg te stuiteren in een bocht. Ik heb toen vrijwel direct een Bilstein B12 set laten monteren en de auto voelt nu lekker aan. Hij geeft me veel vertrouwen, als ik hier in de buurt op wat slechtere wegen rijd (zuid-limburg in Nederland / Voerstreek in België). Als ik vaker trackdays zou doen zou er wel wat anders op komen overigens.

De auto van mij had al xenon toen ik hem kocht en ik kreeg de originele lampen erbij. Volgens mij is er verder niets omgebouwd, ik heb dus ook geen automatische koplamphoogte verstelling of koplampsproeiers, maar ik vind het prima zo.

Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 08 nov 2015, 19:54

Mark 320iS schreef:
Rabbit schreef: Goh soms wel, soms niet. :)
Waar ik me meer aan stoor, maar ik weet niet wat het is, is het volgende: als ik een bocht zeer snel neem, dan geeft hij mer gelijk niet nodige vertrouwen, hij voelt "zwaar" aan in de bochten,zonder dat ik kan zeggen wat hij wil doen: ondersturen / ondersturen.
Kan ook liggen aan het feit dat ik de KW zijn rebound redelijk zacht gezet heb. Maar dat kan dat toch niet veroorzaken.
Het liefst zou ik hem zo comfortabel hebben als nu, zonder al teveel roll.

Ivm die xenons: wat heb je hiervoor gedaan? Ik heb hem gecodeerd en normaal zouden de koplampunits plug and play moeten zijn. Ervaringen mee?
Ik vind het knapper met xenons, en soms vind ik het wel iets "oldschool" hebben.
Ik ben een grote twijfelaar hoor.
Hij was zo hard dat ie mij weinig vertrouwen gaf op slecht wegdek, leek soms echt weg te stuiteren in een bocht.
Ik had dus net hetzelfde voor toen ik de mijne kocht. KW stond keihard, ik snap niet dat mensen dat goed rijden vinden. Bilstein b12 zal er bij mij waarschijnlijk ook onder komen, moet nog eens met eentje zien te rijden/meerijden.

Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 08 nov 2015, 19:58

Fijn weetje: Onlangs was hij bij een M specialist in de streek binnen voor vervanging van de remdruksensoren. Die kerel heeft hem op de autobrug gezet en zei dat hij nog maar weinig zo een propere M3 gezien heeft. Deze is volgens hem amper buiten gekomen in de regen, iets wat ik in ere probeer te houden.

Wat foto's van het interieur getrokken deze namiddag toen ie toch buiten stond.

Zeer weinig gebruiksschade, enkel het plastic gedeelte na de versnellingspook heeft wat krasjes, misschien dat ik dit nog wel eens vervang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Niels » 08 nov 2015, 20:04

Ik vermoed wel dat het stuurgedrag (deels) het gevolg is van je onderstel instelling. Daar zou ik eerst eens mee experimenteren voordat je stuurhuizen gaat vervangen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Macboy » 08 nov 2015, 22:54

Niet iedereen is even liefhebber van het maken van fotos blijkt maar weer :)

Ziet er uit als een erg mooie en diepe zwarte lak op die voorlaatste foto in de garage. Jammer dat die andere fotos zo flets en dof zijn.

En echt helemaal geen fotos van het interieur verder ?


EDIT: zie dat je er net een paar hebt geplaatst (had niet op refresh gedrukt).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door GTRene » 08 nov 2015, 23:44

lijkt een mooie auto.

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Hoppa » 12 nov 2015, 17:27

Mooi auto hoor..

Maar CSL diffussor en oem uitlaat vindt ik echt niet beter dan de Eisenmann..

Je had ook geen 4x83mm eindpijpjes op de eisenmann of wel?

Staat toch super al zeg ik het zelf
Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2015, 20:17

Die zijn idd beschaafd vergeleken met die standaard pijp wat onder mn MPS hangt :P.

Gebruikersavatar
Rabbit
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jun 2007, 11:57

Re: 2005 BMW M3 E46

Bericht door Rabbit » 21 nov 2015, 12:58

Ik ben meer voor een OEM look.

Ik heb deze wagen gekocht omdat het een jeugdicoon was voor mij, en ik wil deze zo origineel mogelijk houden. Om dezelfde reden steek ik ook geen CSL koffer. Ik vind deze het einde, maar vind het niet stroken met een niet-CSL M3.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten