Bericht
door Sperdy » 25 okt 2015, 12:22
'T is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind die blauw/grijze interieurkleur te doods. Zelf ben ik toch meer van het zwart, met een dik alcantara pakket. Gisteren en eergisteren nog twee dagen gereden in een Carrera 911 2 3.4/350pk/pdk/'black edition' met full options (PCR), hagelnieuw.
Heb ooit, een paar jaar geleden alweer, in een 911/991 2S gereden. Vond dat ding slap/gevoelloos sturen en versnellingen (handbak), veel te lang. Ik stapte dus bevooroordeeld in. Maar, ik moet terug komen op mijn schreden, want eerlijk is eerlijk, deze 2S vond ik geweldig. Wat een topklasse produkt.
- vermogen: 350pk is absoluut meer dan genoeg, wat een geweldig blok. Soundtrack is echt ongeëvenaard (ik vind die Porsche blokken gewoon geweldig klinken, zeker met sportpoef). Dit ding loopt echt al zeer hard. Meer pk's heb ik voor mijn fun echt niet nodig, to be honest.
- schakelen. Gelukkig pdk! Minder lange overbrengingen, en dat is een feest. Het blok krijgt daardoor hetzelfde sportieve karakter als in gewend was van mijn toenmalige Boxster Spyder.
- interieur: afwerking is topklasse. Er zat een Bose-soundsystem in, in een woord geweldig! Voor de rest vond ik het navigatie- soundsysteem etc. een rommeltje. Stoelen, meervoudig instelbaar electrisch, etc. dat was prima.
- sturen: mogelijk door de 20" turbo S wielen, mogelijk dat de bandenspanning etc. nu wel goed was (tov. die persslet van de toenmalige 911 2S) maar het stuurgevoel was er nu wél! Tikkie zwaar en precies. Niks mis mee.
- rijden: zeer neutraal, maar in de bochten voel je inderdaad dat de gewichtsverdeling niet optimaal is. De Boxster Spyder is op dit punt echt beter. Maar desondanks is de 911 nog steeds geweldig qua handling.
Kortom, geweldige auto. Enfin, to be continued..