Zuinig rijden doet een STI inderdaad nooit, das wel irritant. Maar aan de andere kant, who cares

Turbo oplossingen zoals in de nieuwe Mini, Golf GT en de Punto T-Jet geloof ik wel in.
Dennis Cavallino schreef:Fiat 500 Abarth met 1.4 Turbo 150-185 pk. Afkomme met dat hok(je)!
Vergeet niet dat wij (= kopers) & de overheid bepaalde dingen eisen waardoor auto's alleen zuiniger en sneller kunnen worden, als de aandrijving wordt aangepakt.Michel Pol schreef:Het lijkt er op dat steeds meer auto fabrikanten de turbo's van het schap pakken en deze masaal op auto's schroeven. De beweegredenen zijn in mijn ogen twee ledig. Ze halen bij de standaards verbruiks testen mooie cijfers, die weer goed in een marketing verhaal zijn te verkopen. Verder is het een relatief eenvoudige manier om vermogen uit een blok te halen. Daardoor kan met een grotere marge per verkochte auto realiseren.
Nog nog een fatsoenlijk geluid i.p.v. dat genagel en iedereen is weer tevreden.Erik schreef:Er wordt gemeld dat dieseltechniek bijna is uitontwikkeld............
Diesel is net kleuter geworden in zijn levensloop.
De toekomstige dieseltechniek zal zo zijn dat een diesel feitelijke en benzine op een andere brandstof is, pure GTL diesel, een zwavelvrije aromatics arme brandstof met kleurloos vlamfront en lager octaan waardoor hij met een bougie ontstoken moet worden en de grote krukassteek (tbv compressieslag) achterhaald wordt.
Tel daarbij op een euro8 en euro9 norm (ongekend streng vergeleken met huidige normen) EN het feit dat heel Qatar en Nigeria wordt volgebouwd met (oa) GTL plants (maak van aardgas synthetische diesel) en je weet welke richting we op gaan.
Ben op redelijk wat conferenties geweest en elke motorenbouwer is ermee bezig, zij het op een andere wijze.
Zo denkt Shell dat in de toekomst de grote steden de stinkende diesels de toegang ontzeggen en alleen GTL diesels toegang hebben/krijgen.
Wat doet zon diesel dan ?
600cc levert 110pk/250Nm, 70gr Co2, bijna nul Nox, geen roet (roetfilter overbodig).
De andere stroming zal ongetwijfeld zijn de power diesel, een 2l kan an met gemak 300pk leveren, zo puur en krachtig is die nieuwe generatie diesel en dieselmotoren.
E
Gebruikers op dit forum: Hielke en 9 gasten