Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door ErikS » 07 nov 2015, 08:12

Absoluut.
Maar m'n eerste 'serieuze' horloge is't ook leuk als de vrouw een keer gaat zeggen dat ze 'm ook mooi vind.

Ze vind het verder prima, dus ik gaat maar eens kijken of ik wat anders leuks kan vinden naar mijn smaak.
Zo niet; Dan koop ik de Oris alsnog. :mrgreen:

Beros

Bericht door Beros » 07 nov 2015, 18:02

Het gaat toch om jouw grijns? Klik is sowieso een vrouwenwoord. Dus gewoon kopen dat ding. :mrgreen: :beer:

Welk horloge hebben we het eigenlijk over? 65? Vind ik echt een schitterende klok..

peu 207

Bericht door peu 207 » 07 nov 2015, 19:52

ach mijn vriendin vind ook niet al mijn horloge,s mooi. maargoed als ik ze zelf maar vind is t ok. je moet toc zo af en toe eens afwisselen :tong:

WJ

Bericht door WJ » 09 nov 2015, 18:28

Tag Heuer hebben net hun smartwatch gepresenteerd;

1800$

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 nov 2015, 19:31

Man man man die Oris! :love: :love: :love:

flieger

Bericht door flieger » 09 nov 2015, 20:16

WJ schreef:Tag Heuer hebben net hun smartwatch gepresenteerd;

1800$

$1.500/€1.350

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door flieger op 09 nov 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 09 nov 2015, 20:19

WJ schreef:Tag Heuer hebben net hun smartwatch gepresenteerd;

1800$
Snap niet dat andere tech-merken nog geen samenwerking met horlogefabrikanten hebben gezocht.
Al is het best een gewaagde stap van Tag Heuer... nog los van de ontwikkeling, hoe doen ze dat met hun dealernetwerk? Zo'n horloge verkopen en ondersteuning bieden is wel iets anders dan een normaal horloge. Bij normale horloges komen klanten een keer terug om een bandje, batterij etc. Nu moet je ondersteuning op een halve computer gaan geven, hoe je dat ding moet koppelen met je telefoon, mail etc. Voor de gemiddelde juwelier ver van z'n bed show.
Wel een gigantische misser dat ze een 3D render van het horloge gebruiken in dat filmpje.

Walter

Bericht door Walter » 09 nov 2015, 21:17

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 09 nov 2015, 22:31

Walter schreef: En als je in de markt bent voor een smartwatch, waarom zou je dan een Tag Heuer kopen?
Omdat geen enkele smartwatch er als een normaal horloge uit ziet.
De Apple Watch heeft een knappe afwerking en is beschikbaar in mooie materialen, maar is vierkant en ziet er niet als een normaal horloge uit.
Motorola heeft wel een geinige smartwatch met rond display (mug een hoekje onderin), maar laat zien dat techbedrijven niet begrijpen dat het ook een (soort van) sierraad moet zijn, het mist een mooie afwerking.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 nov 2015, 07:48

Ik draag m'n Apple Watch dagelijks doordeweeks. Ik moet wel. Ik heb 'm, moet ik 'm gebruiken ook.

Maar inderdaad. Wil je een Smartwatch dan doe je dat. 3/4/5/6/7/800 is al heel veel voor 'n 'klok voor erbij', die na 2 jaar door gen 2 wordt opgevolgd. Een TH van 1500 euro ofzo is dan echt een nichemarkt denk ik.

Gedurfde stap, maar ook uit 'angst' gedaan voor Apple/Microsoft/Google. Die denk ik totnutoe ongegrond is geweest. Ik zie verre van een terugval in horloges tussen 250-750 euro(van G Shock Micchael Kors en Diesel tot dikkere Seikos en verkoop Astron GPS en bij de vleet: Vorige week ook alweer 2 stuks...

En dit jaar nog nul vraag geweest naar een smartwatch, ja ik toon de mijne en dan kopen ze wat anders bij mij, want het ziet er eigenlijk niet uit voor 't geld: en hij kan zo ongelovelijk veel niks(wat 'n smartphone gewoon wel easy kan) Dus toch niet zo'n slechte koop:)
Pluspunten ik weet in één oogopslag hoe de temperatuur buiten is en hoe laat 't in Bogota is. Ook zie ik whatsappjes en headlines van bijv New York Times 'sneller'...Nou haleluja. Allemaal dingen van niks die een smartphone beter kan.

ErikS

Bericht door ErikS » 10 nov 2015, 13:44

en verkoop Astron GPS
Wat vind jij daar van? Het is een verkoop technische topper, heb ik al begrepen van een bekende.

Oris vs. Astron kwa 'waar' voor je geld?

Laat ik voorop stellen dat ik geen Astron ga kopen, want ik heb al een mooie seiko in een speciale editie. (alleen geen GPS jammer genoeg) En 'sportieve' horloges heb ik nou wel genoeg.... :bag:

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2015, 14:10

Tja. Het is übertechnloogische electronica. Zonnepaneel wijzerplaat, gps, 4 stappenmotortjes/uurwerkjes, maar het is geen 'echte mechanica' , maar zeker zeer speciaal. Ik zit ook in twijfel nu je 't me vraagt. Ben 'n mechanica man. Maar heb één Astron gehad, mk1 (2012/13) leuk ding , maar na 2 weken dragen, verkocht van m'n pols. Klant was hier vorige week nog. Zeer wijs mee. Mag ook wel voor de centen:)

Walter

Bericht door Walter » 10 nov 2015, 14:15

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2015, 14:22

Walter schreef:Ik denk dat die Tag Heuer er zeer zeker mooier uitziet dan een Apple watch.

Maar... nog even wachten en een of andere Chinese club bouwt een horloge met een rond OLED schermpje en daar kun je dan "themes" op downloaden die je overal van het internet kunt downloaden. Zoals het Rolex theme, het Tag Heuer theme etc. Krijg je de looks van zo'n horloge. Als je dat hebt, wat is dan nog de meerwaarde van zo'n Tag Heuer smartwatch? Dit is verder nauwelijks te voorkomen. Natuurlijk zitten er copyrights op hoe een horloge er uit ziet, maar hoe hou je tegen dat willekeurige eindgebruikers op internet themes bouwen die daarop gebaseerd zijn?

Ik hoop echt dat het product ze wat gaat opleveren, maar ik zie het toch wel somber in.

Tuurlijk is die Tag mooier dan de Applewatch. 'Alles' is mooier dan dat homofiele verwijfde ding:)

Dikgedrukt : Dat kan en zal. Maar wat 'n nepzooi, een beetje de toekomstige 'fake' Rolex dus?

Dat wil je toch niet?

WJ

Bericht door WJ » 10 nov 2015, 15:05

Laat die Apple watch nou permanent de tijd zien op z'n display? Of moet je daarvoor eerst dat ding aantikken?

Robin

Bericht door Robin » 10 nov 2015, 15:08

WJ schreef:Laat die Apple watch nou permanent de tijd zien op z'n display? Of moet je daarvoor eerst dat ding aantikken?
Scherm is zwart/uit. Maar door de sensoren en in de hoek waarin je 'm/je pols draait om erop te kijken springt hij aan (8 van de 10 keer)

Aantikken werkt ook natuurlijk.

WJ

Bericht door WJ » 10 nov 2015, 15:11

Ok, nice.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 nov 2015, 16:02

Of het nu een LCD horloge of een LCD dashboard is.............ik krijg er :kotsen: neigingen van.....

Het ziet er zo verschrikkelijk nep uit, het heeft een ongelofelijke non-beleving, ik pas er voor, ik wil echte wijzers in echte klokken, of het nu horloges of auto`s zijn..............no-fake, dan maar minder mogelijkheden.

Walter

Bericht door Walter » 10 nov 2015, 20:09

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 nov 2015, 01:00

Grote minderheid die dat wil lijkt mij. Waar baseer je op dat de meeste mensen zo nep zijn ?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 nov 2015, 04:17

Ken de statistieken niet maar worden er meer echte Rolexen verkocht dan nep? Dat weet ik nog niet zo zeer.
En ik denk dat het bij een smartwatch niet anders is. Een originele van Apple nog tot daar aan toe maar een merkloze met "themes" van andere merken zie ik zomaar succesvoller zijn. Daar hoeft echt niet Rolex of Tag Heuer op te staan...

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2015, 08:01

Arthur schreef:Ken de statistieken niet maar worden er meer echte Rolexen verkocht dan nep? Dat weet ik nog niet zo zeer.
En ik denk dat het bij een smartwatch niet anders is. Een originele van Apple nog tot daar aan toe maar een merkloze met "themes" van andere merken zie ik zomaar succesvoller zijn. Daar hoeft echt niet Rolex of Tag Heuer op te staan...
Natuurlijk worden er (veel meer) nep Rolexen/Breitlings/PAMs/Tags etc geproduceerd en verkocht, dat snapt 'n kind.

Dus wat je hierboven zegt , mee eens, als in jammergenoeg.

Dat 'de meeste mensen dat wel willen' , wat Walter hierboven zegt, duidt op dat een echte qua prijs verkeerd zit of dat de prospect/consument in 'n verkeerde salarisschaal zit:)

...om nog maar niet te spreken van het geneuzel van mensen die bij hoog en laag volhouden dat ze een echte Breitling/PAa/Rolex hebben als wij hun in alle correctheid op wijzen dat hij dat niet is, later komt de aap dan uit de mouw en geven ze 't toe maar da's voer voor psychologen, ik ken geen woord voor wat dat soort lieden mankeert, maar hele volksstammen hebben dat 'luxeprobleem' , ik maak 't wekelijks mee ....

Real watches are for real people(oris quote) of fake watches are for fake people.

Het is 'n wereldindustrie. Enorm. En er is ook zoveel leuks te koop van normale betaalbare merken.
Ik snap de 'merkbeleving' en dat de man met de minder gevulde portemonnee 'm ook wil, kortweg, maar da's dan merendeel schone schijn, ben je freak/liefhebber/gek, dan kun je proberen te sparen. Men gaat ook jaarlijks vaak op vakantie toch? Een TAG ligt gauw in bereik, anderen duren wat langer. Maar kan ook, serieus. ALS je liefhebber genoeg bent en het niet doet voor de buitenwereld.

Vandaar dat ik zei 'Dat wil je toch niet?' als in retorisch bedoeld en met onderbouwing vanuit de hoek van een profi verkoper/liefhebber. Meer niet.

:coffee:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 nov 2015, 08:38

Duidelijk verhaal. Was ook eigenlijk een reactie op Macboy die zegt dat de minderheid nep is. Althans, zo leg ik z'n post uit.
Robin schreef:Vandaar dat ik zei 'Dat wil je toch niet?' als in retorisch bedoeld en met onderbouwing vanuit de hoek van een profi verkoper/liefhebber. Meer niet.

:coffee:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 nov 2015, 09:04

Robin schreef:Tja. Het is übertechnloogische electronica. Zonnepaneel wijzerplaat, gps, 4 stappenmotortjes/uurwerkjes, maar het is geen 'echte mechanica' , maar zeker zeer speciaal. Ik zit ook in twijfel nu je 't me vraagt. Ben 'n mechanica man. Maar heb één Astron gehad, mk1 (2012/13) leuk ding , maar na 2 weken dragen, verkocht van m'n pols. Klant was hier vorige week nog. Zeer wijs mee. Mag ook wel voor de centen:)
Dus eigenlijk weet jij 't ook niet. :mrgreen:
Ik vind de technologie geweldig, maar wat ik zeg; Ik heb al een prachtige (speciale F1 editie) Seiko van 9 jaar oud. Ding is ook nog als nieuw.

Robin

Bericht door Robin » 11 nov 2015, 09:48

ErikS schreef:
Robin schreef:Tja. Het is übertechnloogische electronica. Zonnepaneel wijzerplaat, gps, 4 stappenmotortjes/uurwerkjes, maar het is geen 'echte mechanica' , maar zeker zeer speciaal. Ik zit ook in twijfel nu je 't me vraagt. Ben 'n mechanica man. Maar heb één Astron gehad, mk1 (2012/13) leuk ding , maar na 2 weken dragen, verkocht van m'n pols. Klant was hier vorige week nog. Zeer wijs mee. Mag ook wel voor de centen:)
Dus eigenlijk weet jij 't ook niet. :mrgreen:
Ik vind de technologie geweldig, maar wat ik zeg; Ik heb al een prachtige (speciale F1 editie) Seiko van 9 jaar oud. Ding is ook nog als nieuw.
Ik wil geen quartz om de pols, hoe goed ook.:) Ik had zelf 'n Casio G Shock GPS dik toestel een dik half jaar terug. High tech/ saffierglas. Heb ik verkocht aan 'n klant want die smeekte erom:)

Plaats reactie