Arthur schreef:Ken de statistieken niet maar worden er meer echte Rolexen verkocht dan nep? Dat weet ik nog niet zo zeer.
En ik denk dat het bij een smartwatch niet anders is. Een originele van Apple nog tot daar aan toe maar een merkloze met "themes" van andere merken zie ik zomaar succesvoller zijn. Daar hoeft echt niet Rolex of Tag Heuer op te staan...
Natuurlijk worden er (veel meer) nep Rolexen/Breitlings/PAMs/Tags etc geproduceerd en verkocht, dat snapt 'n kind.
Dus wat je hierboven zegt , mee eens, als in jammergenoeg.
Dat 'de meeste mensen dat wel willen' , wat Walter hierboven zegt, duidt op dat een echte qua prijs verkeerd zit of dat de prospect/consument in 'n verkeerde salarisschaal zit:)
...om nog maar niet te spreken van het geneuzel van mensen die bij hoog en laag volhouden dat ze een echte Breitling/PAa/Rolex hebben als wij hun in alle correctheid op wijzen dat hij dat niet is, later komt de aap dan uit de mouw en geven ze 't toe maar da's voer voor psychologen, ik ken geen woord voor wat dat soort lieden mankeert, maar hele volksstammen hebben dat 'luxeprobleem' , ik maak 't wekelijks mee ....
Real watches are for real people(oris quote) of fake watches are for fake people.
Het is 'n wereldindustrie. Enorm. En er is ook zoveel leuks te koop van normale betaalbare merken.
Ik snap de 'merkbeleving' en dat de man met de minder gevulde portemonnee 'm ook wil, kortweg, maar da's dan merendeel schone schijn, ben je freak/liefhebber/gek, dan kun je proberen te sparen. Men gaat ook jaarlijks vaak op vakantie toch? Een TAG ligt gauw in bereik, anderen duren wat langer. Maar kan ook, serieus. ALS je liefhebber genoeg bent en het niet doet voor de buitenwereld.
Vandaar dat ik zei 'Dat wil je toch niet?' als in retorisch bedoeld en met onderbouwing vanuit de hoek van een profi verkoper/liefhebber. Meer niet.