en moreofftopic , wat joy al aan geeft, Z3(M) heeft concave od breedset echt nodig.
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb, original felgen!!
- Tim N
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Die Z van jou hoort op op 19"CH's Niels juist door die vlakke velg voor en dat Concave achter 
en moreofftopic , wat joy al aan geeft, Z3(M) heeft concave od breedset echt nodig.

- Joy
Niels, een M-Coupe op Alpina's zie ik nog niet zo voor me. Lijkt me een gekke combinatie op de een of andere manier.
BBS RG-R is nog een idee wanneer je op zoek bent naar een beter weggedrag door veel lichtere wielen. CH's zijn lomp zwaar eigenlijk.
BBS CH 19x8.5:11.8 kg
BBS CH 19x10: 12.8 kg
BBS RG-R (gesmeed) 18x8.5: 8.3 kg
BBS RG-R (gesmeed) 18x10: 9.0 kg
Dat zou je absoluut merken in het rijgedrag.

BBS RG-R is nog een idee wanneer je op zoek bent naar een beter weggedrag door veel lichtere wielen. CH's zijn lomp zwaar eigenlijk.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Z3 M-Coupe S54 Phoenix Yellow: Sound check...eindelijk!
Zo maar ff een topic kick zodat ik Rene zijn draadje niet al te veel vervuil. Alweer 4 jaar in bezit en een astronomische 6000km gereden in al die tijd.... damn wat weinig! Afgelopen jaar is ie niet eens meer uit de stalling geweest, nog even en het wordt een barn find 
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb
Toch ooit een keer mogen aanschouwen hier, dik 2 jaar geleden... Zo lang heb ik die BoxsterS dus ook alweer
Zij vond het ook prettig
Helaas, na 17 jaar, is zij sinds deze zomer niet meer onder ons
Dus afstoffen die M en rijden
Zij vond het ook prettig
Dus afstoffen die M en rijden
- Bijlagen
-
- image.jpeg (609.7 KiB) 3555 keer bekeken
- Niels
Het gaat hard idd. Leuke foto, had je toen ook gemaild volgens mij
Als je nu gewoon ff 2 jaar jouw normale afschrijving pakt dan neem ik die Boxster wel van je over
Als je nu gewoon ff 2 jaar jouw normale afschrijving pakt dan neem ik die Boxster wel van je over
- GTRene
time flies
nu ik dat zo gewicht lees van wat velgen, de set die ik nu heb (groter en breder e.d.) is maar liefst bijna 15kg meer
(banden + velgen) die banden wogen ook een ton leek wel
magoed de velgen zijn ook wat dichter/dikker.
Maar ik had niet verwacht dat het nog zoveel zou zijn en ja dat merk je dan wel wat dat je andere banden en velgen rijd.
Die gesmede velgen en dat gewicht
maar de prijs is vaak
trouwens die brede wat ik destijds ook had wogen ook niet zoveel, daar bespaarde ik toen veel mee.
XXR 527 Velg 8.75J en ET35 in 18"= 9.5kg
XXR 527 Velg 9.75J en ET20 in 18"= 10kg
nu ik dat zo gewicht lees van wat velgen, de set die ik nu heb (groter en breder e.d.) is maar liefst bijna 15kg meer
Maar ik had niet verwacht dat het nog zoveel zou zijn en ja dat merk je dan wel wat dat je andere banden en velgen rijd.
Die gesmede velgen en dat gewicht
trouwens die brede wat ik destijds ook had wogen ook niet zoveel, daar bespaarde ik toen veel mee.
XXR 527 Velg 8.75J en ET35 in 18"= 9.5kg
XXR 527 Velg 9.75J en ET20 in 18"= 10kg
- Niels
Mwah, ik loop er niet van over qua looks. Het gaat me er eigenlijk om dat ik de Z iets omhoog breng qua onderstel. Dan lijken de 19" CH's niet meer verwacht ik. Hoeveel mm ik omhoog moet weet ik eigenlijk niet. Mijn modderkuipen zijn aangepast en de voorwielen raken nu in principe de motorkap. Het moet gewoon rijdbaar zijn met originele modderkuipen.Joy schreef:Niels, een M-Coupe op Alpina's zie ik nog niet zo voor me. Lijkt me een gekke combinatie op de een of andere manier.
- GTRene
die rijd hoogte van die bovenstaande is wel mooi en ook beter geschikt voor de modderkuipen on-gesneden zeg maar.
en dus, ander vers onderstel (mag best een keer) en een leuke set 18 inch velgen zodat de rolomtrek voor weer naar de originele 17 inch rolomtrek kan.
Bij de Hartge en die 18 inch had ik de modderkuipen ook niet gesneden, had ook een bandenmaat gekozen waar
de rolomtrek hetzelfde was
als de originele af fabriek 17 inch, daarna no problem.
magoed, dan kost het wel even wat, onderstel en velgen/banden, maar dan kan je ook weer jaren vooruit met jou km per jaar in dat ding
en dus, ander vers onderstel (mag best een keer) en een leuke set 18 inch velgen zodat de rolomtrek voor weer naar de originele 17 inch rolomtrek kan.
Bij de Hartge en die 18 inch had ik de modderkuipen ook niet gesneden, had ook een bandenmaat gekozen waar
de rolomtrek hetzelfde was
magoed, dan kost het wel even wat, onderstel en velgen/banden, maar dan kan je ook weer jaren vooruit met jou km per jaar in dat ding
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Niels, kijk anders eens wat je van Apex ARC-8 of EC-7 vindt. Zijn imo mooie wielen voor een QP en vooral die ARC-8 zijn ook licht (qua gewicht). Ik zat te denken om die ARC8 onder die van mij te zetten maar ik kom niet weg met mijn BBK ben ik bang.
- GTRene
spaken gaan daar toch naar de rand? ifso dan is een BBK set normaal gesproken niet zo'n probleem om daaronder te herbergen.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Die EC-7 zou nog wel moeten lukken maar die ARC8 gaat wss niet lukken zonder spacer ivm de dikte van 4pots brembo's
- Niels
Die had ik al eens bekeken idd. Mooi wiel:

Alleen qua looks vergelijkbaar met de CH's en dan vraag ik me af of dat staat in 18" met een iets minder verlaagd onderstel. Beetje zoals de Imola rode die Joy hierboven postte zeg maar. Het is het niet helemaal qua stance. Je moet dan naar een iets minder stoer wiel toe denk ik.
Alleen qua looks vergelijkbaar met de CH's en dan vraag ik me af of dat staat in 18" met een iets minder verlaagd onderstel. Beetje zoals de Imola rode die Joy hierboven postte zeg maar. Het is het niet helemaal qua stance. Je moet dan naar een iets minder stoer wiel toe denk ik.
- GTRene
die bovenstaande staan ook zeker goed in 18 inch
mooi wiel ook.
mooi wiel ook.
- Joy
Op bijna alle foto's liggen de auto's op hun bodemplaat.

18x8.5" ET38 and 18x10" ET25 Anthracite ARC-8's with 245/35/18 and 285/30/18 tires
APEX EC-7

BBS Le Mans vind ik in 18 inch goed staan, ook bij een wat hogere rijhoogte:

18x8.5" ET38 and 18x10" ET25 Anthracite ARC-8's with 245/35/18 and 285/30/18 tires
APEX EC-7

BBS Le Mans vind ik in 18 inch goed staan, ook bij een wat hogere rijhoogte:

- Peric
Vind de stance van de rode het mooist..
-
Hoppa
Dat kan echt niet heh...Niels schreef:. Ik neig wat meer richting Alpina voor een 18"
- GTRene
van die rode en onderste zwarte idd, mooi zo, niet te laag en toch mooi gevuld, netjes.Peric schreef:Vind de stance van de rode het mooist..
- GTRene
je kan ook voor de XXR 530 gaan (in 18 inch), mooie velg en dat chroom black staat heel mooi bij phoenixyellow.
ik heb nog aardig wat rubber dopjes die je in de overige gaten kan steken, bij deze velg vallen die niet zo op, omdat de gaten niet diep liggen en in een vlak stuk gecentreerd zijn.
Dit soort velgen zijn bovendien mooi lichtgewicht en kosten niet de hoofdprijs.
Sturen ook heel fijn, ik had bv net zoiets (iets ander type) op die andere M coupe, mooi licht en fijner stuurgevoel ook, bovendien veel ruimte achter de spaken, bv bij et35 voor zonder spacers! ruimte te over met vrij dikke Brembo 4-pots.

http://www.amazon.com/XXR-Hyperblack-Of ... B00N9UJXA6" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb nog aardig wat rubber dopjes die je in de overige gaten kan steken, bij deze velg vallen die niet zo op, omdat de gaten niet diep liggen en in een vlak stuk gecentreerd zijn.
Dit soort velgen zijn bovendien mooi lichtgewicht en kosten niet de hoofdprijs.
Sturen ook heel fijn, ik had bv net zoiets (iets ander type) op die andere M coupe, mooi licht en fijner stuurgevoel ook, bovendien veel ruimte achter de spaken, bv bij et35 voor zonder spacers! ruimte te over met vrij dikke Brembo 4-pots.
http://www.amazon.com/XXR-Hyperblack-Of ... B00N9UJXA6" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
Ik vind al die gaten wat minder. BBS Le Mans is het imho helemaal maar niet te betalen als je een originele BBS neemt in de juiste breedte maten. Tenminste, ik heb dat geld er niet voor over.... Daarnaast ben ik gevoelig voor een mate van originaliteit, BBS is een merk wat past bij zo'n auto. Ik zou er zeker niet zo maar een of ander merk eronder zetten. Imho doet dat snel afbreuk.
Alpina Softlines in 18" met achter een beetje velgenbed gaat volgens mij mooi staan hoor
Ik moet eerst maar eens op zoek naar de juiste hoogte voor die auto.
Alpina Softlines in 18" met achter een beetje velgenbed gaat volgens mij mooi staan hoor
- Tim N
Maar je wil enkel andere wielen omdat voor af en toe aanloopt Niels?
Misschien is 1cm hoger schroeven al reeds voldoende om het vrij te laten lopen?
Of op standaard wielen en net iets lager dan OEM?

- Tim N
Kwam btw nog de old look foto's tegen

- Riceaux
-
Hoppa
Tim N schreef:Maar je wil enkel andere wielen omdat voor af en toe aanloopt Niels?
Perfectie!
Die ouwe fotos , tja... die kappen en voorlip etc is echt zum kotsen.. maar wielen staan super, al had ik bij PY liever gunmetal of hyperblack wielen, ik heb CSLs in hyperblack, met zonlicht gewoon zilver en vanuit bepaalde hoeken gunmetal achtig.
Mocht je die s willen passen om gewoon s te kijken hoe de kleur staat op PY dan waai je maar s langs vant zomer, woon op de hoek.
Die XXR wielen zijn echt mooi, alleen worden compleet verneukt door die multisteekbrut.
Alpinas vindt ik echt een big no go op een Zmcoupe... maarja gelukkig verschillen smaken.
Laatst gewijzigd door Hoppa op 07 nov 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoppa
Niels, gewoon de BBS even laten poederen in een gunmetalachtige kleur, cm omhoog en klaar is kees...
- GTRene
dan blijf je nog met die 19 inch voor zitten, welke mede door de radstand (10mm meer naar voren tov gewone Z3) dan nog af en toe de voorkant modderscherm raken vanwege de grotere straal (rolomtrek)
met 18 voor kan je makkelijker banden kiezen met dezelfde rolomtrek/straal als af fabriek, dan niet het af en toe aanlopen in bv een bocht met hobbel zeg maar.
met 18 voor kan je makkelijker banden kiezen met dezelfde rolomtrek/straal als af fabriek, dan niet het af en toe aanlopen in bv een bocht met hobbel zeg maar.