Z3 coupe S65 motorconversie 'stopt' ivm wijziging basis auto
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Ie bent deftig aan de gang Rene!
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Gaaf project om te volgen zeg! Ga zo door René 

- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Goed bezig René!
- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Goed bezig!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
van de week kreeg ik de BC racing set binnen, standaard 6/6 maar ik koos 7/7 
beetje schuimpjes eruit gehaald zodat je iets meer ziet, is mooi uitgebreid zo'n set incl beschrijving en alle
sleutels e.d. en wat extra dingen wat je ook nog zou kunnen gebruiken.
Ondertussen er op gezet en afgesteld en auto opnieuw uitgelijnd enz.
voor gaat vrij eenvoudig qua installatie, achter is echt een crime met wat je allemaal uit de kofferbak moet halen
foto voor het idee
nadien aangepast zodat het er niet weer uit hoeft mocht je ooit eens weer nwe schokdempers oid monteren.
en natuurlijk zo dat je er van bovenaf bij kan met verstellen hard/zacht.
de auto is nu voor zeker 20mm gezakt en achter maar liefst zeker 60mm
op de volgende foto's moeilijk te zien achter, maar voor het idee.
voor>
achter>
Ik moest nog even naar de action en dacht, kan ik meteen voelen of de uitlijning goed staat na het iets verstellen van.
ik ging in de auto zitten en voelde al heel iets anders...
toen reed ik de garage uit, wow...je voelt nu alle oneffenheden, oke de bocht om...man, stuurt nu super
en een zeer goed gevoel, de auto rijd nu als dag en nacht verschil
van zeer soepel alles dempende en wat wegfilterend over de weg zoefende met dat BMW/sachs onderstel, welke nog heel goed werkt en ook nog relatief vrij nieuw is, naar elke hobbel/riggel voelende en strak sturende kart
Ik had wel wat verschil verwacht maar zo? echt super, heel andere auto zo, very happy with it, nu rijd het ook
meer als een sportauto, ipv alleen looks zeg maar, wel blij dat ik niet voor nog harder, de 8/8 set ben gegaan, dat zou te hard zijn, nu is het onderstel hard, maar op een sportieve wijze.
Ik ging daarna nog een extra rondje rijden om het gevoel nog wat langer te beleven, geeft dus meer DF, thats for sure.
Hier nog een foto die ik onderin de parkeergarage nam, dus slecht beeld en niet heel goed te zien, had toevallig
nog net zo'n foto van toen die origineel was en nog vrij hoog stond op de pc staan, die foto is van iets hoger genomen en lijkt zo iets lager dan het is.
Afijn, nu moet ik ook echt bukken als ik de kofferbak open wil doen...ik dacht WTF en liep nog eens om de auto of het wel klopte...
Kan ook wel kloppen, als ie ter hoogte van de achteras minimaal 60mm gezakt is dan is het achter nog meer bij de klep, dak lijkt ook veel lager als je er achter staat, moest er echt aan wennen om te geloven, je gevoel en wat je wist en gewend was van deze Z3 coupe was namelijk veel hoger, best apart

beetje schuimpjes eruit gehaald zodat je iets meer ziet, is mooi uitgebreid zo'n set incl beschrijving en alle
sleutels e.d. en wat extra dingen wat je ook nog zou kunnen gebruiken.
Ondertussen er op gezet en afgesteld en auto opnieuw uitgelijnd enz.
voor gaat vrij eenvoudig qua installatie, achter is echt een crime met wat je allemaal uit de kofferbak moet halen

foto voor het idee

en natuurlijk zo dat je er van bovenaf bij kan met verstellen hard/zacht.
de auto is nu voor zeker 20mm gezakt en achter maar liefst zeker 60mm

op de volgende foto's moeilijk te zien achter, maar voor het idee.
voor>
achter>
Ik moest nog even naar de action en dacht, kan ik meteen voelen of de uitlijning goed staat na het iets verstellen van.
ik ging in de auto zitten en voelde al heel iets anders...
toen reed ik de garage uit, wow...je voelt nu alle oneffenheden, oke de bocht om...man, stuurt nu super
en een zeer goed gevoel, de auto rijd nu als dag en nacht verschil

van zeer soepel alles dempende en wat wegfilterend over de weg zoefende met dat BMW/sachs onderstel, welke nog heel goed werkt en ook nog relatief vrij nieuw is, naar elke hobbel/riggel voelende en strak sturende kart

Ik had wel wat verschil verwacht maar zo? echt super, heel andere auto zo, very happy with it, nu rijd het ook
meer als een sportauto, ipv alleen looks zeg maar, wel blij dat ik niet voor nog harder, de 8/8 set ben gegaan, dat zou te hard zijn, nu is het onderstel hard, maar op een sportieve wijze.
Ik ging daarna nog een extra rondje rijden om het gevoel nog wat langer te beleven, geeft dus meer DF, thats for sure.
Hier nog een foto die ik onderin de parkeergarage nam, dus slecht beeld en niet heel goed te zien, had toevallig
nog net zo'n foto van toen die origineel was en nog vrij hoog stond op de pc staan, die foto is van iets hoger genomen en lijkt zo iets lager dan het is.
Afijn, nu moet ik ook echt bukken als ik de kofferbak open wil doen...ik dacht WTF en liep nog eens om de auto of het wel klopte...
Kan ook wel kloppen, als ie ter hoogte van de achteras minimaal 60mm gezakt is dan is het achter nog meer bij de klep, dak lijkt ook veel lager als je er achter staat, moest er echt aan wennen om te geloven, je gevoel en wat je wist en gewend was van deze Z3 coupe was namelijk veel hoger, best apart

- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Netjes zo!
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Style 32 blijft de velg voor een zilveren coupe...... Zo balen dat het bij niet meer past eigenlijk 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
style 32 past idd mooi bij een zilveren coupe, schijnbaar zijn die ook nog in 18 inch maar dan heel andere et waarden dacht ik.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Combinatie Style 32, 18 inch in E46 maten voor en E39 maten achter zou moeten passen. Zit je wel met 2 setjes. Had het laatst samen met Floris gedeeltelijk uitgezocht.
Ik dacht eerst, holy shit 6 cm naar beneden. Maar toen zag ik de foto's. Ziet er goed uit René!
Ik dacht eerst, holy shit 6 cm naar beneden. Maar toen zag ik de foto's. Ziet er goed uit René!

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Wat een verschil 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Het maakt de auto heel anders qua rijden, lijkt een heel andere auto, van heel gemoedelijk sportief naar strak en meer 'hardcore' zeg maar.
nu staat ze nog op 8 kliks vanaf hard, voorlopig laat ik dat zo, je kan eventueel 30 kliks van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Maar zo vreemd toen ik de kofferbak wilde openen om een doosje met wat boodschappen van de action er in te leggen, normaal boog ik maar iets naar voren en kon je de knop indrukken om de klep te openen.
Nu moest ik ineens wat door mijn knieën, ik dacht huh...en ik leek ineens zo groot achter de auto
Morgen moet ik nog ergens naar toe, dat wordt meer genieten van het rijden naar die locatie, je merkt ook dat je lager bij de weg zit en de kijk over de motorkap is ook iets anders, nu zit je nog 'meer' in de auto,
wat het DF gevoel vergroot.
Ik merkte meteen bij de eerste rit dat ik sportiever ging en wilde rijden, dat was een goed teken.
nu staat ze nog op 8 kliks vanaf hard, voorlopig laat ik dat zo, je kan eventueel 30 kliks van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Maar zo vreemd toen ik de kofferbak wilde openen om een doosje met wat boodschappen van de action er in te leggen, normaal boog ik maar iets naar voren en kon je de knop indrukken om de klep te openen.
Nu moest ik ineens wat door mijn knieën, ik dacht huh...en ik leek ineens zo groot achter de auto

Morgen moet ik nog ergens naar toe, dat wordt meer genieten van het rijden naar die locatie, je merkt ook dat je lager bij de weg zit en de kijk over de motorkap is ook iets anders, nu zit je nog 'meer' in de auto,
wat het DF gevoel vergroot.
Ik merkte meteen bij de eerste rit dat ik sportiever ging en wilde rijden, dat was een goed teken.
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Staat goed 

- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Staat mooi zo idd
hoe verhoudt zich de BC set tot KW? Voor een goede stance is een schroefset onmisbaar eigenlijk maar ik zou wel iets meer comfort willen.

- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Bij wat niet meer past?Fabian schreef:Style 32 blijft de velg voor een zilveren coupe...... Zo balen dat het bij niet meer past eigenlijk
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
andere remmen, dikke klauwen voor (achter kan veel)...of je zou dan met 10 of 12mm spacer moeten spelen, maar zoals het bv nu is staan de voorwielen met die 245 breed al vol in de space die er is naar de rand toe zeg maar.MParallel schreef:Bij wat niet meer past?Fabian schreef:Style 32 blijft de velg voor een zilveren coupe...... Zo balen dat het bij niet meer past eigenlijk
Je zou wellicht een andere (lagere) et waarde en of J waarde van dat soort velgen kunnen nemen qua original looks, maar dan kom je wel aan het zoeken denk

Maar zo kan het eventueel ook wel met de 325x25 330i set bv, dan passen de wielen wel

Maar met bv de 325x28 en e9x M3 klauwen komt het zo'n 10<>12mm te kort/krap.
magoed, denk dat die nwe velgen super gaan staan op de kar, moet alleen nog even wachten met plaatsen,
al ligt alles gereed, na volgende week gaan ze er op is het plan.
@Niels, bevalt heel goed, mocht ik kiezen uit een KW set of de BC set, koos ik de BC set ivm meer mogelijkheden en mooi in de veren set (sterkte) te bestellen die je wil zonder meerkosten enz
verder erg kompleet met voor en achter topmounts voor unibal verstelbaar camber enz, bevalt goed.
Misschien voor jou gewoon de 6/6 sterkte bestellen, al denk ik voor een M je ook de 7/7 kan bestellen,
ik had in de hartge 8/8 vond ik ook best, maar 7/7 is wat beter voor meer straat en 6/6 is wellicht net wat
voor jou als je niet te stug wilt, desnoods zet je de demping dan op wat harder oid.
- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Lagere ET is zelfde als spacers. Wiel komt naar buiten.
J is geen waarde van iets, maar aanduiding velgbed. Je bedoelt waarschijnlijke breedte vd veld.
Die drukken we uit in inches, met symbool ".
J is geen waarde van iets, maar aanduiding velgbed. Je bedoelt waarschijnlijke breedte vd veld.
Die drukken we uit in inches, met symbool ".
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
jaMParallel schreef:Lagere ET is zelfde als spacers. Wiel komt naar buiten.
J is geen waarde van iets, maar aanduiding velgbed. Je bedoelt waarschijnlijke breedte vd veld.
Die drukken we uit in inches, met symbool ".

ook de J maat kan verschil maken in ruimte voor de remklauw naar de spaken zeg maar in combo met die et waarde.
ah, net weer gevonden in de honderden linkjes op men pc

schijnbaar een gewilde velg voor BMW's veel maten en et waardes nog in te vinden zeg maar

daar zou ik zo te zien wel een redelijk passend setje rondom bij elkaar kunnen sprokkelen als het zou 'moeten'
de onderste 2 zitten nu nog op de coupe
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/32" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Style 32 past niet met de Movits. De spaken zijn veel te recht, heb denk ik spacers can 2cm ofzo nodig......no way dat ik dat ga doen.MParallel schreef:Bij wat niet meer past?Fabian schreef:Style 32 blijft de velg voor een zilveren coupe...... Zo balen dat het bij niet meer past eigenlijk
Heb wel een setje style 68, dat past net met 7mm spacer en een heeeeeeel klein stukje van de spaken geslepen

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Wat een verschil, staat hem echt stukken beter René. Ben nu wel benieuwd hoe de nieuwe wielen gaan staan met deze hoogte.
- MParallel
- Berichten: 8792
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
In mijn post die je quote leg ik uit dat J geen waarde isGTRene schreef:jaMParallel schreef:Lagere ET is zelfde als spacers. Wiel komt naar buiten.
J is geen waarde van iets, maar aanduiding velgbed. Je bedoelt waarschijnlijke breedte vd veld.
Die drukken we uit in inches, met symbool ".bedoel, als bv de style 32 alleen in bepaalde et waardes te krijgen is kan je in sommige gevallen met spacers werken.
ook de J maat kan verschil maken in ruimte voor de remklauw naar de spaken zeg maar in combo met die et waarde.
ah, net weer gevonden in de honderden linkjes op men pc![]()
schijnbaar een gewilde velg voor BMW's veel maten en et waardes nog in te vinden zeg maar![]()
daar zou ik zo te zien wel een redelijk passend setje rondom bij elkaar kunnen sprokkelen als het zou 'moeten'
de onderste 2 zitten nu nog op de coupe
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/32" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus ook geen maat. J heeft in velgentaal niks met een maat of waarde te maken.
Een 9J (voorbeeld) velg betekent niks. 9 vingers? 9 spekjes?
Als men bedoelt 9 inch breed, dan is het een 9" velg. Inch is een lengtemaat, die we gebruiken om de breedte van een velg aan te duiden. Symbool van inch is ".
Maar goed, jammer dat het niet past. Ik had 20mm spacers nodig voor me movit klauwen en als je dan al et26 hebt, kom je op et6 dus die staken veel te ver uit. E46 is een ramp met de hoge standaard et waarde.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
... Never mind ...
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Oh my, ik voel een discussie aankomen 

- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
T is wat vroeg voor chips, maar idd..... 

- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Dat is nog niks. Ik kan alleen uit de voeten met ET 60 (!) met het Engelse geval....MParallel schreef:GTRene schreef:MParallel schreef:E46 is een ramp met de hoge standaard et waarde.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.
Bij bijna iedere auto zit wel een 15 mm marge WBT de ET... stock staan de wielen altijd erg ver naar binnen... bij een E46 of Z of wat dan ook niet anders.
Moet je s zien hoe debiel een E46 M3 eruit ziet met de 19" EVOs in 8J et 47 aan de voorzijde... kan bijna nog wel een wiel naast
Moet je s zien hoe debiel een E46 M3 eruit ziet met de 19" EVOs in 8J et 47 aan de voorzijde... kan bijna nog wel een wiel naast
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten