romo schreef:Joop schreef:Die stuurtjes zijn vast uitwisselbaar...
...ik ga maandag wel even proefzitten op de IAA.
Moet zeggen dat ik die dunnere stuurwielranden eigenlijk best prettig vind. Bij BMW slaan ze in die zin ook weer een beetje door, door ieder nieuw M-sport stuurwiel dikker te (willen) maken.
Ga ik wel uitzoeken met dat stuur
Naar mijn beste weten zijn de BMW M sturen niet dikker geworden bij opeenvolgende generaties, E46 M3, E92M3, E82 1M allemaal zelfde dikte, M stuur in de Macboys diesel idem, ik vind dat een heerlijk in de hand liggend stuur eerlijk gezegd.
Stuurwiel heeft volgens mij exact dezelfde rand, alleen het hard van het stuur heeft een ander design...
...stuurwiel met leder bekleed lijkt wel dikker aan te voelen dan het alcantara stuurwiel, maar dat is volgens mij schijn als je er een meetlatje langs legt. Overigens is de stuurwielrand van het GT4-stuurtje ook niets dikker dan van de GTS.
Ook nog even in de GT4 gezeten en even de versnellingsbak en koppeling voelend, maar dat is allemaal wel heel trefzeker en met lekker korte slagen. Super! Koppeling is wel knap zwaar, zeker als je geen koppelingspedaal gewend ben...
...daarentegen is de handbak en de koppeling veel gevoellozer bij de nieuwe 991 Carrera (S) en met langere slagen. Echt wel voor allemans gebruik...