(hoge) nood breekt wet..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

(hoge) nood breekt wet..

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 13:32

Wilde dit al eerder posten maar vergeten, maar toch maar even voorleggen om te horen wat de mening is van de DF'er.

Vorige week reed ik tijdens de spits Groningen uit met vrouw en kindjes, we reden de A7 op vanaf het julianaplein en vlak na afslag Hoogkerk rij in in een file, kon net niet meer op tijd afslaan. Ongebruikelijke plek voor een file omdat je de stad uitrijd. Politiemotormuis stond al te gebaren dat men de file in zou rijden. Een file op de A7 vanuit Groningen betekend of wegwerkzaamheden of een ongeluk. Bij het laatste kun je wel eens dikke pech hebben. Tussen de afrit en oprit stond het al muurvast. ik stond op het viaduct en de oudste (Esmee) zegt papa ik moet plassen. Ze is zindelijk en draagt geen luier en ze kan vrij lang haar plas ophouden maar als ze moet dan gaan gelijk de sluizen open. Nouja zeg ik tegen haar even ophouden straks zijn we thuis en anders moet ik maar even stoppen op de vluchtstrook dacht ik. We tokelen verder en op de radio, hoorde ik dat er 10 kilometer file stond voor Leek vanwege een ongeluk. We sloten dus net aan :shock:

Papa ik moet echt nodig.. Ik kijk naar links en vraag me af of ik de auto op de vluchtstrook moet neerzetten.. Ondertussen raast iedereen met een redelijke snelheid de oprit op om ook in de file tot stilstand te komen, het invoegen word een beetje een chaos en ik durf niet mijn auto op die plek op de vluchtstrook te zetten, bang dat iemand op het laatste moment de file niet ziet en uitwijkt over de vluchtstrook en eventueel achterop de M3 ramt met mij daarvoor met een peuter in de plashouding :?

Papa ik kan echt niet meer...

Even volhouden meisje zeg ik.. En ik besluit een moment af te wachten dat er niemand aankomt.. Ik keer op de (snelweg)weg :shock: steek erg vlot naar de vluchtstrook en rij langzaam met de alarmlichten aan naar beneden..tegen de richting in dus.. er kwamen op dat moment geen tegenliggers aan, en aan het begin(eind) trap ik even vlot het gas in en rij de parallelweg op naast de snelweg.. Ik had verwacht dat er een motoragent beneden zou staan om het verkeer te waarschuwen maar dit was niet het geval. Ik had een boete overigens wel geslikt.

Op de veilige parallelweg in de groenstrook gestopt en daar de kleine wiedeweerga uit de auto en laten plassen.. een grote opluchting voor haatr want ze weet dat ze niet in de broek mag plassen.

Kortom een hachelijke situatie opgelost.

Wat zouden julie doen ? In de basis vind ik het zelf hartstikke not done om tegengesteld de snelweg af te rijden om een file te omzeilen, maar dit was ook niet de bedoeling. Nood brak wet vond ik.

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jun 2007, 13:36

Als het kan, en zoals je schets kan het, gewoon doen!

Michel

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 05 jun 2007, 13:40

Goed gedaan,zou hetzelfde doen denk ik.
Alleen heb geen peuter,ook geen ruimte voor die Maxi cosie :wink: .

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 jun 2007, 13:45

Inderdaad als het goed te overzien is moet het even kunnen.
Asfalt is asfalt of je daar nu heen of terug over rijdt ;)

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 13:50

Je snapt natuurlijk wel dat ik duizend dodende blikken kreeg toegeworpen :cry:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 jun 2007, 13:54

Ja, en dan helpt een Cote d´Azur blauwe M3 ook niet :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 jun 2007, 14:13

Rico v Velzen schreef:Je snapt natuurlijk wel dat ik duizend dodende blikken kreeg toegeworpen :cry:
Komt door die Johnny bak!!

Michel

k33z

Bericht door k33z » 05 jun 2007, 14:15

Ik denk dat je in een 1-serie die boze blikken niet zou krijgen. Nog een reden om je M3 in te ruilen..........................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2007, 14:22

Volgende keer een plas tuitje in de auto, ergens naast de gevaren driehoek of zo :lol:

Papa, ik kan niet plassen als iedereen kijkt :shock:, tja, dan weet ik het ook niet meer...................................

Anyway, ik had het ook gedaan, wat moet je anders................................

Pescatore

Bericht door Pescatore » 05 jun 2007, 14:31

Hoe ver was de volgende afslag verwijderd van de oprit waar je naar teruggereden bent Rico? Als dat een km of 2 is was ik daarvoor gegaan, over de vluchtstrook met alarmlichten aan. Indien langer dan had ik hetzelfde gedaan, misschien achteruitrijdend ofzo.
Die koters ook altijd :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jun 2007, 14:32

Je had haar daar toch even op de vluchtstrook kunnen laten plassen? Dat is nood breekt wet volgens mij.

Maar om tegengesteld over een vluchtstrook een snelweg af te rijden....dat gaat wel erg ver. Boete was terecht geweest wat mij betreft. Vind het een te zwak excuus (ik ken de situatie daar overigens niet).

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 05 jun 2007, 14:42

Een begripvolle situatie.

Ik zou het ook gedaan hebben.

Kun je echter de trauma (maar je kind is daar denk ik net iest te jong voor om te beseffen) als de politie daarvoor een bekeuring zou uitdelen of een waarschuwing zou geven. Een kind schrikt zich dan rot.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 05 jun 2007, 14:46

Gewoon raampje naar beneden en sluizen open :wink: :D

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 14:48

k33z schreef:Ik denk dat je in een 1-serie die boze blikken niet zou krijgen. Nog een reden om je M3 in te ruilen..........................
Ja dat is al een pisbak opzich :lol:

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 14:51

Pescatore schreef:Hoe ver was de volgende afslag verwijderd van de oprit waar je naar teruggereden bent Rico? Als dat een km of 2 is was ik daarvoor gegaan, over de vluchtstrook met alarmlichten aan. Indien langer dan had ik hetzelfde gedaan, misschien achteruitrijdend ofzo.
Die koters ook altijd :wink:
Dat was is dus Leek, en moest ik me door 10 kilometer file heenworstelen.

Ik had het opzich niet eens zo erg gevonden dat de kleine (3 jaar) zich in de broek had geplast, zit in een kinderstoeltje, is allemaal wasbaar ed. Maar ze blijft gewoon netzo lang plas ophouden (totdat het pijn gaat doen) als het moet. en dat vind ik het minste.

's nacht bv. slaapt ze de hele nacht door, van 19:30 tot 8:30. en dan moet ze ook nodig..

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 14:54

Fabian schreef:Je had haar daar toch even op de vluchtstrook kunnen laten plassen? Dat is nood breekt wet volgens mij.

Maar om tegengesteld over een vluchtstrook een snelweg af te rijden....dat gaat wel erg ver. Boete was terecht geweest wat mij betreft. Vind het een te zwak excuus (ik ken de situatie daar overigens niet).

Fabian dat was nou net het punt voor mij. Ik wilde dit ook doen, maar er vlogen allemaal auto's de snelweg op met 70/80 die geen weet van die file hadden werd zelfs even chaotisch tijdens het invoegen.. mensen slingerde van de invoegstrook naar de vluchtstrook en weer terug.. ik durfde daar echt niet te gaan staan. Als het nou 500 meter verderop was en iedereen al lang en breed was ingevoegd dan had ik dat gewoon gedaan.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 jun 2007, 15:08

Dat had je ook nog kunnen doen, vluchtstrook op, even 500m doorrijden en daar stil staan. Is iedereen al ingevoegd. Je hebt wel die boze blikken 500m als je ze voorbij rijd maarja als ze jou dan stil zien staan om je dochtertje te laten plassen verdwijnt dat ook wel weer. Sluit je daarna weer achteraan en iedereen blij.

Maarja lekker boeiend, verleden dus niet druk over maken.

k33z

Bericht door k33z » 05 jun 2007, 15:21

Bert ///M3 schreef:Dat had je ook nog kunnen doen, vluchtstrook op, even 500m doorrijden en daar stil staan. Is iedereen al ingevoegd. Je hebt wel die boze blikken 500m als je ze voorbij rijd maarja als ze jou dan stil zien staan om je dochtertje te laten plassen verdwijnt dat ook wel weer. Sluit je daarna weer achteraan en iedereen blij.

Maarja lekker boeiend, verleden dus niet druk over maken.
Dat zou mijn keuze inderdaad geweest zijn. Ik vind keren op de snelweg niet echt kunnen.

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 15:35

Bert het was voor mij kiezen uit 2 kwaden.. doorrijden op de vluchtstrook had ik ook overwogen, maar dan begint het, van die figuren die de auto er voor rammen, vooral vrachtwagen chauffeurs zijn berucht.. en dan ? discussie voeren ? demonstratief met de kleine in zicht op de knieën voor iedereen ?

Er is ook nog zoiets als een beetje privacy.. de kleine zal het niet veel uitmaken, maar mij persoonlijk wel.

Daarnaast was het gewoon niet veilig. want hoe had het gezeten met loeiende sirenes van hulpdiensten die er aan zouden kunnen komen ?

ik probeer de situatie niet goed te praten en ik zou dit nooit doen als ik bv niet in deze situatie had gezeten.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 05 jun 2007, 17:46

Jaar of 10-12 geleden, met de familie (6 stuks incluis wintersport bagage voor 6 personen) in de Grand Voyager van moe. Zegt mijn kleine broertje, uiteraard net in de file, dat die moet plassen... Gelukkig stonden we al rechts, dus schuifdeur los, mijn moeder houdt mijn broertje vast in de deuropening en die begint rustig de plassen :wink:

Mijn opa en oma reden achter ons, de deur open gaan viel hun niet echt op (schuifdeur) maar toen ze een klein straaltje eruit zagen komen kwamen ze niet meer bij van het lachen :D

Knot

Bericht door Knot » 05 jun 2007, 20:01

Krijg je wel een hele dikke boete voor Rico, ik had m niet gedaan, ben wel gek maar tegen het verkeer in op de snelweg gaat mij te ver...

Gewoon stoppen op de vluchtstrook, alarmlichten aan, en metertje of 30 speling houden om de kleine te laten plassen was voldoende geweest toch?

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2007, 21:37

Knot mijn vrouw en mijn andere dochter van 1 zaten ook nog in de auto. Dan laat je auto echt niet op zo'n gevaarlijke plek staan. En naast de vluchtstrook was ook geen berm maar een geluidswal. Kinderen zijn nu eenmaal geen machines.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 05 jun 2007, 21:41

Gewoon doen....je hebt toch een M3 :mrgreen: ......
Bon sturen ze wel op....ze kennen je toch al....
Had het ook gedaan hoor....

Hubert D

Bericht door Hubert D » 06 jun 2007, 00:29

Hehe, ik ben weleens op een 1-baans (voor de gotthard) uitgestapt omdat het niet langer ging.... Begint het net te rijden natuurlijk.
Sta je daar ook niet lekker onder in dat talud hoor. Toettoet. Toehoet :lol:
Sorry hoor, duurt nog 5 minuten :P

raymondw

Bericht door raymondw » 06 jun 2007, 15:49

Rico,

Achteraf is het goed gegaan, maar het kan ook vreselijk fout gaan. Ik geef toe dat het een moeilijke situatie is, maar ik zou in een dergelijk geval de auto iets verderop in de berm geparkeerd hebben. Kost wat vluchtstrook werk, maar dat is een eventuele agent wel uit te leggen, maar tegengesteld rijden niet.

Nu ruim twee jaar terug maakte ik op de A31 vlak voor Bottrop een soortgelijke situatie mee. Al vanaf het kreuz bij Gronau/Ochtrup was ik achter een A8 6.0 W12 aan het vangen, wat best goed lukte totdat ik bij >250km/h een plotseling stilstaande file in de flauwe linkerbocht zag. Zowel de A8 als ik konden het afremmen, maar de Astra achterons met ~180km/h had het er wat moeilijker mee en week al uit naar rechts, totdat daar ineens een onverlaat zijn auto in de achteruit zette, twintig meter terug reed om de afslag te pakken.

Op dat moment vervloek je een dergelijke bestuurder toch, no matter what the arguments are. Safety comes first.

Raymond

Plaats reactie