BMW F82 M4 GTS onthuld...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Snipe » 07 okt 2015, 14:56

Wouter81 schreef:Welke Halfords sjonnie heeft zich met dat uiterlijk bezig gehouden? Die velgen, dat kan toch niet?

Och, de vorige keer dat ze een GTS maakten was de hele auto oranje, nu hebben ze zich alleen op de wielen uitgeleefd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door romo » 07 okt 2015, 15:20

Waar het om gaat IMHO;

Wat kunnen ze daar in München technisch voor mekaar maken, nou heul veel, een 3 L met 500PK, ook al is het een TT, is toch verdomd mooi, waterinjectie op een serie kar, wie doet dat?

Dan; 7,28 op de NS waar een reguliere M3/4 op 7,52 staat.

Kortom; technisch prachtig, en een hele flinke brok sneller dan de normale uitvoering.


Wil ik hem; uiteraard niet, maar wel mooi dat dit kan.

Turlijk is de prijs niet van deze wereld, maar een GT3 van >200K is dat dan wel?? Of een GT4 een beetje aangekleed voor 160K?? of een GT4 Clubsport die daar nog weer dik overheen gaat??

Ik kan, nu uit EIGEN ervaring, zeggen dat het verschil in BMW vs Porker niet dermate groot is dat daarmede het absurde prijsverschil te rechtvaardigen valt...........IMHO met nadruk.


Bij BMW melken ze je uit met de hand
Bij Porker wordt je met een melkmachine leeggehaald

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 07 okt 2015, 15:38

Dit filmpje al voorbij gekomen?

Fun met 'n grote F. Ook Bukken Moet je Willen:)

500pk blok wil ik ook wel in de 1M/M2. Lekker tam lol.

7:28 op de NS, mwoah, wat romo zegt, het kán.


hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door hanske » 08 okt 2015, 02:16

En op maar 700 stuks gelimiteerd, dat word rennen naar de stealer................................................. :bag:

(Allemaal mooi dat technisch kunnen, de beperkende factor zit nog steeds achter het stuur.)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door romo » 08 okt 2015, 08:57

hanske schreef:En op maar 700 stuks gelimiteerd, dat word rennen naar de stealer................................................. :bag:

(Allemaal mooi dat technisch kunnen, de beperkende factor zit nog steeds achter het stuur.)



Dat cliché is altijd toepasbaar...........

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 08 okt 2015, 09:02

Daarom is dat 'twindriften' in het hierboven geplaatste filmpje ook gedaan op een niet al te droog baantje. Gaat 't wat makkelijker met maar 500pk en 600Nm.:)

Dit ding blijft roken, na 5 minuten heeft de ANWB 't al over code geel.

De Rabobank ook.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door dvh » 08 okt 2015, 09:15

Naja.
We moeten blij zijn (..) dat dit soort auto's in ieder geval nog gemaakt worden.

Maar zodra ik merk dat ik in mijn Polo 1.2 slowmotion nog sneller ben dan de gemiddelde weggebruiker.. Sjezus wat zit je je dan op te vreten zou je zo'n GTS als daily gebruiken...

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Andre » 08 okt 2015, 10:00

Het is inderdaad mooi dat het gemaakt word. Maar als je uit de race wereld komt dan weet je ook de prijzen.

Die stoelen die erin zitten zijn recaro polepositions kosten 600 per stuk voor de consument. Voor grotere aantallen voor BMW kosten ze nog minder. kw clubsport dempers kan je zo bij kw bestellen een hard ophang busje hier en daar. Dan kom je al gauw tot de conclusie dat 142500 ex bpm CO2 tax misschien toch wel wat overdreven is!

En als dan een Porsche gt4 86.000 euro ex CO2 bpm kost. Dan is uitleg verder niet nodig toch.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Riceaux » 08 okt 2015, 10:30

Dan is de Porsche dus blijkbaar te goedkoop. Die GTS'en worden toch wel verkocht. De GT4's ook wel als ze iets duurder zouden zijn. Is BMW marketing technisch toch beter dan Porsche.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Hielke » 08 okt 2015, 14:54

BMW heeft een veel grotere schare fanboys dan Porsche. Mensen die van jongs af aan in BMW's hebben gereden en dan op middelbare leeftijd met geld in de beurs nog steeds denken dat BMW de maat der dingen is. Aan zulke mensen worden die pimp-mobielen verkocht.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Tristan » 08 okt 2015, 15:07

En dat is bij Porsche niet zo. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Downforce Hans » 08 okt 2015, 15:23

dvh schreef:Naja.
We moeten blij zijn (..) dat dit soort auto's in ieder geval nog gemaakt worden.

Maar zodra ik merk dat ik in mijn Polo 1.2 slowmotion nog sneller ben dan de gemiddelde weggebruiker.. Sjezus wat zit je je dan op te vreten zou je zo'n GTS als daily gebruiken...
Dan zit je je niet echt op te vreten hoor.......beetje gas bij en je vliegt er voorbij. (vaak zat meegemaakt) :wink:

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 08 okt 2015, 15:30

Ja das 't comfort van een blok wat een beetje power over heeft. 500pk is veel veiliger dan 50.

Niet uit te leggen aan dwazen:)

En de maat der dingen komt uit Zuffenhausen en heeft 't blok achter de achteras...aldus die Oostenrijker met die scheiding en dat snorretje:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Hielke » 08 okt 2015, 16:19

Tristan schreef:En dat is bij Porsche niet zo. :mrgreen:
Dat is bij Porsche precies hetzelde. Met dit verschil dat:

1. Er veel minder Porsche rijders zijn.
2. Porsche echt de maat der dingen is :D

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Riceaux » 08 okt 2015, 17:07

Afbeelding

De velgen lijken verdomd veel op die ontzettend foute Rotiforms. :tooth:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Erik K. » 08 okt 2015, 17:08

Extra info:

BMW
Media
information
10/2015
Page 29
BMW M4 GTS
Body
No of doors/seats 2/2
Length/width/height (unladen) mm 4698/1870/1383
Wheelbase mm 2812
Track, front/rear mm 1596/1604
Ground clearance mm 108
Turning circle m 12.2
Fuel tank capacity app ltr 60
Cooling system incl heater ltr 10.0
Engine oil1) ltr 7.0
Weight, unladen, to DIN/EU kg 1510/1585
Max load to DIN kg 390
Max permissible weight kg 1900
Max axle load, front/rear kg 975/1000
Max trailer load,
Braked (12%)/unbraked
kg ---/---
Max roofload/max towbar
download
kg ---/---
Luggage comp capacity ltr 445
Air resistance2 cd x A 0.34 x 2.25
Power Unit
Config/No of cyls/valves In-line/6/4
Engine technology M TwinPower Turbo technology: two MonoScroll turbochargers,
High Precision Injection, VALVETRONIC fully variable valve control, DoubleVANOS
variable camshaft timing, water injection
Effective capacity cc 2979
Stroke/bore mm 89.6/84.0
Compression ratio :1 10.2
Fuel min. RON 95
Max output kW/hp 368/500
at rpm 6250
Max torque Nm/lb-ft 600/442
at rpm 4000–5500
Electrical System
Battery/installation Ah/– 69/Luggage compartment
Alternator A/W 209/2926
Driving Dynamics and Safety
Suspension, front Three-way M coilover suspension with aluminium double-joint spring-strut axle
and M-specific elastokinematics
Suspension, rear Three-way M coilover suspension with five-link axle in lightweight construction
Brakes, front M carbon ceramic disc brakes vented with six-piston floating callipers
Brakes, rear M carbon ceramic disc brakes vented with four-piston floating callipers
Driving stability systems Standard: DSC incl ABS and M Dynamic Mode, CBC (Cornering Brake Control),
DBC (Dynamic Brake Control), Dry Braking function, Fading Compensation,
Start-Off Assistant, Active M Differential linked to Integrated Chassis
Management (ICM)
Safety equipment Standard: airbags for driver and front passenger, side airbags for driver and front
passenger, head airbags for front seats, three-point inertia-reel seatbelts on all
seats with belt latch tensioner and belt force limiter
Steering Electric Power Steering (EPS) with M-specific Servotronic function
Steering ratio, overall :1 15.0
Tyres, front/rear 265/35 ZR19 98Y
285/30 ZR20 99Y
Rims, front/rear 9.5J x 19 Light Alloy
10.5J x 20 Light Alloy
8. Specifications.
The new BMW M4 GTS.
BMW
Media
information
10/2015
Page 30
BMW M4 GTS
Transmission
Type of transmission Seven-speed M double-clutch transmission with Drivelogic
Gear ratios I :1 4.806
II :1 2.593
III :1 1.701
IV :1 1.277
V :1 1.000
VI :1 0.844
VII :1 0.671
R :1 4.172
Final drive :1 3.462
Performance
Power-to-weight ratio kg/kW 3.0 (4.1)
Output per litre kW/ltr 123.5
Acceleration 0–100 km/h sec 3.8
In 5th gear 80–120 km/h sec 3.0/3.8
Top speed km/h 305
BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics
standard features
Brake Energy Regeneration, electromechanical power steering, Automatic
Start/Stop function, Optimum Gearshift Indicator in manual mode, intelligent
lightweight construction, on-demand operation of ancillary units, map-regulated
oil pump, Li-ion battery, differential with optimised warm-up behaviour,
aerodynamics (Air Curtains, Air Breathers, underside panelling, front spoiler, rear
wing with gurney flap)
Fuel Consumption ECE3
With standard tyres
Urban ltr/100 km 11.1
Extra-urban ltr/100 km 6.7
Combined ltr/100 km 8.3
CO2 g/km 194
Emission rating EU6
Specifications apply to ACEA markets/data relevant to homologation apply in part only to Germany (weight)
1) Oil change 2) Provisional data 3) Fuel consumption and CO2 emissions depend on the selected tyre format.
Bijlagen
20151008_165818_resized.jpg
20151008_165818_resized.jpg (495.59 KiB) 3010 keer bekeken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door romo » 08 okt 2015, 18:55

Hielke schreef:
Tristan schreef:En dat is bij Porsche niet zo. :mrgreen:
Dat is bij Porsche precies hetzelde. Met dit verschil dat:

1. Er veel minder Porsche rijders zijn.
2. Porsche echt de maat der dingen is :D

ad 1; Klopt er zijn veel minder Porker rijders, dat komt omdat het over het algemeen oude van dagen (respect) zijn die nog voorzichtiger rijden dan de oudere oma met haar Alto. Daarbij moet de beurs behoorlijk over wat reserves beschikken, das ook niet "jedermanns sache"


ad 2; das maß der dinge?? In welk opzicht? Sportkar ja, een porker moet je mee knallen voor DF ! Dagelijks gebruik nee daar is BMW echt de betere keuze.
Kortom; Het is maar vanuit welk perspectief en welke perceptie je dit benadert.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Hielke » 08 okt 2015, 20:38

Voor dagelijks gebruik is mijn Punto de NOG BETERE keuze. :wink:

Porsches zijn sportwagens. Gericht op en geschikt voor het hele sportieve stuurwerk. Binnen hun pallet kun je ook goed variëren. Ik schat jouw GTS in het wat extremere spectrum in. Persoonlijk had ik daar niet voor gekozen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door romo » 08 okt 2015, 20:59

Hielke schreef:Voor dagelijks gebruik is mijn Punto de NOG BETERE keuze. :wink:

Porsches zijn sportwagens. Gericht op en geschikt voor het hele sportieve stuurwerk. Binnen hun pallet kun je ook goed variëren. Ik schat jouw GTS in het wat extremere spectrum in. Persoonlijk had ik daar niet voor gekozen.

Wij zijn het niet oneens.

De GTS excelleert pas als je meer het (extreme) uiterste benaderd, dan is het een briljant, blijf je daaronder, das meestentijds in DD het geval, dan wordt het eerder vervelend/saai dan leuk.
Ik moet toegeven dat ik dat ook had bij bv de E92 M3. De overeenkomst is dat het beide over hoog toerige atmo`s gaat, je moet janken met die dingen om er echt fun uit te halen. Dan is het beste om af en toe in een weekend de kar naar de Duitse buren te brengen en daar even flink los te gaan.

Als 2e auto machtig, niet als 1e

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Macboy » 09 okt 2015, 00:59

Uiterlijk inderdaad wel heel erg Halfords achtig. Interieur is dan wel top maar ze hadden misschien wel wat meer onderdelen kunnen besparen. Dat gezegd hebbende heeft het interieur wel veel bijzondere details. Daar is duidelijk werk van gemaakt, hoewel het puur om het rijden zou moeten gaan, maar juist bij dit soort autos wil het oog toch ook wel wat. En dan kom je hier echt niets tekort !

Navigatie is wel handig want weegt niet heel veel en handig om dat circuit even te vinden.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door ErikS » 09 okt 2015, 11:04

Lekker glaasie Azijn, mensen?

Doe mij dat ding maar. Afschrijving zal ook minder zijn, dus lekker boeiend als je het toch kan betalen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door GTRene » 09 okt 2015, 12:49

idd, als je het makkelijk kan betalen boeit het niet, geschikte auto voor die europa run lieden met die snelle auto's vol stickers :D (naam weer vergeten)

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door Robin » 09 okt 2015, 14:02

Buiten de looks want da's subjectief, lijkt mij dit ding wel GE-WEL-DIG als 'daily' en voor track en driftdays. Maar da's ook weer subjectief, weet ik , want puur objectief gezien komt de maat der dingen natuurlijk uit Zuffenhausen. :lol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door WJ » 20 okt 2015, 18:20


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F82 M4 GTS onthuld...

Bericht door GTRene » 20 okt 2015, 20:39

in het begin denk je, mooi geluidje...na de helft wordt het wat gemaakt...iets wat uit boxen komt, wellicht computergame iets :lol: nah.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Kadett, Majestic-12 [Bot], RJK, Will F. en 13 gasten