[30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 12 dec 2014, 16:47

Afbeelding

Op woensdag 30 september organiseert Driving Fun voor de 65e keer een circuitdag op het lange Grand Prix circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 08:45 - Inschrijven in VIProom 17
08:45 - 09:00 - Briefing (verplicht voor alle rijders)
09:00 - 12:00 - Open pitlane rijden ochtendsessie
11:45 - 12:00 - Briefing voor de middagsessie (verplicht voor alle rijders)
12:00 - 17:00 - Open pitlane rijden middagsessie

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 17:00) kost €420 per auto (inclusief catering voor de eerste rijder).
Tweede rijders of bijrijders betalen €25 per persoon (inclusief catering).
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:00) kost €200 per auto, deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:00) kost €300 per auto (beide bedragen inclusief catering voor de eerste rijder).

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is geldig voor de rest van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuitpark Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Luca Badoer die in 2001 in zijn Ferrari F2001 een rondetijd van 1.19.880 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
3. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
4. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
5. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
6. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
7. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
8. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
9. Harry Sieljes - Renault Megane RS - hele dag
10. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
11. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
12. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
13. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
14. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
15. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
16. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
17. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
18. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
19. Bas Koeten Racing - BMW - hele dag
20. Bas Koeten Racing - BMW - middag
21. Andy Melton - Subaru Impreza / Radical SR3 - hele dag
22. Bruce Sayer - VW Golf - hele dag
23. Rahim Baloo - BMW E36 M3 - hele dag
24. Paul Blezard - Tiger / Ford Fiesta Cosworth - hele dag
25. Dirk Brockers - Porsche Boxster S - hele dag
26. Udo Stachowiak - Porsche Cayman R - hele dag
27. Karel de Koning - Renault Clio RS - middag
28. Matthias Müller - Westfield Super 7 - middag
29. John Oudshoorn - Porsche 944 - middag
30. BMW Driving Experience - ? - middag
31. Edwin Waanders - Formule Renault - middag
32. Rob Commandeur - Ford Fiesta - middag
33. Cornis Filius - Maserati Barchetta - middag
34. Peter Baldwin - Mini - hele dag
35. Gijs Bartels - BMW M3 - hele dag
36. Testdriver 1 - ? - hele dag - bnasl
37. Testdriver 2 - ? - middag - bnasl
38. Spork Racing Team - Seat Goldi - hele dag -420basl
39. Niels Luyten - VW Golf - hele dag - 445basl
40. Nico Vekemans - Suzuki Swift - hele dag - 420basl
41. Peter Ploegmakers - Renault Clio - middag - 350basl
42. Dag Wohlen - Porsche 911 - middag - 300basl
43. Phil Bastiaans Driving Experience - Porsche 911 - middag
44. Phil Bastiaans Driving Experience - Porsche 911 - middag
45. Rob Pees - BMW 318ti Compact - middag
46. Rob Pees - BMW 318ti Compact - middag
47. Gert-Jaap Haan - BMW E30 325i - hele dag
48. Leo Canta - Lotus Elise - ochtend
49. JS Racing - BMW E36 - hele dag
50. iRace - BMW E46 328i - middag
51. Racefun - BMW E36 - hele dag
52. Racefun - BMW E36 - hele dag
53. Racefun - BMW E36 - hele dag
54. Erminio - Seat Leon TDI - middag
55. Mark Harmsen - Saker - hele dag
56. Niels Lammersen - Renault Clio - middag
57. Tim Roelofs - Peugeot 106GTI - middag
58. Jaap van Lagen - BMW E36 325i- ochtend
59. Pieter Blaak - ? - middag
60. Maurice Verschoor - BMW E36 325i - middag
61. Daniel Karwinkel - Seat Ibiza - middag
62. Daniel Karwinkel - Suzuki Swift Cup - middag
63. David Rutges - BMW E92 M3 GTR - middag
64. Gert de Bruyn - BMW E46 M3 - middag
65. Britt GTT - Subaru Impreza GTT - middag
66. Reinier Zuidgeest - BMW E36 M3 - middag
67. Robert Ganser - BMW E36 3i8iS - middag
68. Gerben Goet - Alfa Romeo 75 - middag
69. Peter Hilhorst - BMW E36 323ti - middag (14-17)
70. Evelien Verweij - BMW E30 - hele dag
71. JD Nieuwenhuijse - Alfa Romeo GTV - middag
72. Bas van Norel - BMW E36 328i - hele dag
73. Bas van Norel - BMW E30 328i - hele dag
74. Edwin van Wijngaarden - Porsche 911 GT3 - hele dag
75. Eelco Speedster - Opel Speedster - middag
76. MarkS - ? - ochtend
77. Carlo Thoonsen - Porsche 911 GT3 - ochtend
78. John Hartman - Porsche 996 GT3 MkII - middag
79. alt - Ligier JS49 - middag
80. Ton Vink - BMW E36 328i - middag
81. Marco van Ramshorst - Renault Clio Cup - hele dag
82. Robert Westerholt - BMW E36 M3 - ochtend
83. Patrick Kolsteeg - Lotus Europa - middag
84. V. Broeksema - BMW 325i - middag
85. Mies van Grunsven - Avenger - hele dag
86. Marco van Ramshoek - Renault Clio Cup - hele dag
87. André van der Laan - BMW 130i - middag
88. Werner van Scheijndel - Lotus Super 7 - middag
89. Cor Euser - BMW M3 - middag
90. Thijs Heezen - Porsche - hele dag - bccn
91. Thijs Heezen - ? - hele dag - bccn
92. Justin de Bruin - BMW - middag - bccn
93. Ron Vonk - BMW E90 325i - ochtend
94. Thomas GTT - BMW E30 325i - ochtend
95. Peter Baldwin - Mini - hele dag
96. Bart Drost - BMW 130i - hele dag
97.
98.
99.
100.

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Erminio » 24 sep 2015, 13:15

Het ziet er naar uit dat ik erbij kan zijn :df:

56. Erminio - Seat Leon TDI - middag

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 24 sep 2015, 17:18

#58 inmiddels al, maar wel heel gaaf dat je erbij bent! :df: :thumbup:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Erminio » 26 sep 2015, 09:56

Peter Tunissen schreef:#58 inmiddels al, maar wel heel gaaf dat je erbij bent! :df: :thumbup:
Is erg druk op het werk, maar ga dez echt proberen te halen :D

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 27 sep 2015, 16:52

Doe je best, want dit wordt weer een geweldig mooi feestje! :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 27 sep 2015, 16:53

Niet verder verklappen, maar ik heb zelf gehoord dat er een Veyron zijn rondjes over het circuit van Zandvoort zal maken...
Dat is toch een soort opper-Seat of niet? :goodnight:

Eelco Speedster
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2015, 18:58

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Eelco Speedster » 27 sep 2015, 19:00

Wordt prima weer volgens mij.
Rij graag de middag sessie mee met mijn oranje Opel Speedster.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door MarkS » 27 sep 2015, 19:18

Probeer de ochtend te gaan.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1992
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Hitz » 28 sep 2015, 11:17

Ik ben er bij met Bas Koeten Racing!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 28 sep 2015, 13:05

Heel erg leuk mannen, dat er ook wat animo vanuit het forum is voor deze trackday!
Ik ga jullie erbij zetten op de lijst; helemaal top! :df:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door alt » 28 sep 2015, 18:47

Ik wil er woensdagmiddag er weer bij zijn, Peter.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 28 sep 2015, 21:49

Leuk Lucas; je staat erbij op de lijst! :thumbup:
:df:

Gebruikersavatar
ThomasGTT
Berichten: 360
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door ThomasGTT » 29 sep 2015, 14:07

Peter, kom morgen in de ochtend graag langs om wat ronden te rijden.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Peter Tunissen » 29 sep 2015, 15:26

Hartstikke leuk Thomas; je staat erbij op de lijst! :df: :thumbup:

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 772
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Erminio » 30 sep 2015, 09:39

Ik zit nog in Hamburg :? , mis ik ook nog de Veyron :shithappens:

Have fun en hou het heel :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40554
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Knot » 30 sep 2015, 10:29

Druk (en zonnig) dagje zo met een hoop bekende namen!

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1992
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door Hitz » 01 okt 2015, 10:08

De eerste keer op een circuit rijden voor mij, en heb genoten. Het weer was goed, de E30 reed goed, de Veyron was een beest en heb ook nog een paar rondjes meegereden met een Leon Cup. Die was echt bizar snel! Dit wil ik zeker vaker gaan doen!

Gebruikersavatar
KdK
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:36

Re: [30-09-2015] DF @ Zandvoort deel LXV

Bericht door KdK » 01 okt 2015, 16:28

Zijn er nog foto's gemaakt? En zo ja waar te vinden? (Was trouwens een top dag!)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten