Roy RS schreef:ik heb een 'MY96 555 gehad en een MY00 GTT , als ik me niet vergis (dus we hebben nog een kenner nodig), is de 55 alleen in 96 en misschien 97 gebouwd, deze hadden in ieder geval het airbagvrije nardistuur, standaard de lage spoiler (niet de STI, maar ook niet de half hoge bolle) en gouden wielen. Zover ik weet waren die 3 zaken altijd zo op de 555. De mijne had ook de gestreepte, niet heldere koplampen en mistlampen, maar dat geld waarschijnlijk voor alle modellen voor 99
aanvankelijk dacht ik dat alleen de blauwe met gouden wielen en bovenstaande spec 555's waren, maar ik weet zeker dat ik destijds ook zwarte met de bekende 555 sticker voorbij heb zien komen.
Succes met je zoektocht,
e46 330i vs Impreza voor trackdays
- Arthur
- Berichten: 43705
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Ik heb in 99 een nieuwe GTT gekocht, die met die hogere spoiler en 218pk. Dat was een donkergroene maar ook met de 555 sticker erop. Zilverkleurige wielen en volgens mij ook airbagloos maar dat weet ik niet meer... Evenals ABS, geen id meer
-
Steffan
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 feb 2014, 16:57
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Bedankt voor de reacties! Volgens mij is zelf in 1998 nog een 555 uitgekomen volgens Autoweek: http://www.autoweek.nl/autotest/35/suba ... bo-555-awd" onclick="window.open(this.href);return false; Heb alleen geen idee of deze nog steeds ABS en airbags mist.
Van MY 99 en 00 zie ik versies met Momo en Nardi stuur, kan je dan ervan uitgaan dat de versie met Nardi-stuur zonder airbag is? Vinden jullie het rijden zonder Airbag overigens niet gevaarlijk? Dan knal je toch in het geval van een kop-staart botsing hard met je hoofd op het stuur?
Van MY 99 en 00 zie ik versies met Momo en Nardi stuur, kan je dan ervan uitgaan dat de versie met Nardi-stuur zonder airbag is? Vinden jullie het rijden zonder Airbag overigens niet gevaarlijk? Dan knal je toch in het geval van een kop-staart botsing hard met je hoofd op het stuur?
- Arthur
- Berichten: 43705
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Die uit je linkje is er een zonder airbag. Ik had ook de uitvoering zonder airbag en ABS, heb ik ff teruggekeken. Dat airbagstuur is erg lelijk volgens mij, die herken je zo.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
De driespaaks is het Nardi stuur, zonder airbag. Mijn GTT is een MY00, met de opties geen airbag, geen airco en geen abs
Geen idee of die ook nog als 555 is gevoerd trouwens, maar ik denk het wel.
Geen idee of die ook nog als 555 is gevoerd trouwens, maar ik denk het wel.
- Roy RS
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Het enige wat ik zeker weet is dat de 555 na 98 niet meer bestond als zodanig
Nardi is airbagloos en das gevaarlijker...maar die auto's zijn volgens mij van zilverfolie, dus gewoon geen klapjes maken
In mijn 555 heeft de nieuwe eigenaar zich overigens doodgereden binnen n paar weken...om maar even iets ongezelligs toe te voegen...op n boom, die stond waar normaliter de pook zit...airbag had hem iig niet gered
Nardi is airbagloos en das gevaarlijker...maar die auto's zijn volgens mij van zilverfolie, dus gewoon geen klapjes maken
In mijn 555 heeft de nieuwe eigenaar zich overigens doodgereden binnen n paar weken...om maar even iets ongezelligs toe te voegen...op n boom, die stond waar normaliter de pook zit...airbag had hem iig niet gered
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
airbag doet soms ook meer kwaad dan goed, brandwonden op gezicht oid?
nah, vroegah reden ze allemaal zonder airbags en zelfs zonder gordels, ze waren vrij..ow en in NL mocht je zelfs ongelimiteerd hard rijden op de snelwegen, good old times
nah, vroegah reden ze allemaal zonder airbags en zelfs zonder gordels, ze waren vrij..ow en in NL mocht je zelfs ongelimiteerd hard rijden op de snelwegen, good old times
-
Steffan
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 feb 2014, 16:57
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Triest om te horen Roy RS
Om de levensduur van de motor te verlengen heb ik hier eerder de tip gehad een oliekoeler te installeren. Hebben jullie enig idee hoe duur zoiets is? Kan de olie dan nog wel onder normaal rijgedrag zijn optimale temperatuur bereiken?
Om de levensduur van de motor te verlengen heb ik hier eerder de tip gehad een oliekoeler te installeren. Hebben jullie enig idee hoe duur zoiets is? Kan de olie dan nog wel onder normaal rijgedrag zijn optimale temperatuur bereiken?
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Jup, geen probleem, meeste onderdelen leveranciers hebben wel iets wat je pas kan maken; extra voordeel is ook dat je olie inhoud wat toeneemt
.
Ik reed zonder en kwam dan wel wat te makkelijk op 130 op warmere dagen staat me bij; verder bij alles boven de 200 loopt temp best vlot op.
Ik reed zonder en kwam dan wel wat te makkelijk op 130 op warmere dagen staat me bij; verder bij alles boven de 200 loopt temp best vlot op.
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Als speciale editie's zijn geleverd:
'96 Mc'Rae alleen in het blauw (unikleur)
'97/'98 SV (Special Version) in het blauw en zwart (beiden mettalic)
'99 Stars 25 zo genoemd vanwege 25 jaar Subaru in Nederland in Zwart mettalic en Steelblue
Alle van deze versie hadden geen ABS en geen airbags, wel hadden ze allemaal kuipstoelen met half stof half Alcantara en een Lederen Nardi stuur.
Airco was sowieso op elke GTT een optie.
'96 Mc'Rae alleen in het blauw (unikleur)
'97/'98 SV (Special Version) in het blauw en zwart (beiden mettalic)
'99 Stars 25 zo genoemd vanwege 25 jaar Subaru in Nederland in Zwart mettalic en Steelblue
Alle van deze versie hadden geen ABS en geen airbags, wel hadden ze allemaal kuipstoelen met half stof half Alcantara en een Lederen Nardi stuur.
Airco was sowieso op elke GTT een optie.
Laatst gewijzigd door Stefan R op 21 sep 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Stars 25 is ook geleverd in grijs/blauw, "Steel Blue".
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Oh ja, hoe kon ik dat nou vergeten 
-
Steffan
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 feb 2014, 16:57
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Zojuist een mooie Impreza gezien op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suba ... grijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het volgende baart me alleen zorgen: De enige minpunten zijn een deukje in het linker voorportier en de motor stottert een beetje. Dit laatste komt door de turbo druk die niet goed afgeregeld wordt.
Is zoiets makkelijk op te lossen?
Het volgende baart me alleen zorgen: De enige minpunten zijn een deukje in het linker voorportier en de motor stottert een beetje. Dit laatste komt door de turbo druk die niet goed afgeregeld wordt.
Is zoiets makkelijk op te lossen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
mooi prijsje, lijkt een vrij scherp deukje, als ze makkelijk bij kunnen zal het niet zo'n probleem zijn 
- Roy RS
- Berichten: 5051
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
GTRene schreef:mooi prijsje, lijkt een vrij scherp deukje, als ze makkelijk bij kunnen zal het niet zo'n probleem zijn
Ik vermoed dat hij zich meer zorgen maakt om de kapotte wastegate/turbo dan om het deukje...
Ik vermoed verder dat als het héel makkelijk op te lossen was...het wel opgelost was!
- Arthur
- Berichten: 43705
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6817
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Dat zinnetje met de turbo in combinatie met deze zin:Steffan schreef:Zojuist een mooie Impreza gezien op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suba ... grijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het volgende baart me alleen zorgen: De enige minpunten zijn een deukje in het linker voorportier en de motor stottert een beetje. Dit laatste komt door de turbo druk die niet goed afgeregeld wordt.
Is zoiets makkelijk op te lossen?
Geeft je wel een erg goede onderhandelingspositie. Hij moet er vanaf en er moet een andere turbo op (ga daar maar van uit).Auto moet z.s.m verkocht worden.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Deukje op een trackdayhok zal de zorg niet zijn inderdaad.
But beware, "effe een nieuwe turbo" is een mooie valkuil om nog wat meer zaken aan te pakken. Als je immers toch bezig bent en de boel ligt open.....
But beware, "effe een nieuwe turbo" is een mooie valkuil om nog wat meer zaken aan te pakken. Als je immers toch bezig bent en de boel ligt open.....
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Of 1 van de peperkoeken zuigers/lagers heeft de geest gegeven....
Als het de turbo is heb je een mooie onderhandelingspositie, de standaard TD04 is voor een prikkie makkelijk te vinden en te vervangen.
Als het de turbo is heb je een mooie onderhandelingspositie, de standaard TD04 is voor een prikkie makkelijk te vinden en te vervangen.
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
In 2013 een gereviseerde motor gehad, opzich kan dat een positief punt zijn.
In mijn opinie is de auto wel een bezichtiging waard, maar dan zou ik wel proberen iemand mee te nemen die verstand heeft van (turbo) auto's en het liefst nog een Subaru kenner is.
In mijn opinie is de auto wel een bezichtiging waard, maar dan zou ik wel proberen iemand mee te nemen die verstand heeft van (turbo) auto's en het liefst nog een Subaru kenner is.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Jij terug in een Forester Stefan????
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Bloed kruipt waar het niet gaan kan
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
LOL @ Stefan. Je bent een echte diehard hoor.... ik ben al jaren geleden stopt met de Japanse meuk, maar mis die goeie ouwe tijd soms nog wel een beetje... EM all the way

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
Heb zelf nog altijd plezier wanneer ik de Forester weer eens meeneem. Enig minpuntje zijn die verdomde spiegeldriehoekjes die wind doorlaten... 
- Sander-E46
- Berichten: 2428
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
is inmiddels wel verkocht die 25... door jou gekocht??
anders misschien deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suba ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sander
anders misschien deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/suba ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sander
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e46 330i vs Impreza voor trackdays
dat lijkt wel een stoer ding 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Bing [Bot], S-RS en 17 gasten
