denk dat 1 inch grotere velgen in anthraziet of black-chrome oid ook mooi zal staan bij dat rode.
120dA Macboy: overnameprijs bekend !
- GTRene
Re: BMW 120dA van Macboy (verslag pag 7)
yep, mooie kar, spacers gaan hem nog wat dikker staan, zou ik wel doen
denk dat 1 inch grotere velgen in anthraziet of black-chrome oid ook mooi zal staan bij dat rode.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik zou er een V8 in leggen, zo is het echt zo'n 'net-niet' BMW.
- Macboy
Gisteravond zag ik op de weerapp dat het vanmorgen vroeg regenachtig zou zijn. Ik dacht als ik morgen nou vroeg wakker ben kan ik misschien even een stukje gaan driften ? Zaterdagochtend vrij rustig op de op- en afritten hier in de buurt en uiteraard de weg ernaartoe.
Vervolgens heerlijk gaan slapen met die gedachte in mijn hoofd ...
Stap vroeg in de auto. Het is wat donker maar goed vochtig. Heerlijke weg omstandigheden. Heb niet zo veel lef als de drifters hier maar heb veel geoefend op Papenburg dus de basis kan ik goed. Ik was de parkeergarage nog niet uit of had hem in sport+ gezet. Overdrijven is ook een vak. Op de weg de auto even rustig warm rijden. De diesel is vrij snel op temperatuur, paar minuutjes is voldoende omdat je toch geen toeren wil maken maar op koppel de achterkant om wil hebben. Met dank aan Matthieu bedacht ik me dat de sport+ helemaal niet goed is: bij driften wil je immers geen elektronica ingrepen hebben. Ook niet gecontroleerd. Nu ik ook geen elektronische stuur hulpmiddelen heb, heb ik de auto na zo'n 10 minuten in DSC OFF modus gezet. Spannend !
De bak in manueel en bij een mid korte bocht vanuit zijn 3 even gas erop en hup daar komt het kontje al meteen, licht tegensturen en licht paniek maar meteen gecontroleerd. Geeft vertrouwen. Stuurgevoel is echt heerlijk daar kan die elektronica echt niet tegenop. Snel richting de doordraaier rijden en daar met wat hogere snelheid de auto laten opkomen, maar gaat ietwat lastig. Wederom Mathieu en Andre in mijn hoofd dat op snelheid juist makkelijker is en ik bouw de snelheid op en gooi wat gas abrubter erbij en daar komt ie al ! Gas doorhalen en tegensturen en jaaaaa hoooooor driftend de A1 op ! Even stoom afblazen en volgende afrit eraf. Zelfde stappen maar nu met vol vertrouwen. De langere doordraaier geeft meer mogelijkheden om de auto te sturen en ik krijg iets onderstuur en pareer dat met een dosis gas. Driftend draai ik door en speel net op balans tussen overstuur en onderstuur. Heerlijk op het gas, daar is een 6-cilinder duidelijk niet voor nodig. Spelen met het gas en de balans op die grens. Even gaat de gedachte door mijn hoofd dat ik het raampje open moet doen. Maar net voordat ik op het knopje wil drukken wordt ik plots badend in het zweet wakker ...
Heerlijke droom auto
Vervolgens heerlijk gaan slapen met die gedachte in mijn hoofd ...
Stap vroeg in de auto. Het is wat donker maar goed vochtig. Heerlijke weg omstandigheden. Heb niet zo veel lef als de drifters hier maar heb veel geoefend op Papenburg dus de basis kan ik goed. Ik was de parkeergarage nog niet uit of had hem in sport+ gezet. Overdrijven is ook een vak. Op de weg de auto even rustig warm rijden. De diesel is vrij snel op temperatuur, paar minuutjes is voldoende omdat je toch geen toeren wil maken maar op koppel de achterkant om wil hebben. Met dank aan Matthieu bedacht ik me dat de sport+ helemaal niet goed is: bij driften wil je immers geen elektronica ingrepen hebben. Ook niet gecontroleerd. Nu ik ook geen elektronische stuur hulpmiddelen heb, heb ik de auto na zo'n 10 minuten in DSC OFF modus gezet. Spannend !
De bak in manueel en bij een mid korte bocht vanuit zijn 3 even gas erop en hup daar komt het kontje al meteen, licht tegensturen en licht paniek maar meteen gecontroleerd. Geeft vertrouwen. Stuurgevoel is echt heerlijk daar kan die elektronica echt niet tegenop. Snel richting de doordraaier rijden en daar met wat hogere snelheid de auto laten opkomen, maar gaat ietwat lastig. Wederom Mathieu en Andre in mijn hoofd dat op snelheid juist makkelijker is en ik bouw de snelheid op en gooi wat gas abrubter erbij en daar komt ie al ! Gas doorhalen en tegensturen en jaaaaa hoooooor driftend de A1 op ! Even stoom afblazen en volgende afrit eraf. Zelfde stappen maar nu met vol vertrouwen. De langere doordraaier geeft meer mogelijkheden om de auto te sturen en ik krijg iets onderstuur en pareer dat met een dosis gas. Driftend draai ik door en speel net op balans tussen overstuur en onderstuur. Heerlijk op het gas, daar is een 6-cilinder duidelijk niet voor nodig. Spelen met het gas en de balans op die grens. Even gaat de gedachte door mijn hoofd dat ik het raampje open moet doen. Maar net voordat ik op het knopje wil drukken wordt ik plots badend in het zweet wakker ...
Heerlijke droom auto
-
ErikS
Haha geniaal.

- Martijn_bmw
Hahaha idd geniaal verhaal 
- GTRene
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Net terug van een enerverende middag met Ilija in de Porker, ook even kunnen sturen met de 120d A, idd het thuiskomen gevoel, alles klopt, het loopt zo allejezus mooi en makkelijk, het zit direct goed, het stuur vind ik fantastisch, je voelt direct dat ie veel lichter op de neus is dan de vorige 6 IL, uiteraard zacht geveerd met dito reacties, maar zeer passend voor het soort auto, de reeds vele malen in de pers gelauwerde 8-traps ZF automaat die werkelijk schakelt als een bak met dubbel koppeling. Opvallend punt is dat het remmen relatief veel pedaalkracht kost (althans even refererende aan de Porker)
Rode kleur staat erg goed, het interieur met zwart pianolak maakt het af en prachtig met rood uiteraard, LED licht briljant.
Dit is een prachtige km vreter, waanzinnig veel, wellicht zelfs maximaal auto in dit segment voor dit geld, Freude am Fahren kan niet beter verwoord en gevoeld worden, TOP !
Rode kleur staat erg goed, het interieur met zwart pianolak maakt het af en prachtig met rood uiteraard, LED licht briljant.
Dit is een prachtige km vreter, waanzinnig veel, wellicht zelfs maximaal auto in dit segment voor dit geld, Freude am Fahren kan niet beter verwoord en gevoeld worden, TOP !
- Kasteel
DSC is dus uit?Macboy schreef:
Stap vroeg in de auto. Het is wat donker maar goed vochtig. Heerlijke weg omstandigheden. Heb niet zo veel lef als de drifters hier maar heb veel geoefend op Papenburg dus de basis kan ik goed. Ik was de parkeergarage nog niet uit of had hem in sport+ gezet. Overdrijven is ook een vak. Op de weg de auto even rustig warm rijden. De diesel is vrij snel op temperatuur, paar minuutjes is voldoende omdat je toch geen toeren wil maken maar op koppel de achterkant om wil hebben. Met dank aan Matthieu bedacht ik me dat de sport+ helemaal niet goed is: bij driften wil je immers geen elektronica ingrepen hebben. Ook niet gecontroleerd. Nu ik ook geen elektronische stuur hulpmiddelen heb, heb ik de auto na zo'n 10 minuten in DSC OFF modus gezet.
- Hitz
- Auto: KIA
Mooi verhaal Macboy! 
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Macboy
Mijn neefje van KD Live TV heeft weer een geweldig nieuw filmpje gemaakt. Deze keer de Urban 
Met de Passat had hij maar liefst 960 views en daar lijkt het bij te blijven. Moeten hiermee toch wel ruim de 1000 gaan halen ? Hij bedenkt en monteert alles ook zelf.
Watch and share !
Met de Passat had hij maar liefst 960 views en daar lijkt het bij te blijven. Moeten hiermee toch wel ruim de 1000 gaan halen ? Hij bedenkt en monteert alles ook zelf.
Watch and share !
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: 120dA van Macboy (KD live tv p 11)
Gaaf hoor! De nieuwe Jeremy Clarkson heeft zich aangemeld 
- Knot
Prachtig en wat een kennis zeg!
-
S-J
Haha erg leuk filmpje 
-
E60 M5
Leuk gedaan! 
Wel veel chroom op je auto

Wel veel chroom op je auto
- Snipe
...maar ook een stoere Ring-sticker
Mooi filmpje!
Mooi filmpje!
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Tijd voor een verslag vanaf de ring...
- Macboy
Hier foto's van de Ring afgelopen maandag. Helaas slechte kwaliteit omdat DF max 1mb kan uploaden.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (255.19 KiB) 2656 keer bekeken
-
- image.png (838.96 KiB) 2658 keer bekeken
-
- image.png (835.31 KiB) 2658 keer bekeken
- GTRene
Re: 120dA van Macboy
mooie kar Ilija, vorige week zag ik ook zoiets, maar dan oudere model met uitbouw en dacht, wow ook wel gaaf met een pretpakket onder de kap
deze, wat een gaaf ding, hij starte die s65 ook even, wat een geluid
net een snelle motor met donker race geluid>

deze, wat een gaaf ding, hij starte die s65 ook even, wat een geluid

- Macboy
28.500km inmiddels al 
- Arthur
- Auto: Nr.51
7kkm per maand?
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik moet zeggen dat ik steeds meer aan de FL achterlichten begin te wennen
. Mooie foto's btw!
- Knot
Blijft een mooi ding, wielen en M pakket staan m goed!
- Arthur
- Auto: Nr.51
M-pakket? Of sarcastisch?