Zo, de laatste update hier is een tijdje terug.. ik zal eens een update van toen naar nu doen. (Is rechtstreeks gekopieerd)
omdat we een slungel van dik 2 meter veilig moeten kunnen laten zitten heeft het wat voet in aarde gehad, maar de stoel zit er in. En zit al een stuk lager gelukkig.
verder hebben we nog draadjes geknoopt.. met wat nieuwe toevoegingen..
-MSD blaster coil
-Omex toerenbegrenzer
-Koso digitaal dash.
Toen kwam de eerste gezamenlijke test-trackday, en daar hebben we het volgende op geconcludeerd
5 DINGEN DIE WE TIJDENS ONZE EERSTE TRACKDAY GELEERD HEBBEN:
Dus bij deze, in willekeurige volgorde..
1. De Swift is niet bulletproof:
-De Swift heeft heel onkarakteristiek stuk gegaan, en niet een klein dingetje maar er zijn meerdere problemen zijn opgedoken.
als eerste wilde de swift niet meer op de startmotor starten, maar liep verder prima als 'ie aangeduwd werd, rond de middag viel de auto opeens uit op de baan, het bleek achteraf een simpel afgebroken oogje op de dynamo, maar de zoektocht liep door omstandigheden niet echt gesmeerd, onder andere het ontbreken van een multimeter.. maar dankzij wat extra inzicht van Wim van Biesheuvel Autosport, en een geleende multimeter (weet niet meer van wie, maar hartelijk bedankt nog!) liep de Swift na anderhalf uur klooien weer als vanouds na weer een duw-start.
Aan het eind van de dag bleek er een serieus probleem in de aandrijving te zitten, een harde ratel vanuit het vooronder belooft een stukke koppeling en/of versnellingsbak, de auto zou toch al naar HPC Motorsport gaan waar de auto nog wat modificaties zou ondergaan, maar we waren blij dat we het gered hadden.. dus nu gaan we onderzoeken waar alle problemen vandaan komen, en zoveel mogelijk verbeteren of oplossen.
2. De mannen die voor het eerst in de Swift reden waren sneller dan de mannen die al 5 jaar met Swifts reden.
-Natuurlijk talent, gedrevenheid, ervaring met snelle auto's, iets minder lief voor het materiaal, minder drukte, blanco in de auto stappen, meer recente ervaring op zandvoort, minder respect voor anderen op de baan.. we weten het niet precies waar het aan gelegen heeft, maar het feit is dat de mannen het bizar goed hebben gedaan, waar Jan en Remco alleen maar geknokt hebben met de Swift en de drukte op de baan, hebben Wiel en Vincent goede tijden geklokt.
Dat is zowel verontrustend als geruststellend,de toekomst zal het uitwijzen.
3. Carbon loraine remblokken zijn een BIZARRE upgrade t.o.v. EBC yellowstuff.
-We konden altijd al achterlijk laat remmen, maar nog nooit hebben we zo ongelofelijk laat kunnen remmen als nu, met de 205 brede interstate semi slicks icm nieuwe schijven en deze blokken lijkt het wel of je stoppies maakt..
4. Rijderswissels met 4 heel erg diverse rijders blijkt tijdrovender dan gedacht.
-Schuimstoeltjes, verschillende sturen, schuifrails, gordels stellen etc. het bleek toch best tijdrovend te zijn.. maar dit gaan we uiteraard nog oefenen
5. Banden en remmen slijtage zijn naar verwachting, brandstofverbruik ook prima
-0.2 mm.... remslijtage op de remblokken voor na een volle dag racen. ook de banden zien er nog prima uit. de achterbanden zijn als nieuw, linksvoor is ietwat harder gegaan dan de rest. verbruik is prima..
Dus nu wordt het tijd om de problemen op te gaan lossen.
De reserve versnellingsbak ligt klaar, en de huidige wordt nagekeken zogauw we deze onder de auto vandaan hebben, en we zijn super blij en trots dat we Clutch Masters Europe aan boord hebben die voor ons weer een verse koppeling geregeld hebben!
Ook gaat de kabelboom weer op de schop.. alle ogen worden vervangen door verse, en serieus vastgemaakt om meer electrische problemen in de toekomst te voorkomen.
Paar foto's:
En ons artikel in START magazine van vorige maand:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QQNCYIB6.jpg