Lijkt me top, plannen we wel ff inromo schreef:Bart, kom een keer rijden met de GTS, ik wil je mening er wel over horen.
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Kasteel
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
-
Andre
Allemaal leuk die Porsches maar doe mij maar een 1M Coupe of M2 straks:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Allemaal leuk die Porsches maar doe mij maar een 1M Coupe of M2 straks:)
Snel genieten nog maar;
http://www.nasdaq.com/article/bmw-all-m ... 0629-00597" onclick="window.open(this.href);return false;
En na de laatste rit, dan drinken we d`r eentje op;
- GTRene
-
zegmaarboris
GT4 komt ook met PDK! Lijkt nuttig qua lange bak verhouding.
http://www.planet-9.com/981-cayman-gt4- ... ssach.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.planet-9.com/981-cayman-gt4- ... ssach.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
zegmaarboris schreef:GT4 komt ook met PDK! Lijkt nuttig qua lange bak verhouding.
Wellicht is ie dan ook nog goedkoper........!
- Riceaux
Ook niks aan te passen dmv uitlijnen? Het is natuurlijk zonde om een wagen zoals deze vanwege dit soort 'puntjes' weg te doen. En de 1-serie top op gebied van ergonomie? Vind de schakelaars van de lampen en de mistlampen anders knap ongelukkig geplaatst.romo schreef:Riceaux schreef:Andere stoel in de Porsche geen optie? En wat onderstel aanpassingen om het rijgedrag naar smaak te brengen?
Stoelen zij idd een overweging !
Onderstel laat ik voor wat het is, ga ik niet mee knoeien.
Dun stuur valt op te lossen door met handschoenen te rijden.............![]()
- Macboy
Jij hebt ook geen roze bril op !
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik kon de schakelaar van de mislampen in mijn 1er niet eens vinden, kun je nagaan.Riceaux schreef:Ook niks aan te passen dmv uitlijnen? Het is natuurlijk zonde om een wagen zoals deze vanwege dit soort 'puntjes' weg te doen. En de 1-serie top op gebied van ergonomie? Vind de schakelaars van de lampen en de mistlampen anders knap ongelukkig geplaatst.romo schreef:Riceaux schreef:Andere stoel in de Porsche geen optie? En wat onderstel aanpassingen om het rijgedrag naar smaak te brengen?
Stoelen zij idd een overweging !
Onderstel laat ik voor wat het is, ga ik niet mee knoeien.
Dun stuur valt op te lossen door met handschoenen te rijden.............![]()
Geen enkele auto is perfect. Áls je 'm hebt en je rijdt er(dagelijks) mee. Romo heeft dan ook nog eens vergelijkingsmateriaal en dat heeft ie hier zeer duidelijk uitgelegd. Vanaf plaatjes vind ik wel twee handen vol aan nieuwe auto's op de markt geweldig. Maar (langer) rijden geeft de doorslag.
- Hielke
Alcantara stuurtjes vind ik ook een drama om met blote handen aan te raken. Voor de racesim heb ik een Fanatec alcantara stuurtje en ik krijg al 'goosebumps' als ik dat ding zonder handschoenen gebruik. Dat gevoel heb ik in alle auto's met Alcantara stuurtjes gehad.
Je kunt je trouwens enorm op grip van stuurtjes verkijken. In de MX-5 heb ik een houten Momo stuur. Bij aankoop overwoog ik al om dat stuur te vervangen. Wat blijkt? Heb nog nooit eerder zo'n fijn stuur gehad. Zelfs met zweet in de handpalmen tijdens spannend sturen hou ik goede grip. Nooit gedacht dat dit kon.
Ergonomie van de Porsche minder dan BMW? Het zal van de persoon afhangen. De keren dat ik in sportstoelen van Porsches gezeten heb (ook de diepe kuipstoelen), zat ik als gegoten. Niks te krap, geen uitstekende delen, grandioos. De sportstoelen van de oudere types BMW (dus ook de 1M) zitten me gewoon te krap. Alsof ik op de randen ipv ertussen zit. Bij de huidige showroommodellen zijn die stoelen breder geworden.
En dan over de uitlijning van de Cayman Romo. Het is een sportauto hè. Deels een auto met weinig compromissen. En zo hoort het ook. Zaken beginnen pas op hun plaats te vallen als je 'm bij het nekvel grijpt. De 1M is ook een superauto, maar in standaard configuratie op een droog circuit doet ie het tot op 15% van de limiet goed. Daarna nekken de massa en de hoogte 'm. Dan voelt ie log. Standaard zijn Porsches (ook de GT's) ook geen volbloed circuit racers, maar wat komen ze er qua gevoel dichtbij!
Ik denk dat je nog eerlijker tegen jezelf moet zijn. Welke rijstijl heb je, waar wil je rijden, aan welke karakteristieken van een auto kun je je ergeren? Ik ben op een leeftijd dat ik me voor kan stellen dat ik me aan 'te sportief' rijgedrag zodanig zou kunnen ergeren dat ik bij een verplichte transactie van 100k de deur van Porsche voorbij zou lopen. Maar ik verwacht het niet
Je kunt je trouwens enorm op grip van stuurtjes verkijken. In de MX-5 heb ik een houten Momo stuur. Bij aankoop overwoog ik al om dat stuur te vervangen. Wat blijkt? Heb nog nooit eerder zo'n fijn stuur gehad. Zelfs met zweet in de handpalmen tijdens spannend sturen hou ik goede grip. Nooit gedacht dat dit kon.
Ergonomie van de Porsche minder dan BMW? Het zal van de persoon afhangen. De keren dat ik in sportstoelen van Porsches gezeten heb (ook de diepe kuipstoelen), zat ik als gegoten. Niks te krap, geen uitstekende delen, grandioos. De sportstoelen van de oudere types BMW (dus ook de 1M) zitten me gewoon te krap. Alsof ik op de randen ipv ertussen zit. Bij de huidige showroommodellen zijn die stoelen breder geworden.
En dan over de uitlijning van de Cayman Romo. Het is een sportauto hè. Deels een auto met weinig compromissen. En zo hoort het ook. Zaken beginnen pas op hun plaats te vallen als je 'm bij het nekvel grijpt. De 1M is ook een superauto, maar in standaard configuratie op een droog circuit doet ie het tot op 15% van de limiet goed. Daarna nekken de massa en de hoogte 'm. Dan voelt ie log. Standaard zijn Porsches (ook de GT's) ook geen volbloed circuit racers, maar wat komen ze er qua gevoel dichtbij!
Ik denk dat je nog eerlijker tegen jezelf moet zijn. Welke rijstijl heb je, waar wil je rijden, aan welke karakteristieken van een auto kun je je ergeren? Ik ben op een leeftijd dat ik me voor kan stellen dat ik me aan 'te sportief' rijgedrag zodanig zou kunnen ergeren dat ik bij een verplichte transactie van 100k de deur van Porsche voorbij zou lopen. Maar ik verwacht het niet
- romo
Eerlijker dan ik nu ben geweest kan ik niet zijn.
Mooie kar, PDK en remmen boven elke twijfel verheven, goede kar in de zin van bouwkwaliteit, sportstoel + ergonomisch voor mij niet goed genoeg, te dun en alcantara stuur ook weer wat geleerd, namelijk hoe ik het niet wil.
Deze kar haalt het beste uit zichzelf als je hem max lostrekt, bij normaal straatgebruik ( ik doe hem nu als dd) doe je de kar ernstig tekort, deze kar moet vlammen IMHO
Zoals eerder gemeld; ik heb het gewogen en geprobeerd, ik kan er nu een heldere, duidelijk, gefundeerde mening over geven hoe deze kar op mij imponeert, wat voor mij plus en minus punten zijn. Het is dus geen theoretisch geneuzel, nee, IRL aan de tand gevoeld en daarmede een onderbouwde conclusie kunnen en mogen geven.
Het is, met nadruk, geen "slechte" auto, natuurlijk niet, alleen is het niet mijn soort auto,weegt de meerprijs, naam en faam merk Porsche op tegen een ///M?
Helder antwoord; vind ik niet.
Had ik er meer van verwacht; Ja
Heb ik er spijt van; nee, want ik vind het nog steeds een mooi ding en voor mij was het try before you die
Enfin, ik rijd er nog een tijd mee, en dan de blik vooruit.........
tenzij iemand belangstelling heeft

Mooie kar, PDK en remmen boven elke twijfel verheven, goede kar in de zin van bouwkwaliteit, sportstoel + ergonomisch voor mij niet goed genoeg, te dun en alcantara stuur ook weer wat geleerd, namelijk hoe ik het niet wil.
Deze kar haalt het beste uit zichzelf als je hem max lostrekt, bij normaal straatgebruik ( ik doe hem nu als dd) doe je de kar ernstig tekort, deze kar moet vlammen IMHO
Zoals eerder gemeld; ik heb het gewogen en geprobeerd, ik kan er nu een heldere, duidelijk, gefundeerde mening over geven hoe deze kar op mij imponeert, wat voor mij plus en minus punten zijn. Het is dus geen theoretisch geneuzel, nee, IRL aan de tand gevoeld en daarmede een onderbouwde conclusie kunnen en mogen geven.
Het is, met nadruk, geen "slechte" auto, natuurlijk niet, alleen is het niet mijn soort auto,weegt de meerprijs, naam en faam merk Porsche op tegen een ///M?
Helder antwoord; vind ik niet.
Had ik er meer van verwacht; Ja
Heb ik er spijt van; nee, want ik vind het nog steeds een mooi ding en voor mij was het try before you die
Enfin, ik rijd er nog een tijd mee, en dan de blik vooruit.........
tenzij iemand belangstelling heeft
-
Robin
Ja maar!
Je moet er veel harder mee door de bocht man, met de wang, neus tegen het zijruit in 'n bocht naar rechts, remmen voluit naar 'n rood stoplicht , rokend in 't ABS dat je bijna die VW Caddy achter je in je kont hebt, die op zijn beurt wordt getagd door de Zafira daar weer achter. En dan bij groen grinnikend wegrijden. Met wielspin tot aan boven de 100. Overal. Dan pas komt zo'n ding tot zijn recht. Snap dat dan man. Je doet 't dus fout Robert, je bent totaal ongeschikt voor deze meer dan sublieme icoon der Rennsport pur.Ofzo!
[/sarcasm]
Je moet er veel harder mee door de bocht man, met de wang, neus tegen het zijruit in 'n bocht naar rechts, remmen voluit naar 'n rood stoplicht , rokend in 't ABS dat je bijna die VW Caddy achter je in je kont hebt, die op zijn beurt wordt getagd door de Zafira daar weer achter. En dan bij groen grinnikend wegrijden. Met wielspin tot aan boven de 100. Overal. Dan pas komt zo'n ding tot zijn recht. Snap dat dan man. Je doet 't dus fout Robert, je bent totaal ongeschikt voor deze meer dan sublieme icoon der Rennsport pur.Ofzo!
[/sarcasm]
-
Andre
Jou aankoop doet me denken aan me 997 Mk2 GT3 Clubsport
Het moest een keer ingevuld worden. Maar voor mij hoeft het nu niet meer. Liever een auto die dagelijks makkelijker kan ingezet worden en die ook nog genoeg fun geeft.
Het moest een keer ingevuld worden. Maar voor mij hoeft het nu niet meer. Liever een auto die dagelijks makkelijker kan ingezet worden en die ook nog genoeg fun geeft.
- Riceaux
Sportstoelen zijn voor mensen met een sportief figuur Hielke.Ergonomie van de Porsche minder dan BMW? Het zal van de persoon afhangen. De keren dat ik in sportstoelen van Porsches gezeten heb (ook de diepe kuipstoelen), zat ik als gegoten. Niks te krap, geen uitstekende delen, grandioos. De sportstoelen van de oudere types BMW (dus ook de 1M) zitten me gewoon te krap. Alsof ik op de randen ipv ertussen zit. Bij de huidige showroommodellen zijn die stoelen breder geworden.
- Hielke
Ammehoela. Daar zitten vooral zich aan bier en wurst lavende zwaarlijvige germanen in. Ze weten alleen niet dat ze het hogerop in het segment wel goed voor elkaar hebben. Bij Auwdie trouwens ook. EN....bij de nieuwe modellen BMW met sportstoelen. Ze leren het uiteindelijk wel. Alleen een beetje later.Riceaux schreef:Sportstoelen zijn voor mensen met een sportief figuur Hielke.Ergonomie van de Porsche minder dan BMW? Het zal van de persoon afhangen. De keren dat ik in sportstoelen van Porsches gezeten heb (ook de diepe kuipstoelen), zat ik als gegoten. Niks te krap, geen uitstekende delen, grandioos. De sportstoelen van de oudere types BMW (dus ook de 1M) zitten me gewoon te krap. Alsof ik op de randen ipv ertussen zit. Bij de huidige showroommodellen zijn die stoelen breder geworden.
- Sjoerd
+1Andre schreef:Jou aankoop doet me denken aan me 997 Mk2 GT3 Clubsport
Alhoewel ik niet uitsluit dat er nog een keer één komt
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Afgelopen zondag op Zandvoort tijdens de Historische Grand Prix de GT4 bekeken. Maakt geen overweldigende indruk wat ik had verwacht op basis van vele plaatjes. Het "oude" spul is dan veel interessanter imho.
- GTRene
dat had ik dus laatst ook bij cars and coffee twente, alwaar ook een GT4 was, en witte.
zeker een mooi ding, maar kon niet dat gevoel krijgen van, ik verkoop men huis en koop er 1 zeg maar
ik heb ook meer met het oudere spul (mooie uitvoeringen) die hebben op de 1 of andere manier een karakteristieke (help google spellings controle, thanks
) uitstraling en doen meer met me.
daar baalde ik wel een beetje van, maar die deed het wel beter dan de GTR's die er waren en of nwe camaro's e.d. dat dan weer wel.
zeker een mooi ding, maar kon niet dat gevoel krijgen van, ik verkoop men huis en koop er 1 zeg maar
ik heb ook meer met het oudere spul (mooie uitvoeringen) die hebben op de 1 of andere manier een karakteristieke (help google spellings controle, thanks
daar baalde ik wel een beetje van, maar die deed het wel beter dan de GTR's die er waren en of nwe camaro's e.d. dat dan weer wel.
-
Robin
Ik vind de gemiddelde straat-Porsche gewoon veel te rond/lief en niet stoer genoeg.De looks dus. Maar da's subjectief en perceptie, maar ik vind dat gewoon, dus. Dat moet kunnen toch?
Al vind ik 'n 550, 718, 906/908,917k, 911 RS(R) 935 Moby Dick 956/962, 959/961 , Carrera GT ,997/991GT3(RS), 997GT2 etc meer dan GE-WEL-DIG. Jongensdromen noem maar op. Wat 'n historie etc.
Topklasse.
Al vind ik 'n 550, 718, 906/908,917k, 911 RS(R) 935 Moby Dick 956/962, 959/961 , Carrera GT ,997/991GT3(RS), 997GT2 etc meer dan GE-WEL-DIG. Jongensdromen noem maar op. Wat 'n historie etc.
Topklasse.
- dvh
Mijn achterbuurman , autohandelaar , koopt voor zich zelf soms een leuk speeltje.
Nondeju.. Dit is toch wel ff wat mooier dan een Porsche.. Imho uiteraard.

' op de camping '
Nondeju.. Dit is toch wel ff wat mooier dan een Porsche.. Imho uiteraard.
' op de camping '
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Dan heb je het ook DE sportcar van afgelopen jaren. Fantastisch mooie auto met een waanzinnige motor.
- GTRene
leuk, heb je al aan hem gevraagd zo van, durf het bijna niet te vragen maar... 
-
Onlinetomgtr
Heel gaaf hoor zo'n Ferrari, maar zie mezelf nog seeds makelijker uit een Porsche stappen dan zo'n 458. En zie mezelf ook zeker vaker gebruik maken van een Porsche dan een 458 wat toch echt een 3e auto is voor zondagsritje over de Boulevard
-
Robin
Aan '2deurs Porker' heb je al niks in Nederland, aan 'n 458 al helemáál niet. En daarom altijd een 458. Tov any Porsche. Gewoon één dag zo'n ding, weten we dat ook weer hoe slecht zo'n ding als daily is 
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
dvh schreef:
' op de camping '