Passat eruit, ID.4 erin.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Vlokmans

Re: BMW M3 sedan: Uit de winterslaap

Bericht door Vlokmans » 21 feb 2015, 13:41

"Zowaar niks stuk" :mrgreen:

Als alles al een keer vervangen is, zijn ze doorgaans best betrouwbaar :wink:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 21 feb 2015, 15:08

Mocht toch pas in april weer aan het asfalt ruiken? :)

Maar prachtige wagen. Gast toch echt niks boven zo'n oude M3 met N/A motor en een gasklep per cilinder. Helemaal wetende dat dat nooit meer gaat komen.

Tim N

Bericht door Tim N » 21 feb 2015, 15:22

Blijft een geweldige kar om te zien Joy.

Danish

Bericht door Danish » 22 feb 2015, 00:23

Mooie kleur! Die velgen staan hem goed. :thumbup:

markk

Bericht door markk » 22 feb 2015, 08:23

Prachtig. Rondje Zeeland staat ook nog op m'n to-do list.
Mark.

Joy

Bericht door Joy » 22 feb 2015, 12:11

@Vlokmans, afgelopen 2 jaar alleen een deurswitch moeten vervangen. De rest gewoon regulier onderhoud. Ideaal. :D

@MParallel, de auto moet nog naar Bas Roos voor een beurtje. Als ik 'm dan half maart terug heb ben ik mooi op tijd aan kant voor het nieuwe seizoen.

@Markk, vooral op een zondag buitenom het fietsseizoen is het heerlijk rijden op de verlaten wegen. Ellewoutsdijk, Nisse, Veere etc.

@De rest, bedankt voor de warme woorden, you are far to kind :D :bloemetje:

Ik ga denk ik nog eens een rondje oranje knippers proberen,ik ben nog steeds benieuwd hoe dat staat.

Peric

Bericht door Peric » 22 feb 2015, 12:45

Wat blíjft het toch en verschrikkelijk mooie auto Joy!
Top!

Danielj

Bericht door Danielj » 28 apr 2015, 21:07

Er is vandaag een auto bijgekomen binnen de familie. (Voornamelijk mijn nieuwe daily, maar iedereen mag natuurlijk meegenieten).

Na de verkoop van de compact (aan Joey), was het tijd voor wat nieuws. Na een moeizame zoektocht naar een nette BMW (Van een 730i e38 tot een 540i e39) keken we toch maar een keer naar andere merken. Daar kwamen we vervolgens een unieke Volvo 2.3 T5 Aut. uit 1998 met (slechts) 156.000 gelopen en introduction line pakket. Auto is van 2e eigenaar die hem weg deed om een cabrio in de plaats te nemen (Eerste eigenaar had de auto 15 jaar! in bezit). Snel contact opgenomen met de verkoper en zondag wezen kijken. De auto heeft wat kleine aandachtspuntjes, maar na alle ellende te hebben gezien bij de BMW's was dit een stuk beter te overzien. De auto reed super en is gelijk ter plaatse gekocht.

Vandaag opgehaald en met een grijns naar huis gereden. Een klein roestplekje op het dak gaan we nog laten behandelen en wat plekjes op de bumpers zullen worden gestippeld. Ook heeft de auto een beurtje nodig en mogen de velgen worden opgeknapt, maar dat komt later wel.

Deze week gaat de auto grondig gepoetst worden waar hij broodnodig aan toe is. Maar deze 5 cilinder is een waar genot om te mogen verwelkomen in de familie.

Meer foto's volgen nog!

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 28 apr 2015, 21:34

ziet er goed uit zo en zo'n 5-pitter zal wel lekker klinken denk ik.

Tim N

Bericht door Tim N » 28 apr 2015, 21:56

Saffron blijft een geweldige kleur op een C70.

Tipje, pb EmielS60R eens voor een stage 0 beurt, dan weet je zeker wat je hebt

Joy

Re: BMW M3 sedan: Ikea op wielen

Bericht door Joy » 28 apr 2015, 22:37

Toen ik 17 was kwam de C70 op de markt en het was op dat moment een ontzettende stijlbreuk voor Volvo. Ineens stond daar een gestroomlijnde coupé in plaats van het gebruikelijke vierkante waar Volvo patent op had. Gezegend met heerlijke 5-cilinder motoren heeft die auto destijds een snaar bij mij geraakt.

Afbeelding

Thuis heeft pa 3 Volvo's gehad (2 x 740,1 x 940) dus het zat ergens in de genen.
Onlangs hebben ik en bro (Daniël) besloten samen de handschoen op te pakken en automobiele jeugdliefdes te gaan zoeken. In plaats van een bak geld in 1 auto te stoppen gaan we nu oude liefdes af en kijken we hoe het is om zo een auto in bezit te hebben.

Na een zoektocht in de BMW-hoek werden we toch een beetje teleurgesteld door het aanbod en de missende vonk (E38/ E39). Uit pure ellende Autoscout24 aangeslingerd en eens op Volvo C70 gezocht. En daar kwam deze Saffron C70 T5 automaat ineens voor de dag. 15 jaar van dezelfde eigenaar geweest, 2e eigenaar een ondernemer die 'm had gekocht voor de bijtelling maar nu in de knoei kwam met ruimte ivm kids. Kilometerstrand van 156.000 ook relatief laag (bouwjaar 1998).
Dus afgelopen zondag even gaan kijken en met een positief gevoel de koop gesloten. Motorisch is het echt een geweldig ding. Van zijdezacht lopen tot heerlijk brullen, het zit er allemaal in. Gewoon flink snel ook. Automaat werkt voor de verandering ook prima en is totaal niet tot last. 3 keuzestanden en gewoon alert in alles.

Half alcantara/leder stoelen zitten perfect. De auto is voorzien van het Intro Line pakket waarbij er voor 22.000 gulden opties werd verkocht voor slechts 8000 gulden. Het bekende 10 speaker Dolby Surround systeem zit er ook in, evenals memorystoelen, 18 inch BBS-velgen etc. etc. Gewoon precies de auto zoals ie bij de introductie op de persfoto's stond.

Dus nu gaan we 'm (haar?) verwennen met een grote beurt, wat spotrepair en een grote poetsbeurt. En daarna lekker van genieten. Alleen al er naar kijken is genieten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joy op 05 mei 2015, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 apr 2015, 22:52

Congrats! Blijft een erg mooie coupe en de 2.3T is de beste die je kunt nemen. Kleur is ook super :D De automaat is het enige nadeel omdat ze a) niet het eeuwige leven hebben en b) imho denk ik niet helemaal past bij het iets wat hoogtoerige karakter van de motor. De combi is met de lowpressure 2.4/2.5T ideaal alleen zijn die blokken fysiek minder sterk. Niettemin koop je niet nieuw en ik had em om de bak ook zeker niet laten staan, zeker niet omdat ombouw naar handbak redelijk te doen is volgens mij :wink:

Ik heb de station variant nu ook alweer iets meer dan een half jaar en je houdt een beetje GTI heel aardig bij :tooth:

Joy

Bericht door Joy » 28 apr 2015, 23:08

Dit is nog de 4-traps generatie automaat. Wat ik er van las is de 5-traps de zwakkere broeder. En inderdaad, mocht ie kapot gaan is een handbak altijd een idee. Vooralsnog lijkt ie prima te schakelen. En het past wel bij het GT-gevoel.
Dat hoogtoerige klopt ook. Ergens is het nu wel een leuke combi omdat de automaat 'm heel rustig maakt tot je gas geeft en die brul ineens voor de dag komt. Jekyll and Hyde idee. Daar hou ik wel van. :D

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 28 apr 2015, 23:17

Paar heldere koplampen erin en hij ziet er alweer een stuk moderner uit. Maar leuke wagen!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 apr 2015, 07:51

Mooi ding met de goede kleur :thumbup:

Walter

Bericht door Walter » 29 apr 2015, 08:45

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 29 apr 2015, 10:43

Leuke auto.

Toen ik net 18 was kocht mijn stiefmoeder een nieuwe C70 cabrio met volgens mij de 2.4t motor. Het was het type onder de T5. Af en toe mocht ik er mee rijden en dat was natuurlijk een feest. Weet nog goed dat we ermee naar Zuid Frankrijk reden en dat ik het geweldig vond om met opendak vol bij de peage weg te rijden. Wat mij opviel waren de lange versnellingen, je kon iets van 120 in de twee ofzo. Maargoed die 5 cilinder kon daar prima mee overweg en de auto was toen gewoon erg snel. Good memories.

Die cabrio was wel een slappe auto en zeker geen bochtenridder. Maar de motor maakt veel goed en voor een cabrio ook best wel een ruime auto.

We hebben hem vorig jaar verkocht en is daarmee 14 jaar in de familie geweest.

Oja, het brandstofverbruik sloeg nergens op.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 apr 2015, 13:56

Leuke daily!

Joey0118

Bericht door Joey0118 » 29 apr 2015, 17:35

Mooie bak! Veel geluk ermee.
De compact rijdt nog als een (blauw) zonnetje :D
Misschien een keer ergens een fotootje schieten?

Joy

Bericht door Joy » 05 mei 2015, 20:41

Dat is een plan Joey. :thumbup:

@Reind, mooie herinnering. :D De cabrio is inderdaad helaas een slappe auto. Het nadeel van gescalpeerde coupes. Het verbruik op lange ritten ( 500 km) is 8,1L/100 km bij gehoorzamen van de snelheidslimieten. Dat valt me alleszins niet tegen. De 328i deed op dezelfde rit 8,9L/100 km.
Normaal gesproken verwacht ik dat de T5 rond de 1 op 10 doet.

Morgen krijgt ie bij de Volvo-dealer een beurt. Vanaf 1998 tot nu toe is ie ieder jaar netjes bij de Volvo-dealer geweest dus dat zetten we maar voort.
Nog een extra set spaakwielen op de kop weten te tikken. Die gaan van de week naar Wheelcare om opgeknapt te worden. En een setje opgelegde kentekenplaten besteld voor de looks.

Joy

Re: BMW M3 sedan: C70 welke schokdempers?

Bericht door Joy » 27 aug 2015, 22:55

Bij gebrek aan sleutelbare klussen aan de M3 maar een beetje met de C70 aan de slag gegaan. Onlangs is de extra set velgen bij Wheelcare geheel uit elkaar gehaald en gepoedercoat.De eigenaar is een ontzettend vriendelijke en kundige kerel die zijn afspraken stipt nakomt en gewoon zeer fraai werk levert. Aanrader!
Bij terugkomst is er een nieuwe set Michelin PS2 gemonteerd. In het verleden prettige ervaringen met deze band gehad en op de C70 blijken ze ook weer prima hun werk te doen.

Er is een set frisse knippers en een honingraat-grille gemonteerd en wat nieuwe lampjes en dingetjes in het interieur. Ik zit nog te twijfelen over de heldere koplampen. Ook nog nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters gemonteerd en frisse ruitenwissers.
Vorige week is de auto naar de spuiter geweest om de bumpers, handgrepen, stootstrips en het dak te spuiten. Alle parkeerdeukjes zijn er ook uitgehaald. Dus daarmee is de auto aan de buitenkant aardig op orde.
Het valt op dat de auto veel bekijks krijgt. Mensen lijken het een sierlijke auto te vinden.

Een bekend issue in de C70/S70/V70 modellen is dat het ABS-controlelampje onwillekeurig gaat branden. Dit komt door slechte contacten op de printplaat. TRACS en ABS werken op dat moment niet. De ABS-controller moet daarvoor opengemaakt worden en opnieuw gesoldeerd. Dit is ook verholpen.

De remblokken heb ik gewisseld met een set Ferodo DS2500. Betere bite en uithoudingsvermogen.

De dealer had bij de oliebeurt een rateltje geconstateerd in de stuurbekrachtigingspomp. Na vervanging bleek het de dynamo te zijn... Goede diagnose. :sealed:

Kwa prestaties is het 90% van de M3. Het scheelt verrekte weinig rechtuit. In bochten is het 60% van de M3. :mrgreen: De schokdempers zijn vooral aan de voorkant behoorlijk versleten dus daar ben ik nu een beetje naar aan het kijken. Er zijn volgens mij 3 verschillende 'chassis' geleverd. Te weten Dynamic (2.0T/ 2.4T/ 2.5T), Sportchassis (standaard op de T5, optioneel op de rest) en Lowered Sportchassis.
Nu heb ik het idee dat onze C70 op het Lowered Sportchassis staat maar het is werkelijk een ramp om de bijbehorende schokdempers te vinden.

Na wat onderzoek lijk ik de volgende delen nodig te hebben:
Schokdempers voor: 9204141
Schokdempers achter: 9204142

Maar dit zijn 'kits' en niet meer leverbaar. Klopt het dat ik dan terugval op 9173850 Sachs dempers? Of zijn er voor het Sportchassis nog andere schokdempers gemaakt?

Verder toeren we zo nu en dan in het weekend een paar honderd kilometer. Zeeuws-Vlaanderen, Kinderdijk/ Lekdijk, België etc. Walkie talkies mee om te ouwehoeren en af en toe eens stoppen op een terrasje of bij een bioscoop. :thumbup:

De M3 gaat komend weekend naar Bas Roos voor de APK en paar kleine dingen. Koelvin van de airco lag eraf zag ik. Geen idee hoe die los is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2015, 23:08

idd wel sierlijk zo'n Volvo, in die kleur valt die ook best op :D

lijkt ook een aardig stuk forser dan de m3 zo op de foto's

Joy

Re: BMW M3 sedan: C70, welke schokdempers?

Bericht door Joy » 27 aug 2015, 23:16

De C70 is inderdaad een stuk forser. Achterin zit je dan ook prima. Sowieso zijn de zetels erg goed. De hoofdsteunen zitten vlakbij het hoofd en de steun voor het lichaam is prima. Een hatelijke eigenschap zijn de elektrisch verstelbare stoelen. Ook het verschuiven voor de instap van achterpassagiers gaat elektrisch. Dit proces gaat zo tergend traag dat een eventuele regenbui zowel het interieur als de passagier en bestuurder ruimschoots te grazen kan nemen. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2015, 23:49

dus als je achterin gaat is het niet zo dat je de leuning voorover drukt en de stoel automatisch mee gaat naar voren?
maar gaat dat electrisch oid? en dan ook nog heel traag :) hoor je die motor dan ook nog 'knorrend' z'n werk doen? of valt dat mee.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 28 aug 2015, 08:05

Origineel kan maar zou ik niet nemen, lekker kijken voor een set Bilstein B8 schokbrekers en Eibach veren.En van IPD de kit halen om van de motorbalk een stabi te maken door steunen op de hoek. :)

Plaats reactie