Gevangenisstraf voor veroorzaken dodelijk ongeval op de A29

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hvl

Re: Gevangenisstraf voor veroorzaken dodelijk ongeval op de

Bericht door Hvl » 20 aug 2015, 11:32

Ik heb een vraagje over dit artikel: ik zou het heel graag willen lezen, maar ik kan het niet openen.
De 33-jarige vrouw die in 2004 is verongelukt was mijn moeder. Daarom zou ik dit artikel dus heel graag willen lezen. Ik hoop dat dat nog mogelijk is.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 20 aug 2015, 11:51

mijn god...gecondoleerd.

Als je het stukje in de beginpost bedoelt, ik ben bang dat ze dat artikel gearchiveerd hebben, je zou een mail kunnen sturen...of zoeken op de site zelf.

succes hiermee

WJ

Bericht door WJ » 20 aug 2015, 11:53

Wat Roy al zegt, ik denk dat je dan hun dan even moet contacten.

http://www.hoekschewaard.nl/regio/algemeen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvl

Bericht door Hvl » 20 aug 2015, 11:58

Dankjewel allebei, dan ga ik dat maar even proberen!

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 20 aug 2015, 12:22

Heb ooit diegene gesproken die als bijrijder in de 205 zat. Heftig verhaal, zit nog altijd in mijn achterhoofd. Hard rijden is leuk, maar dit soort dingen brengen je aan het denken...

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 20 aug 2015, 22:03

Hvl schreef:Ik heb een vraagje over dit artikel: ik zou het heel graag willen lezen, maar ik kan het niet openen.
De 33-jarige vrouw die in 2004 is verongelukt was mijn moeder. Daarom zou ik dit artikel dus heel graag willen lezen. Ik hoop dat dat nog mogelijk is.
Sterkte!

Hier is datgene wat je zoekt:

Gevangenisstraf voor dodelijk ongeluk A29

NUMANSDORP - Een 41-jarige man uit Dinteloord is gisteren door het Haagse gerechtshof veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk. Bovendien mag hij vier jaar geen motorvoertuig besturen.

De man reed op zaterdag 6 november 2004 op rijksweg A29 bij Numansdorp in op een auto, waarin een toen 70-jarige vrouw uit Stellendam en haar 33-jarige dochter uit Sommelsdijk zaten. Het tweetal overleefde het ongeval niet. De 33-jarige vrouw liet haar man en haar drie jonge kinderen achter. Een derde auto met twee personen kwam tot stilstand in de berm. Deze drie personen kwamen allen met de schrik vrij.

De Dordtse rechtbank verweet de 39-jarige man in februari 2006 roekeloos rijgedrag, omdat hij met veel te hoge snelheid reed. Ze veroordeelde de man daarom tot een celstraf van ��n jaar, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

De veroorzaker van het ongeluk ging echter tegen het vonnis in hoger beroep bij het gerechtshof in Den Haag. Tijdens de rechtszitting twee weken geleden betoogde de raadsman van de verdachte dat de cli�nt dient te worden vrijgesproken, omdat niet hij, maar andere weggebruikers die bewuste zaterdagavond onvoorzichtig hadden gereden. Dat hij ter hoogte van Numansdorp 160 kilometer per uur reed, kwam naar eigen zeggen omdat hij haast had en te laat op een afspraak dreigde te komen.

Het gerechtshof oordeelde gisteren dat het �zeer onvoorzichtige rijgedrag blijk geeft van een groot gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef ten opzichte van zijn medeweggebruikers en van een hoogst laakbare onderschatting van de gevaren die zijn weggedrag oplevert�.

Knot

Bericht door Knot » 20 aug 2015, 22:39

Haast had... let dan GVD op wat je doet en wat het overige verkeer doet :(

Erg sneu, alsnog gecondoleerd....

Hvl

Bericht door Hvl » 20 aug 2015, 23:06

Hartstikke bedankt voor het artikel! En natuurlijk ook voor hoe jullie allemaal reageren!!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 aug 2015, 23:33

Dramatisch, ik hoop dat jullie allemaal de draad weer hebben kunnen oppakken :(

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 aug 2015, 11:18

dat dit gebeurd is natuurlijk dramatisch, maar dan doodleuk in beroep gaan en vrijspraak eisen omdat anderen ook blablabla, :gek:

JP

Bericht door JP » 21 aug 2015, 11:34

Sterkte Hvl..... :thumbup:

Over de uitspraak van de rechter valt te discussiëren, maar het valt me sowieso al positief mee dat de rechter überhaupt celstraf eist en dan nog 4 jaar rijontzegging.

Hvl

Bericht door Hvl » 21 aug 2015, 12:41

Bedankt!!

RVV

Bericht door RVV » 20 okt 2015, 16:02

Tjonge maakt wel even indruk op me. Sterkte knul.. ik zie dat je 15 bent.. wat een ongekend drama voor jullie gezin. Heel veel sterkte.. zeker na je dit allemaal aan het terug lezen bent.

Plaats reactie