F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Joy » 17 aug 2015, 18:53

Godspeed schreef:Lijkt me toch wel een prettig vooruitzicht om plaats te nemen in zo'n ding voor een paar uur lang :coffee:
+1, heerlijk ontspannen. Gefeliciteerd Erik!

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Hitz » 18 aug 2015, 01:08

Prachtige auto voor vele snelle 'zen' kilometers!

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door bm-dub » 10 sep 2015, 01:05

volgens mij is dit je ex?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er strak uit in het wit.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 10 sep 2015, 08:22

aiai... een 1 op het kenteken :(

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door dvh » 10 sep 2015, 08:51

Wat schrijft zo'n bak toch veel af he.
Wel een gaaf apparaat voor een goede 60k.

Online
Geertmans
Berichten: 734
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Geertmans » 10 sep 2015, 09:21

wel ff bij aankoop bedingen dat ze de gescheurde remschijven wisselen...

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Hitz » 10 sep 2015, 23:18

Hoe bevalt de ' satansap' -Audi?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 10 sep 2015, 23:33

Hoorde er wel eens wat over inderdaad, over dat 1tje. Hele vreemde beredeneringen ook.
Dat ie minder waard zou zijn door dat 1tje. Dat ik hem moest afplakken. Of met een hamer het relief eruit tikken en dan geel schilderen. Nooit begrepen die mensen. Je hebt wel andere dingen om je druk over te maken met bijna 600pk onder je rechtervoet :tooth:

Volgens mij is hij al verkocht.
Kreeg van de week melding van faringwell, sabotage.
Oeps vergeten af te melden, auto was al immobiel geschakeld via de Satteliet.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De Audi bevalt heel goed.
vanmiddag om 18u weg gereden uit Hamburg.
21:17 thuis.
Inclusief tanken want dat was al weer 870km geleden.
Dat heb ik 1x met de M gered (3u12minuten zonder tanken) maar dan loop je wel te trappen als mongool.
Toevallig reed er nu een M3 voor me die dat ook deed, die heb ik bij Den Oever zien afbuigen.
:bag:
Kwestie van adaptieve CC op 170, verbruik 9,5liter per 100km, lekker door de muziek verzameling gegaan, paar belangrijke telefoontjes, prachtig.
Ik noem hem liefkozend de rijdende huiskamer.
En dat is het.
Wegligging valt heel niet tegen.
Ik vind hem op de neus beter luisteren dan de M5 maar dat ligt aan mijn rijstijl (rally style remmen met links en dan stuur impuls geven enzo).
Groot is hij wel, heel groot dat blijkt regelmatig in parkeergarages.
Maar daar wen je aan.
Ben zeer onder de indruk.
Past prima bij mijn woonwerkverkeer maar een fun auto is het zeker niet zal het nooit worden ook.

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: KIA
Locatie: Flevoland

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Hitz » 10 sep 2015, 23:42

Tanken kost inderdaad veel tijd, grappig dat je met deze 'huiskamer' bijna net zo snel bent als met de M5.

Al een idee voor een eventuele fun auto ernaast?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 11 sep 2015, 00:09

ja een 99 subaru impreza 2 deurs wide body (22B achtig).

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Kasteel » 11 sep 2015, 08:08

Erik schreef: Ik vind hem op de neus beter luisteren dan de M5 maar dat ligt aan mijn rijstijl (rally style remmen met links en dan stuur impuls geven enzo).
*proest*

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 11 sep 2015, 08:19

een rallyhuiskamer is het dus eigenlijk :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Tristan » 11 sep 2015, 10:22

Kasteel schreef:
Erik schreef: Ik vind hem op de neus beter luisteren dan de M5 maar dat ligt aan mijn rijstijl (rally style remmen met links en dan stuur impuls geven enzo).
*proest*
Erik, dat doet men ook op circuit. Met links remmen de bocht in (trailbraking). Maar dat hij beter instuurt dan een M5 verbaasd me wel aangezien ik veel km's met de A8 heb gemaakt maar nu niet echt het gevoel heb dat de neus graag de bocht in wil. Grip heeft hij wel.

Maar goed te horen dat hij bevalt. De A8 stuurt 10x beter dan de vorige generatie en voor een boot relatief agiel.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 11 sep 2015, 10:26

Ligt bij een A8 ook niet de motor VOOR de vooras voor een deel zoals in alle andere onderstuurde VAG hokken?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Tristan » 11 sep 2015, 10:34

Afbeelding

Op de vooras lijkt het.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 11 sep 2015, 10:41

Hangt nog flink voorin om goed in te sturen.

De nieuwe A8 heft een systeem dacht ik waarbij de achterrem kort aangetrokken wordt om zo beter te laten in sturen, stond pas ergens in een GRIP video op youtube.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Erik » 11 sep 2015, 16:12

De M5 V8 motor ligt VEEL meer naar achteren dan de A8 V8 motor.

Misschien overdrijf ik een beetje maar heb het gevoel dat het wel eens een halve meter zou kunnen zijn.
Is ook logisch, hoe ga je anders de voorwielen aandrijven als de motor nog tussen de vooras ligt.....die Audi motor moet veel verder naar voren.........Ken Block heeft in dat idiote Mustang geval de motor compleet achter de vooras, zodat er een diff VOOR de motor geplaatst kan worden. Dat zou ook een optie kunnen zijn natuurlijk :tooth:

Er is geen twijfel dat de M5 de sportievere is (zeg ik ook nergens), maar die luistert heel anders naar LFB dan de Audi. Lees mijn verhaal Rally Finland maar eens terug. Daar zijn we er al achter gekomen dat AWD aandrijfconcepten beter passen bij mijn rijstijl. MIJN RIJSTIJL. Ik denk ik zet het er nog maar ff duidelijk bij.....

RWD is nice.
But no cigar.
Als ik achter het stuur zit dan.
:mrgreen:

Kasteel pas je op dat je je niet verslikt ? Er zit (je) blijkbaar iets dwars gezien je uitsluitend negatieve reacties op mijn sowieso spaarzame posts hier. :bag: . Maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door Erik » 11 aug 2016, 22:54

OK ook even updateje hier,
A8 is eruit, heerlijke reiswagen (stil) maar serieus groot log lomp en sleepboot.
Dus nu een A6 (2013) biturbo tdi, een gletsjer witte met 20" jetsers eronder.
Niets bijzonders, typische accountmanager met kapsones wagen :tooth:
Wat er allemaal op zit weet ik niet, best veel eigenlijk, ook een standkachel :tooth:

En er zitten boxen in de uitlaat want dat ding klinkt een beetje broap, teveel broap voor een diesel :bag: who in de hell verzint zoiets....denk dat ik er maar open pijpen onder gooi dan klinkt hij ongeveer zo:

https://www.youtube.com/watch?v=zgO7Z7IoS24" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua gang doet ie niet/weinig onder voor de A8 maar om zeker te zijn dat er voldoende gang in zit gaat hij 19aug naar JD engineering en dan heeft ie zo pak em beet 450pk/900Nm. Uit een 3liter diesel. Fuck me.

:mrgreen:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door indobesar » 11 aug 2016, 22:57

Lol.

Is de diesel M5 variant, m550d, niet een geschiktere auto voor jouw rijstijl? :)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door Erik » 11 aug 2016, 23:56

Ik wacht de nieuwe 5 serie even af.

Woppa
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door Woppa » 12 aug 2016, 09:39

Geen hybrid föhns meer geïnstalleerd op de 4.2?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door RutgerK » 12 aug 2016, 10:23

Erik schreef:OK ook even updateje hier,
A8 is eruit, heerlijke reiswagen (stil) maar serieus groot log lomp en sleepboot.
Dus nu een A6 (2013) biturbo tdi, een gletsjer witte met 20" jetsers eronder.
Niets bijzonders, typische accountmanager met kapsones wagen :tooth:
Wat er allemaal op zit weet ik niet, best veel eigenlijk, ook een standkachel :tooth:

En er zitten boxen in de uitlaat want dat ding klinkt een beetje broap, teveel broap voor een diesel :bag: who in de hell verzint zoiets....denk dat ik er maar open pijpen onder gooi dan klinkt hij ongeveer zo:

https://www.youtube.com/watch?v=zgO7Z7IoS24" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua gang doet ie niet/weinig onder voor de A8 maar om zeker te zijn dat er voldoende gang in zit gaat hij 19aug naar JD engineering en dan heeft ie zo pak em beet 450pk/900Nm. Uit een 3liter diesel. Fuck me.

:mrgreen:
Snel nog filmpjes maken voor een voor en na vergelijk! :D Ben benieuwd wat JD eruit krijgt uiteindelijk.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door MartijnGizmo » 12 aug 2016, 11:17

Met 900Nm kun je tenminste een beetje veilig invoegen! :tooth:

Online
Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door Richardt. » 12 aug 2016, 11:48

Hoe is de A8 in jouw bezit bevallen qua plus/minpunten en betrouwbaarheid?

450pk en 900Nm uit een dieseltje, dat worden bijna vrachtwagen waardes :blink:
Zorgt JD er wel voor dat de auto iets minder roet dan de A5 uit het filmpje? Vroeger was een toefje zwarte roet bij gas los nog wel geinig als je een dikke benzine auto op z'n plek zette, tegenwoordig vind ik het toch ietwat goedkoop aan doen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2024
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: A8 4.2 tdi exit --> a6 3.0 biturbo tdi

Bericht door veejay » 12 aug 2016, 12:15

Jeroen houdt niet van roken, zal wel goedkomen.

Hou wel de olietemperatuur in de gaten na het tunen, zeker met jouw rijstijl :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Estoque, Google [Bot], jessedehaan, Kadett, Wimo en 4 gasten