Hoe zit het met falende VAG motoren- en DSG problemen?
-
Hoe zit het met falende VAG motoren- en DSG problemen?
Mijn meisje is aan het nadenken over andere cabrio ter vervanging van haar Tigra Twintop automaat.
Nu stond toevallig bij garage waar we met iets anders gingen proefrijden een net binnengekomen 2013/2014 Beetle cabrio met 1,4 TSI motor en 7-dsg bak en heeft ze daar ongepland mee proefgereden. Probleem is nu dat ze het ding helemaal fantastisch vindt (ze heeft altijd al zwak gehad voor Kever die haar broer lang geleden reed).
Ik heb echter zo her en der gelezen dat er de laatste jaren de nodige problemen (geweest) zijn met diverse VAG motoren en DSG bakken.
O.a. olieverbruik bij bepaalde 2.0 motoren en distributieproblemen bij bepaalde 1.4 motoren, zelfs zo erg dat onderhoudsverzekeraars bepaalde typen weigeren.
Wie weet hoe dit nu zit, welke motoren en DSG bakken je moet ontwijken?
Zie links:
http://www.automotive-online.nl/home..._vagmotor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-...de-tsi-motoren" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de 2013/2014 1.4 TSI 160PK (vanaf 2015 is dit 150PK) motor en 7-DSG bak in de Beetle wel een goede aanschaf of zitten die in probleem groep??
Nu stond toevallig bij garage waar we met iets anders gingen proefrijden een net binnengekomen 2013/2014 Beetle cabrio met 1,4 TSI motor en 7-dsg bak en heeft ze daar ongepland mee proefgereden. Probleem is nu dat ze het ding helemaal fantastisch vindt (ze heeft altijd al zwak gehad voor Kever die haar broer lang geleden reed).
Ik heb echter zo her en der gelezen dat er de laatste jaren de nodige problemen (geweest) zijn met diverse VAG motoren en DSG bakken.
O.a. olieverbruik bij bepaalde 2.0 motoren en distributieproblemen bij bepaalde 1.4 motoren, zelfs zo erg dat onderhoudsverzekeraars bepaalde typen weigeren.
Wie weet hoe dit nu zit, welke motoren en DSG bakken je moet ontwijken?
Zie links:
http://www.automotive-online.nl/home..._vagmotor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/eindelijk-vw-...de-tsi-motoren" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de 2013/2014 1.4 TSI 160PK (vanaf 2015 is dit 150PK) motor en 7-DSG bak in de Beetle wel een goede aanschaf of zitten die in probleem groep??
- JP
Re: Hoe zit het met falende VAG motoren- en DSG problemen?
De 1.4 160pk was diegene met ketting ? Die is toch geleverd t/m 2013, en daarna vervangen door de 1.4 (EA211, met riem) met cilinderuitschakeling (eerst met 140pk, en mj. 2015 150pk) ?
- Niels
- Auto: Prius+
De 7-DSG heeft vaak problemen met de mechatronic. Er stond me ook iets bij met een kleine koppelingsplaat maar dat is meer een klok en klepel verhaal, dat moet ik navragen.
-
Bedankt voor de tips.
Meisje is er zo gek van dat we maandag vrijwel zeker de trekker overhalen voor een nogal (vind ik) aparte uitvoering met 1.4 TSI en 7-dsg en bijna alle opties uit 05/2013
Gelukkig werkt ze en betaalt hem zelf.. Sjeesszz wat is zo'n ding duur
Krijg maandag op chassisnr te horen of deze motor nog in de distributie problemen serie valt of al nieuw genoeg is om daarbuiten te vallen, ben benieuwd..
Daarna dan kijken of invoeren beetje voordelig gaat lukken, dat blijft toch altijd gokje..
Meisje is er zo gek van dat we maandag vrijwel zeker de trekker overhalen voor een nogal (vind ik) aparte uitvoering met 1.4 TSI en 7-dsg en bijna alle opties uit 05/2013
Gelukkig werkt ze en betaalt hem zelf.. Sjeesszz wat is zo'n ding duur

Krijg maandag op chassisnr te horen of deze motor nog in de distributie problemen serie valt of al nieuw genoeg is om daarbuiten te vallen, ben benieuwd..
Daarna dan kijken of invoeren beetje voordelig gaat lukken, dat blijft toch altijd gokje..
Laatst gewijzigd door NSXRS op 14 aug 2015, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi ding zeg!
- Niels
- Auto: Prius+
Plus 1, ik blijf ze leuk vinden en dit is wel een mooie uitvoering zeg!
-
OnlineWJ
2009~2011 was een slecht jaar met zuigerveren voor de VAG TSI's. De 1.4 twincharger /1.8/2.0 hebben issues daarmee gehad, volgensmij heeft VAG in een of andere fabriek op zuigerveren bezuinigd ofzo. Er zijn geupgrade versies voor (voor mijn 1.4 tsi iig, die heb ik er ook inzitten)
Als dit geen Twincharger is maar een gewone 1.4tsi dan hebben die wat issues gehad met de ketting. Maar dat waren volgensmij voornamelijk de eerste jaren, en de 1.2 tsi's.
Voor de rest valt het allemaal we mee tegenwoordig, het waren dus vooral die eerste jaren die verdacht veel kinderziektes hadden.
Ik rij voor de rest al 5 jaar zonder problemen rond met mijn twincharger en DSG7.
Zoveel DSG7 problemen ben ik trouwens niet tegengekomen op de Engelse forums, en op SO.
Mooi ding!
Als dit geen Twincharger is maar een gewone 1.4tsi dan hebben die wat issues gehad met de ketting. Maar dat waren volgensmij voornamelijk de eerste jaren, en de 1.2 tsi's.
Voor de rest valt het allemaal we mee tegenwoordig, het waren dus vooral die eerste jaren die verdacht veel kinderziektes hadden.
Ik rij voor de rest al 5 jaar zonder problemen rond met mijn twincharger en DSG7.

Mooi ding!
-
Is een twincharger 160PK.WJ schreef: Ik rij voor de rest al 5 jaar zonder problemen rond met mijn twincharger en DSG7.Zoveel DSG7 problemen ben ik trouwens niet tegengekomen op de Engelse forums, en op SO.
Mooi ding!
Met de eerste ongeplande proefrit (zagen toevallig zo'n ding bij een bedrijf staan en vroegen: mogen we even..

-
Als je de optielijst ziet,, lijkt wel een MB of Porsche..Niels schreef:Plus 1, ik blijf ze leuk vinden en dit is wel een mooie uitvoering zeg!
3 pagina's vol met wat er allemaal op zit..

Laatst gewijzigd door NSXRS op 14 aug 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineWJ
Ok, ja ze lopen goed. Je kan nog langs JD dan krijg je 210 pk.NSXRS schreef:Is een twincharger 160PK.WJ schreef: Ik rij voor de rest al 5 jaar zonder problemen rond met mijn twincharger en DSG7.Zoveel DSG7 problemen ben ik trouwens niet tegengekomen op de Engelse forums, en op SO.
Mooi ding!
Met de eerste ongeplande proefrit (zagen toevallig zo'n ding bij een bedrijf staan en vroegen: mogen we even..) had ik geen idee wat er eigenlijk voor motor in zat maar was met rijden best wel verbaasd hoe dit ding "af" ging en dacht daarom dat het een 2.0 was. Was na afloop erg verbaasd te horen dat het maar een 1.4 was... en die 7-dsg, wow wat werkte dat goed in automaat rijden

Ik zou alleen de S-stand vermijden. De automaakt denkt dan namelijk dat het een V-tec is, en dat ding heeft echt niks te zoeken boven de 7k RPM. Na 6000rpm houd het wel op. Hehe
- Tim N
Das gek ik zie nog steeds maar een pagina in dit topic 

-
Hey, is van/voor mijn vrouw, daarvoor is 160PK al meer dan zat, ze zal vermoedelijk zelden meer dan 100 van de PK's aan het werk zetten..WJ schreef: Ok, ja ze lopen goed. Je kan nog langs JD dan krijg je 210 pk.Tot zo'n 3400rpm draait de compressor en daarna gaat die in vrijloop en neemt de turbo het over. Maakt niet uit welk toerental je zit je heb altijd power, hehe.

-
Ok, kijken of nog lukt 2 pagina's te krijgen..Tim N schreef:Das gek ik zie nog steeds maar een pagina in dit topic

Afgelopen maandag met Pon gebeld met verzoek om info of deze motor mogelijk nog geplaagd kan zijn met het distributieprobleem, ik zou dezelfde dag teruggebeld worden.
Terugbellen door Pon met info gebeurde dus...niet.....
Dus heb ik vandaag maar weer eens gebeld met de mededeling het erg jammer te vinden dat ik blijkbaar in de massa verdwenen ben...
Na aanhoren van uitgebreide excuses (dat valt me dan weer mee) blijkt tot mijn verbazing dat: Pon bij buitenlands geleverde auto's schijnbaar NIET in staat is om in de onderhoudshistorie en specificaties te kijken, daarvoor verwijzen ze me door naar.... een plaatselijke nederlandse VW dealer en die blijkt dat wel te kunnen... bijzonder.
Bij de VW dealer in Zoetermeer EINDELIJK iemand met verstand (van zaken) aan de telefoon gekregen die volledig op de hoogte was van het distributie probleem bij VAG motoren en mij vertelde dat hij zo aan het motortypenummer kon zien dat deze motor NIET in de foute range valt (hij voegde er wel aan toe dat dit niet betekende dat er nooit distributieketting slijtage kan ontstaan, maar) dat het bekende probleem voor deze motor niet gold.
Ook was hij op de hoogte van het feit dat de DSG bakken van nieuwe olie voorzien (moeten) worden. Uit voertuighistorie blijkt dat dit bij deze Beetle al gebeurd is..
Da's mooi, want de Beetle is inmiddels al telefonisch gekocht onder voorbehoud dat die bij ophalen volledig aan de beschreven toestand voldoet en er verder geen zaken blijken te mankeren.
Blijkt ook weer dat in deze moderne computertijd banken nog in het stenen tijdperk werken, een internationale overboeking duurt 2-5 werkdagen!!!
Een aankoopbedrag van deze omvang mag het verkopende bedrijf niet cash accepteren (ivm mogelijke witwasserij), dus ben verplicht over te boeken voordat ik ga ophalen.
Het is dat het om een officieel geregistreerde leasemaatschappij gaat, anders had ik dit risico niet genomen en de zaak afgeblazen..
Wel even in de overeenkomst laten zetten dat indien auto niet volgens opgave is, de koop ontbonden is en geld direkt en zonder enige aftrek teruggestort wordt.
Volgende week maar met de autoambulance in München ophalen ....
-
OnlineWJ
PON is waarschijnlijk voor de klant de meeste waardeloze importeur die er is, ik heb niet veel ervaring met andere maar hoop dat ze niet erger zijn.
Anyway, veel plezier volgende week.
Anyway, veel plezier volgende week.

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik ga even helpenNSXRS schreef:Ok, kijken of nog lukt 2 pagina's te krijgen..Tim N schreef:Das gek ik zie nog steeds maar een pagina in dit topic![]()

Klopt. Ik heb ooit bij een bank gewerkt waar de buitenlandse betalingen met het handje werden gedaan. Dus jij maakt via internet bankieren geld over. Er ligt op het hoofdkantoor een printje op een speciale printer waar jouw overboeking op staat. Vervolgens gaat een medewerker het geld handmatig van jouw rekening halen en overboeken op een interne rekening. Daarna wordt het geld van de interne rekening overgeboekt naar de begunstigde. Lang leve internetbankieren.NSXRS schreef: Blijkt ook weer dat in deze moderne computertijd banken nog in het stenen tijdperk werken, een
Maar leuke auto. Ik vind ze een stuk mooier dan de eerdere Beetle.
- JP
Bij welke km stand moet die bak voorzien worden met nieuwe olie ? Of hebben ze affabriek de verkeerde d'r in gestopt ?Ook was hij op de hoogte van het feit dat de DSG bakken van nieuwe olie voorzien (moeten) worden. Uit voertuighistorie blijkt dat dit bij deze Beetle al gebeurd is..
-
Niets van beide..JP schreef:Bij welke km stand moet die bak voorzien worden met nieuwe olie ? Of hebben ze affabriek de verkeerde d'r in gestopt ?Ook was hij op de hoogte van het feit dat de DSG bakken van nieuwe olie voorzien (moeten) worden. Uit voertuighistorie blijkt dat dit bij deze Beetle al gebeurd is..
Het is gebleken dat er in Azië problemen waren met vochtopname door de minerale olie die in DSG bakken werd toegepast, minerale olie is hygroscopisch. Door het opgenomen vocht werden printplaten in de DSG aangetast waardoor er defecten ontstonden.
Eerst is er een recall geweest voor Azië om de minerale olie te vervangen door synthetische olie en filters te vervangen, dit is later uitgebreid tot de hele wereld.
Bij de Beetle staat in de historie dat deze recall is uitgevoerd.

-
Zo, de Kevert is opgehaald.
De rit dwars door Duitsland naar München (en ook terug) was.. rampzalig, heel Duitsland is één grote bouwput! Heb geloof ik beide richtingen 200Km baustellen gehad met bijbehorende vertragingen, gemiddelde snelheid over de hele afstand amper 65 Km/u.
Uitermate nette ervaring met verkoper van het verkopende lease bedrijf die alles perfect en zeer correct heeft gecommuniceerd en afgewikkeld.
Tijdens de communicatie voorafgaand aan ophalen bleken eerst nog een paar zaken te ontbreken: rubber matten die op een foto stonden, afdekhoes persenning voor de cabriokap die er vanaf nieuw normaal gesproken bij hoort te zitten (ding bleek nieuw 900 !!! Euro te kosten), maar net voor vertrek van huis kreeg ik mededeling dat deze zaken opgespoord waren en er toch bij zaten, heel netjes..
Bij aankomst stond de auto in topconditie klaar, proefritje gemaakt en de deal was definitief.
Bleek (helemaal niet bij stil gestaan) dat een leasebedrijf als onder de automotive sector vallend, ook moet voldoen aan de in Duitsland geldende voorwaarde dat bij verkoop van een gebruikte auto door een autobedrijf, 1 jaar gesetzliche garantie moet worden verleend. Dus geheel onverwacht 1 jaar garantie erop.. welke inhoudt dat de eerste 6 mnd volledige garantie geldt en de volgende 6 mnd bij een mankement aannemelijk moet worden gemaakt dat het mankement zijn oorzaak voor die tijd heeft (da's dus wat lastiger) maar dus onverwachte extra dekking.
Transport ging uiteraard niet geheel zonder slag of stoot, bij opladen bleek dat het bandenrek dat ik op mijn trailer heb te laag was, de motorkap paste er net niet onder. Ik: sh#t, wat nu, maar toen had mijn totaal niet technische meisje de geniale opmerking: dan laat je de voorbanden toch een stuk leeglopen....
Zo gezegd, zo gedaan en paste met 3/4 lege voorbanden met ca 2cm ruimte onder het rek. Sleepoog in de voorbumper geschroefd en met de lier in zijn veren getrokken om te voorkomen dat met schommelen alsnog het rek geraakt zou kunnen worden. Na paar 100 meter rijden zat het me toch niet lekker en heb ik de achterste poten van het rek losgeschroefd en 3cm dikke stukken hout onder gelegd die ik gelukkig bij me had, daarna rek met spanbanden vastgezet en voila: ruim 5cm ruimte, is perfect gegaan.
Op de terugweg ging de trailer na zo'n 200Km gereden te hebben, rond de 100Km/u lekker stuiteren, kon nog maar 90 rijden (waar dat tussen de wegwerkzaamheden kon..). Bij overnachtingsadres de krik eronder en jawel: canvasbreuk in een band, dus reservewiel eronder. De 10" trailerbandjes zijn daar knap gevoelig voor, heb dit intussen al 3x meegemaakt..
Verder gelukkig geen trubbels meer gehad en gisteren avond schadevrij thuis gearriveerd, van de trailer afgereden, bandjes weer opgepompt en even stiekem de wijk rondgereden.
En ik moet (geheel onverwacht, heb helemaal niets met VAG) zeggen: wat een fantastisch rijdend autootje in een heerlijk blitse kleur!!!!
Wij zijn erg blij met de aanschaf.
Nu nog invoeren en hopen dat de BPM beetje meevalt, keuren en dan kan mijn vrouw blits rijden.
[img] [/img]
De rit dwars door Duitsland naar München (en ook terug) was.. rampzalig, heel Duitsland is één grote bouwput! Heb geloof ik beide richtingen 200Km baustellen gehad met bijbehorende vertragingen, gemiddelde snelheid over de hele afstand amper 65 Km/u.
Uitermate nette ervaring met verkoper van het verkopende lease bedrijf die alles perfect en zeer correct heeft gecommuniceerd en afgewikkeld.
Tijdens de communicatie voorafgaand aan ophalen bleken eerst nog een paar zaken te ontbreken: rubber matten die op een foto stonden, afdekhoes persenning voor de cabriokap die er vanaf nieuw normaal gesproken bij hoort te zitten (ding bleek nieuw 900 !!! Euro te kosten), maar net voor vertrek van huis kreeg ik mededeling dat deze zaken opgespoord waren en er toch bij zaten, heel netjes..
Bij aankomst stond de auto in topconditie klaar, proefritje gemaakt en de deal was definitief.
Bleek (helemaal niet bij stil gestaan) dat een leasebedrijf als onder de automotive sector vallend, ook moet voldoen aan de in Duitsland geldende voorwaarde dat bij verkoop van een gebruikte auto door een autobedrijf, 1 jaar gesetzliche garantie moet worden verleend. Dus geheel onverwacht 1 jaar garantie erop.. welke inhoudt dat de eerste 6 mnd volledige garantie geldt en de volgende 6 mnd bij een mankement aannemelijk moet worden gemaakt dat het mankement zijn oorzaak voor die tijd heeft (da's dus wat lastiger) maar dus onverwachte extra dekking.
Transport ging uiteraard niet geheel zonder slag of stoot, bij opladen bleek dat het bandenrek dat ik op mijn trailer heb te laag was, de motorkap paste er net niet onder. Ik: sh#t, wat nu, maar toen had mijn totaal niet technische meisje de geniale opmerking: dan laat je de voorbanden toch een stuk leeglopen....
Zo gezegd, zo gedaan en paste met 3/4 lege voorbanden met ca 2cm ruimte onder het rek. Sleepoog in de voorbumper geschroefd en met de lier in zijn veren getrokken om te voorkomen dat met schommelen alsnog het rek geraakt zou kunnen worden. Na paar 100 meter rijden zat het me toch niet lekker en heb ik de achterste poten van het rek losgeschroefd en 3cm dikke stukken hout onder gelegd die ik gelukkig bij me had, daarna rek met spanbanden vastgezet en voila: ruim 5cm ruimte, is perfect gegaan.
Op de terugweg ging de trailer na zo'n 200Km gereden te hebben, rond de 100Km/u lekker stuiteren, kon nog maar 90 rijden (waar dat tussen de wegwerkzaamheden kon..). Bij overnachtingsadres de krik eronder en jawel: canvasbreuk in een band, dus reservewiel eronder. De 10" trailerbandjes zijn daar knap gevoelig voor, heb dit intussen al 3x meegemaakt..
Verder gelukkig geen trubbels meer gehad en gisteren avond schadevrij thuis gearriveerd, van de trailer afgereden, bandjes weer opgepompt en even stiekem de wijk rondgereden.
En ik moet (geheel onverwacht, heb helemaal niets met VAG) zeggen: wat een fantastisch rijdend autootje in een heerlijk blitse kleur!!!!
Wij zijn erg blij met de aanschaf.
Nu nog invoeren en hopen dat de BPM beetje meevalt, keuren en dan kan mijn vrouw blits rijden.
[img] [/img]
Laatst gewijzigd door NSXRS op 29 aug 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
Leuk verslag! En mooie auto
Heb je hem bij alphabet duistland gehaald?

-
Nope, de leasefirma waar de auto ingeleverd was heet LeaseTrend en de verkoper (financier, neem ik aan) heet AutoBank AGMartijn_bmw schreef:Leuk verslag! En mooie auto![]()
Leasefirma krijgt trouwens leuke korting op hun auto's: ik vroeg of ik de originele aankoopnota er ook bij mocht hebben voor volledigheid vd documentatie, daar werd even moeilijk bij gekeken want daarop staat ook hum korting vertelde verkoper mij.
Na wat vriendelijk aandringen kreeg ik toch kopie, blijkt dat op deze kar die met alle opties in DE 40K euro kost

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuk verslag en een prachtige auto! Best apart, de eerste nieuwe Beetle vind ik echt niks maar deze 2e vind ik dan weer prachtig, vooral met die retro chromen wielen die je ook kunt kiezen. Veel plezier ermee.
- MartijnGizmo
Leuk verslag!
Ik vertel er net over aan m'n vriendin, eerste wat ze zegt: "banden leeg laten lopen!"

- Joop
Vrouwenlogica ten top!
Leuk verslag en leuk ding. Mooi dat je 'm heelhuids in Nederland heb gekregen. Nou snel de NL'se platen erop zodat het vrouwtje ervan kan genieren

Leuk verslag en leuk ding. Mooi dat je 'm heelhuids in Nederland heb gekregen. Nou snel de NL'se platen erop zodat het vrouwtje ervan kan genieren
- Arthur
- Auto: Nr.51
Leuk verslag!
Weet niet of ik dat aandurfde met dat bandenrek, paar cm is niet veel...
Weet niet of ik dat aandurfde met dat bandenrek, paar cm is niet veel...