Ok die s eraf wist ik dus niet.
Nou. Mbt de remmen. Zoals gezegd is mijn referentie AP racing.
Dat spul ging NOOIT kapot. Hele dag trappen. Geen scheurtje erin.
Met de M reed ik vooral op de snelweg, autobahn zelfs. Hoe kun je daar te ruig omgaan ? Ik rijd niet als een jojo...
Als ik moet remmen moet ik remmen. En als je 250 rijdt, wat dus heel vaak voorkomt met de M5, en je moet remmen dan ga je remmen. Als je hard moet remmen ga je hard remmen. Dat gebeurt dan ook, prima zelfs, fading heb ik NOOIT meegemaakt. Maar dat trekken die remmen niet, ze gaan scheuren en niet een beetje maar echt afgrijselijk. Van Movit was het eerst "verkeerd ingeremd" (wat niet klopt). Daarna was de verklaring " de remmen veel te heet geworden, de koeling moet aangepast worden". BMW zegt, remmen minimaal 100 graad, er is te hard geremd met te koude remmen (180 graden gedraaide mening op Movit). Fuk hee ze weten het dus zelf niet.
Ho. Stop. Full stop. Rewind. Straatauto, Autobahn, remmen zijn
altijd koud als je moet remmen. BMW geeft dus zelf hun probleem al aan. Movit lult maar wat op basis van een paar foto's. En Dick geeft ook maar door wat hem wordt ingefluisterd. Wat kan ie anders doen ? Als klant zit je weer. Uiteraard. Met de gebakken peren. In totaal heb ik bijna 10k uitgegeven aan dat gekut met die remmen. Maximaal bukken weer. En ze hebben er van genoten. Met name de BMW dealer staat graag klaar je zuurverdiende centen in ontvangst te nemen. En de verkoper, Dennis, topper, die snapt het wel. Die maakt een inruilvoorstel voor een nieuwe M550D en geeft de hoofdprijs terug voor de M, echt ongekend goed voorstel. Die heeft zijn best gedaan voor me. Maar ik wil en ga geen 30k afschrijven op het moment dat ik er 2000km mee heb gereden. Doe ik gewoon niet. Dus zouden ze op zoek naar een full options witte sedan M550D. En dat duurde en duurde. En ondertussen zat mijn bloeddruk met die gefaalde Movit schijven tegen het kookpunt. En dan ben ik zo'n eigenwijze klootzak dat ik denk BMW sterf erin met je kut M's het is altijd hetzelfde al 5 generaties vliegen de remmen in de fik als je beetje gaat spelen. Best sedan ever. Neen. Ja als je je aan de snelheidslimiet houdt. Maar wat is het punt van die 315kmh op de teller dan ?
Ik had zelf mijn eigen gevoel moeten volgen.
En daar ben ik nog het kwaadst om.
Want ik was van te voren al sceptisch over dat Movit verhaal.
Maar wat ben ik blij dat ik die CCM troep niet heb genomen.
Maatje van me in zijn M6, al 3x de schijven vervangen.
Ken de exacte details niet maar hij wil inmiddels ook van die auto af.
Lijkt erop dat 2ton x 305 echte kmh gewoon niet gaat met 400mm schijven.
Een 1450kg wegende Cayman R heeft ook 400mm schijven en dat gaat wel goed.
Misschien een paar grenzen overschreden wat bij de gemiddelde automobilist niet tot problemen lijdt ?
Kan me voorstellen dat in NL niemand een echt probleem heeft trouwens, door de lagere snelheid.
Wat betreft de V8 tdi.
Die heeft 350pk.
Dat is wat anders dan 580pk aan de wielen.
De keren dat ik 250 kan rijden zijn ongeveer door 3 gedeeld.
En de schijven zijn niet geboord.
Daarbij is idd de insteek van die wagen anders.
En idd er komt tzt een hobbykar naast.
Met idd het oude vertrouwde unkaputtbare AP racing erop.
Zal vanavond ff filmpjes posten, dat van die s eraf halen wist ik uiteraard niet.
Nogmaals ik ben niet boos op Dick. Hij kan er niets aan doen dat die remmen niet werken. Hij heeft alleen aan de dealer geleverd. En verdienen aan de levering van 1 setje doe je ook niet. Deze set op een M5 werkt niet. Sterker nog ik denk dat hij niet kan werken. Fysieke grenzen zijn overschreden. 1/2m x vkwadraat.