F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Knot » 11 aug 2015, 08:20

En nu ga je met de A8 tdi totaal anders rijden en heb je geen last en denk je dat het aan BMW en Movit ligt/lag :D

Zoveel ellende krijg je ook alleen als je er iets te ruig mee omgaat (we hebben immers toch garantie, zo gaat het gewoon erg vaak) mijn inziens. Ken je verder niet maar het ligt wel een klein beetje voor de hand.

Heb Movit gezien op de auto van Fabian en op de E34 M5 van Dick zelf en dat heb ik ervaren als probleemloos en fenomenaal!!

JP

Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5

Bericht door JP » 11 aug 2015, 08:34

Erik schreef:Diesel is wel gaaf, maar alleen als er een M5 diesel komt (geruchten gaan in Duitsland) die net zoveel kW levert als de benzine dan wil ik er evt over denken. Feit is dat de M5 al rijd als een diesel max koppel vanaf 1200 of 1300rpm, maar dan met 2000rpm meer max rpm. Dat geef je nooit meer weg. Zolang het kan fucked for life.
(...)
Maar goed, voorlopig vind ik diesel een brandstof waar je handen van gaan stinken en je schoenzolen los laten :sealed:
Het kan snel gaan in 6 maanden..... :tooth: Enjoy the Auwdi :df:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 aug 2015, 09:00

Dus in plaats van handschoenen bij het rijden, ga je nu voor handschoenen bij het tanken? :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 aug 2015, 11:12

filmpje posten moet je eerst op een website uploaden, dus bv youtube of streetfire oid ? dan kun je de link hier plaatsen en als je hem op youtube hebt dan kan je de link uit de brouwser halen

en dan de s van https eraf halen en die link

tussen de [youtube]linkjezonder-s-[/youtube]

plaatsen via zo'n knopje boven je invulveld.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 17:58

Ok die s eraf wist ik dus niet.
Nou. Mbt de remmen. Zoals gezegd is mijn referentie AP racing.
Dat spul ging NOOIT kapot. Hele dag trappen. Geen scheurtje erin.
Met de M reed ik vooral op de snelweg, autobahn zelfs. Hoe kun je daar te ruig omgaan ? Ik rijd niet als een jojo...
Als ik moet remmen moet ik remmen. En als je 250 rijdt, wat dus heel vaak voorkomt met de M5, en je moet remmen dan ga je remmen. Als je hard moet remmen ga je hard remmen. Dat gebeurt dan ook, prima zelfs, fading heb ik NOOIT meegemaakt. Maar dat trekken die remmen niet, ze gaan scheuren en niet een beetje maar echt afgrijselijk. Van Movit was het eerst "verkeerd ingeremd" (wat niet klopt). Daarna was de verklaring " de remmen veel te heet geworden, de koeling moet aangepast worden". BMW zegt, remmen minimaal 100 graad, er is te hard geremd met te koude remmen (180 graden gedraaide mening op Movit). Fuk hee ze weten het dus zelf niet.

Ho. Stop. Full stop. Rewind. Straatauto, Autobahn, remmen zijn altijd koud als je moet remmen. BMW geeft dus zelf hun probleem al aan. Movit lult maar wat op basis van een paar foto's. En Dick geeft ook maar door wat hem wordt ingefluisterd. Wat kan ie anders doen ? Als klant zit je weer. Uiteraard. Met de gebakken peren. In totaal heb ik bijna 10k uitgegeven aan dat gekut met die remmen. Maximaal bukken weer. En ze hebben er van genoten. Met name de BMW dealer staat graag klaar je zuurverdiende centen in ontvangst te nemen. En de verkoper, Dennis, topper, die snapt het wel. Die maakt een inruilvoorstel voor een nieuwe M550D en geeft de hoofdprijs terug voor de M, echt ongekend goed voorstel. Die heeft zijn best gedaan voor me. Maar ik wil en ga geen 30k afschrijven op het moment dat ik er 2000km mee heb gereden. Doe ik gewoon niet. Dus zouden ze op zoek naar een full options witte sedan M550D. En dat duurde en duurde. En ondertussen zat mijn bloeddruk met die gefaalde Movit schijven tegen het kookpunt. En dan ben ik zo'n eigenwijze klootzak dat ik denk BMW sterf erin met je kut M's het is altijd hetzelfde al 5 generaties vliegen de remmen in de fik als je beetje gaat spelen. Best sedan ever. Neen. Ja als je je aan de snelheidslimiet houdt. Maar wat is het punt van die 315kmh op de teller dan ?

Ik had zelf mijn eigen gevoel moeten volgen.
En daar ben ik nog het kwaadst om.
Want ik was van te voren al sceptisch over dat Movit verhaal.
Maar wat ben ik blij dat ik die CCM troep niet heb genomen.
Maatje van me in zijn M6, al 3x de schijven vervangen.
Ken de exacte details niet maar hij wil inmiddels ook van die auto af.
Lijkt erop dat 2ton x 305 echte kmh gewoon niet gaat met 400mm schijven.
Een 1450kg wegende Cayman R heeft ook 400mm schijven en dat gaat wel goed.
Misschien een paar grenzen overschreden wat bij de gemiddelde automobilist niet tot problemen lijdt ?
Kan me voorstellen dat in NL niemand een echt probleem heeft trouwens, door de lagere snelheid.

Wat betreft de V8 tdi.
Die heeft 350pk.
Dat is wat anders dan 580pk aan de wielen.
De keren dat ik 250 kan rijden zijn ongeveer door 3 gedeeld.
En de schijven zijn niet geboord.
Daarbij is idd de insteek van die wagen anders.

En idd er komt tzt een hobbykar naast.
Met idd het oude vertrouwde unkaputtbare AP racing erop.

:mrgreen:

Zal vanavond ff filmpjes posten, dat van die s eraf halen wist ik uiteraard niet. :bag:

Nogmaals ik ben niet boos op Dick. Hij kan er niets aan doen dat die remmen niet werken. Hij heeft alleen aan de dealer geleverd. En verdienen aan de levering van 1 setje doe je ook niet. Deze set op een M5 werkt niet. Sterker nog ik denk dat hij niet kan werken. Fysieke grenzen zijn overschreden. 1/2m x vkwadraat.

Luco

Bericht door Luco » 11 aug 2015, 18:18

2003 topsport tdi mapped by EMS --> 4x grote klapper mee gehad waarvan 3x buiten mijn schuld, uiteindelijk zo krom als een hoepel de lease mee uitgerold. Wagen was vreselijk zuinig trouwens.
2005 fr 20VT mapped by JD --> 2x koppen turbo en kat vervangen alles verrot door leipe MAF (waarschijnlijk)
2007 fr tdi mapped by JD --> 12 maanden gehad 4 maanden bij garage en PON vanwege roetpot problemen, terug genomen door de lease.

Daarna Subaru gereden tot de laatste Sti hatch waar ik 3 motoren van om zeep heb geholpen. Eerste auto die meer in de werkplaats heeft gestaan dan ik heb gereden. Met de 1na laatste motor 430pk 685Nm was hij wel behoorlijk sneller op de 150kmh dan de F10 M5, maar ja motor als wegwerpaansteker :headbang:
Met alle respect hoor, maar als ik dit zo lees en dan nog het verhaal van de M5 erbij dan denk ik al snel, hoe lang zou die audi heel blijven.
Uiteindelijk zijn er mensen die alles kapot krijgen (no offence)

Overigens heb ik met AP ook een keer totaal geen remmen meer gehad, dus dat kan ook kapot/fout gaan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 aug 2015, 18:32

Ik heb met mijn STI met de standaard Brembo schijven ook op de Autobahn gereden, 8 jaar lang. En dat ging ook serieus hard, dat hok liep 285 km p/u en dat reed ik er op de zondagavond op de A1 richting Bremen gerust mee. Ook vaak moeten afremmen vanaf die snelheid naar 90 km p/u omdat tante Sidonia hem ff naar links kwakt. Met kauwgomballe blokken ben je dan snel klaar, maar met bijvoorbeeld Hawk HP+ ging dat gewoon prima.

Die schijven waren top, gewoon standaard 324 mm (meen ik) Brembo's. Dingen remden als een idioot, als er maar goede blokken op zaten.

Raar probleem Erik, knap balen ook, snap dat daardoor de lol er rap vanaf gaat.

Peric

Bericht door Peric » 11 aug 2015, 19:39

De Audi een Quattro Erik?

PeterB

Bericht door PeterB » 11 aug 2015, 19:45

Peric schreef:De Audi een Quattro Erik?
Natuurlijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 aug 2015, 21:02

Wat een verhaal idd, ik had het wel gevolgd bij de buren, de ontknoping is wel bizar idd, zeker qua remmerij dan.

Benieuwd hoe de Audi zich onder vergelijkbare condities gaat houden :tooth: :lol:

Ik denk dat je bij Porker uitkomt over niet al te lange tijd :lol:

Anyway, feli van mijn kant als ook plezierige, veilige en vooral rookvrije remmerij toegewenst :bloemetje:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 11 aug 2015, 21:26

Wat een geniaal verhaal haha, machtig. Maar ik kom er ook niet bij met mijn verstand, een M5 is een auto gebouwd voor de Autobahn en dan remmen die een keer hard remmen niet aankunnen? Best bijzonder...

Ik krijg dat met standaard remmen ook altijd voor elkaar maar met zoiets?

Veel plezier met je Audi iig, ben benieuwd naar foto's!

jacobt

Bericht door jacobt » 11 aug 2015, 21:49

Idd prachtig verhaal om te volgen, ben benieuwd hoe de Audi het doet.
Mijn m5 1989 had ook al om de haverklap kromme schijven, maar de e55 AMG ook.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 aug 2015, 21:52

AP remmen scheuren net zo hard als welk ander.........
Scooby Leo had met zijn wagen geen enkel probleem met zijn move-it op circuit Zolder, mijn AP schijven kon ik na 1 dag weggooien zulke scheuren zaten er in........
Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over move it, dus kan me niet voorstellen dat het aan de kwaliteit remmen ligt......

Erik

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 21:58

Ik hoorde ook alleen maar positieve verhalen over movit.
Daarom heb ik ze er ook op laten zetten.
Remkwaliteit is ook uit de kunst, stukken beter dan de BMW schijven, maar dat kan ook aan de andere remblokken liggen.

Dat Ap kapot gaat op het circuit zolder en movit niet zegt me niet zo veel.
Mijn remmen gaan kapot op de openbare weg in 2 of 3 remacties zitten er scheuren in van cm's lang.
Dat is een fundamenteel probleem van een andere orde. Ik weet ook niet hoe ik dat moet beinvloeden. Als je 280 rijdt en je besluit te gaan remmen terug naar 180kmh omdat er iemand voor je in de weg gaat rijden heb je geen tijd om na te denken. Dan gaat de voet op de rem en je rem je zo hard als je kunt. Als je dat 3x doet heb je flinke scheuren in je schijven. Dat is gewoon een ontwerpfout. Het interesseert me eigenlijk niet hoe het komt. Het hoort niet. Kun je lang en kort over lullen. Het is een grote faal. ///F dus. Ik heb 4 sets op eieren gereden, het maakt geen reet uit. De laatste set noodgedwongen 20.000km op gereden. Zal ik anders even een foto posten ? Dit zijn de laatste OEM schijven die eraf kwamen.

Afbeelding

Voor jullie idee. Die schijven zijn 40cm doorsnede. Sommige scheuren >5cm in lengteHeb je een beetje een idee waar we het over hebben :mrgreen:

Die Audi of de remmen het uit gaan houden, het zal vast wel want 1) bijna halve vermogen van de M5 2) begrensd op 250kmh 3) wegligging van een zeesleper. Ik wens mezelf dan ook vele zen km's toe.

Hoonigannen doe ik wel in auto's die maximaal 1350kg wegen, op smalle weggetjes met jumps enseau :headbang:
Laatst gewijzigd door Erik op 11 aug 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 aug 2015, 22:04

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 11 aug 2015, 22:13

Prachtige auto zo'n A8. Qua design (zowel interieur als exterieur) een juweeltje. Mijn favo limo. En fijn dat je niet iedere 300 kilometer hoeft te tanken. En met 350 pk (en met chip ga je makkelijk over de 400 pk) ben je nog steeds vlot onderweg. Als je gaat chippen, richting JD weer?
Laatst gewijzigd door sitechris op 11 aug 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 11 aug 2015, 22:14

Hebben ze geen keramische remmen voor de m5 of is dat niet te swappen?

Erik

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 22:18

En volgens BMW mag ik niet remmen als ik 315kmh op de klok heb staan en er steekt een ree de weg over.
Want dan zijn je remmen onder de 100grd celcius. Hoe je dat moet controleren weet ik niet trouwens.

Keramische remmen is wel te swappen......10k staan ze in de werkplaats in een doos en moeten ze er nog op........en info uit eerste hand van een F12 M6 --> gaat binnen 30kkm gewoon 3x kapot. Op een auto die in NL rijdt notabene !

Erik

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 22:19

hardware JB
chippen JD
er is al contact

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 11 aug 2015, 22:22

Goede keus. Doe de boys van JD de groeten als je daar bent :)

Erik

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 22:35

doe ik

Tristan

Bericht door Tristan » 11 aug 2015, 22:49

For the purpose is de A8 een perfecte auto. Ouwe van me rijdt er nu 1,5 jaar mee in volle tevredenheid en rijdt voor een slagschip echt prima, ook in de bochten. In sportstand voelt meer als A6 dan A8. Afwerking is super, heerlijk om uren in te spenderen.

raymondw

Bericht door raymondw » 11 aug 2015, 22:58

Erik schreef:.................................... het is altijd hetzelfde al 5 generaties vliegen de remmen in de fik als je beetje gaat spelen.
Niks afdoende aan de rest van je verhaal, maar uit eigen ervaring weet ik dat wat je hier schrijft absolute onzin is............ !! Het is wel zo dat de originele remmen ruimte hebben tot verbetering, maar voor 99,5% van alle gevallen voldoen de remmen van de E28S M5 en E34S M5 meer dan afdoende !
Erik schreef:Deze set op een M5 werkt niet. Sterker nog ik denk dat hij niet kan werken. Fysieke grenzen zijn overschreden. 1/2m x vkwadraat.
V.w.b. rem-theorie mis je hier enorm veel kennis, want het gaat wel wat verder dan de kinetische energie die in warmte omgezet moet worden.

Laat ik het zo zeggen. Elk remsysteem is stuk te krijgen als je deze thermisch gezien maar zwaar genoeg belast. Een enkele rem-actie vanuit zeer hoge snelheid naar zeg maar normale snelheden is daar bij lange na niet voldoende voor. Dat kan alleen maar als er tussen meerdere rem-acties te weinig cooling-down tijd zit om de schijven afdoende af te laten koelen waardoor de temperatuur van de schijf alleen maar toeneemt.

Helaas mis ik de specificaties van de rem-upgrade. Zijn alleen de voorremmen aangepast, of alle vier, welke massa hebben de schijven, hoe veel zuigers hebben de klauwen en wat is de diameter van de zuigers van de remmen?

Alleen dan kan je een oordeel vellen of een upgrade van de remmen de rembalans tussen V/A niet heeft verstoort en wat de thermische beperkingen zijn.

PeterB

Bericht door PeterB » 11 aug 2015, 23:15

Wegligging als een zeesleper..

Ga er nou eerst maar eens wat kilometers maken met de auto die nog niet eens bij je op het pad staat.

Nog heel veel uurtjes slapen...

Knot

Bericht door Knot » 11 aug 2015, 23:24

Erik schreef:Als je 280 rijdt en je besluit te gaan remmen terug naar 180kmh omdat er iemand voor je in de weg gaat rijden heb je geen tijd om na te denken. Dan gaat de voet op de rem en je rem je zo hard als je kunt. Als je dat 3x doet heb je flinke scheuren in je schijven. Dat is gewoon een ontwerpfout. Het interesseert me eigenlijk niet hoe het komt. Het hoort niet.
Ik zou eigenlijk niet moeten reageren, maar wat een onzin zeg, meerdere malen vanaf 280 met volle kracht op het pedaal gaan staan, dan kan het wel eens stuk gaan ja, zeker als je het niet netjes een ruime 1000km ingeremd/ingereden hebt.

Ik heb met standaard remschijfjes en remblokken met de E39 ook vanaf 300 af moeten remmen maar je kijkt ver vooruit, zorgt dat je het met gas lossen al redelijk af kunt maar iig niet maximaal op het pedaal gaan staan alsof je een 650cc 1pitter moet aantrappen met de kickstarter... :ga weg:

Je kunt mooi allemaal verhalen erbij halen van BMW of Movit over 100 graden zus en zo maar feit blijft dat je met gezond verstand met de spullen om moet gaan en dat doe je blijkbaar niet.
Laatst gewijzigd door Knot op 12 aug 2015, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie