F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: 2008 Sti kaput -> 2013 m5

Bericht door Petrolhead Tom » 02 feb 2015, 18:33

Tristan schreef:Ben 1.83 en normaal postuur maar heb nog nooit een probleem gehad met de instap van de Panamera (pa had een Panamera Diesel en E-hybrid waarvan laatste een fiasco was).
Panamera diesel lijkt me echt een heerlijke kilometervreter.

Edit! Zo vind ik hem best lekker.

Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 02 feb 2015, 19:38

Panamera is echt een hele fijne auto waar je serieus mee kan sturen. Alleen vond ik de E-Hybrid veel te zwaar.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 feb 2015, 21:44

De V8 diesel is wel gaaf in zo'n ding. Alleen jammer dat een Panamera en profiel lijkt op een schijtende hond. :bag:

WJ

Bericht door WJ » 02 feb 2015, 21:51

Ik denk niet dat Erik in een diesel gaat stappen na dit feest met de M5. ;)
En volgensmij heeft die niet zo'n fijn verleden met VAG diesels :mrgreen: Jij had toch toen ook zoveel gezeik met die Leon?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 feb 2015, 22:00

Ik zag vanmiddag bij BMW Amsterdam een lege plek met daarnaast het bordje 'M5 30 jahre edition'.. Erik? :mrgreen:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 03 feb 2015, 00:01

Diesel is wel gaaf, maar alleen als er een M5 diesel komt (geruchten gaan in Duitsland) die net zoveel kW levert als de benzine dan wil ik er evt over denken. Feit is dat de M5 al rijd als een diesel max koppel vanaf 1200 of 1300rpm, maar dan met 2000rpm meer max rpm. Dat geef je nooit meer weg. Zolang het kan fucked for life.

Ja ik heb wel een verleden met Leon's :bag: jij hebt een goed geheugen WJ :tooth:

2003 topsport tdi mapped by EMS --> 4x grote klapper mee gehad waarvan 3x buiten mijn schuld, uiteindelijk zo krom als een hoepel de lease mee uitgerold. Wagen was vreselijk zuinig trouwens.
2005 fr 20VT mapped by JD --> 2x koppen turbo en kat vervangen alles verrot door leipe MAF (waarschijnlijk)
2007 fr tdi mapped by JD --> 12 maanden gehad 4 maanden bij garage en PON vanwege roetpot problemen, terug genomen door de lease.

Daarna Subaru gereden tot de laatste Sti hatch waar ik 3 motoren van om zeep heb geholpen. Eerste auto die meer in de werkplaats heeft gestaan dan ik heb gereden. Met de 1na laatste motor 430pk 685Nm was hij wel behoorlijk sneller op de 150kmh dan de F10 M5, maar ja motor als wegwerpaansteker :headbang:

Maar goed, voorlopig vind ik diesel een brandstof waar je handen van gaan stinken en je schoenzolen los laten :sealed:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 feb 2015, 00:30

Net even dit topic opnieuw gelezen, heerlijk stukje entertainment :mrgreen:

Erik

Bericht door Erik » 10 aug 2015, 21:47

Zo. Ben ik weer :)
Even updaten, de M5 kwam me de laatste tijd flink de neus uit.

Even los van de doorsnee 19liter per 100km, dat weet je als je gas gaat geven, en het diff, de bak, de turbo's en de spruitstukken die de geest geven (allemaal fabrieks garantie) irriteren die remmen me mateloos.

De holy grail is er uiteindelijk op geschroefd, aangeraden door de garage ook nog. Movit. Niets ten nadele van Dick, maar kant en klare prul bleek het. De remmen zouden te koud zijn. De remmen zouden te warm zijn. Er zou te hard te langzaam te scheef te weetikveelwat mee geremd zijn. Tiefeusstraal allebei op BMW en Movit, dit is geen circuit auto, dit is een Sedan met een boze motor. Er is en wordt geen meter circuit mee gereden, beetje lafjes op de weg. Af en toe hard remmen omdat er een trutteschudder naar links komt. De BMW garage heeft een hele inremprocedure met speciale blokken (BMW motorsport). En toch scheuren die schijven binnen 1x hogesnelheidsremmen naar 5mm vanaf de ventilatie gaatjes, na 2x een cm, na 3x zit je boven de 13mm die BMW voorschrijft om te vervangen. Zonder garantie. Dikke doei. Je rekt dan wat richting de 10.000km. Het ziet er niet uit, maakt enorm kabaal, en het is tegen de specs van BMW (leuk als er wat gebeurt). De movit schijven scheurde nog sneller dan de OEM schijven, terwijl ik er nog rustiger mee om ben gegaan. Rotzooi. Het ligt natuurlijk allemaal aan de berijder. En nogmaals dit is niet negatief naar Dick. Nou, ik zal je eens at vertellen, Het ligt helemaal niet aan de berijder. Ik heb 10x meer gehooniganned in de Subaru's met veel zwaarder belastte kleinere remmen ---> AP racing --> geen centje pijn. Kansloos verhaal die remmen. Ze hebben me de CCM remmen aangeboden. Enige coulance kun je verwachten, heb ik ook gekregen, het arbeidsloon zou de garage voor zijn rekening nemen (2k ofzo). Blijft er 9.999,- over voor remmen. Ik had op dat moment al 5 of 6x de schijven gewisseld. Mosterd na de maaltijd. Er moest maar wat anders komen.

Dus dan denk je eerst aan een andere Beemer. 750xd, 535xd, M550d, het moest awd zijn want de M5 is nagenoeg onrijdbaar in de winter op de Duitse autobahn op winterbanden, en dat is waar ik 80% van mijn km's rijdt. Kerstboom tot zover als je durft, was het een keer zat en heb vanaf 100kmh tot 270kmh die kerstboom gezien, daar circuleert nog ergens een filmpje van. Ondertussen gedrukt worden door een m55xd. Dat kan niet. De M550d's bevielen me niet die in NL te koop stonden. En de dealer had al 10x gezegd voor me op zoek te gaan. Als ze ermee gekomen waren had ik ingerolen. Echter het ijzer werd niet gesmeed toen het warm was, en ik heb veel tijd om na te denken. Wat wil ik precies. Het is een van de voor gummers vermakelijke draadjes bij de buren. Ik ben redelijk eigenwijs en beslis dus zelf. Ik wil een lichte auto. Een auto die danst op commando van de rechtervoet. Gas = neus omhoog, met links remmen is druk op de neus, awd, dccd, godver Andre weet wat ik bedoel. Gaan met die banaan. Geen 2ton wegende sedan voor de prijs waar een paard de hik van krijgt, en waar heel de buurt van wakker wordt als je hem smorgens om 5u start (alarm van auto van mijn vrouw gaat meestal ook af, je schaamt je rot, dus dan parkeer ik hem bij de sportvelden.......godver dat is toch niet normaal misschien toch geen sportauspuff moeten doen LOL). Dus ik wil gewoon een dikke diesel. En een hobby auto. Een dikke diesel vind ik gelijk alle 6 cylinders uitsluiten. De poweroutput van een M550D is fenomenaal (de bak kan er eigenlijk niet mee omgaan die gaat die lekkere tsunamies van koppel gelijk afbreken door op te schakelen), maar als je ziet wat aan de M allemaal kapot is geweest, heb ik daar weinig vertrouwen in. Mijn ritten zijn hard en rechtvaardig. >180kmh gemiddeld gedurende 800km uit en thuis. Dan heb je hubraum nodig. En kom je dus bij een 4.2 V8 tdi :mrgreen:

Het is dus een A8 V8 tdi geworden. Aanvankelijk natuurlijk naar een 385pk versie gekeken bj 2014 (facelift). Toen eens gereden in een 2010 (nauwelijks verschil behalve een krater in je banksaldo, ik chip die MY10 wel), er kwam een goed bod (relatief deed het bukken niet eens zo heel erg zeer haha) op de M5 en voila. Zaterdag M5 weg A8 in. Het is een zilvere. Geen scheurijzer, wel een km vreter. Geen kabaal wel massage stoelen en koele lucht langs je billen. Voor de hobby gaan we eens op zoek naar een leuk subaaroetje. Voor het betere ramwerk :mrgreen:

Dus zaterdag die A8 V8 tdi ophalen, ik denk met mijn kleine man Lars van 4, even de laatste rotondes pakken met de M, op 2 maanden na 2 jaar in gereden totaal 75000km, a smile every mile, behalve in de winter dat was gewoon kut en soms levensgevaarlijk :bag:

En dan ooit later dit jaar of begin volgend jaar een hobbykar op Reigers met AP remmen kuipen hydro handrem en 330pk/500Nm op 1350kg ofzo :mrgreen:

Heb nog beschikbaar een hele nette set M 19" winterwielen voor op een M5, anyone ?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 aug 2015, 21:53

Goed verhaal :mrgreen:

HarryC

Bericht door HarryC » 10 aug 2015, 22:05

Nice! :blink:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 aug 2015, 22:08

Weet niet hoe snel je dit getypt hebt, maar heb het echt op een ADHD tempo gelezen. Wat een verhaal. :tooth:
Wat ga je allemaal aanpassen aan de A8? :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 10 aug 2015, 22:15

Mijn oude werkgever heeft ook zo'n A8. Snel? Ja! Degelijk? :bag:

Erik

Bericht door Erik » 10 aug 2015, 22:20

Dit was idd even 2 minuten fors doortikken :mrgreen:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: 2013 m5 exit --> A8 4.2 tdi

Bericht door Richardt. » 10 aug 2015, 22:26

Tja, kilometervreter bij uitstek en heb je volgens mij ook al aan gedacht voordat je de M5 kocht. Zal voor de gemiddelde snelheid op 800km weinig uitmaken lijkt mij en zo'n TDI dauwt ook wel door.
Comfort zal nog wel ietsje hoger zijn tov een M5, ook wat waard met die tripjes.

Wat ga je hier nog aan versleutelen? M5 was ook niet standaard meer toch? :angel:

Erik

Bericht door Erik » 10 aug 2015, 22:38

M5 had wat bolt on dingetjes maar software was nog standaard.
Filtertje, iets achter de turbo's :tooth: en de backboxes.
628pk op de rollenbank dat was gerekend met 8% verlies want pikkepoelie rollenbank.
Was in ieder geval 580pk aan de achterwielen. Best wel ok. Zat wel ron102 in de tank, maakt een mega verschil met ron95 (!!)
Klein beetje friemelen aan die V8tdi mag wel toch ?

Roetpotten even goed nakijken :mrgreen: en de luchfilters ook :mrgreen: en dan eens even kijken of de software nog wel in orde is :beer: er is veel ervaring op dat gebied, eventueel een setje scandinavische turbo's erop........kan allemaal, 1 ding, koppel gaat bij mij niet boven de 1000Nm ondanks dat er vandaag de dag al met software alleen op 1200Nm wordt gechipped.....niet normaal :mrgreen: :mrgreen:

Maar eerst gaan we gewoon genieten. Van de rust. En de stoelmassage. En de media verzameling die bij Audi gewoon wel functioneert :hosanna:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 aug 2015, 23:11

Ja dat koppel is wel lekker. Klinkt zo'n ding nou nog een beetje? Dit is toch niet de 4.2 TDI die ook in de Cayenne Diesel S ligt? Die klinkt op video's best fatsoenlijk voor een diesel.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2015, 23:36

wat een verhaal :mrgreen:

best duur rijden dus zo'n M5, helemaal als je zoveel km rijd.

die V8 tdi audi 'klinkt' goed in de oren voor zoiets.

als die zo klinkt als een cayenne zou wel mooi zijn, althans kan me nog dat geluid wat herinneren van Adje die zo'n ding meenam en liet horen, wat klonk die goed voor een diesel :D

Erik

Bericht door Erik » 10 aug 2015, 23:45

Ja dat is dezelfde V8.

Als ik gefriemeld heb aan die roetpotten klinkt hij mooier dan de M5, die klinkt niet als een V8 maar als 2 subaru's met 1.8e faseverschil :bag:

En dat zonder luidsprekers, of geluid over de boxen ;)

WJ

Bericht door WJ » 10 aug 2015, 23:46

Erik schreef:M5 had wat bolt on dingetjes maar software was nog standaard.
Filtertje, iets achter de turbo's :tooth: en de backboxes.
628pk op de rollenbank dat was gerekend met 8% verlies want pikkepoelie rollenbank.
Was in ieder geval 580pk aan de achterwielen. Best wel ok. Zat wel ron102 in de tank, maakt een mega verschil met ron95 (!!)
Klein beetje friemelen aan die V8tdi mag wel toch ?

Roetpotten even goed nakijken :mrgreen: en de luchfilters ook :mrgreen: en dan eens even kijken of de software nog wel in orde is :beer: er is veel ervaring op dat gebied, eventueel een setje scandinavische turbo's erop........kan allemaal, 1 ding, koppel gaat bij mij niet boven de 1000Nm ondanks dat er vandaag de dag al met software alleen op 1200Nm wordt gechipped.....niet normaal :mrgreen: :mrgreen:

Maar eerst gaan we gewoon genieten. Van de rust. En de stoelmassage. En de media verzameling die bij Audi gewoon wel functioneert :hosanna:
Als ik dit zo lees dan hoop ik dat Audi de remmen beter voor elkaar heeft. :mrgreen:

Erik

Bericht door Erik » 11 aug 2015, 00:00

Ja die M5 is heel erg ongoedkoop om als daily te rijden, tenminste zoals ik het deed.
Maar ja. Een euro de km. De eerste eigenaar (er stond 10.000km op toen ik hem kocht) heeft 6 euro de km betaald. Dus ik mag niet klagen. En begrijp me niet verkeerd. Ik heb dingen met dat ding gedaan die een normaal mens niet voor mogelijk houdt. Zal ik eens wat filmpjes posten anders :mrgreen:

Leg ff uit hoe dat moet want ik krijg een aardige kunstkut van filmpjes posten hier :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 aug 2015, 00:09

Erik schreef:Zo. Ben ik weer :)
Even updaten, de M5 kwam me de laa remmen me mateloos.

Kerstboom tot zover als je durft, was het een keer zat en heb vanaf 100kmh tot 270kmh die kerstboom gezien, daar circuleert nog ergens een filmpje van.
Posten die hap :)

SlowCo

Bericht door SlowCo » 11 aug 2015, 00:47

Erik schreef: Zal ik eens wat filmpjes posten anders :mrgreen:
Yes, please... :TV kijken:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 aug 2015, 02:31

Wat een verhaal Erik had je beter mij kunnen laten tikken ;)

Mooi om te lezen. Wel heel vreemd van Movit. Toch nieuwsgierig naar de visie van Dick want vraag me af wat je als rijder fout kan doen ? Intrappen dat pedaal en dan moet er geremd worden. Misschien inremmen nodig ?

Verder voor mij niet helemaal helder waarom je geen M550d hebt genomen. Dat is écht een briljant ding maar snap prima dat je keer wat anders wilt. Maar voor mij anytime een M550d boven welke andere diesel dan ook als geld geen rol speelt.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 aug 2015, 07:10

Verstandige keuze om diesel te gaan rijden. Ik vrees dat er nog wel wat gaat gebeuren op motorisch vlak. :-)
Een A8 is natuurlijk een klasse hoger dan een 'vijfje' wat de M550d of M5 natuurlijk is.

S-J

Bericht door S-J » 11 aug 2015, 07:55

Erik schreef:Zo. Ben ik weer :)
Even updaten, de M5 kwam me de laatste tijd flink de neus uit.

Even los van de doorsnee 19liter per 100km, dat weet je als je gas gaat geven, en het diff, de bak, de turbo's en de spruitstukken die de geest geven (allemaal fabrieks garantie) irriteren die remmen me mateloos.

De holy grail is er uiteindelijk op geschroefd, aangeraden door de garage ook nog. Movit. Niets ten nadele van Dick, maar kant en klare prul bleek het. De remmen zouden te koud zijn. De remmen zouden te warm zijn. Er zou te hard te langzaam te scheef te weetikveelwat mee geremd zijn. Tiefeusstraal allebei op BMW en Movit, dit is geen circuit auto, dit is een Sedan met een boze motor. Er is en wordt geen meter circuit mee gereden, beetje lafjes op de weg. Af en toe hard remmen omdat er een trutteschudder naar links komt. De BMW garage heeft een hele inremprocedure met speciale blokken (BMW motorsport). En toch scheuren die schijven binnen 1x hogesnelheidsremmen naar 5mm vanaf de ventilatie gaatjes, na 2x een cm, na 3x zit je boven de 13mm die BMW voorschrijft om te vervangen. Zonder garantie. Dikke doei. Je rekt dan wat richting de 10.000km. Het ziet er niet uit, maakt enorm kabaal, en het is tegen de specs van BMW (leuk als er wat gebeurt). De movit schijven scheurde nog sneller dan de OEM schijven, terwijl ik er nog rustiger mee om ben gegaan. Rotzooi. Het ligt natuurlijk allemaal aan de berijder. En nogmaals dit is niet negatief naar Dick. Nou, ik zal je eens at vertellen, Het ligt helemaal niet aan de berijder. Ik heb 10x meer gehooniganned in de Subaru's met veel zwaarder belastte kleinere remmen ---> AP racing --> geen centje pijn. Kansloos verhaal die remmen. Ze hebben me de CCM remmen aangeboden. Enige coulance kun je verwachten, heb ik ook gekregen, het arbeidsloon zou de garage voor zijn rekening nemen (2k ofzo). Blijft er 9.999,- over voor remmen. Ik had op dat moment al 5 of 6x de schijven gewisseld. Mosterd na de maaltijd. Er moest maar wat anders komen.

Dus dan denk je eerst aan een andere Beemer. 750xd, 535xd, M550d, het moest awd zijn want de M5 is nagenoeg onrijdbaar in de winter op de Duitse autobahn op winterbanden, en dat is waar ik 80% van mijn km's rijdt. Kerstboom tot zover als je durft, was het een keer zat en heb vanaf 100kmh tot 270kmh die kerstboom gezien, daar circuleert nog ergens een filmpje van. Ondertussen gedrukt worden door een m55xd. Dat kan niet. De M550d's bevielen me niet die in NL te koop stonden. En de dealer had al 10x gezegd voor me op zoek te gaan. Als ze ermee gekomen waren had ik ingerolen. Echter het ijzer werd niet gesmeed toen het warm was, en ik heb veel tijd om na te denken. Wat wil ik precies. Het is een van de voor gummers vermakelijke draadjes bij de buren. Ik ben redelijk eigenwijs en beslis dus zelf. Ik wil een lichte auto. Een auto die danst op commando van de rechtervoet. Gas = neus omhoog, met links remmen is druk op de neus, awd, dccd, godver Andre weet wat ik bedoel. Gaan met die banaan. Geen 2ton wegende sedan voor de prijs waar een paard de hik van krijgt, en waar heel de buurt van wakker wordt als je hem smorgens om 5u start (alarm van auto van mijn vrouw gaat meestal ook af, je schaamt je rot, dus dan parkeer ik hem bij de sportvelden.......godver dat is toch niet normaal misschien toch geen sportauspuff moeten doen LOL). Dus ik wil gewoon een dikke diesel. En een hobby auto. Een dikke diesel vind ik gelijk alle 6 cylinders uitsluiten. De poweroutput van een M550D is fenomenaal (de bak kan er eigenlijk niet mee omgaan die gaat die lekkere tsunamies van koppel gelijk afbreken door op te schakelen), maar als je ziet wat aan de M allemaal kapot is geweest, heb ik daar weinig vertrouwen in. Mijn ritten zijn hard en rechtvaardig. >180kmh gemiddeld gedurende 800km uit en thuis. Dan heb je hubraum nodig. En kom je dus bij een 4.2 V8 tdi :mrgreen:

Het is dus een A8 V8 tdi geworden. Aanvankelijk natuurlijk naar een 385pk versie gekeken bj 2014 (facelift). Toen eens gereden in een 2010 (nauwelijks verschil behalve een krater in je banksaldo, ik chip die MY10 wel), er kwam een goed bod (relatief deed het bukken niet eens zo heel erg zeer haha) op de M5 en voila. Zaterdag M5 weg A8 in. Het is een zilvere. Geen scheurijzer, wel een km vreter. Geen kabaal wel massage stoelen en koele lucht langs je billen. Voor de hobby gaan we eens op zoek naar een leuk subaaroetje. Voor het betere ramwerk :mrgreen:

Dus zaterdag die A8 V8 tdi ophalen, ik denk met mijn kleine man Lars van 4, even de laatste rotondes pakken met de M, op 2 maanden na 2 jaar in gereden totaal 75000km, a smile every mile, behalve in de winter dat was gewoon kut en soms levensgevaarlijk :bag:

En dan ooit later dit jaar of begin volgend jaar een hobbykar op Reigers met AP remmen kuipen hydro handrem en 330pk/500Nm op 1350kg ofzo :mrgreen:

Heb nog beschikbaar een hele nette set M 19" winterwielen voor op een M5, anyone ?
Geen 2 ton zware sedan, dus dan maar één van 3 ton? :lol:

Heerlijke auto lijkt mij dat met zo een V8 TDI.

Plaats reactie