Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Golf 7 Slowmotion

Bericht door Godspeed » 22 sep 2014, 19:40

Nette bak Golf7! Net ff een stuk mooier met deze achterlichten, is denk ik in combinatie met xenon? Ook mooie wielen, goede keuze zo! Was je ook van plan de 'vleugels' op de achterruit en badges te verwijderen?

@ Knot, ik heb geen achteruitrijdcamera. Wel parkeersensoren. In de V40 die ik een tijdje heb gereden zat een achteruitrijdcamera, maar ik heb ik daar zelf helemaal niks mee. Parkeersensoren met piepjes werkt super, meer heb ik niet nodig.

Inmiddels heb ik de auto op 30.000 km gezet. Zou nog steeds graag willen laten chippen, maar met mijn contractverlenging (waar ik op wachtte), is ook de mogelijkheid hypotheek > huis kopen vrijgekomen. Nu ben ik dus op zoek naar een huis en wil ik even geen grote uitgaven doen die in principe niet nodig zijn. Blijft nog steeds wel een plan voor de toekomst, maar even niet op korte termijn. Auto bevalt verder nog super!

Golf7

Bericht door Golf7 » 23 sep 2014, 11:06

@Godspeed

Bedankt! Idd icm Xenon plus en ook Discover Pro. Gaaf ding dat grote scherm, zeker een aanrader. En nu hopen dat deze niet aan de lopende band gejat worden net zoals bij de Golf 6.

De badges zijn er al af. De zwarte vleugels achter vallen eigen niet zo op door de donkere ramen. Ze zitten volgens mij behoorlijk goed vast daarom heb ik het nog niet gewaagd.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 23 sep 2014, 19:21

Even een uurtje voor uittrekken en je hebt die vleugels ook wel eraf hoor ;)

Godspeed

Re: Golf 7 - niet meer zo - Slow motion

Bericht door Godspeed » 15 nov 2014, 15:53

Vanmorgen bij Johan geweest van Van Vught Tuning.

Afbeelding

Had zelf een iets hoger piekvermogen verwacht, maar zoals Johan mij uitgelegd heeft moet je je daar niet op blindstaren. De Golf had standaard al aardig wat meer vermogen / koppel dan fabrieksopgave (110 / 250), maar na het kuurtje doe ik het vanaf vandaag met 145 pk en 338 nm :D

De Golf heeft nu merkbaar meer power. Vermogen loopt mooi geleidelijk door tot net over de 4.000 toeren, waar dit voorheen bij een paar 100 toeren per minuut minder al ophield. Bovendien loopt hij boven de 100 km/u een stuk vlotter door dan voorheen.

Goed werk van Johan / Van Vught Tuning! :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 nov 2014, 19:24

Lekker! Lekker vlot auto'tje zo! :df:

Knot

Bericht door Knot » 16 nov 2014, 12:00

Standaard dus al bijna 125pk zo te zien, valt me niet tegen.

Ik baal er alleen van dat het (in 1 en 2 gaat ie nog wel naar de 4000) bij 3600 al over is en het geen zin heeft om verder door te halen.

Hoe zit het met de onderhoudsbeurten/garantie? Is het te achterhalen bij de 30k en 60k beurt, is het te achterhalen bij garantieperikelen? Of moet hij hem vlak voor de beurt weer even terugzetten naar origineel en daarna weer tunen?

ErikS

Bericht door ErikS » 16 nov 2014, 12:03

Het blijkt ook via een los te koppelen box te doen.
Niet te traceren en zelf los te koppellen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 nov 2014, 12:07

Volgens mij is in principe álle tuning (ook tijdelijke) te achterhalen door afwijkende waardes van inspuiting, turbodruk, etc in de logs...

Godspeed

Bericht door Godspeed » 16 nov 2014, 12:16

Knot schreef:Standaard dus al bijna 125pk zo te zien, valt me niet tegen.

Ik baal er alleen van dat het (in 1 en 2 gaat ie nog wel naar de 4000) bij 3600 al over is en het geen zin heeft om verder door te halen.

Hoe zit het met de onderhoudsbeurten/garantie? Is het te achterhalen bij de 30k en 60k beurt, is het te achterhalen bij garantieperikelen? Of moet hij hem vlak voor de beurt weer even terugzetten naar origineel en daarna weer tunen?
Origineel is de fut er inderdaad wel uit boven de 3600 tpm, maar nu na de chipkuur trekt 'ie in alle versnellingen tot ruim 4000 tpm goed door (oké, de 6 heb ik nog niet geprobeerd :tooth: ). Scheelt toch wel behoorlijk. Onderin pakt 'ie ook iets eerder op, maar dat verschil is imho eigenlijk te verwaarlozen.

De 30k beurt heeft 'ie al gehad voor de chip. Advies van Johan was om tijdens een volgende beurt er gewoon niks van te zeggen. Mochten ze de software updaten en valt de Golf dus weer terug naar het originele vermogen/koppel dan zet VVT 'm kosteloos weer naar waardes van na de kuur :)

Bij perikelen omtrent garantie is het aanraden wel om 'm even terug te zetten voordat je naar VW gaat. Kans dat je geouwehoer krijgt met je garantie is natuurlijk aanzienlijk.

Een puntje waar ik na de chip tegenaan ben gelopen overigens, is dat m'n parkeersensoren niet meer werken... Ik heb nog even teruggebeld naar VVT maar dat zou niks met elkaar moeten hebben, omdat dit aparte groepen in de elektronica zou betreffen (met deze groep is dus niks gedaan). Ik heb de auto al even grondig afgespoten net, wellicht dat vuil de oorzaak is, maar dit heeft helaas niet geholpen.
Wanneer de parkeersensoren geactiveerd zouden moeten worden, bijvoorbeeld bij achteruit rijden, dan geeft 'ie een lange piep en worden de sensoren niet geactiveerd. Op het scherm krijg je de auto niet te zien en je kunt zonder waarschuwing tegen dingen aanrijden zeg maar :P Vervolgens blijft het lampje in het knopje voor aan- en uitschakelen van de park distance control knipperen. Iemand bekend met dit probleem in VAG-mobielen?

Knot

Bericht door Knot » 16 nov 2014, 14:22

Hmmz.. sensoren verhaal is wel apart dan..

JP

Bericht door JP » 16 nov 2014, 14:27

Mogelijk dat een van de sensoren dood is gegaan. Activeer pdc, en leg dan een voor een, een vinger op je sensor. Een werkende sensor zou je moeten voelen trillen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 nov 2014, 14:33

Luisteren door een rietje is ook een methode om een kapotte sensor op te sporen! :)

Godspeed

Bericht door Godspeed » 16 nov 2014, 15:05

JP schreef:Mogelijk dat een van de sensoren dood is gegaan. Activeer pdc, en leg dan een voor een, een vinger op je sensor. Een werkende sensor zou je moeten voelen trillen.
Ik zou dit inderdaad eens kunnen proberen, hoewel het erop lijkt dat ze überhaupt niet geactiveerd worden.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 16 nov 2014, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 nov 2014, 20:16

Niet alle soorten sensoren trillen dus het is geen 100% waterdichte methode.

Joy

Bericht door Joy » 16 nov 2014, 20:40

Dit heb ik ook gehad bij de Transporter, precies dezelfde symptomen. Ik ben er even met mijn oor in de buurt van gaan zitten en dan hoor je de werkende sensoren tikken. De kapotte sensor had ik al snel opgespoord. De stekkerverbinding aan de achterkant van de bumper was achter iets blijven haken waardoor de behuizing van de sensor was geknakt. Nieuwe sensor op Ebay gekocht met een busje VW-lak, primer en blanke lak. Zelf gespoten en gemonteerd.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 06 aug 2015, 19:30

Lang niks meer geplaatst hier. Probleem met de parkeersensoren was verholpen na de 60k km beurt. Systeem is gereset en dat bleek voldoende om alles weer normaal te laten functioneren.

Ik heb voor de beurt aangegeven dat hij gechipt is en ze dus niks met de software van de motor moesten doen. Was geen enkel probleem en na de beurt had 'ie het vermogen/koppel nog zoals ervoor. Niemand heeft rare vragen gesteld of gedreigd met het afnemen van de garantie.

Auto rijdt tot op heden nog steeds perfect, vandaag de dag op 83.xxx km. Baal wel nog steeds van het feit dat de wielen ver in de wielkasten vallen. Zou nog steeds graag rondom spacers monteren. Bij voorkeur voor 10 mm per wiel, achter 20 mm per wiel, denk dat 'ie het goed kan hebben. Iemand een goed adres hiervoor?

Afbeelding

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 06 aug 2015, 19:36

Bij de VW dealer aangegeven dat ie gechipt is??

Godspeed

Bericht door Godspeed » 06 aug 2015, 19:38

Jup, maatje van me werkte er toen (inmiddels bij Porsche, de held). Hij gaf aan dat ze het sowieso kunnen zien. Dan kun je het beter zelf melden en vragen of ze van de software af willen blijven, dan dat je achteraf naar Groningen kunt om je vermogen terug te krijgen. Gechipt is gechipt, dit zien ze ten alle tijden, of je het nou meldt of niet.

Moet erbij zeggen dat het geen lease auto is maar gekocht op de zaak.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2015, 20:15

bij 10 en 20 mm (kan je auto idd wel gebruiken) heb je voldoende aan verlengde bouten en 'normale' spacers, dat scheelt.

je zou hier eens kunnen kijken, moet je alleen kijken welke bout je voor en achter hebt qua lengte en dan + 10 en + 20 mm langere bouten bestellen voor voor en achter, kan daar ook>

http://www.spoorverbreder-shop.nl/vw/go ... 0_384.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan ook setjes kopen met bout en al elders, genoeg aanbieders van dat soort spul

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 06 aug 2015, 20:52

@Godspeed: als je turbo kadoeng zegt gaat je dealer wel moeilijk doen over garantie. Maar stopt je navi ermee, dan heb je natuurlijk wel gewoon garantie. Maar als je 83k zonder problemen hebt gereden en je warmt de boel netjes op (en koelt je turbo netjes af) dan heb je volgens mij heel weinig te vrezen. Vooral lekker genieten van je Golf. Hele fijne daily!

Godspeed

Bericht door Godspeed » 06 aug 2015, 21:14

@ Rene: Ja dat adres kom ik inderdaad ook altijd op uit. Het liefst koop ik de set compleet met bouten, zal eens rondspeuren op die site.

@ Chris: Begrijp ik! Ik rijd de auto altijd voldoende warm voor ik 'los' ga, zeg maar :D . Koelwatertemperatuur naar 90°, maar dan natuurlijk nog even door voor de olie. Ik laat 'm overigens nooit meer dan 4000 toeren draaien, voegt niks meer toe qua trekkracht/vermogen en zo komt de auto ook nooit bij de redline in de buurt.
Laatste stukje naar huis houd ik er tevens rekening mee dat de turbo weer op adem kan komen. Al moet ik zeggen dat ik nooit zo aan het boenderen ben. Rijd wel sportief met af en toe een extreme zijstap, maar dan zal dat eerder zo hard mogelijk een bocht om zijn, dan in de toerenbegrenzer hangen.

Is het overigens goed merkbaar als de assen verbreed zijn d.m.v. spacers?

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 07 aug 2015, 09:57

Enige manier om snel te kunnen zien of de ECU is getuned is een rijdende log maken met VCDS bijvoorbeeld en dan simpelweg de requested boost bekijken, simpeler kan het niet. Echter gaat geen enkele dealer dat doen want die doet onderdelen en uren claimen bij PON of gewoon de rekening bij de klant leggen. Win-win.

In de 10 jaar VAG diesels ervaring ken ik geen enkel geval van garantieverlies door tuning. Sterker nog ik ken tig gevallen van tuningschade incluis ondergetekende die vanalles keurig onder garantie vervangen kregen. Dat waren allemaal leaseauto's.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 aug 2015, 15:11

GTRene schreef:bij 10 en 20 mm (kan je auto idd wel gebruiken) heb je voldoende aan verlengde bouten en 'normale' spacers, dat scheelt.

je zou hier eens kunnen kijken, moet je alleen kijken welke bout je voor en achter hebt qua lengte en dan + 10 en + 20 mm langere bouten bestellen voor voor en achter, kan daar ook>

http://www.spoorverbreder-shop.nl/vw/go ... 0_384.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan ook setjes kopen met bout en al elders, genoeg aanbieders van dat soort spul
Daar heb ik ook wel eens een setje besteld, moest ik toen ruim een maand op wachten...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2015, 15:27

die waar ik de laatste keer had besteld kon ik zo niet terug vinden, maar was een H&R setje :D
zonder bouten, wilde namelijk van doe speciale smalle, rond aan de buitenkant, met sleutelgat binnenin zeg maar, dat kan imbus achtig zijn of multi nog wat :tooth:
moet je dus wel zo'n speciale sleutel bij komen, maar je beschadigd dan de velg niet meer zo snel, vooral als je maar weinig ruimte over hebt.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 07 aug 2015, 19:22

MartijnGizmo schreef:
GTRene schreef:bij 10 en 20 mm (kan je auto idd wel gebruiken) heb je voldoende aan verlengde bouten en 'normale' spacers, dat scheelt.

Daar heb ik ook wel eens een setje besteld, moest ik toen ruim een maand op wachten...
Een maand? Alles langer dan een dag word ik al gek :lol:

Plaats reactie