En slepen was niet nodig hoor. Heb een oprijwagen.
Maar zo toch prima opgelost. Ik had toch geen diesel staan

wat joopieboy zegt klinkt heel plausibel, bij een specialist brengen, zal niet zo prijzig zijn lijkt me.dvh schreef:Hoe werkt dat dan?
Kan de auto zonder die dingen?
Joopieboy schreef:Lees je even in de bluemotion motoren, maar ik zou zeker een bezoekje aan VAG Techniek in Nuenen brengen of naar KCPerformamce. EGR dichtzetten, DPF leeghalen en uitprogrammeren en dan een chipje erover. Dan heb je een hele fijn auto eraan! Blijft doodzonde van je BMW natuurlijk...
Als jij motorschade wilt prima, ik zou dat lekker voorkomen.Petrolhead Tom schreef:DPF lekker laten zitten. EGR gewoon bijhouden en gewoon lekker doorstampen van tijd tot tijd dan valt het allemaal nog reuze mee.
Daarna even gebeld.1.2 TDI EGR-koeler vervangen € 625,- incl btw
Vw Polo 6R, Skoda Fabia, Seat Ibiza 6J 2009-2013 met motorcode CFWA, EGR wegschrijven niet mogelijk!
ja zoietsArthur schreef:Nog ff en allemaal op de fiets!
Hier een fabia greenline en schoonzus ook. Beide EGR kapot. Het is niet de vraag of hij stuk gaat maar wanneer.dvh schreef:Even snel op de website van Vagtechniek gekeken..
Daarna even gebeld.1.2 TDI EGR-koeler vervangen € 625,- incl btw
Vw Polo 6R, Skoda Fabia, Seat Ibiza 6J 2009-2013 met motorcode CFWA, EGR wegschrijven niet mogelijk!
De 1.2 bluemotion kun je software matig niks aan veranderen. Zowel niet aan de EGR als aan de roetfilter. Gewoon rijden en kopen dat het heel blijft.
Als een dieselfilter vol zit van vervuiling is deze lange tijd niet vervangen of je heb last van alg vorming in je tank. Diesel is tegenwoordig (na invoering bijmengen bio diesel) erg gevoelig daarvoor, als je wat condens in je tank heb is het al genoeg om hier last van te hebben.Martin van der Zwaard schreef:Een toevoeging kan nooit kwaad. Als er in de brandstof al voldoende zit waarom hebben veel auto's dan last van verstopte filters? Ook auto's die kilometers maken...
@joopieboy, dat is nu inderdaad zo. auto's na 2006 (of eerder weet niet op jaar exact) worden alleen uitgelezen momenteel, zolang je geen foutmelding heb is het OK. Ze voeren gewoon de roetmeting weer in, als je een gewone roetmeting doet val je gewoon door de mand.fuseekogel schreef:Als een dieselfilter vol zit van vervuiling is deze lange tijd niet vervangen of je heb last van alg vorming in je tank. Diesel is tegenwoordig (na invoering bijmengen bio diesel) erg gevoelig daarvoor, als je wat condens in je tank heb is het al genoeg om hier last van te hebben.Martin van der Zwaard schreef:Een toevoeging kan nooit kwaad. Als er in de brandstof al voldoende zit waarom hebben veel auto's dan last van verstopte filters? Ook auto's die kilometers maken...
Nieuwe dieselauto's zijn zo gevoelig.. waar je vroeger gewoon benzine bij je diesel kon doen om winterdiesel te maken is dat nu funest voor je dieselpomp.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 1 gast