Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Joost
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik zou ook voor rood gaan. Staat hem erg goed.
Prachtbak.
Prachtbak.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
When you see it, you will shit bricks....................

http://www.gtspirit.com/2015/04/24/pors ... d-toy-car/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joost
Mooie actie. Marketing hebben ze wel begrepen bij Porsche.
-
- GTRene
Cayman GT4 RS 2018

http://www.topspeed.com/cars/porsche/20 ... 37442.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.topspeed.com/cars/porsche/20 ... 37442.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vandaag was het wederom een bijzondere dag, goed weer en samen met mijn broer de Porker aangetrapt voor een prachtige rit in Duitsland, prachtige wegen, prachtige natuur, prachtige historie, fantastisch eten, het was weer GENIETEN idd........
Vanuit het Twentse land zit je natuurlijk in no time over de grens, richting Detmold, alwaar het Hermanns denkmaal staat, de slag van de Germanen tegen de Romeinen 9 na Christus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermannsdenkmal" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens door naar het vlakbij gelegen Externsteine, een wonder der natuur, een plaatje al uit een boek, fenomenaal mooi, maar vooral ook de rit er naar toe, heerlijk rijden en sturen, de wegen waarvoor de Porker gemaakt is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Externsteine" onclick="window.open(this.href);return false;
Al het klimmen maakt hongerig en de Duitse keuken heeft zich wederom bewezen, de biefstuk was van extra ordinaire kwaliteit.
Als laatste nog even afgezakt naar Wewelsburg, de fantastisch burcht waar Himmler zijn occulte zaken bezigde, de weg naar het kasteel is zowaar nog mooier, fantastisch stijgend en machtige bochten, een aanrader, niet allen om te sturen, moor ook uit geschiedkundig oogpunt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wewelsburg" onclick="window.open(this.href);return false;

500 km gereden en een waanzinnige dag gehad, in alle opzichten.
Vanuit het Twentse land zit je natuurlijk in no time over de grens, richting Detmold, alwaar het Hermanns denkmaal staat, de slag van de Germanen tegen de Romeinen 9 na Christus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermannsdenkmal" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens door naar het vlakbij gelegen Externsteine, een wonder der natuur, een plaatje al uit een boek, fenomenaal mooi, maar vooral ook de rit er naar toe, heerlijk rijden en sturen, de wegen waarvoor de Porker gemaakt is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Externsteine" onclick="window.open(this.href);return false;
Al het klimmen maakt hongerig en de Duitse keuken heeft zich wederom bewezen, de biefstuk was van extra ordinaire kwaliteit.
Als laatste nog even afgezakt naar Wewelsburg, de fantastisch burcht waar Himmler zijn occulte zaken bezigde, de weg naar het kasteel is zowaar nog mooier, fantastisch stijgend en machtige bochten, een aanrader, niet allen om te sturen, moor ook uit geschiedkundig oogpunt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wewelsburg" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
klinkt geslaagd en ook nog wat history opsnuiven 

- Downforce Hans
500 km maar....kan me nog een ritje naar Duitsland voor de geest halen met DF en toen hadden we er 1100 weggereden......romo schreef:Vandaag was het wederom een bijzondere dag, goed weer en samen met mijn broer de Porker aangetrapt voor een prachtige rit in Duitsland, prachtige wegen, prachtige natuur, prachtige historie, fantastisch eten, het was weer GENIETEN idd........

- GTRene
- GTRene
http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/07/28" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
500 is geen dagje uit, dat is een blokje om.Downforce Hans schreef:500 km maar....kan me nog een ritje naar Duitsland voor de geest halen met DF en toen hadden we er 1100 weggereden......romo schreef:Vandaag was het wederom een bijzondere dag, goed weer en samen met mijn broer de Porker aangetrapt voor een prachtige rit in Duitsland, prachtige wegen, prachtige natuur, prachtige historie, fantastisch eten, het was weer GENIETEN idd........
500 km gereden en een waanzinnige dag gehad, in alle opzichten.![]()

- dvh
Mis die grote spoiler wel een beetje op de GTS na het zien van zoveel GT4 plaatjes :*-)
- romo
Heren, zoals u reeds bekend, het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit............... 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Het meest interessante was toch wel te lezen over het Hermannsdenkmal en de Externsteine, Robert:)
Tijd voor 'n tripje daar naartoe één dezer maanden. Bedankt voor de tip.

- romo
Robin schreef:Het meest interessante was toch wel te lezen over het Hermannsdenkmal en de Externsteine, Robert:)
Geen dank !
Zeer de moeite waard.
Intussen;
http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/08/06" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijk zo, ik geef toe dat ik enigszins vooringenomen ben.............

- Kasteel
Ik hoop dat de 981 Boxster S hier ook terecht mag
.
Van het weekend een 981 Boxster gehuurd om een keer te kijken hoe dat nu was is. Geen zin om een auto te bietsen voor een proefrit en toch altijd wel nieuwsgierig hoe het zou rijden (en een gf die open rijden wel waardeert
). Vrijdagmiddag naar D gegaan om een Boxster op te halen en naar Oldtimer GP op de Nurburgring te gaan (aanrader overigens).
De eerste 200+ km waren snelweg en vielen me eigenlijk tegen. Het leek op afstand best een uitgeruste Boxster S met sportstoelen, classic stuur etc, maar al snel kwam naar voren hoe kaal het kan zijn (geen navi, cc, aux, kantelen stoelen), dat nog voor de opties die je wel graag wil hebben (sport plus, uitlaat, leer dash etc etc). Auto liep op tempo wel mooi, maakte gretig toeren (7800), maar het voelde gewoon eigenlijk nooit 'speciaal'. Ik geloof ook meteen dat iedereen weg is van de PDK in deze auto, maar toch zou ik zonder twijfel voor de handbak kiezen, verder weinig te moppen op de PDK (hooguit de pook zelf, die zo groot als een powerrangers been en opschakelen 'vooruit' duwen is :S; wellicht beetje verwend door BMW hiermee).
Eenmaal bij de laatste 100km van de route konden we binnendoor en moet zeggen dat daar alles 100x beter op z'n plek viel, echt verrast hoe lekker de auto op tempo over deze wegen loopt, zo lame als het op lage snelheden is door de langere gearing, zo lekker loopt het als de tempo. Ook het remmen van de auto is echt top. Het allerbeste vind ik toch echt het sturen, tijd terug dat ik daar zoveel schik mee had. Auto twijfelt/aarzelt niet bij insturen en mid corner kan je ook prima balanceren, pushend loopt het dan wel initieel even over de neus, maar is altijd weer naar binnen te krijgen. Auto heeft dan precies het vermogen alles beetje 'pas' te maken (maar nooit genoeg voor wilde exits
). Ook bij iets wilder rijden vind ik de auto veel leuker dan verwacht, had op voorhand dit allemaal wat clinischer verwacht.
Op de terugreis op zondag in de TomTom 'kronkel-weg; maximaal' gekozen, nooit geweten dat het kon, maar wilde een niet-snelwegroute en er was geen navi in de auto voorhanden
. Perfecte heerlijke route gehad.
+ toeren van de motor
+ lay-out -> sturen
+ degelijkheid
+ bak (niet mijn ding, maar 100% heel goed)
- vermogen onderin (voelde gewoon zwaar begrensd
), zeker met de lange gearing, echt matig
- confrontatie met gemiste opties (overal plekken waar opties zouden kunnen hebben gezeten, waar een plastic kapje overheen zit)
- stil (dit exemplaar was heel stil, maar das wel redelijk eenvoudig op te lossen)
Zou ik er 1 willen kopen? Op basis van deze iig niet, voelde niet speciaal genoeg om er dergelijke grote bedragen voor over te hebben. Verder haalt de begrensde motor (/gearing) de lol bij lage snelheden wel helemaal uit, driften vraagt ook wel echt serieus tempo
. Wel kan ik me voorstellen dat de Spyder met 3.8, handbak het plaatje juist perfect kan maken, verder vind ik de gt4-front daar van wel awesome.
Edit: op verzoek van Macboy toch nog maar even Boxster S in eerste regel vermeld
.

Van het weekend een 981 Boxster gehuurd om een keer te kijken hoe dat nu was is. Geen zin om een auto te bietsen voor een proefrit en toch altijd wel nieuwsgierig hoe het zou rijden (en een gf die open rijden wel waardeert

De eerste 200+ km waren snelweg en vielen me eigenlijk tegen. Het leek op afstand best een uitgeruste Boxster S met sportstoelen, classic stuur etc, maar al snel kwam naar voren hoe kaal het kan zijn (geen navi, cc, aux, kantelen stoelen), dat nog voor de opties die je wel graag wil hebben (sport plus, uitlaat, leer dash etc etc). Auto liep op tempo wel mooi, maakte gretig toeren (7800), maar het voelde gewoon eigenlijk nooit 'speciaal'. Ik geloof ook meteen dat iedereen weg is van de PDK in deze auto, maar toch zou ik zonder twijfel voor de handbak kiezen, verder weinig te moppen op de PDK (hooguit de pook zelf, die zo groot als een powerrangers been en opschakelen 'vooruit' duwen is :S; wellicht beetje verwend door BMW hiermee).
Eenmaal bij de laatste 100km van de route konden we binnendoor en moet zeggen dat daar alles 100x beter op z'n plek viel, echt verrast hoe lekker de auto op tempo over deze wegen loopt, zo lame als het op lage snelheden is door de langere gearing, zo lekker loopt het als de tempo. Ook het remmen van de auto is echt top. Het allerbeste vind ik toch echt het sturen, tijd terug dat ik daar zoveel schik mee had. Auto twijfelt/aarzelt niet bij insturen en mid corner kan je ook prima balanceren, pushend loopt het dan wel initieel even over de neus, maar is altijd weer naar binnen te krijgen. Auto heeft dan precies het vermogen alles beetje 'pas' te maken (maar nooit genoeg voor wilde exits

Op de terugreis op zondag in de TomTom 'kronkel-weg; maximaal' gekozen, nooit geweten dat het kon, maar wilde een niet-snelwegroute en er was geen navi in de auto voorhanden

+ toeren van de motor
+ lay-out -> sturen
+ degelijkheid
+ bak (niet mijn ding, maar 100% heel goed)
- vermogen onderin (voelde gewoon zwaar begrensd

- confrontatie met gemiste opties (overal plekken waar opties zouden kunnen hebben gezeten, waar een plastic kapje overheen zit)
- stil (dit exemplaar was heel stil, maar das wel redelijk eenvoudig op te lossen)
Zou ik er 1 willen kopen? Op basis van deze iig niet, voelde niet speciaal genoeg om er dergelijke grote bedragen voor over te hebben. Verder haalt de begrensde motor (/gearing) de lol bij lage snelheden wel helemaal uit, driften vraagt ook wel echt serieus tempo

Edit: op verzoek van Macboy toch nog maar even Boxster S in eerste regel vermeld

Laatst gewijzigd door Kasteel op 11 aug 2015, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim Schuurman
Waar heb je die gehuurd als ik vragen mag? Ik heb ook wel eens zin om er een dagje mee op pad te gaan 

- Kasteel
s-cars in Emsdetten, wel een stukje rijden
. Niet voor niets, maar was het voor mij iig 100% waard
.

- Bijlagen
-
- 11800307_10206871440131899_2254893379954741517_n.jpg (90.04 KiB) 1849 keer bekeken
- Macboy
Mooi verslag Bart !
- GTRene
idd leuk
maar mocht dus wel iets meer onderin hebben?
wellicht dat een SC setje uitkomst bied voor die gevallen, das denk goedkoper dan naar 3.8 brengen.

wellicht dat een SC setje uitkomst bied voor die gevallen, das denk goedkoper dan naar 3.8 brengen.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Of een dikke V8 erin.GTRene schreef:idd leuk![]()
- GTRene
kan, als ze dat al in die kleine 904/8 hebben, past het vast wel in een 981matthyssie schreef:Of een dikke V8 erin.GTRene schreef:idd leuk![]()

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Lol @ René gewoon 'n 904-8 erbij zoeken.
'Elke' instapper laat vaak wel wat/veel te wensen over, ook/zelfs bij 'n gerenommeerd merk als Porsche.
Nu is Kasteel wel snel spul gewend, maar voor hele volksstammen met hun htk vervoer is 't denk ik wél 'n snelle auto(?)
Wat zijn de specs van de basis Boxster?
'Elke' instapper laat vaak wel wat/veel te wensen over, ook/zelfs bij 'n gerenommeerd merk als Porsche.
Nu is Kasteel wel snel spul gewend, maar voor hele volksstammen met hun htk vervoer is 't denk ik wél 'n snelle auto(?)
Wat zijn de specs van de basis Boxster?
- dvh
Zondag 2016 ?Sperdy schreef:GT4RS![]()
![]()
http://m.telegraaf.nl/autovisie/autovis ... annemelijk
O ja, helaas nog geen GT4 gereden, is verschoven naar as. zondag

- JP