Ik ben de gelukkige eigenaar van een Golf V GTI. De auto is zijn gehele leven in de familie geweest en er is altijd goed voor gezorgd.
Onlangs APK laten keuren, nieuwe achterbanden verder niks aan de hand.
De enige opmerking was dat de voorbanden niet al te lang meer mee zullen gaan, iets waar ik mij zelf ook al van bewust was.
Sinds ik de auto terug heb is hij helaas niet meer de oude. Bij lange bochten naar rechts (de bekende snelweg op/afrit bijvoorbeeld) gaat het ESP systeem veel te vroeg aan (althans, het lijkt het ESP systeem te zijn) .
Het probleem lijkt te zitten bij het linker voorwiel. Hier voel ik wat trillingen optreden en de auto is absoluut niet stabiel als het probleem zich voordoet.
Het is niet zo dat ik als een bezetene rijd, als ik de bekende snelweg bochten pak met de snelheid van de gemiddelde linkerbaan weggebruiker treed het probleem al op.
Het probleem treed eerder op wanneer ik licht bij-rem. Bij gas los/half gas heb ik veel minder last, vandaar dat ik denk dat het in het linker voorwiel zit.
Het voelt als een ABS/ESP correctie en ik heb 1x het lampje zien aangaan toen het probleem zich voordeed.
Bij bochten naar links, dus bij druk op het rechter voorwiel, lijkt alles gewoon in orde.
Ik heb de jongens van de garage er al naar laten kijken, ze konden helaas niets vinden.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn en wat hier aan gedaan kan worden? Mijn hoop is volledig op jullie gevestigd!