Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
- robwillems
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2015, 13:40
Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Mensen,
Ik rij met een E36 325i coupe op het circuit, schroefsetje eronder en Toyo R888 banden er op. Gisteren op Spa gereden, maar de remmen zijn helemaal kort en trillen als een gek. Er zitten nu standaard schijven op met Ferodo racing blokken. Het lijkt er op dat de schijven sowieso niet geschikt zijn voor circuit gebruik...
Wie kan me adviseren over een goede set remschijven en blokken voor intensief circuit gebruik?
Hoor het graag! Thanks!
Ik rij met een E36 325i coupe op het circuit, schroefsetje eronder en Toyo R888 banden er op. Gisteren op Spa gereden, maar de remmen zijn helemaal kort en trillen als een gek. Er zitten nu standaard schijven op met Ferodo racing blokken. Het lijkt er op dat de schijven sowieso niet geschikt zijn voor circuit gebruik...
Wie kan me adviseren over een goede set remschijven en blokken voor intensief circuit gebruik?
Hoor het graag! Thanks!
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Standaard schijven met PFC11 blokken.
Evt Hawk HT10 daar zijn een hoop rijders ook tevreden over.
Goede remvloeistof er in.
En de stofplaten achter de schijven weghalen. Verder evt koelslangen voor koeling vanuit de bumper monteren.
Evt Hawk HT10 daar zijn een hoop rijders ook tevreden over.
Goede remvloeistof er in.
En de stofplaten achter de schijven weghalen. Verder evt koelslangen voor koeling vanuit de bumper monteren.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Carbone Lorraine RC6 werkt ook goed icm standaard schijven. Ik ga nu zelf een setje Galfer blokken proberen.
@ Bert, hoe haal je die stofplaten het makkelijkst weg?
@ Bert, hoe haal je die stofplaten het makkelijkst weg?
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Ferrodo is (in mijn ogen) t###s troep...
Heb altijd met een zware 328i sedan gereden, standaard ATE schijven of standaard Brembo of ATE powerdisc (286mm) en dan Hawk HT10 erop als je alleen circuit doet of Hawk HP+ erop als je circuit en straat doet (dan gaan je schijven wat langer mee).
Heb altijd met een zware 328i sedan gereden, standaard ATE schijven of standaard Brembo of ATE powerdisc (286mm) en dan Hawk HT10 erop als je alleen circuit doet of Hawk HP+ erop als je circuit en straat doet (dan gaan je schijven wat langer mee).
- Luco
- Berichten: 29389
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Ferrodo was top op het vijfje, maar dat is een lichte auto, dus om het nu troep te noemen?
Bepaalde combinaties werken nu eenmaal beter op de ene auto dan op de andere, dat is hetzelfde met banden, wat op de ene auto werkt, kan op de andere totaal niet werken.
Kwestie van goed rondvragen aan mensen die dezelfde auto rijden.
Maar omdat het op een bepaalde auto niet werkt is het nog geen troep.
Bepaalde combinaties werken nu eenmaal beter op de ene auto dan op de andere, dat is hetzelfde met banden, wat op de ene auto werkt, kan op de andere totaal niet werken.
Kwestie van goed rondvragen aan mensen die dezelfde auto rijden.
Maar omdat het op een bepaalde auto niet werkt is het nog geen troep.
- robwillems
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2015, 13:40
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Ferodo remt goed, ben ook meer op zoek naar de combi schijven en blokken op de 325. zag de ATE powerdiscs ook staan. Wat vinden jullie van EBC yellow stuff?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Ik was heel erg tevreden met DS3000 goede pasvorm en goed remmen, oke de RC6 was iets agressiever maar vreet ook eerder het spul op en rammelt in de klauwen en piept als een gekKnot schreef:Ferrodo is (in mijn ogen) t###s troep...
Heb altijd met een zware 328i sedan gereden, standaard ATE schijven of standaard Brembo of ATE powerdisc (286mm) en dan Hawk HT10 erop als je alleen circuit doet of Hawk HP+ erop als je circuit en straat doet (dan gaan je schijven wat langer mee).

Als je ook op straat er mee rijd niet leuk, dan zoiets als DS3000 of Blue stuff NDX die het ook goed doen op circuit.
die PFC blokken lees je ook veel goeds over, maar geen ervaring mee.
wat voor schijven heb je dan? 286x22 origineel?
dat kan vrij snel gaan slingeren als het te heet wordt en hitte niet mooi kwijt kan en dus wat krom trekt, als je bv 2-delige had dan heb je er minder last van, behalve als ze onder de minimum waarde komen (dikte) dan weer wel, maar trekken na koud worden weer recht

Maar verder is dat wel beter (ook dikker) spul dat 2-delige.
Misschien kan je ook Z4M ashalsen erop zetten (beetje ala e36 m3 terwijl e46 M3 weer anders is) dan kan je 325x28 of 245x28 2-delig erop zetten

of...in elk geval beter en houd het wat langer vol, de 325x25 remset, past direct op jou auto.
Toevallig heb ik nog 1 zo'n set te koop incl nwe remblokken enz, maar zijn gewoon straat blokken, afijn kan je wat dure sport/track blokjes in zetten.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... n#p1063669" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
+1! Wij hebben altijd met HT10 gereden op originele schijven en dat voldeed prima.Bert ///M3 schreef:Standaard schijven met PFC11 blokken.
Evt Hawk HT10 daar zijn een hoop rijders ook tevreden over.
Goede remvloeistof er in.
En de stofplaten achter de schijven weghalen. Verder evt koelslangen voor koeling vanuit de bumper monteren.
@Rob, het trillen wordt veroorzaakt door afzetting van de blokken op de schijven. Hadden wij ook toen we de eerste keer met onze 328i het circuit opgingen

- robwillems
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2015, 13:40
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Thanks allen!
Ik ga een setje ATE powerdiscs bestellen en HT10 blokken. Kijken hoe dat gaat op zandvoort 14-08.
Ik ga een setje ATE powerdiscs bestellen en HT10 blokken. Kijken hoe dat gaat op zandvoort 14-08.

- Vanreijmersdal
- Berichten: 948
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Ik rijd nu op de 330 E46 met LTEC schijven en Carbone Lorraine RC6 en dat remt wel echt heel erg goed.
Ze piepen wel echt als een malle, dus zou ik ze alleen gebruiken als de auto alleen voor het circuit gebruikt wordt.
Zoals Bert al aan gaf is het wel echt heel belangrijk op je stof/spatplaten te verwijderen.
Mijn vorige auto was ook een 325 E36 en daar had ik alleen stof/spatplaten verwijderd en geen extra geforceerde koeling en dat ging goed. Maar misschien remde ik niet hard genoeg
Maar extra koeling kan natuurlijk nooit kwaad.
Ze piepen wel echt als een malle, dus zou ik ze alleen gebruiken als de auto alleen voor het circuit gebruikt wordt.
Zoals Bert al aan gaf is het wel echt heel belangrijk op je stof/spatplaten te verwijderen.
Mijn vorige auto was ook een 325 E36 en daar had ik alleen stof/spatplaten verwijderd en geen extra geforceerde koeling en dat ging goed. Maar misschien remde ik niet hard genoeg

Maar extra koeling kan natuurlijk nooit kwaad.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Hier ook originele schijven met Hawk HT10 op 325i E36.
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Je kan zelfs nog voor vlakke ATE gaan, iets minder stofafvoer maar knaagt ook minder aan je blokken door ontbreken van groeven.robwillems schreef:Thanks allen!
Ik ga een setje ATE powerdiscs bestellen en HT10 blokken. Kijken hoe dat gaat op zandvoort 14-08.
ATE schijven op ebay bij autoteilemann (100 euro voor vlakke, 130 voor powerdisc zoiets)
HT10 via finelineimports
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Gegroefde + gedimpelde schijven hier.
Standaard 325i maat, nieuwe klauwen
Voor Ferodo, achter Hawk
Kroon Racing remvloeistof
RVS remleidingen, ABS verwijderd
Nog geen last van fading gehad. De auto is relatief licht
dus grotere remmen zijn sowieso niet echt nodig.
Standaard 325i maat, nieuwe klauwen
Voor Ferodo, achter Hawk
Kroon Racing remvloeistof
RVS remleidingen, ABS verwijderd
Nog geen last van fading gehad. De auto is relatief licht
dus grotere remmen zijn sowieso niet echt nodig.
- robwillems
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 jul 2015, 13:40
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Nog even terugkoppeling;
ATE Powerdisc gemonteerd met Carbone Lorraine blokken op de vooras. Ondertussen 2 keer gereden op Zandvoort en remmen zijn PERFECT! Dit is echt een goede combi.
Achteras standaard blokken gemonteerd, is voldoende.
Dank voor alle tips!
ATE Powerdisc gemonteerd met Carbone Lorraine blokken op de vooras. Ondertussen 2 keer gereden op Zandvoort en remmen zijn PERFECT! Dit is echt een goede combi.
Achteras standaard blokken gemonteerd, is voldoende.
Dank voor alle tips!
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Heb je die stofplaten nog weggehaald? If so, hoe doe je dat het handigste?
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Welke blokken heb je precies genomen van CL?
De powerdisc voert wel beter stof af maar ik had met echt harde (HT10) blokken eerder haarscheurtjes dan bij vlakke schijven.
De powerdisc voert wel beter stof af maar ik had met echt harde (HT10) blokken eerder haarscheurtjes dan bij vlakke schijven.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Volgens mij moet de fusee los van de schokbreker en dan kan je ze er zo afschroeven. Of als je dat niet wilt, doorslijpen.Erik dB schreef:Heb je die stofplaten nog weggehaald? If so, hoe doe je dat het handigste?
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Remmen vooras BMW E36 voor circuitgebruik
Dat dacht ik al idd. Doorslijpen it is bij de volgende remschijf wissel! Hier reed ik ook Powerdiscs met CL RC6, inmiddels zonder groeven in de disc want RC6 had hongerBert ///M3 schreef:Volgens mij moet de fusee los van de schokbreker en dan kan je ze er zo afschroeven. Of als je dat niet wilt, doorslijpen.Erik dB schreef:Heb je die stofplaten nog weggehaald? If so, hoe doe je dat het handigste?

Sinds gister een setje Galfer competition blokken gemonteerd. Als ik de compound zo zie, heb ik medelijden met mijn arme Powerdiscjes....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast