De 320i was op zich een fijne auto, met dual zone clima, een goede stereo, en bovendien vond ik hem er prachtig uitzien in deze kleur. Er was echter een probleem.... het gebrek aan vermogen. Daar stoorde ik me echt aan in deze auto, op zich vreemd want met mijn vorige auto's heb ik dat nooit gehad en op papier doet de 320 zich niet voor deze auto's onder.
Na een paar maanden in deze auto rond te hebben gereden toch maar weer eens gaan sneupen op het internet, en dan vooral naar een E36 328i, 325i of 323ti... Ik heb de 320 toen ook maar te koop aangeboden om te zien hoeveel interesse ervoor was, deze was echter binnen een week weg dus toen werd het zoeken naar een nieuwe auto wat dwingender.
Uiteindelijk gaan kijken bij een 323ti uit 2000 en dat beviel meteen goed, de m52b25 heeft lekker veel koppel onderin en een compact stuurt een stuk sportiever dan een touring. Er zit een sluitende onderhoudshistorie bij de auto en bovendien is hij origineel Nederlands met nap dus dat zit wel goed. Een akkoord met de eigenaar was snel bereikt.
Er waren wat kleinigheden met de auto, zo maakte de dynamo wat geluid, zaten er wat deukjes rondom en miste de hoedenplank. Ik heb de auto meteen een service gegeven met nieuwe remmen aan de voorzijde, ate blue remvloeistof, olie + filters, bougies etc. en de dynamo gereviseerd. Bij WiebeGT kon ik terecht voor een hoedenplank dus de auto staat er nu weer netjes bij.
Ja dat is een E500 limited

De pook zat ook los dus deze heb ik maar vervangen door een lederen M pookje met kerstverlichting
Ondertussen heb ik 4500 km met de auto gemaakt, de teller staat nu op 230000 en ik heb zo de verwachting dat dit er nog veel meer gaan worden

Misschien doe ik nog wat mods in de toekomst, m50 inlaat, wat andere velgen en eibach veren maar het moet een dagelijkse auto blijven dus ik houd het subtiel.