Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 10:11

romo schreef:Doe mij maar een mooie klassieke Split of Raket.

:D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2015, 10:58

Robin schreef:
romo schreef:Doe mij maar een mooie klassieke Split of Raket.

:D

Das klassiek indeed... :D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 13:50

Macboy schreef:Robin Hartog: je opmerkingen richting andere Robin snap ik deels, maar reageer nou ook eens even inhoudelijk op zijn punt ? Wat heeft een iWatch in godsnaam wat een mobiel niet heeft ? Behalve dat je hem om je pols kan dragen ? Dat je antwoord misschien "niets" is zegt overigens niets over het bestaansrecht van die klok. Zelfs al heeft het geen verschil dan nog prima dat het een gat in de markt vult. Zo bedoelt Robin dat ook helemaal niet. Maar dus buiten de hype om: geef eens antwoord zonder met dooddoeners te komen ? Ben namelijk ook wel benieuwd.

Heb dat verhaal van snorremans gelezen. Best leuk die gadgets maar dat kon met je phone ook prima. En dat sommige mensen asociaal hun mobiel gebruiken aan tafel zal door de iWatch niet minder worden. Alsof het minder asociaal is om de hele tijd met je horloge te spelen. Dat zijn dingen die je zelf in de hand hebt. Beetje de nadelen verbloemen met een surrogaat middel...

Als ik geen horlogeliefhebber zou zijn had ik overigens meteen een iWatch gekocht. Maar wil mijn gewone mechanische wondertjes er niet om laten staan.
Lees mijn stuk een stukje terug eens. Misschien geeft dat antwoord.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 jul 2015, 14:14

Lets all relax. Over een maand weten we het, hype of flop.

dvh

Bericht door dvh » 02 jul 2015, 14:30

Ik hou 't wel bij m'n ouwe zooi...

Afbeelding

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 jul 2015, 18:50

dvh schreef:Ik hou 't wel bij m'n ouwe zooi...

Afbeelding
Nou oké dan, 3 rooitjes voor het hele zwikkie, kan jij je iWatch kopen en hou je nog een paar knaken over als je niet een te fancy bandje neemt ;) ...

dvh

Bericht door dvh » 02 jul 2015, 19:25

Iwatch is 499,- toch?

'T bandje van de IWC brengt dat al op...:angel:

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 20:09

@dvh/Boooh : Maar wij begrijpen dat niet, de aantrekkingskracht van een smartwatch, het doel daarvan.

En dat zal ons ook nooit uitgelegd worden, omdat ze 't zelf ook niet weten, maar ons wel 'n lange neus maken:)

3 rooitjes dat zijn een heleboel Cornetto's.:)

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 20:13

Casio en Seiko 35-40 jaar terug met hun calculators, later met compass, altimeter, dieptemeters, eerste Casio GPS klok ergens rond het jaar 2000. De Seiko Messagewatch. De eerste 'smartwatches' zegmaar. En 't volk liep er niet superwarm voor.

Nu dus blijkbaar wel, ze zijn niet 'mooi' ze zijn niet 'stoer'. Je hebt er 'n bril bij nodig en de patatvingers zullen ook niet meewerken. En toch zal 't een hit worden(?) want de mens is 'n kuddedier?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 20:33

Denk dat jullie ook niet echt de doelgroep zijn. (No offence) Maar studenten/jongeren geven steeds minder om auto's en steeds meer om gadgets. Als je geen duizenden euro's per jaar aan een auto uitgeeft kan je daar prima wat leuke gadgets voor kopen. Daarnaast is een smartwatch op school natuurlijk ideaal. Of op de fiets/scooter. Je voelt in je broekzak dat je een berichtje krijgt, bekijkt even snel op je smartwatch van wie het is en besluit dan of je je telefoon uit je broek haalt om te reageren of niet.
Nog maar een keer proberen dan. Bovenstaande + je draagt zo'n horloge meestal de hele dag. Daardoor kan zo'n ding beter dingen monitoren. Bijvoorbeeld hoeveel je beweegt, je hartslag gedurende de hele dag, doordat zo'n ding constant kan meten kan je bijvoorbeeld dmv een app je stressniveau meten gedurende de dag. Als je daar een zelf lerende app van maakt kan ie signalen geven waardoor je beter bewust bent van je stressmomenten en op deze manier stress verminderen. De huidige apparaten die dit meten zijn niet fancy/modieus en slaan daarom niet aan. Stress gewoon even als voorbeeld. Voor dit soort toepassingen is een smartwatch wel geschikt en een smartphone niet.
Nog een voorbeeldje, contactloos betalen. Je hebt je boodschappen ingepakt bij de supermarkt en je hebt je handen vol, hierdoor kost het moeite om je telefoon te pakken. Echter hoef je je handen niet vrij te maken om je smartwatch even langs de pinautomaat te halen.
Misschien dat dit nu nog een beetje zweverig/vaag klinkt, maar een smartwatch maakt dit soort toepassingen wel mogelijk.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jul 2015, 20:39

@Macboy: Ik was al bezig met een stuk erover te schrijven, dus ik zal later even inhoudelijk op jou reageren. Volgens mij heb ik een betere kans op een normale discussie met jou. :)

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 20:47

Hartslagmeters etc zijn er al jaren van Polar en consorten.

Naamgenoot, doe geen moeite, Macboy heeft je al schaakmat....

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 20:51

Robin schreef:Hartslagmeters etc zijn er al jaren van Polar en consorten.

Naamgenoot, doe geen moeite, Macboy heeft je al schaakmat....
Lees je het überhaupt wel of denk je het is Rico dus het zal wel onzin zijn want ik ben het al een paar keer niet met 'm eens geweest? Terwijl ik toen alleen maar de logica van andere probeerde uit te leggen....

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 20:52

Schat me niet verkeerd in Rico.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jul 2015, 20:53

Robin schreef:Schat me niet verkeerd in Rico.
Ga dan eens inhoudelijk (lees je dit woord?) in op zijn verhaal?

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 20:55

Kortom de smartwatch zal hordes volk 'voor de heb' trekken denk ik.

Maar da's niet het klokjesvolk wat hier vaak post, dat zie ik nu ook.

@ Naamgenoot, dat heb ik dus gedaan, daarboven al. Lezen jullie dan eigenlijk wel mijn betoog of is 't eenrichtingverkeer.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 20:58

Zoals in mijn verhaal hierboven beschreven. Het gaat er niet om dat je een hartslagmeter hebt. Het gaat erom wat je met die info doet. Een smartwatch kan hier veel meer mee doen dan gewoon een hartslagmeter. Het gaat om de applicatie die patronen kan herkennen en hierop in kan spelen. Daarnaast heb je een geheugen, communicatie met je smartphone en de cloud waardoor de mogelijkheden veel uitgebreider zijn.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 21:01

En een sieraad met een gadget vergelijken... Tsja mensen maken niet de keuze tussen een smartwatch of een mechanisch automatisch horloge. Dat lijkt me duidelijk. Ik vind de iWatch zeker meerwaarde hebben, maar heb er geen 500 euro voor over.

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 21:03

Goed verhaal Rico. Mee eens.

dvh

Bericht door dvh » 02 jul 2015, 21:04

Ook ik zie de mogenlijkheden niet zo.
Niks meer dan wat nu met een smartphone ook zou kunnen..

Gewoon leuk ding voor de heb en als gadget. Prima.
Ik kick er niet zo op...

Heb een iphone, superding. We hebben hier 3 ipads... 1 voor mevrouw en 2 voor de kinderen. Ik heb er helemaal niks mee. Zo ook niet met de Iwatch.

Als het in de toekomst écht een functioneel waardevol artikel wordt zou ik hem overwegen.
Nu zie ik het nog niet..

Maar zoals je al leest. Ik zie het niet als sieraad.
En mijn horloges zijn dat wel voor mij... Gewoon (luxe) aankleding.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 02 jul 2015, 21:04

dvh schreef:Iwatch is 499,- toch?

'T bandje van de IWC brengt dat al op...:angel:
Was ik al bang voor :lollerdelol: :thumbup: ...

Luco

Bericht door Luco » 02 jul 2015, 22:04

Riceaux schreef:
Denk dat jullie ook niet echt de doelgroep zijn. (No offence) Maar studenten/jongeren geven steeds minder om auto's en steeds meer om gadgets. Als je geen duizenden euro's per jaar aan een auto uitgeeft kan je daar prima wat leuke gadgets voor kopen. Daarnaast is een smartwatch op school natuurlijk ideaal. Of op de fiets/scooter. Je voelt in je broekzak dat je een berichtje krijgt, bekijkt even snel op je smartwatch van wie het is en besluit dan of je je telefoon uit je broek haalt om te reageren of niet.
Nog maar een keer proberen dan. Bovenstaande + je draagt zo'n horloge meestal de hele dag. Daardoor kan zo'n ding beter dingen monitoren. Bijvoorbeeld hoeveel je beweegt, je hartslag gedurende de hele dag, doordat zo'n ding constant kan meten kan je bijvoorbeeld dmv een app je stressniveau meten gedurende de dag. Als je daar een zelf lerende app van maakt kan ie signalen geven waardoor je beter bewust bent van je stressmomenten en op deze manier stress verminderen. De huidige apparaten die dit meten zijn niet fancy/modieus en slaan daarom niet aan. Stress gewoon even als voorbeeld. Voor dit soort toepassingen is een smartwatch wel geschikt en een smartphone niet.
Nog een voorbeeldje, contactloos betalen. Je hebt je boodschappen ingepakt bij de supermarkt en je hebt je handen vol, hierdoor kost het moeite om je telefoon te pakken. Echter hoef je je handen niet vrij te maken om je smartwatch even langs de pinautomaat te halen.
Misschien dat dit nu nog een beetje zweverig/vaag klinkt, maar een smartwatch maakt dit soort toepassingen wel mogelijk.
Met alle respect hoor, maar al dat geneuzel over stressmomenten en hartslag enz enz is ook een hype van de jeugd die al gestresst worden als ze het woord deadline horen.
Net als al die onzin over adhd, vroeger was je gewoon een druk kind.
Nu moet je op therapie en medicijnen slikken, allemaal bull shit.
Weten we gelijk waarom de zorg zo duur is, verzonnen ziektes zijn het.
stress, pfffffffffffffff man de jeugd is tegenwoordig al gestresst als ze een pen moeten pakken of moeten hoofdrekenen.
ja dan dan kunnen ze tegen de manager zeggen, kijk eens naar het stresslevel op mijn i-watch, nou een schop onder hun reet kunnen ze krijgen.

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2015, 22:10

:)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 22:20

Haha Luco. Heb er vorig jaar toevallig onderzoek naar gedaan voor m'n opleiding. Doelgroep was toen mensen tussen de 30 en 55. Het voornaamste probleem was het erkennen van stress. Mensen denken altijd wel dat het meevalt, maar dan opeens zijn ze overspannen of hebben ze een burn-out. Onze opdracht was om iets te ontwikkelen waardoor deze doelgroep stress sneller zou erkennen. Maar dit blijkt nog verdomd moeilijk te zijn. Als een smartwatch daar ongemerkt bij kan helpen is dat mooi meegenomen toch? Van wat ik in m'n omgeving merk zijn het vooral de 'ouderen' die overspannen raken door veranderingen in hun leven/werk. Waarom zou je geen technologie kunnen gebruiken om daar mee te leren omgaan? En tuurlijk is de uitslag van zo'n smartwatch niet leidend hierin maar het kan daadwerkelijk helpen. Jij gaat direct van het negatieve uit, dat ze er misbruik van maken. En er is inderdaad weerstand bij ouderen om open te staan voor technologie om de levenskwaliteit te verbeteren en het ziekteverzuim te verminderen. Nou speelt privacy natuurlijk ook een rol hierin, maar daar wordt vast ook wel een oplossing voor verzonnen. ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 jul 2015, 22:22

Nu maar weer verder met IWC's, Rolexxen en ander mooi spul? :tooth:

Plaats reactie