Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Barend
Auto: F20 m135i

Re: Fotografie

Bericht door Barend » 16 jun 2015, 15:44

dvh schreef:Vanavond toch maar even aan het testen geslagen.. .
Het werd al donker(der) en heb een beetje de silhouetten opgezocht.

Hope u like it..
Afbeelding

Nu mis ik wel een beetje de details op deze 800px foto's..
Groot te bekijken op : http://www.flickr.com/lasteraar" onclick="window.open(this.href);return false;
Die bokeh is heel gaaf!

dvh

Bericht door dvh » 21 jun 2015, 22:28

Thnx..

Deze jongen maakte een showcase op tweakers.
Kende z'n foto's al van 500px...

Zijn foto's zijn bizar indrukwekkend te noemen...

http://www.maxrivephotography.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een Nederlander..

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 26 jun 2015, 08:26

Hoi,

Ik wil een andere lens voor m'n D90 kopen. Nu zit ik altijd te klooien met kitlenzen (18-55 & 55-200) en is de 18-55 defect.. Ik fotografeer vooral bij de Nordschleife (en 200mm voldoet voor mij prima daar) maar in September ga ik naar de Joe naait 't steeds dus dan wil ik wel een vervanger hebben voor de 18-55 lens.

Dussss.. is er een lens die beide lenzen kan vervangen (vast wel) en welke zijn aan te bevelen ?
Voorkeur gaat sowieso naar gebruikt, of er moet al een betaalbare nieuwe lens zijn ?

Metchu

Bericht door Metchu » 29 jun 2015, 14:29

ik wil voor op vakantie een lens erbij kopen. Zit te denken aan de 17mm van olympus of 15mm van panasonic/leica voor m'n Olympus pen camera... (De speedbooster met 18-35mm lens laat ik thuis veel te groot :P )

iemand die iets wijs kan zeggen over deze keuze?

k33z

Bericht door k33z » 29 jun 2015, 15:04

Ik ben afgelopen weekend overgestapt van het Olympus PEN systeem, naar een Fujiflm X-T1.

Hierdoor heb ik nog wat Olympus spul hier liggen, waar ik niets meer mee doe.

Iemand interesse in een zwarte Olympus 45mm F1.8, of een Olympus FL600R flitser?

dvh

Bericht door dvh » 29 jun 2015, 20:41

Afbeelding

Meer foto's minder gelul :kikker:

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 29 jun 2015, 21:43

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 02 jul 2015, 08:50

Nog wat plaatjes uit Oostenrijk..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer en groot te vinden op:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 jul 2015, 16:12

Mooi lensje heb je gekocht dhv en ook je foto's uit Oostenrijk zien er goed uit. :thumbup:

Michel Huisman schreef:Hoi,

Ik wil een andere lens voor m'n D90 kopen. Nu zit ik altijd te klooien met kitlenzen (18-55 & 55-200) en is de 18-55 defect.. Ik fotografeer vooral bij de Nordschleife (en 200mm voldoet voor mij prima daar) maar in September ga ik naar de Joe naait 't steeds dus dan wil ik wel een vervanger hebben voor de 18-55 lens.

Dussss.. is er een lens die beide lenzen kan vervangen (vast wel) en welke zijn aan te bevelen ?
Voorkeur gaat sowieso naar gebruikt, of er moet al een betaalbare nieuwe lens zijn ?
Ik zou geen 18-200mm. of iets dergelijks kopen, dan ga je inleveren op kwaliteit.
Als de 55-200mm. bevalt zou ik er een Tamron 17-50mm. f/2.8 of zo bij kopen, dan heb je in ieder geval 1 lichtsterke lens en de kwaliteit van dat lensje is best wel redelijk goed te noemen.....heb 'm zelf namelijk ook. :)
Nieuw kosten ze iets meer dan €300,-, dus de prijs valt reuze mee, ik denk dat je voor een gebruikte zo rond de €200,- kwijt zult zijn.

Wij zijn net terug van 2,5 week door Noorwegen toeren, wat een schitterend land is dat!
We zijn eerst naar Lauvsnes gereden wat zo ongeveer halverwege Noorwegen is, daar hebben we 2 overnachtingen gedaan in het gastenhuis van 'Eagleman' Ole Martin Dahle.
Ben ook nog een ochtend en avond met hem mee gegaan op z'n bootje om Zeearenden te spotten en dat was echt helemaal super! :D

Zeearend die een vis in het water heeft waargenomen en als een Stuka duikbommenwerper naar beneden duikt:

Afbeelding

Daar vandaan zijn we via allemaal leuke wegen naar het zuiden gereden en echt heel veel moois gezien.
De snelste route van Lauvsnes naar Kristiansand is ongeveer 1000 km., maar wij reden er 2500.......in totaal stond er 5800 km. op de teller toen we weer tuis waren. :)
Laatst gewijzigd door Opa op 02 jul 2015, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 02 jul 2015, 17:21

Wat is nu een mooie allround-lens voor op een Canon 7D?
Gaat eigenlijk voornamelijk om vakantiefoto's, dus zit zelf aan ± 18 tot 150 mm te denken.
Hoeft geen superkwaliteit te zijn, maar meer voor de leuk erbij en zodat je niet met 3 lenzen door de stad hoeft te lopen.

Wat zouden jullie aanraden?

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 07 jul 2015, 22:05

Nog wat acties van de Zeearenden in Noorwegen:

Na aanklikken worden de foto's wat beter weergegeven :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Godspeed

Bericht door Godspeed » 07 jul 2015, 22:57

Nr. 1 en nr. 4! Prachtige foto's weer, Opa!

Wat voor een lens gebruik je hiervoor? 200 mm prime?
JoostSchouten schreef:Wat is nu een mooie allround-lens voor op een Canon 7D?
Gaat eigenlijk voornamelijk om vakantiefoto's, dus zit zelf aan ± 18 tot 150 mm te denken.
Hoeft geen superkwaliteit te zijn, maar meer voor de leuk erbij en zodat je niet met 3 lenzen door de stad hoeft te lopen.

Moet het echt zo'n breed bereik aan brandpuntsafstanden zijn? Ik denk dat je dan fors gaat inleveren op beeldkwaliteit. Je geeft natuurlijk zelf al aan dat het geen superkwaliteit hoeft te zijn, maar vind je het niet zonde om bij zo'n body aan kwaliteit in te leveren in je lens?

Is wellicht een Tamron 24-70 f/2.8 geen leuke optie? Wel prijzig, maar dan heb je wat veelzijdigheid, relatief lichtgevoelig en goede beeldkwaliteit. Als je laten we zeggen 300 euro wilt uitgeven moet je die natuurlijk gauw vergeten. Dan denk ik dat er genoeg keuze is in lenzen van Canon, Tamron, Sigma noem maar op, in het bereik 18-150/200/300 mm.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 07 jul 2015, 23:46

Wat een geweld zo'n langs rijdend peleton ...

Afbeelding

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 08 jul 2015, 14:19

Godspeed schreef:
JoostSchouten schreef:Wat is nu een mooie allround-lens voor op een Canon 7D?
Moet het echt zo'n breed bereik aan brandpuntsafstanden zijn? Ik denk dat je dan fors gaat inleveren op beeldkwaliteit. Je geeft natuurlijk zelf al aan dat het geen superkwaliteit hoeft te zijn, maar vind je het niet zonde om bij zo'n body aan kwaliteit in te leveren in je lens?

Is wellicht een Tamron 24-70 f/2.8 geen leuke optie? Wel prijzig, maar dan heb je wat veelzijdigheid, relatief lichtgevoelig en goede beeldkwaliteit. Als je laten we zeggen 300 euro wilt uitgeven moet je die natuurlijk gauw vergeten. Dan denk ik dat er genoeg keuze is in lenzen van Canon, Tamron, Sigma noem maar op, in het bereik 18-150/200/300 mm.
De body wordt vnl. voor andere dingen gebruikt, maar tijdens vakanties heb ik geen zin om met meerdere lenzen rond te lopen. Daarom is een ´goedkoop´ lensje ook goed genoeg omdat ik dan andere eisen stel aan de kwaliteit.
150mm is misschien wat ver, zo vaak zoom je ook weer niet in.

Dit lijkt wel een aardige combi te zijn:
Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS / € 289
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-ef ... -6-is-bulk" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat minder zoom, wel stuk goedkoper.
Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS - € 119
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-ef ... s-stm-bulk" onclick="window.open(this.href);return false;

Lichtsterkte en bouwkwaliteit lijkt het nadeel te zijn van deze lens.
Canon EF-S 17-85mm F4.0-5.6 I - € 249
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-ef ... s-usm-bulk" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze Tamron. Maar op de een of andere manier daar wat weinig vertrouwen in:
Tamron 18-200mm F3.5-6.3 - € 169
http://www.fotokonijnenberg.nl/tamron-1 ... i-ii-canon" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand hier bekend met één van deze lenzen?

Metchu

Bericht door Metchu » 08 jul 2015, 17:39

wilde een iets bredere field of view hebben ten opzichte van de 45mm olympus lens die ik nu heb... Heb de panasonic Leica 25mm 1.4 gehaald. Ook in m'n achterhoofd houdende dat deze ook lekker op m'n gh4 kan! Kan niet wachten om de camera's mee op reis te nemen! :df: :mrgreen: :foto:

Afbeelding

op het eerste gezicht een topding! Lens is robuuster en zwaarder dan de 45mm oly. Lekker lichtsterk en mooie kleuren... binnekort dus meer ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 jul 2015, 18:47

Ben benieuwd Metchu. :)

KW

Bericht door KW » 12 jul 2015, 22:26

Is weer ff geleden :)

10mm (FF 15 mm), iso 200, F5, 15 sec
Afbeelding

10mm (FF 15 mm), iso 100, F16, 30 sec
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 jul 2015, 23:03

Cool KW. :)

ErikS

Bericht door ErikS » 13 jul 2015, 07:55

Jup, very nice.

Hoe is het, KW?

Michele

Bericht door Michele » 13 jul 2015, 18:15

JoostSchouten schreef: Gaat eigenlijk voornamelijk om vakantiefoto's, dus zit zelf aan ± 18 tot 150 mm te denken.
Canon Powershot G7X... dat is wat je wilt, maar dan ook nog eens lichtgewicht. Met een 7D en een stuiterbalobjectief rondhuppelen betekent toch bijna een kilo meezeulen en met een G7X heb je én beeldkwaliteit (ook raw) én compactheid én lichtgewicht. Ideaal vakantiedingetje.

Michele

Bericht door Michele » 13 jul 2015, 18:23

FF beetje spammen... Kennis van me heeft een boek op stapel staan. Gewoon blind kopen als je van concertfotografie houdt. Die jongen begon in de tijd dat ik nog in de fotohandel zat als skateboardfotograaf in Rotterdam. Type afgezakte broek en alles cool. Hij kocht zijn eerste camera bij ons in de winkel en liet zijn dia's bij ons ontwikkelen. Later overgestapt op serieuzer werk in de snowboard wereld en daarna naar de ID&T evenementen. Tegenwoordig dé fotograaf die je moet hebben als je je megafeestje perfect vastgelegd wilt hebben. Heeft al 'n keer een National Geographic artikel mogen produceren ook. Over NL electronic dance muziek. Erg trots op die gast. Zowel omdat t een Nederlander is, én een Rotterdammer én omdat we 'm destijds een EOS 5 verkocht hebben... Is zeer goed advies geweest. Hij zit overigens nog steeds op Canon.
http://thisismychurch.fanfiber.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 13 jul 2015, 19:36

Michele schreef:
JoostSchouten schreef: Gaat eigenlijk voornamelijk om vakantiefoto's, dus zit zelf aan ± 18 tot 150 mm te denken.
Canon Powershot G7X... dat is wat je wilt, maar dan ook nog eens lichtgewicht. Met een 7D en een stuiterbalobjectief rondhuppelen betekent toch bijna een kilo meezeulen en met een G7X heb je én beeldkwaliteit (ook raw) én compactheid én lichtgewicht. Ideaal vakantiedingetje.
Zat stiekem al rond te kijken naar zo'n compactcamera ja, denk dat het zoiets wel gaat worden.
De G7X vind ik te duur voor erbij, maar de Sony RX100 is een behoorlijke kanshebber.
Dan blijft de 7D mooi thuis en kan ik deze compactcamera in m'n broekzak stoppen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 jul 2015, 09:34

Michele schreef:FF beetje spammen... Kennis van me heeft een boek op stapel staan. Gewoon blind kopen als je van concertfotografie houdt. Die jongen begon in de tijd dat ik nog in de fotohandel zat als skateboardfotograaf in Rotterdam. Type afgezakte broek en alles cool. Hij kocht zijn eerste camera bij ons in de winkel en liet zijn dia's bij ons ontwikkelen. Later overgestapt op serieuzer werk in de snowboard wereld en daarna naar de ID&T evenementen. Tegenwoordig dé fotograaf die je moet hebben als je je megafeestje perfect vastgelegd wilt hebben. Heeft al 'n keer een National Geographic artikel mogen produceren ook. Over NL electronic dance muziek. Erg trots op die gast. Zowel omdat t een Nederlander is, én een Rotterdammer én omdat we 'm destijds een EOS 5 verkocht hebben... Is zeer goed advies geweest. Hij zit overigens nog steeds op Canon.
http://thisismychurch.fanfiber.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rudgr.com. Afbeelding

Erg mooie foto's maakt hij altijd.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 22 jul 2015, 20:22

Hebben mensen hier ervaring met de Joby Gorillapod?

Ik betrapte mezelf erop ooit een statief te hebben gekocht, maar deze eigenlijk niet te hebben gebruikt.
Ik vind de driepoot die ik toentertijd heb aangeschaft eigenlijk simpelweg te lomp en neem 'm om die reden nooit mee ergens naartoe.

Dit weekend maar even op zoek gegaan naar een alternatief, welke veelzijdig is maar toch makkelijk mee te nemen. Uitgekomen bij een Gorillapod, geniaal ding. Zit een balhoofd op met waterpas en de poten zijn stug, maar wel eindeloos flexibel.

Afbeelding
(Tweede van rechts)

Erg blij mee! Nu is wel mijn Velbon DV-6000 over en te koop. Mocht iemand interesse hebben, graag PM ;)

Sander

Bericht door Sander » 24 jul 2015, 22:48

Ik heb ook zo'n joby gorillapod, bevalt wel goed. Niet te groot, niet te klein en goed in te stellen en eventueel ergens omheen te klemmen, prima aankoop!
Ik heb zelf de joby gorrillapod hybrid, op het plaatje de 3e van links.

Ohja, waterpasje is ook handig!

Plaats reactie