Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door RVV » 26 jun 2015, 12:29

Robin ik denk toch dat je gelijk gaat krijgen. De Apple watch is veel te duur voor de doelgroep.

-De jeugd heeft de poen er niet voor.

-Sporters hebben veel betere keuze uit echte sporthorloges (Polar, Garmin etc)

-50 en 60 plussers snappen er niks van en als ze het wel snappen vinden ze zichzelf er te "verstandig" voor.

-Echte horloge liefhebbers geven hun geld liever uit aan iets moois.

-Alleen iphone gebruikers hebben er iets aan. Dus iedereen met een android achtig toestel heeft al geen interesse.

De toekomst betreffende smartwatches moet nog beginnen maar zoals het er nu naar uitziet is de start alles behalve overweldigend.

Ding had niet meer mogen kosten dan rond de 150 a 200 euro. Dan zou Apple echt een klapper kunnen maken.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2015, 14:59

RVV schreef:Robin ik denk toch dat je gelijk gaat krijgen. De Apple watch is veel te duur voor de doelgroep.

-De jeugd heeft de poen er niet voor.

-Sporters hebben veel betere keuze uit echte sporthorloges (Polar, Garmin etc)

-50 en 60 plussers snappen er niks van en als ze het wel snappen vinden ze zichzelf er te "verstandig" voor.

-Echte horloge liefhebbers geven hun geld liever uit aan iets moois.

-Alleen iphone gebruikers hebben er iets aan. Dus iedereen met een android achtig toestel heeft al geen interesse.

De toekomst betreffende smartwatches moet nog beginnen maar zoals het er nu naar uitziet is de start alles behalve overweldigend.

Ding had niet meer mogen kosten dan rond de 150 a 200 euro. Dan zou Apple echt een klapper kunnen maken.
Maar dat spreekt de cijfers een beetje tegen Rico. De Apple Watch is namelijk in één dag meer verkocht dan de Android Wear watch in één jaar (2014).

Ik denk dat je er makkelijk van kan uit gaan dat het een succes wordt.

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2015, 15:24

Misschien denk ik ook wel wat TE Nederlands/Calvinistisch en is de Apple watch elders wel een echt "status" symbool. Ik denk ook niet dat Apple zich echt druk maakt om de NL markt. Beetje wereldstad heeft meer Iphone bezitters dan er in heel Nederland rondlopen. Maar goed PERSOONLIJK ga ik de Apple watch overslaan. Ik zou hem namelijk als sporthorloge willen gebruiken maar daar zijn veel betere keuzes in.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2015, 15:34

Op internationale Rolex/IWC/Panerai etc fora wordt de gemiddelde (Apple)(smart)watch niet al te positief ontvangen door freaks/verzamelaars/liefhebbers met mooi spul, die 'geen moeite hebben met de prijs'.

Ja voor d'r bij en dan is 't feest over. Maar toch verkocht. Doet Apple goed. De mens is 'n kuddedier en nu moet opeens 'iedereen' een smartwatch terwijl 'men' zich never nooit om 'n normale klok bekommerde:)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2015, 15:35

De iPhone is ook al vanaf het begin "te duur" volgens heel veel mensen en toch is 25% van de smartphones een iPhone. De prijs zal ook wel loslopen bij de watch dus en de technologie afdeling en zeker de marketing afdeling van Apple zullen er wel voor zorgen dat het ding populair wordt.

Ik zie tot nu toe nog niet echt een aanleiding om een smartwatch te kopen

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 jun 2015, 15:56

Ik ook absoluut niet. Vind smartphone heel handig maar vaak te klein voor mijn 45 jaar oude ogen en lompe vingers. Wat mot ik in godsnaam met een horloge die weergeeft wat ik al nauwelijks op m'n telefoon kan lezen .

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2015, 16:10

David kom er maar in :-P

Marc R

Bericht door Marc R » 26 jun 2015, 19:39

Vind het ook een product in de categorie "useless" ...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 jun 2015, 20:28

Denk dat jullie ook niet echt de doelgroep zijn. (No offence) Maar studenten/jongeren geven steeds minder om auto's en steeds meer om gadgets. Als je geen duizenden euro's per jaar aan een auto uitgeeft kan je daar prima wat leuke gadgets voor kopen. Daarnaast is een smartwatch op school natuurlijk ideaal. Of op de fiets/scooter. Je voelt in je broekzak dat je een berichtje krijgt, bekijkt even snel op je smartwatch van wie het is en besluit dan of je je telefoon uit je broek haalt om te reageren of niet.

Marc R

Bericht door Marc R » 26 jun 2015, 20:32

Sorry Robin (ik snap je motivatie wel hoor) maar het is allemaal meer van hetzelfde...je kan in principe best ff je ritje op de scooter afmaken om daarna ff je telefoon te checken.

Voor mij is het effe een hype-je door apple gecreeerd en daar trappen een zootje idioten in ...daarna weer terug naar een "echt" sieraad om je pols.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 26 jun 2015, 20:36

Dat is nou het verschil tussen jullie/ons en de jongere generatie. Die hebben het gevoel dat de berichtjes niet kunnen wachten. En het is inderdaad een hype gecreëerd door Apple. Heeft de doelgroep het product nodig? Nee. Hebben ze het gevoel dat ze het nodig hebben? Ja.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jun 2015, 21:42

Marc R schreef:Sorry Robin (ik snap je motivatie wel hoor) maar het is allemaal meer van hetzelfde...je kan in principe best ff je ritje op de scooter afmaken om daarna ff je telefoon te checken.

Voor mij is het effe een hype-je door apple gecreeerd en daar trappen een zootje idioten in ...daarna weer terug naar een "echt" sieraad om je pols.
Ik zie het nut ook nog niet echt hoor. Maar ging het met internet op je telefoon ook niet zo? Je mail kon je toch ook prima op je werk of thuis lezen ipv onderweg op je telefoon?

Ik ben erg benieuwd wat voor features ze er allemaal in weten te proppen, tot die tijd doe ik het wel met een ouderwets horloge.

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2015, 21:44

ik lees bij mijn opdrachtgever geen mail op mijn telefoon, dat doe ik wel als ik op kantoor ben, onderweg of buiten heb je vaak niet alles bij de hand, en je hebt nog even rust ook.

Op mijn eigen mobiel heb ik mail niet eens ingesteld, vind het complete onzin.

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jun 2015, 21:49

Ik denk ook dat er een markt voor is. Zal wel style icoon worden. Prijs valt juist mee. Minder dan een iPad en amper meer dan een TW steel (wiens naam al roept dat je geript wordt).

Alleen onzinnig zijn die vergelijkingen met de echte (mechanische) horloge industrie.

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2015, 09:29

Vanaf > 400,- voor een zogenaamd 'horloge' is veel geld, voor 'n gadget/minitelefoon of hoe 't heet valt 't wel mee misschien. Het brengt je niks(niet wat 'n smartphone ook al makkelijker doet) , het ziet er niet uit, dus wordt 't met miljoenen verkocht, want Apple.

:coffee:

Tom

Bericht door Tom » 27 jun 2015, 09:55

Marc R schreef:Sorry Robin (ik snap je motivatie wel hoor) maar het is allemaal meer van hetzelfde...je kan in principe best ff je ritje op de scooter afmaken om daarna ff je telefoon te checken.
Dat riep men van de tablet ook... onnodig apparaat want kan niks extra's mee t.o.v. een laptop of telefoon. Toch heeft de tablet zich tussen beide apparaten gevoegd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jun 2015, 10:28

Ik denk, herstel, ben voor 100% zeker, dat jij de doelgroep niet bent/wordt/die ze voor ogen hebben :) En dan druk ik mij diplomatiek uit :wink:
Luco schreef:ik lees bij mijn opdrachtgever geen mail op mijn telefoon, dat doe ik wel als ik op kantoor ben, onderweg of buiten heb je vaak niet alles bij de hand, en je hebt nog even rust ook.

Op mijn eigen mobiel heb ik mail niet eens ingesteld, vind het complete onzin.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 jun 2015, 14:38

Robin schreef:Vanaf > 400,- voor een zogenaamd 'horloge' is veel geld, voor 'n gadget/minitelefoon of hoe 't heet valt 't wel mee misschien. Het brengt je niks(niet wat 'n smartphone ook al makkelijker doet) , het ziet er niet uit, dus wordt 't met miljoenen verkocht, want Apple.

Leg uit. :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jun 2015, 18:42

Robin Hartog schreef:
Robin schreef:Vanaf > 400,- voor een zogenaamd 'horloge' is veel geld, voor 'n gadget/minitelefoon of hoe 't heet valt 't wel mee misschien. Het brengt je niks(niet wat 'n smartphone ook al makkelijker doet) , het ziet er niet uit, dus wordt 't met miljoenen verkocht, want Apple.

Niet moeilijk toch, ik zal het even in auto taal uitleggen;

Maak van Apple BMW

BMW is te duur, met veel gadgets en elektronica die je toch nooit gebruikt voor een auto, of hoe het dan ook heet. Dat brengt geen extra DF, want een Up kan het ook, tevens zien ze d`r niet uit, dus wordt het met miljoenen verkocht, want BMW :tooth: :lol:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 29 jun 2015, 19:19

romo schreef:

Maak van Apple BMW

BMW is te duur, met veel gadgets en elektronica die je toch nooit gebruikt voor een auto, of hoe het dan ook heet. Dat brengt geen extra DF, want een Up kan het ook, tevens zien ze d`r niet uit, dus wordt het met miljoenen verkocht, want BMW :tooth: :lol:
Je vergeet nog: software slaat soms op hol en alles moet weer opnieuw gedownload worden...
Best veel overeenkomsten... :hmmm: :angel:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 jun 2015, 19:59

romo schreef:
Robin Hartog schreef:

Maak van Apple BMW

Dat is niet waar ik op doelde. Robin zegt dat de Apple Watch niets brengt wat een smartphone al wel brengt, daar ben ik benieuwd naar.

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 09:54

Robin Hartog schreef: Leg uit. :)

Een smartwatch is een verkleinde versie van een smartphone voor om je pols, naast verkleind is ie handzamer(doh) maar ook beperkter, en dvh zal er ook meer omzet door gaan draaien:)

Of de moderne westerse mens anno nu 'lekker sociaal' met z'n neus op 't smartphonescherm( mij incluis soms) overal en nergens, ook gaat 'Kitt'-en met de smartwatch? Het zal wel. Kneuterigheid en armoe(dubbelzinnig, want net 'n Applewatch aangeschaft) ten top:)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:14

Robin schreef:
Robin Hartog schreef: Leg uit. :)

Een smartwatch is een verkleinde versie van een smartphone voor om je pols, naast verkleind is ie handzamer(doh) maar ook beperkter, en dvh zal er ook meer omzet door gaan draaien:)

Of de moderne westerse mens anno nu 'lekker sociaal' met z'n neus op 't smartphonescherm( mij incluis soms) overal en nergens, ook gaat 'Kitt'-en met de smartwatch? Het zal wel. Kneuterigheid en armoe(dubbelzinnig, want net 'n Applewatch aangeschaft) ten top:)
Misschien wat leuk leesvoer: Klikkerdeklik.

Robin

Bericht door Robin » 30 jun 2015, 12:22

Tja. Ik krijg hier het 'Wij van WC Eend' gevoel 'n beetje bij. Je ziet aan die gast z'n hoofd al dat dit 'n enorme fanboy is:)
Telefoon op tafel gooien op terras? En nu niet ivm de smartwatch? Dat moet ik nog zien.

Veel vergezochte non-argumentatie (vanwege de nogal pittige kritieken op de Apple/smartwatch in 't algemeen)

Laatst gewijzigd door Robin op 30 jun 2015, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2015, 12:23

Robin schreef:Tja. Ik krijg hier het 'Wij van WC Eend' gevoel 'n beetje bij. Je ziet aan die gast z'n hoofd al dat dit 'n enorme fanboy is:)
Telefoon op tafel gooien op terras? En nu niet ivm de smartwatch? Dat moet ik nog zien.

Veel vergezochte non-argumentatie (vanwege de nogal pittige kritieken op de Aple/smartwatch in 't algemeen)

Het mooie is dat 'ie bijna niet in gaat op de Apple Watch zelf, maar gewoon de smartwatch in het algemeen.

Je opmerking 'fanboy' vind ik ook wel jammer, hetzelfde kan van jou gezegd worden. :)

Plaats reactie