Alpina BMW
-
Re: Alpina BMW
Ha, die GTRene;
Gaaf! Misschien wel het leukste wat Alpina ooit gebouwd heeft, de B8.
Gaaf! Misschien wel het leukste wat Alpina ooit gebouwd heeft, de B8.
- GTRene
dit dan...mooie B12 8-serie

staat toevallig? bij de B10 V8 op, advertentie hier>
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
staat toevallig? bij de B10 V8 op, advertentie hier>
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
- FreudeamFahren
- Sander-E46
Iets voor martijnbmw..
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Riceaux

-
Leuke auto maar kaler dan Kim Holland.
- Tristan
Alles zit erop wat je nodig hebt imho.
- Martijn_bmw
Die is inderdaad heel bijzonder gaaf 

-
Ohhhhh, prachtig.
- tomgtr
Ik snap de verheerlijking van Alpina echt niet zo. Ja ze sleuren altijd wat extra pk's uit de BMW motoren en houden hierbij de auto wel heel prettig rijdbaar. Prima, geloof ik allemaal. Maar vind de standard Aplina vlegen zo ontzettend ouderwets. En dan nog even over al dat hout in het interieur. Ik vind ze net zo stijlvol as Derrick he Harry bij elkaar zeg maar. Maar iedereen valt om van genot hier bij het zien van elke Alpina die nog niet helemaal uit elkaar is gevallen? Mis ik iets?
- Peric
Niet iedereen hoor... 

- Martijn_bmw
tomgtr schreef:Ik snap de verheerlijking van Alpina echt niet zo. Ja ze sleuren altijd wat extra pk's uit de BMW motoren en houden hierbij de auto wel heel prettig rijdbaar. Prima, geloof ik allemaal. Maar vind de standard Aplina vlegen zo ontzettend ouderwets. En dan nog even over al dat hout in het interieur. Ik vind ze net zo stijlvol as Derrick he Harry bij elkaar zeg maar. Maar iedereen valt om van genot hier bij het zien van elke Alpina die nog niet helemaal uit elkaar is gevallen? Mis ik iets?

voor mij doet het het ook dat het een uniek product is waar er weinig van zijn en de combinatie snel/sportief/comfort hebben ze naar mijn mening het beste voor elkaar.
maar ik kijk er ook realistisch naar en ondanks ik dit exemplaar erg mooi vind ben ik ook niet bereid om 4x zoveel neer te leggen als mijn eigen E46 325i nog waard is voor die andere badge en wat meer vermogen

dus ja zeker leuk maar wel voor een "normale" meerprijs en wat daarin normaal is zal voor iedereen anders zijn....
- Arthur
- Auto: Nr.51
LOL! Zit wat in
Vind de auto, ansich, wel mooi maar idd dat hout is niet m'n smaak. Classic Alpina velgen vind ik overigens prima op zo'n auto.

tomgtr schreef:Ik snap de verheerlijking van Alpina echt niet zo. Ja ze sleuren altijd wat extra pk's uit de BMW motoren en houden hierbij de auto wel heel prettig rijdbaar. Prima, geloof ik allemaal. Maar vind de standard Aplina vlegen zo ontzettend ouderwets. En dan nog even over al dat hout in het interieur. Ik vind ze net zo stijlvol as Derrick he Harry bij elkaar zeg maar. Maar iedereen valt om van genot hier bij het zien van elke Alpina die nog niet helemaal uit elkaar is gevallen? Mis ik iets?
- FreudeamFahren
Wat Alpina echt goed voor elkaar heeft is de afstemming van het totaal pakket. Onderstel is naar Alpina spec afgestemd: steviger dan OEM BMW maar nooit plank hard. Vering demping passen voor sportief straatgebruik extreem goed bij elkaar. Idem de motor: veel gemoedelijker dan de S motoren van BMW M, maar tegelijk ook veel sportiever dan een standaard BMW blok. Alpina is gewoon Alpina
Van 'n paar houten sierstrips of 't typisch Alpina stoffen interieur zou ik niet wakker liggen: dat Lego je desgewenst zo naar eigen voorkeur en inzicht bij elkaar. 't Originele spul bewaar je op zolder en knoop je er bij verkoop weer in.

- ThomasGTT
Moet zeggen dat ik het wel een dikke kar vind. Nadeel van de Alpina velgen is dat ze tegen het sjonnie-achtige aanschurken. Komt denk ik ook door de vele imitaties die (icm de nodige tupperware) overal onder geschroefd worden.
Verder doet de voorbumper / lipspoiler mij wat gedateerd aan. Beetje een 80's look op een 2005 auto....

Verder doet de voorbumper / lipspoiler mij wat gedateerd aan. Beetje een 80's look op een 2005 auto....
-
Zelf heb ik geen ervaring met Alpina's. Maar wat ik ervan begrijp is dit voor de echte liefhebbers. Precies een BMW maar dan nog een bepaald percentage beter, zonder dat het er extravagant of patserig uit ziet.
- Joy
Alpina is een veredelaar net zoals Brabus dat is voor Mercedes. Zoals Faf al zegt, wat ze goed doen bij Alpina is het intact laten van de sterke eigenschappen van het product. Ze retoucheren zaken zoals comfort, souplesse, luxe op een manier waardoor het eindproduct eigenlijk beter is dan het origineel. Een soortement OEM+ behandeling.
Een Alpina B8 is eigenlijk een vreemde eend in de bijt omdat ze daarmee iets hebben gemaakt wat BMW niet kon of wilde leveren.
Een Alpina B8 is eigenlijk een vreemde eend in de bijt omdat ze daarmee iets hebben gemaakt wat BMW niet kon of wilde leveren.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
De techniek van Alpina wordt ook weer gebruikt door BMW. In de E34 had je de Twin turbo, daar kwam BMW later ook mee. Ten tijde van de E39 kwam Alpina met de D10, de diesel met twee turbo's. BMW begon daar in de E60(E61) mee. In de E53 4.6is zit de motor van de E39 B10. En de latere versie van de E39 B10(4.8) zit volgens mij in de X5 4.8is.
Ik ben wel van de Alpina's. Maar is kan me wel vinden in de opmerkingen dat de styling soms wat gedateert aandoet.
Ik ben wel van de Alpina's. Maar is kan me wel vinden in de opmerkingen dat de styling soms wat gedateert aandoet.
Laatst gewijzigd door EvdP op 25 jun 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
persoonlijk houd ik wel van dat 'gedateerde' op bepaalde Alpina's, beetje classic-ish.
- FreudeamFahren
E39 B8? Je bedoelt of een e36 B8 of een e39 B10.EvdP schreef:De techniek van Alpina wordt ook weer gebruikt door BMW. In de E34 had je de Twin turbo, daar kwam BMW later ook mee. Ten tijde van de E39 kwam Alpina met de D10, de diesel met twee turbo's. BMW begon daar in de E60(E61) mee. In de E53 4.6is zit de motor van de E39 B8. En de latere versie van de E39 B8 (4.8) zit volgens mij in de X5 4.8is.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
E39 B10 inderdaad, niet de E39 B8. De V8.
- tomgtr
EvdP schreef:
Soms wat gedateerd? Nou dat is wel understatement of the year. Ik kan me niet herinneren ooit een Alpina gezien te hebben die er (laat ik het positief houden) beter uitziet dan hij rijdt. De signature velgen zijn zoooo fout (en je zou ze moeten schoonhouden), het interieur is wel zo lelijk met al dat hout en zelfs die aplina striping kan ik nou niet echt warm of koud van worden. Maar sorry, wil niemand kwetsen. Verbaasde me gewoon al een tijdje dat iedereen hier in katzwijm valt en allemaal verliefde blikken werpt op auto's die ik visueel wel zo verziekt vind.