Horloge / Horloges topic
- tomgtr
Re: Horloge / Horloges topic
Stop daar toch eens mee Robin!!!!!!!! Jezus wat een mooi ding. Ik weet dat IWC qua uurwerken etc niet top is en ze te duur zijn. Maar mijn god wat een mooie klokken maken die gasten toch.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
@tom, nou deze is qua uurwerk wel top hoor(manufactuur) en duur is relatief:)
Deze klopt het meest van alle IWCs voor mij op dit moment(Manufactuur, looks/functies/prijs):)
Deze klopt het meest van alle IWCs voor mij op dit moment(Manufactuur, looks/functies/prijs):)
- Fernando
Idd Robin blijf het een geweldenaar vinden (vooral qua grootte en gewichtRobin schreef:Is 316L. Ook prima. Maar komop man. Het is 'n PO/Seamaster, ontwikkeld voor duiksport/zee/zout water.
Het is 'n beetje een Porsche Carrera S of nog gekker onder de horloges en dan kun je 'n trackday doen of één rondje op 'n leeg circuit met alle nannies aan en dan zeg je, neh zonde, dat kan die kar niet hebben:)
Even analogisch:)

- dvh
Hele mooie klok Robin...
Heb vandaag mijn IWC ook weer terug en is klaar voor de handel
Waterdicht gemaakt.. Servicebeurt.. (eta) uurwerk schoongemaakt + afgestemd.

Heb vandaag mijn IWC ook weer terug en is klaar voor de handel

Waterdicht gemaakt.. Servicebeurt.. (eta) uurwerk schoongemaakt + afgestemd.

- Macboy
Robin schreef:![]()

Prijs ?
- Luco
echt een mooie klok.
-
hij vraagt er 9950,- voor, maar hij is 11500 ofzo?
http://www.wwwatches.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Even zoeken op IWC.
Even zoeken op IWC.
- tomgtr
Hmmm, mischien moeten m'n Rolex plannen weer in de kast en krijgt deze voorrang. Is limited edition neem ik aan?
-
Laureus bij IWC is dacht ik 1000stuks(?)
-
Heb sinds 2 1/2 jaar deze een LE met 2500 st wereldwijd:
Wilde wel weer eens iets anders erbij en LE is voor mij altijd extra aantrekkelijk..
Nu heb ik altijd metalen banden gehad en had ik al mijn bedenkingen over de bij deze LE versie behorende silicone band en dat is helaas terecht gebleken.
Terwijl ik het horloge nog niet de helft van de tijd droeg omdat bang te beschadigen, (schakelde bij klussen ed altijd weer terug naar de onverwoestbare Titanium) heeft de band nu zo'n 5 scheuren meeste aan de binnenkant), 1 is bijna tot halverwege de band.
Reactie Citizen: pech, U heeft dit horloge op Curacau gekocht en de "limited internationale 5 jaar garantie" is buiten de US en Caribbean maar 1 jaar, bovendien is een band een slijtage artikel.. Deze band is in Europa niet verkrijgbaar en moet uit Japan besteld worden tegen de hoofdprijs, levertijd ca 3mnd....
.
Aangezien ook de zwarte coating ondanks heel voorzichtig mee zijn ook al een kaal plekje vertoont, ga ik dus maar eens nadenken of ik deze klok wel houd, ben er beetje klaar en teleurgesteld mee..
Eerst maar OE band uit de US laten komen, heb ik hem in ca 3-4 weken en voor de helft van de prijs uit Japan, maar is nog altijd ca. 200 E..
En ga eens serieus nadenken over: deze [img] [/img]
Aangeschaft nadat ik al meer dan 10 jaar een andere Citizen Eco-drive in Titanium heb gehad en die onverwoestbaar is gebleken.Wilde wel weer eens iets anders erbij en LE is voor mij altijd extra aantrekkelijk..

Nu heb ik altijd metalen banden gehad en had ik al mijn bedenkingen over de bij deze LE versie behorende silicone band en dat is helaas terecht gebleken.
Terwijl ik het horloge nog niet de helft van de tijd droeg omdat bang te beschadigen, (schakelde bij klussen ed altijd weer terug naar de onverwoestbare Titanium) heeft de band nu zo'n 5 scheuren meeste aan de binnenkant), 1 is bijna tot halverwege de band.
Reactie Citizen: pech, U heeft dit horloge op Curacau gekocht en de "limited internationale 5 jaar garantie" is buiten de US en Caribbean maar 1 jaar, bovendien is een band een slijtage artikel.. Deze band is in Europa niet verkrijgbaar en moet uit Japan besteld worden tegen de hoofdprijs, levertijd ca 3mnd....
.
Aangezien ook de zwarte coating ondanks heel voorzichtig mee zijn ook al een kaal plekje vertoont, ga ik dus maar eens nadenken of ik deze klok wel houd, ben er beetje klaar en teleurgesteld mee..
Eerst maar OE band uit de US laten komen, heb ik hem in ca 3-4 weken en voor de helft van de prijs uit Japan, maar is nog altijd ca. 200 E..
En ga eens serieus nadenken over: deze [img] [/img]
- Bijlagen
-
- i6e81a69e06e2d3b2447056017a8d467f.png (82.51 KiB) 1685 keer bekeken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:hij vraagt er 9950,- voor, maar hij is 11500 ofzo?
Even zoeken op IWC.
Van bovenstaande site ;
fraai !
- RVV
Zoute water lijkt me geen probleem. Alleen is de kans op beschadigingen, butsen en krassen wel behoorlijk groot lijkt me. Daar zou ik wel flink van balen.Bram schreef:HeldIk heb het niet aangedurfd met m'n Omega, maar dan met name vanwege het zoute water, die diepte geloof ik wel.
-
Ik kijk regelmatig op wwwatches.nl. William Wien is de Autoleitner in horlogeland 
@NSXRS:
€200 voor een band van een Citizen.
Dat zijn IWC prijzen. 

@NSXRS:
€200 voor een band van een Citizen.

-
Is wel een LE band hè...flieger schreef:Ik kijk regelmatig op wwwatches.nl. William Wien is de Autoleitner in horlogeland
@NSXRS:
€200 voor een band van een Citizen.Dat zijn IWC prijzen.

De officiële NL importeur prijs ligt vermoedelijk nog stukje hoger..

IWC prijzen liggen naar mijn ervaring toch nog iets hoger..
Heb vele jaren geleden eens een zwarte metalen band voor een Porsche design Compas horloge moeten vervangen (brak spontaan, draaipunt tussen 2 schakels uitgesleten), die was toen in de gulden tijd ruim fl. 800,=
Werd wel deel coulance op gegeven, moest uiteindelijk ca. fl. 500,= aftikken
-
IWC heeft banden van boven de €1.500 voor staal maar ook voor onder de € 200 voor buffel leer. 

-
Net een batterij in gezet, een 1980 Seiko Calculator in bijna nieuwstaat. Klant is eerste eigenaar en betaalde toendertijd 440,- gulden.

Manchet van m'n in de ramsj op Mallorca gekochte Benetton overhemd laat te wensen over ja!
Manchet van m'n in de ramsj op Mallorca gekochte Benetton overhemd laat te wensen over ja!
- Luco
zoiets heb ik ook gehad, was een casio 

-
Ik ook 'n Casio. Ik was toen 10/11 ofzo? Apple denkt dat ze 't wiel opnieuw hebben uitgevonden, maar Casio en Seiko waren al bijna 40 jaar geleden van de smartwatch partij:)
- RVV
Toen ik een jaar of 12 was had ik een horloge die ik op mijn C64 kon aansluiten. Geen idee welk merk of model het was, maar ik kon er allerlei teksten in zetten. Heeft me wel geholpen als "spiekhulpje" 
EDIT: Deze bedoel ik dus
https://www.google.nl/search?q=seiko+rc ... 00&bih=698" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Deze bedoel ik dus
https://www.google.nl/search?q=seiko+rc ... 00&bih=698" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Had vroeger een horloge met ingebouwde afstandsbediening voor de tv. Veel lol van gehad..
( bij mensen voor het raam zenders veranderen.. geluid harder zachter op school ect.. )

( bij mensen voor het raam zenders veranderen.. geluid harder zachter op school ect.. )

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Klinkt bekend, er was een huis waar de tv later ergens anders stond.dvh schreef:Had vroeger een horloge met ingebouwde afstandsbediening voor de tv. Veel lol van gehad..
Ook een keer helemaal kapot geschrokken, stond in de tuin deed iemand de deur open en schreeuwde daarbij heel hard. Verder was die wel vriendelijk, zolang we het maar niet deden als er voetbal op tv was.

-
Zo, ik heb zojuist via ebay.DE de geplande Tissot T-Touch Expert Solar in Titanium met titanium band "gewonnen",
(Ik wil geen staal, dat wordt mij bij dit formaat klok (45mm) met stalen band veel te zwaar)
Zo'n beetje het meest multifunctionele horloge dat er bestaat
(muv smart watches)
Splinternieuw met 2 jaar internationale garantie (zal ook wel weer limited garantie zijn vermoed ik zo..
)
Misschien niet de smaak van de mechanische horloge liefhebbers hier, maar ik ga voor modern
Nu vind ik onderstaande versie eigenlijk mooier (beter contrast met lederen of rubber band), maar ik heb mijn leergeld betaald, voor mij niets anders meer dan metalen band ..
(Ik wil geen staal, dat wordt mij bij dit formaat klok (45mm) met stalen band veel te zwaar)
Zo'n beetje het meest multifunctionele horloge dat er bestaat

Splinternieuw met 2 jaar internationale garantie (zal ook wel weer limited garantie zijn vermoed ik zo..

Misschien niet de smaak van de mechanische horloge liefhebbers hier, maar ik ga voor modern

Nu vind ik onderstaande versie eigenlijk mooier (beter contrast met lederen of rubber band), maar ik heb mijn leergeld betaald, voor mij niets anders meer dan metalen band ..
-
Waarom worden toegevoegde foto's hier trouwens zo enorm groot
weergegeven?? Elders zijn ze bij plaatsing kleiner..

-
Mwoah, ik heb ze 'n paar keer verkocht die T Touches, maar het zegt mij eigenlijk niks sorry:)
Liever 'n G shock met compas voor 'minder':)
Dit ook niet, maar 'we' zullen er toch aan moeten geloven. Bedragen zijn nogal fors voor 'n zogenaamd 'horloge' naar mijn idee.
http://www.nu.nl/gadgets/4075936/apple- ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Liever 'n G shock met compas voor 'minder':)
Dit ook niet, maar 'we' zullen er toch aan moeten geloven. Bedragen zijn nogal fors voor 'n zogenaamd 'horloge' naar mijn idee.
http://www.nu.nl/gadgets/4075936/apple- ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;