Zucht...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 mei 2007, 21:49

Ik heb het niet slecht, ben ook ondernemer.
Net een nieuwe 1 serie besteld.

Maar ik moet wel zeggen dat ik nog bij mijn ouders woon.
Mijn plannen zijn wel om over +/- 1 jaar zelf iets te gaan huren/liefst kopen

Echter kost alles serieus bergen geld.

Momenteel doe ik alles nog zelf voor mijn bedrijf, maar als het zo door gaat zal ik rond het eind van dit jaar keuzes moeten gaan maken en misschien personeel aannemen, dit moeten HBO'ers worden dus een hele forse investering :shock:

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 08:42

Wat Mark zegt, gewoon weinig uitgeven aan vaste dingen, boterhammetjes mee naar Zandvoort opv Broodjes in de Mickey's a 4 euro het stuk!

Boodschappen doen we het met zn 2en voor 200 euro in de maand (meestal 180) dus daar pak je al een hoop, bonusdingetjes, sapjes bij de aldi.

En van dat geld ga je dan een jaar lang een M3 echt gebruiken met dik onderhoud, brandstofverbruik, stapels banden enz enz en ben je ook die 10.000 euro weer kwijt :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jun 2007, 10:09

@Mark,

Meedoen met iedereen en je de kop gek laten maken is financieel funest. Mensen geven idd een hoop geld uit aan dingen die geen prio hebben en ook nog eens te duur zijn maar men wil ook niet onder doen voor een ander :wink: Jouw werkwijze komt deels wel overeen met die van mij 8) Onze oude droger ging kapot...ff kijken voor een nieuwe Miele 1000,- :shock: ff kijken op mp 100,- :D en geen levertijd 8) Ding doet het nu al weer een jaar dus ik heb em al weer afgeschreven. Vrijwel elke dag tokkel ik in een Golf 3 TDI naar mijn werk die ik vervolgens tussen de V70's, A6-en en 5 series parkeer :lol: Volgend jaar ga ik voor een "nieuwe" met een tonnetje of 2 op de klok als er maar airco op zit! Ik rij naar m'n werk alleen 80 en 120 (130) rechttoerechtaan dus dat hoeft niet "top of the line" en met veel DF maar liever wat goedkoper zodat ik dat geld aan leuke dingen kan besteden.

Echter zijn dit wel keuzes die we "kunnen" maken. Toen ik 3 jaar geleden 3x zo weinig verdiende had ik die keuze natuurlijk niet. Ruimte voor een duurdere auto, koopwoning of flatscreen was er niet. Sterker nog als de teller aan het einde van de maand op 0 stond was je al blij en dan had je niks extra's gedaan of elke week bij de Appie gewinkeld. Extra dingen of auto onderhoud.....ff wachten op belastingteruggave en vakantiegeld. Daarnaast heb ik gewoon altijd alles betaald en nooit een studie schuld opgebouwd. En daar profiteer ik nu maximaal van :D Alles wat over is na betaling van de maandelijkse rekeningen is volledig beschikbaar.

Als je dingen ook nog eens koopt op afbetaling (terwijl je geen briljant salaris hebt) dan zul je altijd achter de feiten aanlopen :wink: Verder ben ik het met je eens dat er een hoop mensen teveel willen en dat alles per direkt moet.....leuk nieuwe mobieltje op de reclame.....die wil ik! En meteen halen met een financieel dramatisch abonnement :? Het valt niet mee om ook maar iets te sparen in een tijd waarbij je voordurend wordt verleid om geld uit te geven (betrap mezelf er wel eens op :oops: )

Maar om even terug te komen op de basis van deze draad: in deze tijd moet je gewoon erg zuinig met je geld omgaan als je een gewoon gemiddeld salaris hebt en zeker als je moet rondkomen van 1 - 1.5 beneden modaal loon

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 10:19

Die gemiddelde HBO"er met 1500 netto op de bank elke maand, wat geeft die dan uit aan auto/motor??

Ga ik ervan uit dat er nog 100 aan pensioenbijdrage af gaat, 100 aan zorgverzekering, 400 aan huur/hypotheek, 200 boodschappen, 100 eneco, 50 water en verzekeringen, 50 huisvuil, 50 telefonie/internet/tv

Blijft er slechts 450 euro over waar ook nog kleertjes/huishoudelijke apparatuur/sparen/lol maken vanaf moet!

Bedoel van 150 euro kan je net wegenbelasting verzekering en 1 tankje brandstof betalen!

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 10:32

Toch even reageren, krijg bijna het idee dat er mensen zijn die hun theezakjes 2 keer gebruiken om toch duur auto te kunnen rijden :roll:

Ongemerkt geef je vaak geld uit aan dingen waarvan je afvraagt was het wel nodig, maar aan de andere kant denk ik ook, ik leef nu.

Mijn schoonouders zijn van die mensen die hard gewerkt hebben hun leven lang, altijd erg spaarzaam poen zat, alleen weten/durven/kunnen ze het niet uitgeven aan dingen die ze leuk vinden want ze hebben nooit dingen gedaan die leuk zijn.

Uiteraard weten wij dat wel hiero anders reden we niet allemaal in een DF auto.

Maar ik ga niet shoppen bij de Aldi ofzo of echt alle prijzen afneuzelen om elke cent te besparen.. deed en doet me oma ook altijd (nog)...wat een leven zeg.. nee dank je.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 10:37

Ik heb beroepsmatig altijd met consumentengedrag te maken.. en dan val ik soms van de ene in de andere verbazing..

"goh ligt lekker, maar wat duur toch..." (matras van 259 per stuk) waarom moet dat zoveel geld kosten vragen ze dan... Ik zeg mevrouw.. voor 26 euro per jaar slapen ? Vind u dat duur ? 2x naar de Macdonalds en u bent al meer geld kwijt..

Ken de klappen van de zweep, maar verwacht men dan ? voor 100 euro een supermatras ? En dat zijn dan mensen die in een auto komen die ook gewoon 400 euro in de maand kost.

Niels

Bericht door Niels » 01 jun 2007, 12:12

Knot schreef:Die gemiddelde HBO"er met 1500 netto op de bank elke maand, wat geeft die dan uit aan auto/motor??

Ga ik ervan uit dat er nog 100 aan pensioenbijdrage af gaat, 100 aan zorgverzekering, 400 aan huur/hypotheek, 200 boodschappen, 100 eneco, 50 water en verzekeringen, 50 huisvuil, 50 telefonie/internet/tv

Blijft er slechts 450 euro over waar ook nog kleertjes/huishoudelijke apparatuur/sparen/lol maken vanaf moet!

Bedoel van 150 euro kan je net wegenbelasting verzekering en 1 tankje brandstof betalen!
Klopt Knot. Het wordt pas interessant als je een dubbel inkomen hebt dan. Trouwens 1K aan vaste lasten per maand vind ik best knap 8) Dat red ik in de verste verte niet :?
Rico v Velzen schreef:Toch even reageren, krijg bijna het idee dat er mensen zijn die hun theezakjes 2 keer gebruiken om toch duur auto te kunnen rijden :roll:

Ongemerkt geef je vaak geld uit aan dingen waarvan je afvraagt was het wel nodig, maar aan de andere kant denk ik ook, ik leef nu.

Mijn schoonouders zijn van die mensen die hard gewerkt hebben hun leven lang, altijd erg spaarzaam poen zat, alleen weten/durven/kunnen ze het niet uitgeven aan dingen die ze leuk vinden want ze hebben nooit dingen gedaan die leuk zijn.

Uiteraard weten wij dat wel hiero anders reden we niet allemaal in een DF auto.

Maar ik ga niet shoppen bij de Aldi ofzo of echt alle prijzen afneuzelen om elke cent te besparen.. deed en doet me oma ook altijd (nog)...wat een leven zeg.. nee dank je.
Als we die DF auto kunnen betalen :wink: desnoods met de werkwijze die jij schetst :lol:

Maar ik hoop niet dat ik je die indruk geef Rico maar het gaat gewoon om een gezonde balans. Wat Mark mee wil geven is (denk ik) dat je je bewust moet zijn van de waarde van je zuurverdiende geld. Als ik om mij heen kijk zijn er vrij weinig mensen zich daar echt bewust van. Vrienden van me zijn echt meesterlijk consument en houden dus geen cent over. Vragen zich wel af "waar een ander dat van doet" maar zodra er een nieuw product op de markt is (DVD, Sony Playstation, flatscreen TV, digitenne) zij hebben het staan :wink:

Net als het kopen van een matras. Inderdaad een auto die per maand genoeg kost, wel naar de Mc Donalds maar geen goed matras waar je elke dag op ligt :? Bewust van geld en materie ?? 0.0

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 13:00

Rico, dan heb ik zelfs nog matrassen van 599 het stuk!!

Niels, 1k vaste lasten zit je toch zo aan als je zaken als pensioen, zorgverzekering, huur/hypo, servicekosten, boodschappen, verzekeringen, telefoon/adsl/tv op gaat tellen?

Niels

Bericht door Niels » 01 jun 2007, 13:06

Knot schreef:Niels, 1k vaste lasten zit je toch zo aan als je zaken als pensioen, zorgverzekering, huur/hypo, servicekosten, boodschappen, verzekeringen, telefoon/adsl/tv op gaat tellen?
Ik bedoelde het ook net andersom Knot. Aan hypotheek en 2x zorgverzekering zit ik al op dat bedrag :wink:

CRZ

Bericht door CRZ » 01 jun 2007, 13:48

Rico v Velzen schreef:Ik heb beroepsmatig altijd met consumentengedrag te maken.. en dan val ik soms van de ene in de andere verbazing..

"goh ligt lekker, maar wat duur toch..." (matras van 259 per stuk) waarom moet dat zoveel geld kosten vragen ze dan... Ik zeg mevrouw.. voor 26 euro per jaar slapen ? Vind u dat duur ? 2x naar de Macdonalds en u bent al meer geld kwijt..

Ken de klappen van de zweep, maar verwacht men dan ? voor 100 euro een supermatras ? En dat zijn dan mensen die in een auto komen die ook gewoon 400 euro in de maand kost.
Mooie verkooppraat. ;)

Het gaat om de eenmalige uitgaven natuurlijk.

Overigens sta ook ik aan het begin van een lange carriere en druk aan het kijken naar salarissen en banen. Weet wel dat ik altijd te weinig zal krijgen. ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 jun 2007, 13:58

Wordt ondernemer! The sky is the limit!

CRZ

Bericht door CRZ » 01 jun 2007, 14:00

Ooit, maar eerst maar is werken en het een en ander leren. Wil sowieso ergens in beginnen wat ik echt leuk vind, wat ben ik nog niet helemaal achter. :oops:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 jun 2007, 14:07

Verstandig, niet gelijk zelf baas zijn, eerst proeven en de zaak van je baas naar de kloten helpen door je (nog) onkunde. Vervolgens kan je voor jezelf alles goed/beter doen wat resulteert in een goed draaiend bedrijf ;-)

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 15:09

Jelmer, daar ben ik al 2 jaar mee bezig maar het bedrijf gaat maar niet naar de kloote... ;)

8)

CRZ

Bericht door CRZ » 01 jun 2007, 15:16

@ Jelmer; :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 jun 2007, 15:16

:lol: 8) moet je hardere middelen gebruiken!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2007, 15:24

Jelmer850i schreef:Verstandig, niet gelijk zelf baas zijn, eerst proeven en de zaak van je baas naar de kloten helpen door je (nog) onkunde. Vervolgens kan je voor jezelf alles goed/beter doen wat resulteert in een goed draaiend bedrijf ;-)
Neem je nu mij als voorbeeld? :twisted: :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 jun 2007, 15:25

haha mezelf ook :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jun 2007, 15:34

Ik zeg niets meer als ik al het bovenstaande zo lees...
Stuur m'n vrouw wel weer aan het werk, die heeft wel HBO :lol:

@Niels: zo zit ik nu ook een beetje te denken over het nieuwe werkpaard dat ik binnenkort moet uitzoeken.
Waarom veel geld per maand uitgeven aan een auto die niet van mezelf is en wordt en die ik nooit prive zou kopen.
Zit er een beetje aan te denken om gewoon een 100pk diesel wieldopeditie te bestellen.
Tokkel (meestal) toch altijd binnen de snelheidslimieten tijdens m'n werk.

Maar 10 minuten later passeren de 170/180pk diesels ook alweer m'n gedachten :wink:
Zit er wel heel veel en vaak in natuurlijk.
Bespaar ik wel weer geld voor andere dingen.

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 15:42

Waarom veel geld per maand uitgeven aan een auto die niet van mezelf is en wordt en die ik nooit prive zou kopen.
Zit er een beetje aan te denken om gewoon een 100pk diesel wieldopeditie te bestellen.
Tokkel (meestal) toch altijd binnen de snelheidslimieten tijdens m'n werk
Heel verstandig Arthur

Maik

Bericht door Maik » 01 jun 2007, 15:43

Prima idee toch Arthur, ikzelf heb een ford mondeo uit het jaar kruik voor erbij, en dat is prima. Verschil is wel dat ik er niet dagelijks mee rij, minder dan 10.000km per jaar...
Stap je na zo'n "vervoersmiddel" weer in je speciale auto, dan voel je je weer helemaal koning! :)

Arthur

Bericht door Arthur » 01 jun 2007, 15:51

Ja maar, ja maar :wink:
Verstand zegt dat wel.
Echter vind ik het ook nog wel verleidelijk dat het er een beetje leuk uitziet en vooruit wil.
Maar denk dat ik 80% van het gebruik onder de 50% van het (vermogens) potentieel zit.
Wieldoppen vind ik eigenlijk niet van deze tijd, dus LM-metjes eronder.
niet 15" natuurlijk, 16" dan? 17" is nog mooier.
Ietsie lager (af fabriek) donkere raampjes achter wel leuk.
100pk?
Die met 150pk heeft veel meer power.
Enzovoort etcetera.
Ik weet het nog niet.

Heerlijk, als on-topic weer zo off-topic gaat :D

Knot

Bericht door Knot » 01 jun 2007, 16:04

Arthur, als je dan maar niet boven de norm leaset dan is het nog te verantwoorden.

Arthur

Bericht door Arthur » 01 jun 2007, 16:12

We mogen maar tot een bepaalde max.
Dus daar blijf ik wel binnen.
A6 avant zit er dan toch niet in bijvoorbeeld.
Denk aan de standaard leasebakken als bv Avensis, Vectra, Octavia, Laguna, Focus enzo.

Dan wilde ik daar wel een "dikke" uitvoering van indien mogelijk.
Maar aan de andere kant ook weer niet, want het zijn niet "mijn" auto's.

Maik

Bericht door Maik » 01 jun 2007, 16:35

Leg die paar honderd (?) euro die je met een basic uitvoering uitspaart per maand apart en na een jaar kan je weer een leuke accessoire kopen voor je fun-auto... dan kan je die ieder jaar weer specialer maken. Die lease-bak wordt alleen maar saaier in die jaren, of hij nou 100 of 150 pk heeft...

Plaats reactie